فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه سردار جنگل تهران
کلاس: 105

علوم اول

مدرس: صبری، محبوبه
فعالیت: علوم درس پنجم ( دنیای گیاهان ) با اهداف شناخت انواع گیاهان و ویژگی اصلی آن ها، توانایی و تشخیص در طبقه بندی گیاهان، نقش گیاهان در طبیعت و ... تدریس شد. تمرینات کتاب کار علوم علوی صفحات 52-53-54-55-56-57 حل شد.
تکلیف: ندارند.

فارسی اول

مدرس: صبری، محبوبه
فعالیت: ایجاد انگیزه نشانه ن را داشتیم و مراحل درست کردن نان برگزار شد . روان خوانی و املای تصویری کلمات با بازی انجام شد.
تکلیف: 1) ارمغان شماره ی 11 انجام شود . 2) کتاب کلمه کوچولو صفحه ی 16 و 17 روان خوانی شود سپس صفحه ی 18 حل شود . کتاب ها : کتاب‌کار فارسی علوی و‌کتاب نگارش و کتاب فارسی و دفتر تلاش همراه دانش آموز باشد . دفتر املا پس از ملاحظه و امضا به مدرسه فرستاده شود.

املا اول

مدرس: صبری، محبوبه
فعالیت: املا تا نشانه ( ر ) گفته شد.
تکلیف: املا و جدول دوستی تمرین شود.

فارسی اول

مدرس: صبری، محبوبه
فعالیت: نشانه ن با قصه گویی و کدگذاری دوربین و نارنگی تدریس شد . ترکیبات و جدول دوستی و کلمات جدید مرور شد . درس نانوایی کتاب فارسی و انواع نان و استفاده ی آن و نحوه ی خرید نان از نانوایی و نکات مربوطه آموزش داده شد، سپس ببین و بگو و شعر زردآلو تدریس و هم خوانی شد. بازی و روان خوانی نشانه های فراگرفته انجام شد.
تکلیف: متن درس نانوایی کتاب فارسی کل خوانی شود.

نگارش اول

مدرس: صبری، محبوبه
فعالیت: نحوه ی نوشتن نشانه ن غیر آخر و آخر و ترکیبات و کلمه نویسی آموزش داده شد و در دفتر تلاش نوشته شد . کلمات بود، نبود، داد، نداد، دارَد و نَدارَد آموزش داده شد.کتاب نگارش صفحه ی 52 و 53 و 54 حل شد . کتاب کار فارسی علوی صفحه ی 75و 76 و 77 حل شد .
تکلیف: 1) املا تا نشانه (ر )و نشانه( او-و )تمرین شود . فردا املا تا نشانه ر - او خواهیم داشت . 2) متن صفحه ی 16 کلمه کوچولو روان خوانی شود. 3) با کلمات بود، نَبود، داد، نَداد، بَست، نَبَست، دارَد و نَدارَد جمله سازی انجام شود. کتاب ها : کتاب کلمه کوچولو و کتاب کار فارسی علوی و دفتر املا و دفتر تلاش و کتاب کار علوم علوی همراه دانش آموز باشد .

سواد مالی

مدرس: فتحی زاده، مبینا
فعالیت: درس خدمات بانک ها تدریس شد.فعالیت کلاسی انجام شد حل و چک شد. بازی پانتومیم در کلاس اجرا شد.
تکلیف: فعالیت منزل صفحه 52 و 60 به خوبی و با دقت حل شود.

مهارت زندگی

مدرس: پرکاری، لیلا
فعالیت: درس هفتم علائم بدنی عصبانیت تدریس شد. کاربرگ مربوط به آن انجام شد کتاب وقتی لاکی عصبانی می شود خوانده شد
تکلیف: به علائم بدنی خود را موقع عصبانیت توجه کنند. به والدین خود هم آموزش دهند.

ریاضی اول

مدرس: صبری، محبوبه
فعالیت: مسابقه ی آقای ریاضی برگزار شد . عدد نویسی و الگوی شطرنجی و سودوکو مرور شد سپس کتاب کار ریاضی علوی صفحه 57 و 58 و 59 و 60 و‌61 کامل شد .
تکلیف: ندارند.

فارسی اول

مدرس: صبری، محبوبه
فعالیت: نمایشگاه کتاب و خرید عاقلانه کتاب برگزار شد . ایجاد انگیزه نشانه ( ر ) را داشتیم . روان خوانی پرسیده شد .
تکلیف: 1) صفحه ی 14 کتاب کلمه کوچولو روان خوانی شود . 2) املا از صفحه ی 13 و 14 به هر روشی تمرین و تکرار شود . 3) ارمغان شماره ی 10 انجام شود . کتاب ها : کتاب نگارش و‌کتاب فارسی و کتاب کار فارسی علوی و‌دفتر تلاش همراه دانش آموز باشد .

املا اول

مدرس: صبری، محبوبه
فعالیت: املا تا نشانه س در دفتر علوی نوشته شد .

هنر اول

مدرس: رعیتی، سمانه
فعالیت: سلام هنرمندان کلاس آخرین جلسه مسابقه طرح دو سالانه هنر به پایان رسید بریم برای مراحل بعدی

رایانه

مدرس: نیکزاد، علی
فعالیت: دانش آموزان با استفاده از ابزار هایی که یاد گرفته بودند مثل Fill , cut ، rotate ، ،select و منحنی ، نقاشی برکه و رنگین کمان را در محیط paint در گروه های دو نفره کشیدند .
تکلیف: دانش آموزان گرامی لطفا نقاشی که در کلاس یاد گرفتید در محیط paint بکشید ***فایل نقاشی در پرتال بارگذاری شده است با تشکر alinikzad0044@gmail.com

ریاضی اول

مدرس: صبری، محبوبه
فعالیت: عدد نویسی و‌سودوکو مرور شد . تم 8 با موضوع نماز و عبادت آموزش داده شد . داستان نویسی و الگو و مبحث اندازه گیری و بزرگ نمایی آموزش داده شد سپس کتاب ریاضی تا پایان صفحه ی 56 حل شد .
تکلیف: ندارد.

فارسی اول

مدرس: صبری، محبوبه
فعالیت: روان خوانی نشانه ی ( ر ) از کتاب کلمه کوچولو انجام شد.
تکلیف: روان خوانی نشانه ی ( ر ) و ( ت ت ) از کتاب کلمه کوچولو انجام شود.

نگارش اول

مدرس: صبری، محبوبه
فعالیت: ترکیبات و کلمات و نشانه ها مرور شد . برای اولین بار نام مادر بر روی کاغذ شکوفه زد و برای مادران گرامی کارت قلب درست شد . کتاب کار علوی صفحات 71 تا 74 حل شد.
تکلیف: 1) به مادر یا پدر از روی کتاب کلمه کوچولو صفحه ی 8 املا بگویند سپس املا توسط دانش آموز تصحیح شود . 2) املا تا نشانه س تمرین و تکرار شود فردا املا تا نشانه س خواهیم داشت . 3) صفحه ی 14 کتاب کلمه کوچولو روان خوانی شود سپس درک مطلب صفحه ی 15 حل شود . 4) جمله سازی با کلمات: اَبرو، رودبار، آرام، سَرد، مرد انجام شود. کتاب ها : کتاب کار ریاضی علوی و دفتر املا و دفتر تلاش و کتاب کلمه کوچولو همراه دانش آموز باشد . نکته: باسلام و احترام به اطلاع شما اولیا گرامی می رسانم در مدرسه نمایشگاه کتاب برپا شده است. ساعت و تاریخ بازدید برای کلاس ما دوشنبه شنبه 26 آبان ساعت 12:35تا13:30 می باشد. در صورت تمایل به خرید فرزندتان از نمایشگاه، مبلغی پول نقد برای او بگذارید. خرید با نظارت و همراهی معلم کلاس انجام می شود.

بازی استراتژیک

مدرس: نژاد حسن، معصومه
فعالیت: اهمیت و مزایای بازی اول این هفته تقویت درک ریتم و شمارش موسیقایی (حرکات چرخشی با شماره 1234  و زدن لیوان‌ها بر اساس شمارش 1-2     123) هماهنگی شنیداری-حرکتی (هماهنگ کردن چرخش، نشستن و ضربه‌زدن به لیوان‌ها با موسیقی) پرورش تمرکز و توجه شنیداری (شناخت تغییر موسیقی و تغییر جهت چرخش) افزایش مهارت‌های حرکتی ظریف و درشت (چرخش دور دایره، نشستن سریع، گرفتن و زدن لیوان‌ها) رشد حافظه‌ی حرکتی و توالی زمانی (به‌خاطر سپردن ترتیب حرکات: چرخش، نشستن، ضربه‌ها) تقویت تعادل و کنترل بدن (تغییر جهت چرخش و ثابت ماندن در نشستن و برخاستن) پرورش مهارت‌های گروهی و فضای جمعی منظم (حرکت هماهنگ در دو دایره‌ی داخلی و بیرونی) افزایش انعطاف ذهنی (واکنش سریع به تغییر جهت با تغییر ریتم موسیقی) ایجاد نشاط، هیجان و تخلیه انرژی مثبت (ترکیب چرخش، حرکت و ضربات ریتمیک فضای کلاس را شاد و فعال می‌کند) اهمیت و مزایا بازی دوم این هفته تقویت هماهنگی چشم و دست افزایش دقت و تمرکز هنگام تغییر ریتم و حرکت تقویت مهارت‌های حرکتی ظریف (حرکت دادن کاغذ با کنترل) تقویت مهارت‌های حرکتی درشت (درجا زدن، حرکت‌های جهتی) تقویت سرعت واکنش در پاسخ به تغییر موزیک تقویت حس ریتم و موسیقی‌پذیری افزایش آگاهی بدنی و کنترل حرکات آموزش تشخیص راست و چپ افزایش قدرت پیروی از دستور (حرکت با تغییرات موزیک) تقویت مهارت‌های گروهی و کار در کنار دیگران بالا بردن اعتماد به نفس در اجرای حرکات هماهنگ تخلیه انرژی و کاهش استرس تقویت مهارت شمارش و نظم حرکتی (1-2، 1-2-3-4)
تکلیف: بازی ها به صورت کلاسی انجام می شود

فارسی اول

مدرس: صبری، محبوبه
فعالیت: نوشتار نشانه ( ر ) با قصه گویی تدریس شد . ترکیبات و لغات جدید نشانه ( ر ) معرفی شد .تمرینات مربوط به نشانه ( ر ) در کتاب نگارش کامل انجام شد .
تکلیف: 1) برای هر ترکیب ( را ) ( رَ ) ( رو ) ابتدا یک کلمه نوشته و سپس جمله سازی انجام شود. 2) روان خوانی متن کتاب کلمه کوچولو انجام شود. 3) املا و جدول دوستی انجام شود. کتاب ها: کتاب ریاضی، کتاب کار فارسی و ریاضی علوی، دفتر تلاش و کتاب کلمه کوچولو همراه دانش آموز باشد.

شطرنج

مدرس: احمدی، امیر
فعالیت: با عرض سلام و وقت بخیر خدمت اولیای گرامی.امروز بچه ها جلسه بازی داشتن و متاسفانه سوالاتی که بچه ها میپرسن و نحوه عملکردشان در بازی خوب نیست و نشان دهنده عدم تمرین بچه ها در منزل هستش خواهشمندم برای پیشرفت بهتر و سریعتر بچه ها و افزایش بازدهی کلاس ها به تمرین بچه ها حتما نظارت داشته باشید.باتشکر از توجه شما
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: