1403/08/02
ریاضی اول
نصیری نیا، سودا
تمرینهای تم پنجم در کتابکار ریاضی با محوریت شمارش و چوب خط انجام و تمام شد.
کارتهای امتیاز این هفته روز شنبه به پسرانم تقدیم خواهد شد.
کتابهای ریاضی درسی و کار به پسرانم تحویل داده شد.
برای روز شنبه حتما و حتما کتاب درسی ریاضی همراه پسرم باشد.
روز شنبه به آوردن کتابکار ریاضی نیازی نیست.
علوم اول
نصیری نیا، سودا
تمرینات فصل سوم در کتابکار علوم به پایان رسید.
فارسی اول
نصیری نیا، سودا
روانخوانی پاتختهای پرسش شد.
روانخوانی 3 نشانهی آ و ب و اَ در کتاب کلمههای کوچک و داستانهای بزرگ تمرین شود.
نگارش اول
نصیری نیا، سودا
بخش و صداکشی کلمات و ترکیب ها به صورت شفاهی انجام شد.
کتاب نگارش به پسرانم تحویل داده شد، بررسی کنید و در صورت انجام ندادن صفحهای به دلیل غیبت کامل شود و روز شنبه به مدرسه ارسال کنید.
سرمشق دورهای در دفتر مشق نوشته شد، انجام شود.
ارمغان شمارهی 3 انجام شود.
سواد مالی
ربیعی، پریسا
درس5(پس انداز) با ارائه ویدیو آموزشی تدریس شد. مباحث مطرح شده عبارتند از:آشنایی با مفهوم پس انداز و ضرورت آن،اولویت بندی و پرهیز از خریدهای غیرضروری،انتخاب آگاهانه و بررسی کالاها و خدمات موجود،آینده نگری و مراقبت از پول. تکالیف دانش آموزان بررسی شد. فعالیت کلاسی صفحه 44 با مشورت دانش آموزان انجام شد.
فعالیت منزل صفحه 45 انجام شود.
رایانه
فخاریان، یاسمن
در این جلسه نحوه کشیدن خط راست و خط خمیده و نحوه استفاده از سطل رنگ آموزش داده شد و دانش آموزان این موارد را به صورت گروهی در کلاس تمرین کردند.
1403/08/01
ریاضی اول
نصیری نیا، سودا
الگوی شطرنجی تمرین و تکرار شد.
صفحهی 40 در کتابکار ریاضی انجام شود.
فردا کتابکارهای ریاضی همراه پسرم باشد.
علوم اول
نصیری نیا، سودا
دو صفحه از تمرینهای فصل سوم از کتاب علوم در کتابکار انجام شد.
موضوع این دو صفحه یادگیری شماره تماس ارگان هایی مانند آتشنشانی، مرکز فوریتهای پزشکی و پلیس بود.
نگارش اول
نصیری نیا، سودا
صفحهی آخر از درس اَ در کتاب نگارش انجام شد.
جملهسازی با کلمات مختلف انجام شد.
صفحهی 49 و 50 در کتابکار فارسی انجام شود.
امروز سرمشق دفتری نداریم.
ورزش اول
داورزنی، حمید
آمادگی جسمانی
1403/07/30
ریاضی اول
نصیری نیا، سودا
شمارش چوب خط با اشکال در کلاس مرور شد.
تمرین صفحهی 33 در کتاب ریاضی درسی انجام شد.
صفحهی 36 کتابکار ریاضی انجام شود.
فارسی اول
نصیری نیا، سودا
روانخوانی کلمهها و ترکیبها به صورت پاتختهای پرسش شد.
جشن آب در مدرسه برگزار شد، به مناسبت این جشن به هرکدام از پسرانمان یک بطری آب و یک آبنبات تقدیم شد.
ایجاد انگیزهی نشانهی اَ به پسرانمان تقدیم شد.(اَ مثل انار و انگور)
روانخوانی درس اول و دوم در کتاب روانخوانی (کلمههای کوچولو و داستانهای بزرگ) تمرین شود.
همچنین جایگاه نشانهها و جدول دوستی نیز تمرین شود.
نگارش اول
نصیری نیا، سودا
صفحهی دوم از تمرینهای نشانهی اَ در کتاب نگارش انجام شد.
ترکیبهای جدید مانند اَب و اَبا آموزش داده شد.
جدول دوستی و بخش و صداکشی ترکیبهای جدید آموزش داده شد.
تمرینِ ترکیبهای جدید تحت عنوان "تمرین در کلاس" در دفتر مشق انجام شد.
صفحهی 48در کتابکار فارسی انجام شود.
سرمشقهایی که در دفتر مشق نوشته شدهاند، انجام شود.
هنر اول
طبیعت شناس، الهام
نقاشی گروهی با مشارکت همه دانش آموزان انجام شد.هر دانش آموز نقاشی دلخواه خود را کشیده و در انتهانقاشی ها توسط دانش آموزان رنگ شد.
1403/07/29
ریاضی اول
نصیری نیا، سودا
الگوی خطی صفحهی 32 در کتاب ریاضی انجام شد.
تمرین الگوی خطی در کتابکار ریاضی(صفحهی 38) و بخش سرگرمی(صفحه ی 41) انجام شود.
علوم اول
نصیری نیا، سودا
فصل سوم از کتاب علوم با عنوان "سالم باش، شاداب باش" تدریس شد.
در کلاس علوم درباره موضوعاتی مانند ورزش و بازی، خوراکیها و غذاهای سالم و ناسالم، رعایت بهداشتی فردی و نظافت محیط گفتگو شد سپس تمرینهای مربوط به این بخشها در کتابکار علوم انجام شد.
فارسی اول
نصیری نیا، سودا
درس اَبر در کلاس روانخوانی شد.
کلماتِ درس با استفاده از فلشکارتهای آموزشی خوانده شد.
پسرم کارآگاه شد و نشانههای جدید را با مداد قرمز در درس دستگیر کردند.
نگارش اول
نصیری نیا، سودا
نشانهی دو شکلی اَ در کلاس تدریس شد.
کلمات و ترکیبهای جدید درس آموزش داده شد.
صدا و اسم نشانهی جدید آموزش داده شد.(اول و غیر اول)
جدول دوستی آموزش داده شد.
جایگاه نشانه در کلمه تعیین شد.
صفحهی 31 کتاب نگارش در کلاس انجام شد.
برچسب نشانهی جدید در دفتر مشق چسبانده شد.
املا از نشانهی آ و ب گفته شد.
پسرم به مناسبت توانایی در نوشتن کلمهی بابا یک کاردستی برای بابای عزیز خود درست کرد، دلبندم هدیهات را با احترام به بابا تقدیم کن.
دفترهای املا به پسرانم تحویل داده شد، بررسی و امضا بفرمایید.
سرمشقهای جدید در دفتر مشق نوشته شده است، کامل شود.
کتابکار فارسی به پسرانم تحویل داده شد، صفحهی 47 کتابکار انجام شود.
املا اول
نصیری نیا، سودا
املا از نشانهی آ و ب گفته شد.
بعد از اتمام دو نشانه، یک املا گفته میشود.
بازی استراتژیک
جوکار، محدثه
بازی گروهی با چوبک و کاپ گیم انجام شد
1403/07/28
ریاضی اول
نصیری نیا، سودا
تم پنجم با گفتگو دربارهی صفحهی آغازین شروع شد.
تمرین صفحهی بعدی نیز با محوریت چوب خط در کلاس انجام شد.
صفحهی 36 کتابکار انجام شود.
فارسی اول
نصیری نیا، سودا
روانخوانی کلمات و ترکیبهای مربوط به نشانهی آ و ب به صورت پاتختهای پرسش شد.
نگارش اول
نصیری نیا، سودا
ترکیبهای جدید مانند آبا، باب و آباب در کلاس آموزش داده شد.
بخش، صداکشی و صدانویسی ترکیبهای جدید تمرین شد.
دو صفحهی آخر تمرینهای نشانهی ب در کتابکار فارسی انجام شد.
کتابکار فارسی فردا به پسرانم تحویل داده میشود.
سرمشق از ترکیبهای جدید در کلاس تمرین و در دفتر مشق نوشته شد.
برای فردا از کلمات و ترکیبهای نشانههای آ و ب دیکته گفته خواهد شد.
برای فردا آوردن دفتر املا ضروری میباشد، در صورت همراه نداشتن دفتر املا با منزل هماهنگ میشود تا دفتر پسرم به مدرسه آورده شود.
پس لطفا در آوردن و بردن دفتر املا در زمان اعلام شده و طبق پرتال، توجه لازم را داشته باشید.
متن دیکته: آب، بابا، آبا، باب، آباب میباشد.
در دفتر مشق یکبار از همین متن به پسرانم املا گفته شود.
فردا(یکشنبه) نشانهی جدید تدریس خواهد شد، لطفا از غیبت بیمورد امتناع گردد.
قرآن اول
نصیری نیا، سودا
اولین پیام قرآنی کتاب در کلاس مطرح شد و سپس دربارهی آن پیام صحبت شد.
اولین پیام قرآنی ما "بسم الله الرحمن الرحیم " است، با پسرانم دربارهی این موضوع صحبت کردیم که همهی کارها را با نام و یاد خداوند شروع میکنیم.
مانند انجام تکلیفها، خوردن غذا و...
دلبندانم حتما باید کتاب قرآن خود را به کلاس تحویل بدهند.
مهارت زندگی
دهقانی، نفیسه
دانش آموزان عزیز امروز در کلاس مهارت های زندگی تغذیه سالم و شناخت خوراکی های مقوی و غیر مقوی را به وسیله بازی و مسابقه آموختند
تکلیف کتاب مهارت های زندگی درس غذاهای سالم و ناسالم در کلاس انجام شد
شطرنج
فرحمند، سید سجاد
آموزش مهره شاه و وزیر ، تمرین ، مسابقه با استفاده از پیادهها ، رخ ، شاه و وزیر
فعلا تکلیفی ندارند