1403/08/12
ریاضی اول
نصیری نیا، سودا
تم هفتم با گفتگو درباره صفحهی آغازین شروع شد.
صفحهی اول تم جدید در کتاب درسی انجام شد، همچنین نوشتار عدد یک آموزش داده شد.
در نوشتار عددی حتما باید از سمت چپ شروع کنیم و برخلاف درس فارسی، درج خط فاصله بین اعداد الزامی میباشد.
صفحهی 50 کتابکار انجام شود.
فارسی اول
نصیری نیا، سودا
روانخوانی جملهای در کلاس تمرین و پرسش شد.
فعالیت روانخوانی هرشب به طور مستمر انجام شود.
(هم از سرمشقهای دفتر مشق، هم کتاب فارسی خوانداری و هم کتاب روانخوانی علوی)
نگارش اول
نصیری نیا، سودا
صفحهی آخر سرمشقهای نشانهی م در کتاب نگارش انجام شد.
امروز در فعالیت کلاسی پسرم برای خودش سرمشق داد و تمرینهای نوشتاری را در دفتر مشقش انجام داد.
نشانهی س به طور اجمالی معرفی شد، و داستان جایگاه نشانه گفته شد.
فردا روز یکشنبه به طور کامل تدریس خواهد شد.
لطفا از غیبت بیمورد امتناع گردد.
صفحهی 58 در کتابکار فارسی انجام شود.
سرمشقهای جملهنویسی در دفتر مشق نوشته شده است، کامل شود.
لطفا دقت بفرمایید که در آخر هر جمله پسرم حتما نقطه بگذارد.
مهارت زندگی
دهقانی، نفیسه
دانش آموزان عزیز امروز بهداشت فردی و مسواک زدن را به وسیله بازی آموختند.
از امروز دانش آموزان عزیز هر روز بعد از مدرسه دست و صورت خود را بشویند و مسواک بزنند . در پایان هفته اگر هر روز دانش آموزان مسواک زدن را انجام دادند لطفا با یادداشت به من اطلاع دهید.
1403/08/09
ریاضی اول
نصیری نیا، سودا
موضوع تقارن و خط تقارن با روش بازی_ریاضی با ابزار مربوطه در حیاط دبستان تدریس شد.
پسرها به طور کامل با تقارن و خط تقارن آشنا شدند.
کتابهای درسی(زنبوری) به پسرانم تحویل داده شد، حتما روز شنبه همراه داشته باشند.
صفحهی 47 و 48 کتابکار ریاضی انجام شود.
فعالیت عملکردی: طبق صفحهی 35 و 42 کتاب درسی دو فعالیت عملکردی را بر روی صفحهی آچهار انجام دهید و روز شنبه به کلاس تحویل دهید.
فعالیتها در داخل پوشه کار پسرانم قرار داده میشود.
علوم اول
نصیری نیا، سودا
پرسش و پاسخ از فصل سوم انجام شد.
پرسشهای کلاسی در کتاب به اتمام رسید.
فارسی اول
نصیری نیا، سودا
روانخوانی به صورت کلمهای در کلاس پرسش شد.
فعالیت روانخوانی هرشب به طور مستمر از کتابهای فارسی درسی، روانخوانی علوی و دفتر مشق انجام شود.
دیکتهی کلاسی انجام شد.
دفترهای دیکته پس از بررسی به پسرم تحویل داده شد، لطفا امضا بفرمایید.
نگارش اول
نصیری نیا، سودا
ابتدا فعالیت دیکته نویسی انجام شد سپس پسرانم دیکتهی خلاقِ دو نفره پای تخته انجام دادند، پسرها دوتا دوتا به یکدیگر دیکته کلمهای گفتند و با استفاده از نماد نشانهها کلمهی موردنظر را درست کردند.
طریقهی نوشتارِ کلمههای بامداد، بادام، آدم، داماد، آمد و آمدم آموزش داده شد.
سرمشق در دفتر مشق نوشته شده است، کامل شود.
صفحهی 56 و 57 کتابکار فارسی انجام شود.
تکلیف روز پنجشنبه: ارمغان شمارهی چهارم انجام شود.
سواد مالی
ربیعی، پریسا
تمرین و تکرار 5 درس اول انجام شد. تکالیف دانش آموزان بررسی شد.
رایانه
فخاریان، یاسمن
در این جلسه دانش آموزان نقاشی صفحه 23 کتاب را به صورت گروهی در نرم افزار نقاشی کشیدند.
1403/08/08
ریاضی اول
نصیری نیا، سودا
تقارن و خط تقارن به پسرانم معرفی شد، فردا مبحث به صورت بازی_ریاضی در حیاط دبستان تدریس خواهد شد.
صفحهی 46 در کتابکار ریاضی انجام شود.
علوم اول
نصیری نیا، سودا
پرسش و پاسخ از فصل سوم انجام شد.
فارسی اول
نصیری نیا، سودا
درس مدرسه در کتاب فارسی خوانداری روانخوانی شد، پسرانم نشانهی جدید را در متن و کلمات درس پیدا کردند و دور آن خط بسته کشیدند.
نشانهی م در کتاب کلمات کوچک و داستانهای بزرگ روانخوانی شود.
روانخوانی سرمشقهای دفتری پرسش خواهد شد.
برای فردا از نشانه های اَ و د املا گفته میشود.
متن املا فقط از سرمشقهای مربوط به نشانهها در دفتر مشق میباشد.
مانند: بَ، دَ، اَبا، بَد، اَدَب، اَبَد، بااَدَب.
نگارش اول
نصیری نیا، سودا
نشانهی دو شکلی م تدریس شد.
جدول دوستی و جایگاه نشانه در کلمه آموزش داده شد.
کاربرگ نشانهی جدید در دفتر مشق چسبانده شد.
دو صفحه از تمرینات کتاب نگارش در کلاس نوشته شد.
کلمات مربوط به درس در کلاس و بر روی تخته روانخوانی شد و کلماتی که پسرم روز اول باید نوشتن و خواندن آنها را کامل یاد بگیرد به عنوان سرمشق در دفتر مشق نوشته شد.
کلمات جدیدی که نوشتن آن برای روز اولِ یادگیری دشوارتر است(مانند: آدم، داماد، بامداد، آمدم)، فقط روانخوانی شده است و در روزهای آتی به طور کامل آموزش داده میشود.
آقای سینا پورآکان جهت ایجاد انگیزه برای یادگیریِ بهترِ نشانهی جدید به دوستان خود ماژیک، مداد، بادام، موز به همراه یک نمادِ نشانه که ماهی بود، هدیه دادند، ما پرتقالیها از ایشان و خانواده محترم کمال تشکر را داریم.
سرمشقهای دفتر مشق نوشته شود.
صفحهی 55 کتابکار فارسی انجام شود.
ورزش اول
داورزنی، حمید
نرمش.ایستگاه های آمادگی جسمانی. و چابکی(دویدن با تغییر جهت.پرش جفت پا.پرش خرگوشی.دویدن به عقب .تعادل لی لی.دو سرعت)
1403/08/07
ریاضی اول
نصیری نیا، سودا
صفحهی 40 و 41 کتاب درسی ریاضی در کلاس انجام شد.(کار با چینه)
صفحهی 45 در کتابکار ریاضی انجام شود.
فارسی اول
نصیری نیا، سودا
جملههای روانخوانی به صورت پاتختهای پرسش شد.
فعالیت روانخوانی هرشب به طور منظم انجام شود.
گنجینهی دوم انجام شد.
نگارش اول
نصیری نیا، سودا
کلمههای اَبَد، بَد و بااَدب تدریس شد.
سرمشق کلمات جدید در دفتر مشق نوشته شد.
جدول بخش و صدانویسی کلمات جدید آموزش داده شد.
فعالیت جملهسازی شفاهی انجام شد.
سرمشقهای جدید در دفتر مشق نوشته شده است، کامل شود.
صفحهی 54 کتابکار فارسی انجام شود.
هنر اول
طبیعت شناس، الهام
نقاشی ترکیبی حیوانات کشیده شد.هر دانش آموز سه حیوان و از هر حیوان چند ویژگی انتخاب کرد و در انتها ویژگی ها با هم ترکیب و حیوان جدید کشیده و رنگ شد
هوش و ریاضی
نصیری نیا، سودا
صفحهی اول و دوم کتاب چهارهوش در کلاس انجام شد.
کتابهای چهارهوش در کلاس میماند.
مهارت اجتماعی
دهقانی، نفیسه
دانش آموزان عزیز امروز اتیکت صحیح نشستن را آموزش دیدند.
1403/08/06
ریاضی اول
نصیری نیا، سودا
تمرین الگوی خطی بر روی صفحهی شطرنجی در کتاب درسی انجام شد.
صفحهی 44 در کتابکار ریاضی انجام شود.
علوم اول
نصیری نیا، سودا
انیمیشن فصل سوم کتاب علوم با عنوان " سالم باش، شاداب باش" نمایش داده شد.
رضایتنامهی اردو به پسرم تحویل داده شد. لطفا امضا شده و همراه با اثر انگشت فردا در کیف پسرم باشد.
برای دسترسی راحتتر میتوانید رضایتنامه را داخل دفتر مشق قرار دهید.
توجه: روز اردو دوشنبهی هفتهی بعدی است.
فارسی اول
نصیری نیا، سودا
روانخوانی از کتاب کلمههای کوچک و داستانهای بزرگ انجام شد سپس مفهوم جمله آموزش داده شد و بعد پسرم اولین جملههای کلاس اول خود را بر روی تخته خواند، مانند بابا آب داد.
در تمرین شماره چهارم دفتر مشق جملههای روانخوانی برای پسرم نوشته شده است.
ابتدا روانخوانی کند پس از یادگیری و تسلط کامل، تندخوانی انجام شود.
پسرم با مبحث تندخوانی آشنا است.
والدین گرامی دقت بفرمایید که در دو جملهی آخر ابر و ایران صرفا جهت آشنایی چشمی نوشته شده است، لطفا در هنگام تمرین با پسرم بر روی کلمات و جملات خوانده شده تمرکز کنید.
فردا جملات روانخوانی پرسش خواهد شد.
نگارش اول
نصیری نیا، سودا
ابتدا صفحهی آخر از کتاب نگارش در کتاب انجام شد، سپس کلمات جدید تدریس شد.
مانند: اَدَب، آداب، آباد
کلمات جدید به عنوان فعالیت کلاسی در دفتر مشق نوشته شد.
جدول بخش و صدانویسی کلمات جدید آموزش داده شد.
روز شنبه به پسرانم املای بادکنکی گفته شده است.
سرمشقهای جدید در 4 شماره در دفتر مشق نوشته شده است، کامل گردد.
شماره دوم جمله نویسی میباشد که از هر جمله فقط سه بار نوشته میشود.
از هر کلمه فقط پنج بار نوشته میشود.
نکتهی بسیار مهم: در بخش نوشتار حتما و حتما ابتدا باید خوانده شود سپس نوشته شود، این تمرین بهترین روش برای برطرف شدن ضعف خوانداری و روانخوانی میباشد.
صفحهی 53 کتابکار فارسی انجام شود.
بازی استراتژیک
جوکار، محدثه
بازی دو نفره با چوبک (با هدف همکاری و مهارت جابه جایی)انجام شد
مسابقه چالشی با حلقه چابکی و توپ(با هدف مهارت جا به جایی )انجام شد