فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه سردار جنگل تهران
کلاس: 103

فارسی اول

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: ابتدا نشانه یک شکلی د با شعر و داستان و تاکید بر صدای آن و نحوه ی نوشتن وجایگاهش در کلمه ها تدریس شد . سپس جدول ترکیب تدریس شد . و با ترکیب ها کلمه سازی کردند و در دفتر مشق نوشتند . درس 2 کتاب فارسی ، درس باد با هدف آشنایی با باد و جهت باد و حرکت ابر ها و خواندن نشانه ی د در کلمات ،و آشنایی با مفهوم جمله تدریس شد . شعر خدای مهربان با پخش کلیپ و تمرین و خط کشیدن دور ترکیبات و نشانه های خوانده شده در متن شعر تدریس شد . کتاب کار فارسی تا پایان صفحه ی 54 با هدف تثبیت یادگیری و یاد گیری جدول بخش و صداکشی انجام شد .
تکلیف: 1)تمرین جدول ترکیب همانند جدولی که در کلاس کار شد . 2)سرمشق های امروز در دفتر مشق نوشته شود . 3)ارمغان شماره 5و 6 انجام شود . 4)دیکته 5)شعر مهربان تر از مادر برای شنبه هر دانش آموزی تمایل دارد حفظ شود . برنامه ی شنبه 1)دفتر دیکته ی علوی 2) کتاب فارسی 3)دفتر مشق 4)جامدادی

نگارش اول

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: کتاب نگارش تا پایان درس د با هدف تثبیت یادگیری ،خواندن و نوشتن نشانه ی د انجام شد .
تکلیف: ندارند

املا اول

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: امروز با ایجاد انگیزه ی بادکنک بچه ها دیکته ی بادکنکی نوشتند و لذت بردند . در نهایت با بادکنک ها بازی کردند .
تکلیف: ندارند .

سواد مالی

مدرس: منصوری‌آریا، درسا
فعالیت: درس چهارم ( نیاز مشترک ) تدریس شد. فعالیت در کلاس و فعالیت در منزل درس چهارم صفحه 36 و 37 و 38 انجام شد. انیمیشن ریرا قسمت همکاری گذاشته شد. قصه صوتی وقت خرید با مامان پخش شد. معرفی کتاب: وقت خرید با مامان کتاب ها چک شد.

ریاضی اول

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: ابتدا مفهوم تفریق و جمع مرور شد . سپس تم پنج ریاضی به طور کامل انجام شد . قوانین الگوی شطرنجی ویترین دار مجدد مرور شد .
تکلیف: دو نمونه جدول سودوکو چهار در چهار با رنگ در دفتر مشق با مشخص کردن پنجره ها مانند نمونه ی صفحه ی 34 کتاب ریاضی در دفتر مشق انجام شود .

علوم اول

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: مفهوم سایه مجدد تدریس شد . دانه میوه ها را بچه ها با توجه به خوراکی هایی که آورده بودند از نزدیک مشاهده کردند . دانش آموزان سوالاتی که در مورد شناور بودن و شناور نبودن از بزرگتر های خود بپرسیده بودند در کلاس ارائه دادند . سپس کتاب کار علوم با هدف تثبیت یادگیری و مرور مفاهیم تا پایان صفحه ی 12 انجام شد .
تکلیف: ندارند .

فارسی اول

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: نشانه های یاد گرفته شده مرور شد . بچه ها با نشانه ها کلمه سازی کردند . جدول ترکیب مجدد مرور و تمرین شد . کتاب کار فارسی تا پایان درس ابر با هدف مرور و تثبیت یادگیری انجام شد .
تکلیف: سه درس آب و باران و ابر جهت رو خوانی تمرین شود. با کارت نشانه ها و ترکیب های ساخته شده کلمه سازی کنند سپس کلمات را وارد دفتر مشق کنند .

نگارش اول

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: کتاب نگارش تا پایان صفحه 33 با هدف خواندن نشانه ها و ترکیب ها و کلمات آموخته و نوشتن آن ها و کامل کردن کلمات آموخته شده انجام شد . بازی کلمه سازی با ترکیبات و نشانه ها پای تخته انجام شد . امروز دانش آموزان دیکته پا تخته ای نوشتند با هدف آشنایی با دیکته و تقویت حافظه ی شنیداری .
تکلیف: ندارند .

املا اول

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: امروز اولین دیکته در دفتر مشق با هدف آشنایی با دیکته و دیکته نویسی را دانش آموزان در دفتر مشق خود نوشتند .
تکلیف: یک دیکته شب همانند دیکته کلاسی گفته شود .

مهارت زندگی

مدرس: احمدی زاده، فرزانه
فعالیت: با سلام و وقت بخیر امروز در مورد رعایت نظم و ترتیب (قرار دادن وسایل جای خود ) با نمایش عروسکی آموزش داده شد .کتاب مهارت صفحات 12،13 انجام شد .
تکلیف: عزیزان تکلیف ندارید

ریاضی اول

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: ابتدا مقدمات تفریق اموزش داده شد . با اشکال بازی تفریق انجام دادند . سپس الگوی شطرنجی با ویترین تدریس شد . کتاب کار تا صفحه ی 41 با هدف تثبیت یادگیری اهداف تم 5 کامل شد .

فارسی اول

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: نشانه اَ اول َ غیر اول با شعر و داستان تدریس شد . کلیدواژه ها و ترکیبات و جدول دوستی در دفتر مشق نوشته شد و تاکید شد . درس 2فارسی درس ابر با هدف آشنایی با جایگاه هر کدام از نشانه ها ی اَ ابتدا تصویر خوانی و سپس کل خوانی شد . رو خوانی درس ابر تمرین شود .
تکلیف: 1) سوالات کاربرگ زیر وارد دفتر تلاش شود و توسط دانش اموز انجام شود. 2) صفحه ی 35 کتاب ریاضی ( با ابزار کار کن ) درست شود و در برگه ی a4 چسبانده شود و همراه دانش اموز باشد . لطفا اسم دانش اموز و موضوع حتما نوشته شود 3) سر مشق های دفتر مشق ابتدا توسط دانش آموز خوانده شود و سپس ادامه دهند . کتاب ها ی فردا 1)دفتر مشق 2) کتاب کار علوم همراه دانش اموز باشد .

هنر اول

مدرس: رعیتی، سمانه
فعالیت: سلام پسرای گل کلاس ،امروز داستان پنج انگشتی و قعه جادویی، باهم نقاشی قلعه جادویی رو کشیدیم و مرحله به مرحله رنگ کردیم برای کشیدن نقاشی خوب دقت و تمرکز فراموش نشود.

ریاضی اول

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: مرور تمرین های ،مفهوم تفریق و جمع ، و شمارش به کمک چوب خط ها انجام شد .
تکلیف: کاربرگ وارد دفتر شود و حل شود . کتاب های فردا کتاب فارسی دفتر مشق

فارسی اول

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: ابتدا دانش آموزان با جدول ترکیب آشنا شدند . سپس ترکیب کردن ب غیر اخر با ا غیر اول را به همراه شعر یاد گرفتند . و اولین ترکیب را نوشتند .و با آن کلمه ی بابا را ساختند. سپس با کارت های نشانه هایی که امروز آورده بودند ، کلمه سازی کردند ، و کلمات را خواندند ودر دفتر مشق نوشتند . و صدا های هر کلمه را به ترتیب از راست به چپ هر صدا را در خانه ی خود برند( مطابق تمرین کتاب نگارش) برای ایجاد انگیزه ی کلمه ی بابا دانش آموزان بر روی گیفت های خود کلمه ی بابا را نوشتند . کتاب کار فارسی صفحات 44و 45و 46 با هدف تثبیت یادگیری انجام شد .
تکلیف: 1)روخوانی درس آب و باران 2)کلمه سازی با کارت ها ی نشانه ها(حتما کارت ترکیب (با) را برای بچه ها آماده کرده و در کلمه سازی از آن استفاده کنند همانند کارت های قبلی )و روخوانی کلمات ساخته شده 3)ارمغان 4 انجام شود .

نگارش اول

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: کتاب نگارش صفحات 28و 29و 30 کامل شد . بچه ها کلمات کتاب نگارش را به صورت گروهی رو خوانی کردند .
تکلیف: ندارند .

بازی استراتژیک

مدرس: سادات، هلیا
فعالیت: هماهنگی چشم و د و چشم و پا زمان واکنش هماهنگی عصب و عضله مهارت های جابجایی مهارت های استواری

شطرنج

مدرس: جعفر پور، کیمیا
فعالیت: مهره ی وزیر و شاه آموزش داده شد و تمرینات مربوطه انجام شد.

مهارت اجتماعی

مدرس: غلامی، نازنین
فعالیت: خواندن کتاب (قصه خوانی ) با موضوع رفتارهای صحیح و غلط

ریاضی اول

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: ابتدا شمارش به کمک چوب خط ها و نحوه ی کشیدن چوب خط ها مرور شد . سپس تم 5ریاضی با هدف آشنایی با طبیعت و نحوه ی مراقبت از طبیعت و نحوه ی سوار و پیاده شدن از ماشین و آداب پیک نیک و تفریح و یاد آوری مفاهیم جهت ها چپ و راست و بالا و پایین و تناظر اعضای دو خانواده به عنوان دو دسته ی پنج تایی با تعداد سر نشینان ماشین ها . و آشنایی با مفهوم جمع و مفهوم تفریق و داستان گویی برای هر تفریق ،تا پایان صفحه ی 33 کامل شد .
تکلیف: کاربرگ زیر در دفتر مشق نوشته شود و یا کپی گرفته شود .

علوم اول

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: آزمایش زیر آب و روی آب در کلاس با هدف آشنایی با مفهوم شناور و عدم شناور بودن اجسام در آب به صورت گروهی و آزمایش مستقیم با دسته بندی اجسام بر اساس سبکی و سنگینی و طبقه بندی اجسام به صورت اینکه روی آب یا زیر آب می مانند . انجام شد .
تکلیف: تحقیق : سوال از بزرگتر ها و در نهایت ارائه به کلاس چرا کشتی ها و قایق ها روی آب شناور هستند و با اینکه سنگین هستند زیر آب نمی روند ؟ چه وسایلی اول روی آب می مانند بعد کم کم زیر آب می روند ؟

فارسی اول

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: ابتدا نشانه ی دو شکلی ب غیر آخر و ب آخر با داستان به بچه ها معرفی شد .سپس به کمک شعر بچه ها با جایگاه نشانه آشنا شدند .و نحوه ی صحیح نوشتن نشانه را یاد گرفتند .سپس داستان چرخه ی آب برای بچه ها به صورت اجرای نمایش گفته شد . و در دفتر مشق نشانه ی امروز را نوشتند و نوشتن کلمه آب را با کنار هم قرار دادن دو نشانه ی آ و ب یادگرفتند . کتاب کار فارسی علوی تا پایان درس آب انجام شد .
تکلیف: 1)نشانه ی آ ا و ب غیر اخر و ب اخر هر کدام را در کارت های رنگی کوچک مقوایی (پنج سانتی متر در پنج سانتی متر ) یعنی آ اول روی یک کارت ا غیر اول روی یک کارت دیگر هر نشانه روی یک کارت بنویسید ،این کار را هر روز که نشانه جدید یاد میگیریم انجام دهید که بچه ها با نشانه ها کلمه سازی کنند . 2)رو خوانی درس فارسی (درس آب و باران ) تمرین شود بچه ها در کلاس نحوه ی رو خوانی را یاد گرفته اند . 3)یک بار همانند سرمشق های کلاس دانش آموز خودش بنویسید . برنامه ی فردا 1)کتاب فارسی 2)دفتر مشق 3)کتاب کار علوم
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: