فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه فلکه اطلاعات تهران
کلاس: پرتقال

علوم اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: آزمایش توپ شیطون در گروه‌های چهارگانه انجام شد. پسرانم ابتدا فیلم کارخانه‌ی توپ‌سازی را مشاهده کردند و سپس بازی دارتِ توپی انجام دادند. بعد از اینکه اطلاعات لازم درباره ساخت توپ را دریافت کردند با استفاده از موادی که در اختیار داشتند یک توپ شیطون درست کردند و با آن بازی کردند. فرار شگفت‌انگیز: آزمایش فرار شگفت‌انگیز انگیز در چهار ایستگاه طراحی شده بود. در ایستگاه اول پسرانم یک طلق را با موی سر مالش دادند تا دارای بارهای الکتریکی شود، سپس به وسیله‌ی انرژی حاصل شده یک قوطی فلزی را به حرکت درآوردند. در ایستگاه دوم دو بادکنک را کنار هم آویزان کردند سپس یک طلقی که با مالش با موی سر پسرها دارای بار الکتریکی شده بود را بین دو بادکنک قرار دادند، در این حالت بادکنک‌ها از هم فاصله گرفتند. در ایستگاه سوم یک نایلون را به صورت نواری برش دادیم تا به شکل هشت‌پا دربیاید، سپس طلق را اول با موی پسرها دارای بار الکتریکی کردیم وقتی طلق زیر نایلون برش داده شده گرفته می‌شد، نایلون مانند یک هشت پا در‌می‌آمد و در هوا پرواز می‌کرد. در ایستگاه چهارم دو قطعه از ظرف یکبار مصرف برش داده شد، سپس هرکدام از آن‌ها با مالش بر موی سر دارای بار الکتریکی شدند، حالا وقتی می‌خواستیم دو بشقاب را به یکدیگر نزدیک کنیم، از یکدیگر فاصله می‌گرفتند.

فارسی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: کلمات و متنِ درس استخر در کتاب فارسی خوانداری روان‌خوانی شد.
تکلیف: کلمات نشانه‌ی جدید در صفحه‌ی 25 کتاب روان‌خوانی تمرین شود. برای کلمات: اِسم، اِمام، اِنسان، مِداد، دانه و ساده کارت کلمات درست شود.

نگارش اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: نشانه‌ی چهار شکلی اِ تدریس شد. جایگاه نشانه آموزش داده شد. جدول دوستی نشانه تدریس شد. قوانین ه آخر چسبان و ه آخر تنها آموزش داده شد. اگر در کلمات، نشانه‌ی قبل از ه، تک شکلی باشد (مانند ر، ز، د) همیشه ه آخر تنها می‌آید ماننده نرده، ولی اگر در کلمه‌ای نشانه‌ی فبل از ه دو شکلی باشد حتما ه آخر چسبان می‌آید، مانند مدرسه
تکلیف: صفحه‌ی 87 و 88 در کتاب‌کار فارسی انجام شود.

ورزش اول

مدرس: داورزنی، حمید
فعالیت: بازی های گروهی کلاسی.

ریاضی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: تمرینات تم دهم در کتاب‌کار ریاضی کامل شد. کتاب‌کار و کتاب درسی به پسرانم تحویل داده شد، لطفا بررسی کنید تا اگر به دلیل غیبت، صفحه‌ای انجام نشده، کامل شود. برای روز شنبه نیازی به آوردن ریاضی کتاب‌کار و کتاب درسی نیست.
تکلیف: قسمت سرگرمی در صفحه‌ی 76 انجام شود.

علوم اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: تمرینات فصل گیاهان در کتاب‌کار علوم کامل شد.
تکلیف: امید به آن که از روز شنبه با هفته ی علوم جذاب کنار پسرانمان تجربه های جدیدی کسب کنیم

فارسی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: روان‌خوانی کلمات صفحه‌ی 22 از کتاب کلمه‌های کوچولو، داستان‌های بزرگ تمرین شد.
تکلیف: متن روان‌خوانی صفحه‌ی 23 در کتاب کلمه‌های کوچولو و... تمرین شود.

نگارش اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: املا گفته شد. از املای پسرانم لذت بردم. دفتر املا‌ها پس از بررسی به پسرانم تحویل داده شد. فعالیت جمله‌سازی انجام شد. روز شنبه نشانه‌ی اِ تدریس خواهد شد. کتاب نگارش(درختی) به پسرانم تحویل داده شد، لطفا بررسی کنید تا اگر به دلیل غیبت، صفحه‌ای انجام نشده، کامل شود. روز شنبه کتاب فارسی خوانداری (آزاده و امین) و کتاب نگارش(درختی) همراه پسرانم باشد.
تکلیف: کلمه‌های: سیب‌زمینی، زیرزمین، سرسبز، می‌سازد، می‌ریزد، آزاد، زَری، زمان، زیبا و تیز را به عنوان سرمشق در دفتر مشق بنویسید و پسرم آن را کامل کند. با پنج تا از کلماتِ سرمشق، به دلخواه جمله‌سازی شود. ارمغان شماره‌ی هشت انجام شود. صفحه‌ی 86 در کتاب‌کار فارسی انجام شود.

املا اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: املا گفته شد.

سواد مالی

مدرس: ربیعی، پریسا
فعالیت: درس8(دستگاه کارتخوان) با ارائه ویدیو آموزشی تدریس شد. مباحث مطرح شده عبارتند از:آشنایی با دستگاه کارتخوان،انجام عملیات پرداخت با آن،بررسی مزایای جایگزین شدن دستگاه های کارتخوان به جای استفاده از وجه نقد،جلوگیزی از انتشار آلودگی و امنیت بیشتر هنگام خرید. فعالیت کلاسی صفحه 65 با مشورت دانش آموزان انجام شد.
تکلیف: فعالیت منزل صفحه 66 انجام شود.

رایانه

مدرس: فخاریان، یاسمن
فعالیت: در این جلسه نحوه کشیدن اشکال هندسی و نحوه رنگ آمیزی آن ها آموزش داده شد و دانش آموزان در کلاس به صورت گروهی با اشکال هندسی نقاشی های زیبا کشیدند و رنگ آمیزی کردند.
تکلیف: برای جلسه آینده با اشکال هندسی نقاشی بکشید و آن ها را رنگ کنید و نقاشی های زیبایتان را در پرتال بخش رایانه داخل همین تکلیف برای مربی رایانه ارسال کنید. انجام این تکلیف الزامی و فرصت ارسال آن تا تاریخ 13 آذر می باشد.

ریاضی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: صفحه‌ی 73 و 74 در کتاب‌کار ریاضی انجام شد. کتاب‌کار ریاضی در کلاس می‌ماند.
تکلیف: برچسب اعداد صفر تا هفت در دفتر مشق چسبانده شده است؛ دو سطر از عدد صفر تا هفت نوشته شود، دو سطر از عدد 7 تا صفر به صورت معکوس نوشته شود. در هر سطر فقط یکبار از توالی اعداد نوشته شود. درج خط فاصله در بین عددها الزامیست.

علوم اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: صفحه‌ی 54 و 55 در کتاب‌کار علوم انجام شد.

فارسی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: صفحه‌ی 22 و 23 (کلمات و عبارات نشانه‌ی ز) در کلاس روان‌خوانی شد. پسرها دور نشانه‌ی جدید خط بسته کشیدند. رضایت‌نامه‌ی اردوی روز سه‌شنبه به پسرها تحویل داده شد، فردا امضا شده همراه پسرانم باشد. نکته: رضایت‌نامه‌ها حتما اثر انگشت داشته باشند.
تکلیف: صفحه‌ی 24 در کتاب روان‌خوانی انجام شود.

نگارش اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: تمرینات نشانه‌ی جدید در کتاب نگارش کامل شد.
تکلیف: سرمشق‌های جدید در دفتر کامل شود. صفحه‌ی 85 در کتاب‌کار انجام شود. برای فردا از متن زیر املا داریم، حتما تمرین شود و یک دیکته در دفتر مشق نوشته شود. متن املا: ترس، آبادان، دارو، باران، نم‌نم 1. ابر در آسمان بود. 2. سارا سردرد دارد. 3. آن مرد سامان نام دارد. 4. در روستا مار بود.

املا اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: برای فردا روز چهارشنبه از متن زیر املا داریم، حتما تمرین شود و یک دیکته در دفتر مشق نوشته شود. متن املا: ترس، آبادان، دارو، باران، نم‌نم 1. ابر در آسمان بود. 2. سارا سردرد دارد. 3. آن مرد سامان نام دارد. 4. در روستا مار بود.

ریاضی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: عدد هفت با داستان‌گویی تدریس شد. تم دهم در کتاب ریاضی درسی کامل شد.
تکلیف: برای فردا تکلیف ریاضی ندارید. فردا کتاب‌کار ریاضی(کتاب نهنگی) حتما و حتما همراه پسرانم باشد. تمرینات باقی مانده از تم در کتاب‌کار، داخل کلاس انجام خواهد شد.

فارسی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: درس سرباز در کتاب فارسی خوانداری روان‌خوانی شد. پسرها نشانه‌ی جدید را در کتاب فارسی پیدا کردند و دور آن‌ها خط کشیدند.
تکلیف: کلمات نشانه‌ی ز در صفحه‌ی 22 کتاب روان‌خوانی(کلمه‌های کوچولو، داستان‌های بزرگ) تمرین شود. برای فردا کتاب روان‌خوانی حتما همراه پسرم باشد.

نگارش اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: نشانه‌ی تک شکلیِ "ز" تدریس شد. جایگاه نشانه در کلمه آموزش داده شد. جدول دوستی آموزش داده شد. کاربرگ نشانه‌ی ز در دفتر چسبانده شد. دو صفحه ی اول تمرینات نشانه‌ی جدید در کتاب نگارش انجام شد. آقای امیرکیان رفیعیان برای ایجاد انگیزه‌ی نشانه‌ی جدید به دوستان خود گیفت و کوکی زنبوری و پازل هدیه دادند، از ایشان و خانواده‌ی محترم کمال تشکر را داریم.
تکلیف: سرمشق‌های جدید در دفتر مشق کامل شود. صفحه‌ی 83 و 84 در کتاب‌کار فارسی انجام شود.

هنر اول

مدرس: طبیعت شناس، الهام
فعالیت: جلسه دوم کار با سفال(رنگ کردن سفال)انجام شد.

هوش و ریاضی

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: صفحه‌ی 14 و 15 در کتاب چهارهوش انجام شد.

مهارت اجتماعی

مدرس: دهقانی، نفیسه
فعالیت: دانش آموزان عزیز امروز در اتیکت غذا خوری به صورت عملی نحوه استفاده از کارد و چنگال و برش کردن میوه ها را آموزش دیدند.
تکلیف: لطفا در حضور اولیای گرامی دانش آموزان عزیز نحوه استفاده صحیح از کارد و چنگال را تمرین کنند.

ریاضی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: طرز صحیح نوشتار عدد 6 آموزش داده شد. صفحه‌ی 67 و 68 کتاب درسی انجام شد. عددنویسی از عدد شش و از شماره‌ی یک تا شش در دفتر مشق انجام شد. شمارش معکوس از عدد شش تا یک تمرین شد.
تکلیف: صفحه‌ی 72 در کتاب‌کار ریاضی انجام شود.

علوم اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: فعالیت عملکردی: قسمت‌های مختلف یک گیاه مانند ریشه، ساقه، برگ و گلبرگ با خمیربازی درست شد.

فارسی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: جمله‌های صفحه‌ی 20 در تخته نوشته شد سپس روان‌خوانی شد.
تکلیف: صفحه‌ی 20 تمرین شود سپس به سوالات صفحه‌ی 21 پاسخ داده شود.

نگارش اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: جمله‌های بهم ریخته در دفتر نوشته شد سپس مرتب شد. جمله نویسی از نشانه‌ی ای در دفتر انجام شد.
تکلیف: صفحه‌ی 82 در کتاب‌کار فارسی انجام شود. با کلمات: دیدم، نیست، سمیرا، می‌ترسم، و می‌برد در دفتر مشق جمله‌سازی شود.

بازی استراتژیک

مدرس: جوکار، محدثه
فعالیت: وارم آپ با هدف(هماهنگی عصب و عضلات دست و پای مخالف)انجام شد بازی گروهی با چوبک با هدف(هماهنگی ،مهارت جا به جایی و پایداری)صورت گرفت
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: