1404/07/19
ریاضی اول
مدرس:
رفیعی، بنفشه
فعالیت:
شمارش به ترتیب و معکوس، شمارش 5 تایی، شمارش چشمی با انگشتان دست، مفهوم مسئله و بیان آن توسط عزیزان و جمع و تفریق با انگشتان دست. برای جمع 4 به اضافه 3 ، 3 را از ادامه 4 در یک دست باز کند که می شود یه 5 تا یه 2 تا یعنی 7 تا. تمرین سود و کو 4 در 4. بازی تشخیص اعداد با لیوان به این صورت که 5 عدد به صورت پشت هم گفته می شد عزیزان باید به ترتیب پیدا می کردند.( به منظور تقویت حافظه شنیداری و تشخیص اعداد)
علوم اول
مدرس:
رفیعی، بنفشه
فعالیت:
انجام کتاب کار علوم فصل حواس پنجگانه و مروری بر آن.
فارسی اول
مدرس:
رفیعی، بنفشه
فعالیت:
سلام و وقت بخیر
برای افزایش دایره لغات و تشخیص اول و آخر کلمات پسرهای عزیزمان از نشانه های گفته شده مثال آوردند. نگاره مسجد محله ما تدریس شد و پسرانمان با مسجد و کارهایی که در مسجد انجام می دهیم و قوانین آن و نحوه وضو گرفتن و .... آشنا شدند و در مورد تصویر بحث و گفتگو کردند، جمله سازی کردند و کارت های نگاره را بخش کردند و به صدای اول و آخر آن ها اشاره کردند و برخی از نشانه ها را خواندند.
تکلیف:
سرمشق گذاشته شده انجام شود.
عزیزانی که ارمغان هفته شماره 4 را آخر هفته انجام ندادند حتما تکمیل کنند.
عزیزان اگر دفتر دیکته خود را نیاوردند، بیاورند.
با تشکر.
نگارش اول
مدرس:
رفیعی، بنفشه
فعالیت:
نوشتن دو لوحه در کتاب نگارش تمرین شد.
1404/07/16
ریاضی اول
مدرس:
رفیعی، بنفشه
فعالیت:
تمرین شمارش به ترتیب و معکوس و الگویابی شطرنجی در کتاب کار ریاضی، چپ و راست آینه ای دست ها.
علوم اول
مدرس:
رفیعی، بنفشه
فعالیت:
مرور سایه ها و زیر آب و روی آب و حواس پنج گانه و رفع اشکال عزیزان از ارمغان هفته.
فارسی اول
مدرس:
رفیعی، بنفشه
فعالیت:
خواندن کلمات نگاره از روی شکل ظاهری آن به صورت گروهی در پای تخته و تمرین نگارش ه و ی، جشن کودک
تکلیف:
ارمغان شماره 4. آخر هفته خوبی داشته باشین.
هنر اول
مدرس:
خوشدامن، مهتاب
فعالیت:
با سلام
.... انتقال طرح های کشیده شده جلسه قبل به روی مقوای فابریانو ....
بازی استراتژیک
مدرس:
مهدی هداوند، مینا
فعالیت:
بازی: کابایی
روش اجرا:
دانشآموزان در حلقه میایستند. با شمارش یا ریتم مشخص، همزمان به سمت وسط حرکت کرده و به دستهای یکدیگر میزنند، سپس به جای اول خود برمیگردند. در مرحلهی بعد، دو نفر اول به انتهای صف میروند و بقیه یک حلقه به جلو میآیند. بازی با همین الگو ادامه پیدا میکند
نکته آموزشی:
در مراحل ابتدایی بازی، لازم است بچهها دقت و تمرکز بیشتری داشته باشند تا بتوانند زمان حرکت، جهت رفت و برگشت، و هماهنگی در ضربهزدن با دستها را درست انجام دهند. این بخش به آنها کمک میکند مفهوم زمانبندی ریتم را بهتر درک کنند و یاد بگیرند که حرکتشان باید با گروه و ضرب ریتم هماهنگ باشد
1404/07/15
ریاضی اول
مدرس:
رفیعی، بنفشه
فعالیت:
سلام و وقت بخیر
مروری بر جدول ماتریس و تمرین جدول ماتریس با اشکال و رنگ های مختلف در پای تخته و پرسش از همه دانش آموزان. مرور شمارش ها و حل کتاب کار ریاضی تم 3 (سود و کو، الگویابی شطرنجی، ماتریس ، شمارش....)
تکلیف:
سرمشق 15 ام و در صورت امکان ارمغان شماره 3 که مروری بر پیش دبستان است هم انجام شود و در صورت عدم انجام آن آخر هفته با ارمغان 4(دروس اصلی) انجام شود.
علوم اول
مدرس:
رفیعی، بنفشه
فعالیت:
پسرهای عزیزمان تحقیق خود را از جانورانی که حس بویایی و شنوایی یا بینایی قوی دارند ارائه دادند. اهمیت بیشتر حس ها در برخی مشاغل مثل آشپزی و خوانندگی و چشم پزشکی..
مرور زیر آب روی آب و فرق نارنگی با پوست و بدون پوست در آب ، بارش فکری عزیزان در مورد اینکه چرا اردک می تواند در آب شنا کند ولی مرغ نه.
ورزش اول
مدرس:
باقرپور، محمدمبین
فعالیت:
فعالیت گرم کردن و اجرای تمرینات رفلکس و چابوکی و در آخر بازی فوتبال
1404/07/14
ریاضی اول
مدرس:
رفیعی، بنفشه
فعالیت:
سلام و وقت بخیر، شمارش معکوس، شمارش 5 تایی، تمرین جدول سود و کو 4 در 4 در پای تخته، جدول ماتریس با داستان تدریس شد برای مفهوم بیشتر داستان پسری که میخواست بره تولد و نمی دونست کدوم پیراهنشو با کدوم شلوارش ست کنه تعریف شد که این آقا پسر یه پیراهن از کمد بالا و یه شلوار از کمد بغلی برمی داشت ترکیب می کرد و تنش می کرد و دانش آموزان دانستند که هر چیزی تو قسمت بالای ستون حاکم باشه، کلا تو ستون تکرار میشه و هرچی تو ردیف حاکم باشه تو ردیفش تکرار میشه.پسرهای عزیزمان در پای تخته جدول ماتریس را تمرین کردند.
شمارش و تشخیص اعداد در وایت برد آموزشی تمرین شد.
فارسی اول
مدرس:
رفیعی، بنفشه
فعالیت:
بازی با کارت نگاره ها در کلاس بدون دیوار در حیاط مدرسه ( عزیزان دور میز جمع شدند و کارت نگاره ها را به صورت کلمه چیدند آموزگار هم آغاز و هم پایان یا هر کلمه ای رو که می گفت دانش آموزان می بایست با نی آن کارت را برداشته و داخل ظرف می انداختند.)
کلاس بدون دیوار ( ماهی یکبار در فضای خارج از کلاس اجرا می شود.)
گذاشتن گنجینه فایل صوتی مورچه تنها و درک مطلب از آن داستان و پرسش و پاسخ از عزیزان.
تکلیف:
سرمشق گذاشته شده برای تاریخ امروز انجام شود و قسمتی از شکل مداد کشیده شده رنگ شود, متشکرم.
برای فردا عزیزان در صورت تمایل تحقیق کنند که کدامیک از حواس 5 گانه در کدام حیوان قوی تر است و نقاشی آن را بکشند.
لطفا همه عزیزان وایت برد آموزشی ماژیک خود را به مدرسه بیاورند.
مهارت زندگی
مدرس:
کاظمی، نیره
فعالیت:
در این جلسه در رابطه با مهارتهای خودیاری مانند گره زدن ، بستن دکمه ها ، لباس پوشیدن ... توضیح داده شد.
رایانه
مدرس:
سیفی، راضیه
فعالیت:
در این جلسه در نرم افزار paint با ابزارهای جدیدی مثل سطل رنگ، شکل ها، خط صاف و مربع و ... آشنا شدیم و نقاشی غروب آفتاب کشیدیم و آن را رنگ آمیزی کردیم.
1404/07/13
ریاضی اول
مدرس:
رفیعی، بنفشه
فعالیت:
سلام و وقت بخیر
تمرین شمارش و تمرین سود و کو 4 در 4 و شعر اعداد و عدد نویسی
فارسی اول
مدرس:
رفیعی، بنفشه
فعالیت:
سلام و وقت بخیر
تدریس نگاره باغ وحش پسرهای عزیزمان با حیوانات اهلی و وحشی و قوانین باغ وحش آشنا شدند و در مورد تجربه خود از باغ وحش و حیوانات محتلف گفتند. برخی از سوالات مربوط به نگاره:
غذای بیش تر حیوانات اهلی چیست ؟ غذای بیش تر حیوانات اهلی از گیاهان است. مثل : علف ، برگ درختان ، یونجه و ...
به چه جانورانی وحشی می گویند ؟ جانورانی که بودنشان در کنار انسان خطرناک است.
غذای بیش تر حیوانات وحشی چیست ؟ غذای بیش تر حیوانات وحشی از گوشت است حیوانات در چه جاهایی زندگی می کنند ؟ برخی از حیوانات در شهر و روستا در کنار انسان ها زندگی می کنند. بعضی در جنگل زندگی می کنند. تعدادی از حیوانات در بیابان زندگی می کنند. کوهستان ، قطب و دریا هم محل زنگی برخی حیوانات است.
جمله سازی و هم آغاز و هم پایان و بخش کردن کارت نگاره مربوطه.
حل نگاره 7 و 8 کتاب کار فارسی
سواد مالی
مدرس:
کرمانشاهی، پریسا
فعالیت:
سلام و احترام خدمت اولیای گرامی،
امروز درس دوم تدریس شد. همچنین کارتون «پول تو جیبی» برای دانشآموزان پخش گردید و متن درس دوم با صدای خودِ دانشآموزان خوانده شد.
در ادامه، از بچهها خواستم دربارهی پول تو جیبی، میزان آن و زمان دریافتش گفتوگو کنند.
برای فعالیتهای کلاسی و کار در منزل، کارت امتیاز در نظر گرفته شده است. از همکاری و تلاش فرزندان عزیزتان سپاسگزارم؛ بیشتر دانشآموزان با دقت و علاقه فعالیتها را انجام داده بودند.
همچنین در پایان، دربارهی موارد استفاده از پول تو جیبی نیز گفتوگویی انجام شد.
با سپاس از همراهی شما
تکلیف:
لطفاً فعالیت منزل توسط دانشآموزان انجام شود.
امروز در کلاس، کتاب «پول تو جیبی من» معرفی و برای مطالعه در کلاس قرار داده شد.
با سپاس از همراهی و پشتیبانی همیشگی شما .
شطرنج
مدرس:
ترکمان، نسترن
فعالیت:
آموزش حرکت مهره رخ و امتیاز و ارزش مهره رخ
مهارت اجتماعی
مدرس:
کاظمی، نیره
فعالیت:
در این جلسه اتیکت کلمات جادویی مانند لطفا ، بفرمایید ، خواهش میکنم ...آموزش داده شد.