فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه جنت آباد تهران
کلاس: دانشمندان 1

ریاضی اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: شمارش به ترتیب و معکوس، شمارش 5 تایی، شمارش چشمی با انگشتان دست، مفهوم مسئله و بیان آن توسط عزیزان و جمع و تفریق با انگشتان دست. برای جمع 4 به اضافه 3 ، 3 را از ادامه 4 در یک دست باز کند که می شود یه 5 تا یه 2 تا یعنی 7 تا. تمرین سود و کو 4 در 4. بازی تشخیص اعداد با لیوان به این صورت که 5 عدد به صورت پشت هم گفته می شد عزیزان باید به ترتیب پیدا می کردند.( به منظور تقویت حافظه شنیداری و تشخیص اعداد)

علوم اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: انجام کتاب کار علوم فصل حواس پنجگانه و مروری بر آن.

فارسی اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: سلام و وقت بخیر برای افزایش دایره لغات و تشخیص اول و آخر کلمات پسرهای عزیزمان از نشانه های گفته شده مثال آوردند. نگاره مسجد محله ما تدریس شد و پسرانمان با مسجد و کارهایی که در مسجد انجام می دهیم و قوانین آن و نحوه وضو گرفتن و .... آشنا شدند و در مورد تصویر بحث و گفتگو کردند، جمله سازی کردند و کارت های نگاره را بخش کردند و به صدای اول و آخر آن ها اشاره کردند و برخی از نشانه ها را خواندند.
تکلیف: سرمشق گذاشته شده انجام شود. عزیزانی که ارمغان هفته شماره 4 را آخر هفته انجام ندادند حتما تکمیل کنند. عزیزان اگر دفتر دیکته خود را نیاوردند، بیاورند. با تشکر.

نگارش اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: نوشتن دو لوحه در کتاب نگارش تمرین شد.

ریاضی اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: تمرین شمارش به ترتیب و معکوس و الگویابی شطرنجی در کتاب کار ریاضی، چپ و راست آینه ای دست ها.

علوم اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: مرور سایه ها و زیر آب و روی آب و حواس پنج گانه و رفع اشکال عزیزان از ارمغان هفته.

فارسی اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: خواندن کلمات نگاره از روی شکل ظاهری آن به صورت گروهی در پای تخته و تمرین نگارش ه و ی، جشن کودک
تکلیف: ارمغان شماره 4. آخر هفته خوبی داشته باشین.

هنر اول

مدرس: خوشدامن، مهتاب
فعالیت: با سلام .... انتقال طرح های کشیده شده جلسه قبل به روی مقوای فابریانو ....

بازی استراتژیک

مدرس: مهدی هداوند، مینا
فعالیت: بازی: کابایی روش اجرا: دانش‌آموزان در حلقه می‌ایستند. با شمارش یا ریتم مشخص، همزمان به سمت وسط حرکت کرده و به دست‌های یکدیگر می‌زنند، سپس به جای اول خود برمی‌گردند. در مرحله‌ی بعد، دو نفر اول به انتهای صف می‌روند و بقیه یک حلقه به جلو می‌آیند. بازی با همین الگو ادامه پیدا می‌کند نکته آموزشی: در مراحل ابتدایی بازی، لازم است بچه‌ها دقت و تمرکز بیشتری داشته باشند تا بتوانند زمان حرکت، جهت رفت و برگشت، و هماهنگی در ضربه‌زدن با دست‌ها را درست انجام دهند. این بخش به آن‌ها کمک می‌کند مفهوم زمان‌بندی ریتم را بهتر درک کنند و یاد بگیرند که حرکتشان باید با گروه و ضرب ریتم هماهنگ باشد

ریاضی اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: سلام و وقت بخیر مروری بر جدول ماتریس و تمرین جدول ماتریس با اشکال و رنگ های مختلف در پای تخته و پرسش از همه دانش آموزان. مرور شمارش ها و حل کتاب کار ریاضی تم 3 (سود و کو، الگویابی شطرنجی، ماتریس ، شمارش....)
تکلیف: سرمشق 15 ام و در صورت امکان ارمغان شماره 3 که مروری بر پیش دبستان است هم انجام شود و در صورت عدم انجام آن آخر هفته با ارمغان 4(دروس اصلی) انجام شود.

علوم اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: پسرهای عزیزمان تحقیق خود را از جانورانی که حس بویایی و شنوایی یا بینایی قوی دارند ارائه دادند. اهمیت بیشتر حس ها در برخی مشاغل مثل آشپزی و خوانندگی و چشم پزشکی.. مرور زیر آب روی آب و فرق نارنگی با پوست و بدون پوست در آب ، بارش فکری عزیزان در مورد اینکه چرا اردک می تواند در آب شنا کند ولی مرغ نه.

ورزش اول

مدرس: باقرپور، محمدمبین
فعالیت: فعالیت گرم کردن و اجرای تمرینات رفلکس و چابوکی و در آخر بازی فوتبال

ریاضی اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: سلام و وقت بخیر، شمارش معکوس، شمارش 5 تایی، تمرین جدول سود و کو 4 در 4 در پای تخته، جدول ماتریس با داستان تدریس شد برای مفهوم بیشتر داستان پسری که میخواست بره تولد و نمی دونست کدوم پیراهنشو با کدوم شلوارش ست کنه تعریف شد که این آقا پسر یه پیراهن از کمد بالا و یه شلوار از کمد بغلی برمی داشت ترکیب می کرد و تنش می کرد و دانش آموزان دانستند که هر چیزی تو قسمت بالای ستون حاکم باشه، کلا تو ستون تکرار میشه و هرچی تو ردیف حاکم باشه تو ردیفش تکرار میشه.پسرهای عزیزمان در پای تخته جدول ماتریس را تمرین کردند. شمارش و تشخیص اعداد در وایت برد آموزشی تمرین شد.

فارسی اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: بازی با کارت نگاره ها در کلاس بدون دیوار در حیاط مدرسه ( عزیزان دور میز جمع شدند و کارت نگاره ها را به صورت کلمه چیدند آموزگار هم آغاز و هم پایان یا هر کلمه ای رو که می گفت دانش آموزان می بایست با نی آن کارت را برداشته و داخل ظرف می انداختند.) کلاس بدون دیوار ( ماهی یکبار در فضای خارج از کلاس اجرا می شود.) گذاشتن گنجینه فایل صوتی مورچه تنها و درک مطلب از آن داستان و پرسش و پاسخ از عزیزان‌.
تکلیف: سرمشق گذاشته شده برای تاریخ امروز انجام شود و قسمتی از شکل مداد کشیده شده رنگ شود, متشکرم. برای فردا عزیزان در صورت تمایل تحقیق کنند که کدامیک از حواس 5 گانه در کدام حیوان قوی تر است و نقاشی آن را بکشند. لطفا همه عزیزان وایت برد آموزشی ماژیک خود را به مدرسه بیاورند.

مهارت زندگی

مدرس: کاظمی، نیره
فعالیت: در این جلسه در رابطه با مهارتهای خودیاری مانند گره زدن ، بستن دکمه ها ، لباس پوشیدن ... توضیح داده شد.

رایانه

مدرس: سیفی، راضیه
فعالیت: در این جلسه در نرم افزار paint با ابزارهای جدیدی مثل سطل رنگ، شکل ها، خط صاف و مربع و ... آشنا شدیم و نقاشی غروب آفتاب کشیدیم و آن را رنگ آمیزی کردیم.

ریاضی اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: سلام و وقت بخیر تمرین شمارش و تمرین سود و کو 4 در 4 و شعر اعداد و عدد نویسی

فارسی اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: سلام و وقت بخیر تدریس نگاره باغ وحش پسرهای عزیزمان با حیوانات اهلی و وحشی و قوانین باغ وحش آشنا شدند و در مورد تجربه خود از باغ وحش و حیوانات محتلف گفتند. برخی از سوالات مربوط به نگاره: غذای بیش تر حیوانات اهلی چیست ؟ غذای بیش تر حیوانات اهلی از گیاهان است. مثل : علف ، برگ درختان ، یونجه و ... به چه جانورانی وحشی می گویند ؟ جانورانی که بودنشان در کنار انسان خطرناک است. غذای بیش تر حیوانات وحشی چیست ؟ غذای بیش تر حیوانات وحشی از گوشت است حیوانات در چه جاهایی زندگی می کنند ؟ برخی از حیوانات در شهر و روستا در کنار انسان ها زندگی می کنند. بعضی در جنگل زندگی می کنند. تعدادی از حیوانات در بیابان زندگی می کنند. کوهستان ، قطب و دریا هم محل زنگی برخی حیوانات است. جمله سازی و هم آغاز و هم پایان و بخش کردن کارت نگاره مربوطه. حل نگاره 7 و 8 کتاب کار فارسی

سواد مالی

مدرس: کرمانشاهی، پریسا
فعالیت: سلام و احترام خدمت اولیای گرامی، امروز درس دوم تدریس شد. همچنین کارتون «پول تو جیبی» برای دانش‌آموزان پخش گردید و متن درس دوم با صدای خودِ دانش‌آموزان خوانده شد. در ادامه، از بچه‌ها خواستم درباره‌ی پول تو جیبی، میزان آن و زمان دریافتش گفت‌وگو کنند. برای فعالیت‌های کلاسی و کار در منزل، کارت امتیاز در نظر گرفته شده است. از همکاری و تلاش فرزندان عزیزتان سپاسگزارم؛ بیشتر دانش‌آموزان با دقت و علاقه فعالیت‌ها را انجام داده بودند. همچنین در پایان، درباره‌ی موارد استفاده از پول تو جیبی نیز گفت‌وگویی انجام شد. با سپاس از همراهی شما
تکلیف: لطفاً فعالیت منزل توسط دانش‌آموزان انجام شود. امروز در کلاس، کتاب «پول تو جیبی من» معرفی و برای مطالعه در کلاس قرار داده شد. با سپاس از همراهی و پشتیبانی همیشگی شما .

شطرنج

مدرس: ترکمان، نسترن
فعالیت: آموزش حرکت مهره رخ و امتیاز و ارزش مهره رخ

مهارت اجتماعی

مدرس: کاظمی، نیره
فعالیت: در این جلسه اتیکت کلمات جادویی مانند لطفا ، بفرمایید ، خواهش میکنم ...آموزش داده شد.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: