فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه جنت آباد تهران
کلاس: مهدی اخوان ثالث

ریاضی اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: کتاب ریاضی تم 9 با موضوع تفریق و سرشماری به پایان رسید . عزیزانی که کتاب نداشتند در منزل تم 9 را تمام کنند.
تکلیف: تکلیف نداریم.

فارسی اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: نشانه ن با شعر و داستان تدریس شد . ساخت کلمه و جمله سازی و ترکیبات و جدول دوستی کار شد . کتاب نگارش صفحه 52 و 53 حل شد . سپس کتاب کار فارسی علوی صفحه 77 و 78 حل شد . عزیزانی که کتاب نداشتند صفحات را در منزل انجام دهند.
تکلیف: تکلیف نداریم.

نگارش اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: ساخت کلمه و جمله سازی و ترکیبات و جدول دوستی کار شد . کتاب نگارش صفحه 52 و 53 حل شد . سپس کتاب کار فارسی علوی صفحه 77 و 78 حل شد .
تکلیف: فردا املا تا نشانه ر خواهیم داشت لطفا دفتر املا علوی همراه دانش اموز باشد . و دفتر املا علوی نقاشی ایجاد انگیزه داشته باشد . 1) املا تا نشانه ر نوشته شود. پایین املا با کلمات (درس ' مار ' رود )جمله ساخته شود . 2) کتاب کار فارسی علوی صفحه 79 حل شود . 3) متن صفحه 75 روان خوانی شود .

شطرنج

مدرس: یوسفی، ژاله
فعالیت: امروز ما ضمن مرور تمامی مهره های صفحه شطرنج و حل و بررسی، نحوه مات کرد. در مورد مرکز و اهمیت آن صحبت کردیم. چهار خانه در وسط صفحه شطرنج وجود دارد بنام های e4,e5,d4,d5 که به آن مرکز می گویند ،هر مهره ای در مرکز قدرتش چند برابر می شود. پس هر دو حریف می خواهند که مهره های خودشان به مرکز برسد. ما برای نشان دادن این موضوع مهره ها را در مرکز گذاشته و ارزیابی می کنیم ،مثلا فیل در مرکز 13 خانه را تحت کنترل خود می گیرد ،اما همین مهره در گوشه صفحه فقط 7 خانه را تحت کنترل دارد.چیزی که به فیل قدرت بیشتری داده مرکز است که باعث می شود خانه های بیشتری را تحت کنترل بگیرد. همچنین اسب در مرکز 8 خانه ولی در گوشه صفحه فقط 2 خانه را می تواند کنترل کند. پس عزیزانمان اینگونه جایگاه مهره ها را دیده و نحوه گرفتن خانه ها را می شناسند. خطی فرضی بین عرض چهارم و پنجم وجود دارد بنام مرز مرز حد فاصل دو چیز است و در شطرنج مشخص کننده حیطه عملکرد دو بازیکن می باشد ،بعدا ما در مورد مرز بیشتر کار خواهیم کرد. ممنون از توجه شما.

ریاضی اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: کتاب کار ریاضی تم 9 به اتمام رسید.
تکلیف: تکلیف نداریم.

فارسی اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: روخوانی کتاب کار فارسی تکرار و تمرین شد .
تکلیف: لطفا کتاب داستان هایی با متن ساده در اختیار پسرهای گلم قرار دهید تا هرشب قبل از خواب چند خط برای شما بخوانند بسیار این تمرین بر روان خوانی،افزایش دایره واژگان عزت نفس ،مهارت پسرهای گلم مفید است.

نگارش اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: کتاب های فردا : کتاب نگارش و دفتر تلاش و کتاب کار فارسی علوی و کتاب ریاضی آموز پرورشی همراه دانش اموزان باشد .
تکلیف: 1.ساخت کلمه و جمله بهم ریخته تمرین و تکرار شد 2.املا تا نشانه ر نوشته شود. 3.صفحه 76 کتاب فارسی انجام شود. فردا تدریس نشانه جدید خواهیم داشت .

بازی استراتژیک

مدرس: سادات، هلیا
فعالیت: وارم آپ خلاقیت سرعت و دقت هماهنگی چشم و دست

ریاضی اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: کتاب ریاضی صفحه 60 و 61 با موضوع قرینه،الگویابی،شمارش انجام شد. کتاب کار ریاضی صفحات 66 و 67 حل شد.
تکلیف: کتاب های روز 2شنبه:: کتاب کار فارسی و کتاب ریاضی همراه عزیزان باشد..... فردا تمام دانش آموزان یک کیف کوچک که داخل آن قمقمه آب ، کمی خوراکی و دستمال باشد برای اردو همراه داشته باشند.

نگارش اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز صفحه 51 کتاب نگارش حل شد. تکرار و تمرین ترکیب ها انجام شد.
تکلیف: _صفحه 74 کتاب کار فارسی در منزل انجام شود. _صفحه 75 کتاب کار ( روانخوانی) تکرار و تمرین شود فردا سر کلاس پرسیده میشود.

املا اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: املا از درس اول تا نشانه (ت) گفته شد. لطفا دفترهای دیکته برای هفته اینده تزئین شود‌.
تکلیف: املا از نشانه درس (ر) گفته شود . کلماتی به کار رود که در آن نشانه ( ر) بیشتر به کار رفته است.

هنر اول

مدرس: ایروانی، سارا
فعالیت: این جلسه برای دانش آموزان داستانی تعریف شد و نقاشی آن را کشیدند.
تکلیف: لطفا برای جلسه آینده دانش آموزانی که هنوز دفتر نقاشی تهیه نکردند، همراه خود دفتر نقاشی و مدادرنگی همراه داشته باشند. ممنون

رایانه

مدرس: براتی، الناز
فعالیت: فعالیت صفحه 39 انجام شد. دانش آموزان نحوه رسم ستاره و ماه را در نرم افزار paint آموختند.
تکلیف: ندارند

ریاضی اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز درس ریاضی تم 9 آغاز شد پسرهای گلم با عدد 5 آشنا شدند و 2 صفحه از کتاب کار ریاضی و 2 صفحه از کتاب کار ریاضی انجام شد.
تکلیف: دانش آموزان در صورت حضوری بودن فردا کتاب های::نگارش، دفتر املا علوی، کتاب ریاضی و کتاب کار ریاضی همراه داشته باشند‌.

فارسی اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز در درس فارسی با درس مادر و نشانه ( ر) همراه با ایجاد انگیزه ،شعر و قصه آشنا شدیم. کلمات اَبر،باران،مادَر تکرار شد. 3 صفحه از کتاب کار فارسی انجام شد.
تکلیف: کتاب های نگارش،کارفارسی،ریاضی،کتاب کار ریاضی به منزل فرستاده شد به دلیل وضع هوا از این به بعد کتاب هایی که برای روز آینده نیاز داریم در پرتال اعلام می شود. دانش آموزان همون کتاب هارا به همراه داشته باشند. کتاب های فوق برنامه طبق برنامه هفتگی همراه باشد.

نگارش اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: آموزش نگارش ( ر) انجام شد و 2 صفحه از کتاب نگارش با هدف صحیح نوشتن نشانه ( ر) ،رعایت فاصله چشمی بین کلمات . جدول ترکیب نشانه ( ر) تکرار و تمرین شد. (ر) با ( ا)= را ( ر) با (و)=رو (ر) با (اَ) =رَ
تکلیف: تکلیف : پسرم از عدد 1 تا 5 از هر کدام یک خط بنویس _یک املا از درس اول تا نشانه (ت) در دفتر تلاش خود بنویس فردا املا خواهیم داشت از این درس ها.

سواد مالی

مدرس: منصوری‌آریا، درسا
فعالیت: درس هشتم (دستگاه کارتخوان) تدریس شد. انیمیشن تهدیدات دستگاه کارتخوان گذاشته شد. با بچه ها راجب کارت اعتباری و دستگاه کارتخوان صحبت شد. کتاب بچه ها چک شد.
تکلیف: خواهشمند است تکالیف درس هشتم صفحه 66 را انجام دهند. ممنون میشم در صورت از هم باز شدن کتاب ها ، کتاب را منگنه یا سیمی کنید.

مهارت زندگی

مدرس: علوی، زهره
فعالیت: سلام و عرض ادب در مورد برنامه ریزی برای خواب، فوائد زود خوابیدن و ترتیب توالی فعالیت ها صحبت کردیم.

فارسی اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز در کلاس مجازی صفحات کتاب کار فارسی ( 69،70) انجام شد. لطفا عزیزانی که غائب بودند در منزل صفحات را انجام دهند و تکرار و تمرین کنند.
تکلیف: تکلیف نداریم.

نگارش اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز در کلاس مجازی نگارش صفحه ی 48 انجام شد. جدول ترکیب تکرار و تمرین شد. عزیزانی که غائل بودند لطفا در منزل انجام دهند.
تکلیف: 1.در دفتر تلاش خود با کلمات نامرتب زیر جمله بساز. _اَسب _آمَد_او_با. _دود_بود_بَد _بو. _اَست_با اَدَب_اَسَد. _دوست_او_اَسما_با_اَست. 2. املای دیداری: با کارت های ترکیب خود ترکیباتی که یاد گرفته ای را بساز و بنویس . مرحله ی دوم کلمات زیر را بساز ببین و از روی آن بنویس . (ماست،بامداد،اَسب،با اَدَب،سَبَد،اَست،بادام، باد،داماد،مو،دود،سوت،دَست،تَماس،تَمام، دَما،دام،بامداد،بَست،) 3.از عدد 1تا 4 یک خط بنویس.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: