فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه جنت آباد تهران
کلاس: دانشمندان 3

ریاضی اول

مدرس: شاه نوری چوشلی، فاطمه
فعالیت: با سلام مرور تم 4،5،6 با تمرکز براهداف آموزشی زیر به صورت ارائه کاربرگ مرور شد لبه وگوشه،چوب خط،شمارش،عدد نویسی،الگو،مفاهیم افزایشی وکاهشی و...
تکلیف: مرور تم 7،8 سودوکو،اندازه گیری غیر استاندارد، الگویابی والگوی تکرار شونده،مفاهیم افزایشی وکاهشی، سودوکو،تقارن،عدد نویسی 1،2،3،4

علوم اول

مدرس: شاه نوری چوشلی، فاطمه
فعالیت: مرور فصل دوم حواس 5گانه با تمرکز براهداف آموزشی زیر به صورت پرسش وپاسخ صورت گرفت برای شناخت محیط اطراف از 5حس بویایی،شنوایی،لامسه،چشایی،بینایی استفاده می شود که حس بینایی مربوط به چشم،حس بویایی مربوط به بینی،حس شنوایی مربوط به گوش،حس لامسه مربوط به پوست،حس چشایی با استفاده از زبان انجام می شود حس بینایی وحس شنوایی مهم ترین حواس برای شناخت محیط می باشد برای مراقبت از چشم نباید دست کثیف خود را به چشم بزنیم،به چیزهایی که نور زیاد دارند مثل خورشید خیره نشویم،وسایل نوک تیز را به چشم خود نزدیک نکنیم،هنگام بیماری چشم به چشم پزشک مراجعه کنیم از طریق گوش صداهای اطراف خود را می شناسیم بدون اینکه نیاز به دیدن آن ها داشته باشیم برای مراقبت از گوش نزدیک گوش کسی فریاد نزنیم،جلوی بلند گو نایستیم،وسایل نوک تیز در گوش فرو نکنیم،هنگام گوش درد به پزشک مراجعه کنیم افراد نابینا با لمس کردن واستفاده از گوش،بینی ،زبان اطراف خود را می شناسند افراد ناشنوا با استفاده از چشم ولمس کردن محیط اطراف خود را می شناسند بویایی سگ قوی می باشد شنوایی خفاش،موش کور،دلفین قوی می باشد بینایی پرندگان شکاری،جغد وعقاب قوی می باشد شغل هایی مانند ساعت سازی،جراح وپزشک نیاز به خوب دیدن دارد شغل هایی مانند آشپزی نیاز به چشیدن وبو کردن دارد شغل هایی مانند نوازندگی نیاز به خوب شنیدن دارد
تکلیف: مرور فصل سوم سالم باش شاداب باش

فارسی اول

مدرس: شاه نوری چوشلی، فاطمه
فعالیت: مرور نشانه او ت م س به صورت ارائه کاربرگ تکرار وتمرین شد
تکلیف: مرور نشانه ر ن ای ز

قرآن اول

مدرس: شاه نوری چوشلی، فاطمه
فعالیت: سوره کوثر به صورت گروهی تمرین شد مجددا در مورد نعمت های خدا صحبت شد پیام قرآنی الحمدلله به معنی الهی شکر تمرین شد لطفا سوره کوثر وپیام قرآنی حفظ شود
تکلیف: مرور ص26 تاص30 داستان نان ،خانه ما،وشکروانعمته آ..

سواد مالی

مدرس: کرمانشاهی، پریسا
فعالیت: سلام خدمت اولیای عزیز پسرهای گلم امروز جشن یلدا بودن و تعداد زیادی از بچه ها کتاب همراهشان نبود تدریس نشد .لطفا هفته آینده یکشنبه کتاب همراهشان باشد و تکالیف منزل هم انجام دهند با سپاس از همراهیتون.

مهارت اجتماعی

مدرس: کاظمی، نیره
فعالیت: در این جلسه در رابطه اتیکت مکالمه و درجه صدا دانش آموزان نقاشی کشیدند .

ریاضی اول

مدرس: شاه نوری چوشلی، فاطمه
فعالیت: باسلام واحترام طبق بودجه بندی مرور مجددا تم 1،2،3 با توجه به اهداف آموزشی زیر به صورت کاربرگ وتمرین در دفتر مشق مرور شد شمارش،مفاهیم افزایشی وکاهشی، الگو،اشکال هندسی،سودوکو،ماتریس،گوشه ولبه و.. تمرین ماتریس وگوشه ولبه در دفتر مشق انجام شد
تکلیف: لطفا طبق برنامه مرور تم 4،5،6 برای فردا مرور شود

علوم اول

مدرس: شاه نوری چوشلی، فاطمه
فعالیت: فصل اول علوم با در نظر گرفتن اهداف آموزشی زیروارایه کاربرگ مرور شد سایه چیست؟هرچیزی که در مقابل نور قرار بگیرد ونور از آن عبور نکند سایه بوجود می آید شیشه سایه ندارد بزرگترین منبع نور خورشید است اندازه سایه ها باتوجه به جهت خورشید در طول روز متغییر است صبح ها وعصرها که خورشید متمایل می تابد اندازه سایه بلند وظهرها که خورشید در وسط آسمان قرار می گیرد اندازه سایه کوتاه است وسایلی مانند بطری خالی،پر پرندگان،وسایل چوبی وپلاستیکی روی آب می ماند وسایلی مانند سنگ،وسایل فلزی به زیر آب فرو می روند با کنجکاوی وپرسش ویافتن جواب سوالات خود می توانیم چیزهای تازه وبیشتر یاد بگیریم اگر خورشید از سمت راست به چیزی بتابد سایه در سمت چپ درست می شود واگر خورشید از سمت چپ بتابد سایه در سمت راست تشکیل می شود
تکلیف: لطفا طبق برنامه مرور برای فردا فصل دوم علوم سلام به من نگاه کن حواس 5گانه مرور شود

فارسی اول

مدرس: شاه نوری چوشلی، فاطمه
فعالیت: طبق برنامه مرور امروز به صورت ارائه کاربرگ وتمرین در دفتر مشق نشانه آ ب اَ د با در نظر گرفتن اهداف آموزشی زیر مرور شد روخوانی ورونویسی نشانه،ترکیبات وکلمات ترکیب صامت ومصوت،صدانویسی،مرتب کردن کلمات در هم ریخته،جایگزینی فاعل در جملات،تمایز کلمات یک ودوبخشی،تشخیص نشانه خواسته شده ویافتن جایگاه نشانه در کلمه،کامل کردن کلمات ناقص و... برای فردا صرفا دفتر مشق به همراه داشته باشید
تکلیف: لطفا طبق برنامه بودجه نشانه م س او ت برای امروز مرور شود

قرآن اول

مدرس: شاه نوری چوشلی، فاطمه
فعالیت: طبق برنامه بودجه سوره توحید به صورت گروهی خوانده شد 2پیام قرآنی بسم الله الرحمن رحیم به معنی به نام خداوند بخشنده مهربان و سلام وعلیکم به معنی سلام برشما مرور شدلطفا مجددا در منزل سوره توحید تمرین شود دو پیام قرآنی متذکر شده حفظ گردد
تکلیف: به امید خدا فردا ص21 تاص25 قران با تمرکز برسوره کوثر،بیان نعمت های خدا وپیام قرآنی الحمدلله مرور خواهد شد

رایانه

مدرس: سیفی، راضیه
فعالیت: در این جلسه پروژه شماره 4 کتاب در کلاس انجام شد.
پیام مشاور

پیام مشاور

رده: فوق برنامه
توضیح: ناخن جویدن در کودکان: دلایل و راهکارهای عملی چرا کودکان ناخن می‌جوند؟ ناخن جویدن (اونیکوفاژی) یکی از شایع‌ترین عادات رفتاری در کودکان است که معمولاً از 4-5 سالگی شروع شده و ممکن است تا نوجوانی ادامه یابد: علل احتمالی: استرس و اضطراب (مشاجرات خانوادگی، فشار تحصیلی، تغییرات زندگی) تقلید از دیگران خستگی یا بی‌حوصلگی نیاز به تخلیه تنش‌های درونی راهکارهای کاربردی برای والدین 1. برخورد آرام و غیرمستقیم هرگز کودک را به خاطر ناخن جویدن سرزنش یا تحقیر نکنید توجه منفی می‌تواند رفتار را تشدید کند 2. کاهش استرس محیط خانه را آرام نگه دارید زمان‌های استرس‌زا را شناسایی و مدیریت کنید تکنیک‌های آرام‌سازی مثل تنفس عمیق را آموزش دهید 3. جایگزین‌سازی یک شیء جایگزین مثل توپ استرس ( فیجت ) یا اسباب‌بازی فشاری در اختیارش بگذارید و در هنگام تماشای تلویزیون یا مواقع بی‌حوصلگی، به او بدهید تا دستهایش مشغول شود . 4. مشغول نگه‌داشتن دست‌ها فعالیت‌های هنری با استفاده از دست‌ها (خمیربازی، نقاشی، ساختن سازی) بازی با اسباب‌بازی‌هایی که نیاز به دست‌کاری دارند 5. تشویق و پاداش سیستم پاداش برای روزهایی که ناخن نمی‌جود ایجاد کنید پیشرفت را تحسین کنید (حتی اگر کوچک باشد) 6. مراقبت از ناخن‌ها ناخن‌های کودک را کوتاه نگه دارید برای دختران لاک زدن (حتی بی‌رنگ) ممکن است کمک‌کننده باشد چه زمانی نگران باشیم؟ اگر ناخن جویدن: منجر به خونریزی یا عفونت شود همراه با سایر علائم اضطراب باشد باعث انزوا یا اجتناب از فعالیت‌ها شود پس از مدتی استفاده از راهکارها بهبود نیابد یادآوری مهم: در بیشتر موارد، ناخن جویدن با افزایش سن و رشد مهارت‌های مقابله‌ای کاهش می‌یابد. صبر و درک والدین کلید اصلی کمک به کودک است.

فارسی اول

مدرس: شاه نوری چوشلی، فاطمه
فعالیت: باسلام امروز جشن اسم پسرای قشنگم در کلاس طبق برنامه برگزارشد تمامی کتب آموزشی ارسال شد لطفا طبق برنامه ی مرور روز شنبه با فرزند خود موارد مطرح شده را تکراروتمرین نمایید ودر صورت مشاهده موارد خاص در دفتر مشق یادداشت بگذارید تکلیف امروز مرور دروس طبق برنامه روز شنبه می باشد

هنر اول

مدرس: خوشدامن، مهتاب
فعالیت: باسلام .... ساخت کاردستی یلدا (آموزش کلاژ هندوانه ) سپس طراحی و فضاسازی مرتبط و رنگ آمیزی کل اثر

بازی استراتژیک

مدرس: مهدی هداوند، مینا
فعالیت: ریتم و نقاشی روی دیوار یک نقاشی نصب شده بود. بچه‌ها با حرکت و ریتم مشخص به سمت نقاشی می‌آمدند و تا قبل از صدای بوق فرصت داشتند بخش‌هایی از آن را رنگ‌آمیزی کنند. با شنیدن بوق، حرکت و رنگ کردن متوقف می‌شد. اهداف بازی: تقویت حس ریتم و هماهنگی حرکت با موسیقی افزایش تمرکز و دقت شنیداری پرورش خلاقیت و بیان هنری تمرین کنترل هیجان و رعایت قوانین بازی تقویت کار گروهی و نوبت‌گیری

فارسی اول

مدرس: شاه نوری چوشلی، فاطمه
فعالیت: تدریس نشانه اُ به همراه بیان داستان جوجه اردک زشت وایفای نقش در کلاس تدریس شد ترکیب صامت ومصوت،تشخیص صحیح صدای اُ در کلمات،فرم صحیح نوشتن نشانه اُ،تمایز نشانه او واُ در ترکیبات به همراه ذکر مثال تمرین شد روخوانی متن کتاب به صورت گروهی وانفرادی انجام شد
تکلیف: تمرینات داخل دفتر مشق با هدف تمایز او واُ انجام شود

نگارش اول

مدرس: شاه نوری چوشلی، فاطمه
فعالیت: ص69 و70 درس اُ در داخل کتاب نگارش انجام شد

ورزش اول

مدرس: باقرپور، محمدمبین
فعالیت: گرم کردن پویا بازی مسابقه طناب کشی بازی فوتبال

هوش و ریاضی

مدرس: شاه نوری چوشلی، فاطمه
فعالیت: قسمت یازدهم کتاب چهار هوش با تاکید بر شمارش،تشخیص عدد ودسته کمتر وبیشتر،استفاده از علامت کمتر وبیشتر،تشخیص نخ ومهره هم رنگ،تشخیص کلید وقفل،تشخیص نشانه های یک کلمه وساخت کلمه دیگر با استفاده از آن نشانه ها..

ریاضی اول

مدرس: شاه نوری چوشلی، فاطمه
فعالیت: تم 12 کتاب کار ریاضی علوی به صورت گروهی با در نظر گرفتن اهداف آموزشی زیر دنبال شد مفاهیم بیشتر،کمتر ومساوی،ترتیب اعداد،شمارش،عدد نویسی،الگوی شطرنجی و..

فارسی اول

مدرس: شاه نوری چوشلی، فاطمه
فعالیت: باسلام ووقت بخیر تدریس ای پنهان در کلاس به صورت ایفای نقش ونمایش توسط دانش آموزان اجرا شد روخوانی ورونویسی کلماتی مانند میان،زیاد،زیارت،نیایش،بیابان،بیا،نیاز روی بورد آموزشی وهمچنین دفتر مشق دانش آموزان تمرین شد در ادامه دو فعالیت تلفیقی بازی وآموزش برای تثبیت مبحث ای پنهان در نظرگرفته شد ذکر یک نکته در تمامی کلمات بیان شد ابتدا ای وسپس ی می آید در قالب نمایش به دانش آموزان گفته شد زمانی که اول ای وبعد ی در یک کلمه کنار هم قرار بگیرند ای پنهان می شود ولی صرفا صدای ای شنیده می شود همراه گرامی با توجه به اینکه فردا روز پژوهش در مدرسه می باشد لطفا برای فردا هر دانش دست سازه یا روزنامه دیواری یا تحقیق با موضوع حشرات کوچک بررسی زندگی مورچه ها یا پروانه هاونقش آن ها در طبیعت تهیه وبه مدرسه ارسال کند تا آثار ارسال شد داخل نمایشگاه در معرض دید قرار گیرد به همین منظور امروز دانش آموزان تکلیف شب ندارند سپاس ازهمراهی شما عزیزان

مهارت زندگی

مدرس: کاظمی، نیره
فعالیت: در این جلسه درس 10 داده شد و دانش آموزان یاد گرفتند چطور ویژگی ها و خصوصیات افراد را دسته بندی کنند .
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: