فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه فلکه اطلاعات تهران
کلاس: پرتقال

ریاضی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: تم هفتم با گفتگو درباره صفحه‌ی آغازین شروع شد. صفحه‌ی اول تم جدید در کتاب درسی انجام شد، همچنین نوشتار عدد یک آموزش داده شد. در نوشتار عددی حتما باید از سمت چپ شروع کنیم و برخلاف درس فارسی، درج خط فاصله بین اعداد الزامی می‌باشد.
تکلیف: صفحه‌ی 50 کتاب‌کار انجام شود.

فارسی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: روان‌خوانی جمله‌ای در کلاس تمرین و پرسش شد.
تکلیف: فعالیت روان‌خوانی هرشب به طور مستمر انجام شود. (هم از سرمشق‌های دفتر مشق، هم کتاب فارسی خوانداری و هم کتاب روان‌خوانی علوی)

نگارش اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: صفحه‌ی آخر سرمشق‌های نشانه‌ی م در کتاب نگارش انجام شد. امروز در فعالیت کلاسی پسرم برای خودش سرمشق داد و تمرین‌های نوشتاری را در دفتر مشقش انجام داد. نشانه‌ی س به طور اجمالی معرفی شد، و داستان جایگاه نشانه گفته شد. فردا روز یکشنبه به طور کامل تدریس خواهد شد. لطفا از غیبت بی‌مورد امتناع گردد.
تکلیف: صفحه‌ی 58 در کتاب‌کار فارسی انجام شود. سرمشق‌های جمله‌نویسی در دفتر مشق نوشته شده است، کامل شود. لطفا دقت بفرمایید که در آخر هر جمله پسرم حتما نقطه بگذارد.

مهارت زندگی

مدرس: دهقانی، نفیسه
فعالیت: دانش آموزان عزیز امروز بهداشت فردی و مسواک زدن را به وسیله بازی آموختند.
تکلیف: از امروز دانش آموزان عزیز هر روز بعد از مدرسه دست و صورت خود را بشویند و مسواک بزنند . در پایان هفته اگر هر روز دانش آموزان مسواک زدن را انجام دادند لطفا با یادداشت به من اطلاع دهید.

شطرنج

مدرس: فرحمند، سید سجاد
فعالیت: پازل مات در یک حرکت در سایت لیچس
تکلیف: ثبت نام در سایت جهانی شطرنج به صورت رایگان lichess.org هر روز انجام 5 پازل مات در یک حرکت ، در خانه ، سایت لیچس

ریاضی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: موضوع تقارن و خط تقارن با روش بازی_ریاضی با ابزار مربوطه در حیاط دبستان تدریس شد. پسرها به طور کامل با تقارن و خط تقارن آشنا شدند. کتاب‌های درسی(زنبوری) به پسرانم تحویل داده شد، حتما روز شنبه همراه داشته باشند.
تکلیف: صفحه‌ی 47 و 48 کتاب‌کار ریاضی انجام شود. فعالیت عملکردی: طبق صفحه‌ی 35 و 42 کتاب درسی دو فعالیت عملکردی را بر روی صفحه‌ی آچهار انجام دهید و روز شنبه به کلاس تحویل دهید. فعالیت‌ها در داخل پوشه کار پسرانم قرار داده می‌شود.

علوم اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: پرسش و پاسخ از فصل سوم انجام شد. پرسش‌های کلاسی در کتاب به اتمام رسید.

فارسی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: روان‌خوانی به صورت کلمه‌ای در کلاس پرسش شد.
تکلیف: فعالیت روان‌خوانی هرشب به طور مستمر از کتاب‌های فارسی درسی، روان‌خوانی علوی و دفتر مشق انجام شود. دیکته‌ی کلاسی انجام شد. دفترهای دیکته پس از بررسی به پسرم تحویل داده شد، لطفا امضا بفرمایید.

نگارش اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: ابتدا فعالیت دیکته نویسی انجام شد سپس پسرانم دیکته‌ی خلاقِ دو نفره پای تخته انجام دادند، پسرها دوتا دوتا به یکدیگر دیکته کلمه‌ای گفتند و با استفاده از نماد نشانه‌ها کلمه‌ی مورد‌نظر را درست کردند. طریقه‌ی نوشتارِ کلمه‌های بامداد، بادام، آدم، داماد، آمد و آمدم آموزش داده شد.
تکلیف: سرمشق در دفتر مشق نوشته شده است، کامل شود. صفحه‌ی 56 و 57 کتاب‌کار فارسی انجام شود. تکلیف روز پنجشنبه: ارمغان شماره‌ی چهارم انجام شود.

سواد مالی

مدرس: ربیعی، پریسا
فعالیت: تمرین و تکرار 5 درس اول انجام شد. تکالیف دانش آموزان بررسی شد.

رایانه

مدرس: فخاریان، یاسمن
فعالیت: در این جلسه دانش آموزان نقاشی صفحه 23 کتاب را به صورت گروهی در نرم افزار نقاشی کشیدند.

ریاضی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: تقارن و خط تقارن به پسرانم معرفی شد، فردا مبحث به صورت بازی_ریاضی در حیاط دبستان تدریس خواهد شد.
تکلیف: صفحه‌ی 46 در کتاب‌کار ریاضی انجام شود.

علوم اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: پرسش و پاسخ از فصل سوم انجام شد.

فارسی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: درس مدرسه در کتاب فارسی خوانداری روان‌خوانی شد، پسرانم نشانه‌ی جدید را در متن و کلمات درس پیدا کردند و دور آن خط بسته کشیدند.
تکلیف: نشانه‌ی م در کتاب کلمات کوچک و داستان‌های بزرگ روان‌خوانی شود. روان‌خوانی سرمشق‌های دفتری پرسش خواهد شد. برای فردا از نشانه های اَ و د املا گفته می‌شود. متن املا فقط از سرمشق‌های مربوط به نشانه‌ها در دفتر مشق می‌باشد. مانند: بَ، دَ، اَبا، بَد، اَدَب، اَبَد، بااَدَب.

نگارش اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: نشانه‌ی دو شکلی م تدریس شد. جدول دوستی و جایگاه نشانه در کلمه آموزش داده شد. کاربرگ نشانه‌ی جدید در دفتر مشق چسبانده شد. دو صفحه از تمرینات کتاب نگارش در کلاس نوشته شد. کلمات مربوط به درس در کلاس و بر روی تخته روان‌خوانی شد و کلماتی که پسرم روز اول باید نوشتن و خواندن آن‌ها را کامل یاد بگیرد به عنوان سرمشق در دفتر مشق نوشته شد. کلمات جدیدی که نوشتن آن برای روز اولِ یادگیری دشوارتر است(مانند: آدم، داماد، بامداد، آمدم)، فقط روان‌خوانی شده است و در روزهای آتی به طور کامل آموزش داده می‌شود. آقای سینا پورآکان جهت ایجاد انگیزه برای یادگیریِ بهترِ نشانه‌ی جدید به دوستان خود ماژیک، مداد، بادام، موز به همراه یک نمادِ نشانه که ماهی بود، هدیه دادند، ما پرتقالی‌ها از ایشان و خانواده محترم کمال تشکر را داریم.
تکلیف: سرمشق‌های دفتر مشق نوشته شود. صفحه‌ی 55 کتاب‌کار فارسی انجام شود.

ورزش اول

مدرس: داورزنی، حمید
فعالیت: نرمش.ایستگاه های آمادگی جسمانی. و چابکی(دویدن با تغییر جهت.پرش جفت پا.پرش خرگوشی.دویدن به عقب .تعادل لی لی.دو سرعت)

ریاضی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: صفحه‌ی 40 و 41 کتاب درسی ریاضی در کلاس انجام شد.(کار با چینه)
تکلیف: صفحه‌ی 45 در کتاب‌کار ریاضی انجام شود.

فارسی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: جمله‌های روان‌خوانی به صورت پاتخته‌ای پرسش شد.
تکلیف: فعالیت روان‌خوانی هرشب به طور منظم انجام شود. گنجینه‌ی دوم انجام شد.

نگارش اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: کلمه‌های اَبَد، بَد و بااَدب تدریس شد. سرمشق کلمات جدید در دفتر مشق نوشته شد. جدول بخش و صدانویسی کلمات جدید آموزش داده شد. فعالیت جمله‌سازی شفاهی انجام شد.
تکلیف: سرمشق‌های جدید در دفتر مشق نوشته شده است، کامل شود. صفحه‌ی 54 کتاب‌کار فارسی انجام شود.

هنر اول

مدرس: طبیعت شناس، الهام
فعالیت: نقاشی ترکیبی حیوانات کشیده شد.هر دانش آموز سه حیوان و از هر حیوان چند ویژگی انتخاب کرد و در انتها ویژگی ها با هم ترکیب و حیوان جدید کشیده و رنگ شد

هوش و ریاضی

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: صفحه‌ی اول و دوم کتاب چهارهوش در کلاس انجام شد.
تکلیف: کتاب‌های چهارهوش در کلاس می‌ماند.

مهارت اجتماعی

مدرس: دهقانی، نفیسه
فعالیت: دانش آموزان عزیز امروز اتیکت صحیح نشستن را آموزش دیدند.

ریاضی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: تمرین الگوی خطی بر روی صفحه‌ی شطرنجی در کتاب درسی انجام شد.
تکلیف: صفحه‌ی 44 در کتاب‌کار ریاضی انجام شود.

علوم اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: انیمیشن فصل سوم کتاب علوم با عنوان " سالم باش، شاداب باش" نمایش داده شد.
تکلیف: رضایت‌نامه‌ی اردو به پسرم تحویل داده شد. لطفا امضا شده و همراه با اثر انگشت فردا در کیف پسرم باشد. برای دسترسی راحت‌تر می‌توانید رضایت‌نامه را داخل دفتر مشق قرار دهید. توجه: روز اردو دوشنبه‌ی هفته‌ی بعدی است.

فارسی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: روان‌خوانی از کتاب کلمه‌های کوچک و داستان‌های بزرگ انجام شد سپس مفهوم جمله آموزش داده شد و بعد پسرم اولین جمله‌های کلاس اول خود را بر روی تخته خواند، مانند بابا آب داد.
تکلیف: در تمرین شماره چهارم دفتر مشق جمله‌های روان‌خوانی برای پسرم نوشته شده است. ابتدا روان‌خوانی کند پس از یادگیری و تسلط کامل، تندخوانی انجام شود. پسرم با مبحث تندخوانی آشنا است. والدین گرامی دقت بفرمایید که در دو جمله‌ی آخر ابر و ایران صرفا جهت آشنایی چشمی نوشته شده است، لطفا در هنگام تمرین با پسرم بر روی کلمات و جملات خوانده شده تمرکز کنید. فردا جملات روان‌خوانی پرسش خواهد شد.

نگارش اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: ابتدا صفحه‌ی آخر از کتاب نگارش در کتاب انجام شد، سپس کلمات جدید تدریس شد. مانند: اَدَب، آداب، آباد کلمات جدید به عنوان فعالیت کلاسی در دفتر مشق نوشته شد. جدول بخش و صدانویسی کلمات جدید آموزش داده شد. روز شنبه به پسرانم املای بادکنکی گفته شده است.
تکلیف: سرمشق‌های جدید در 4 شماره در دفتر مشق نوشته شده است، کامل گردد. شماره دوم جمله نویسی می‌باشد که از هر جمله فقط سه بار نوشته می‌شود. از هر کلمه فقط پنج بار نوشته می‌شود. نکته‌ی بسیار مهم: در بخش نوشتار حتما و حتما ابتدا باید خوانده شود سپس نوشته شود، این تمرین بهترین روش برای برطرف شدن ضعف خوانداری و روان‌خوانی می‌باشد. صفحه‌ی 53 کتاب‌کار فارسی انجام شود.

بازی استراتژیک

مدرس: جوکار، محدثه
فعالیت: بازی دو نفره با چوبک (با هدف همکاری و مهارت جابه جایی)انجام شد مسابقه چالشی با حلقه چابکی و توپ(با هدف مهارت جا به جایی )انجام شد
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: