1404/08/28
علوم اول
مدرس:
صبری، محبوبه
فعالیت:
علوم درس پنجم ( دنیای گیاهان ) با اهداف شناخت انواع گیاهان و ویژگی اصلی آن ها، توانایی و تشخیص در طبقه بندی گیاهان، نقش گیاهان در طبیعت و ... تدریس شد.
تمرینات کتاب کار علوم علوی صفحات 52-53-54-55-56-57 حل شد.
تکلیف:
ندارند.
فارسی اول
مدرس:
صبری، محبوبه
فعالیت:
ایجاد انگیزه نشانه ن را داشتیم و مراحل درست کردن نان برگزار شد .
روان خوانی و املای تصویری کلمات با بازی انجام شد.
تکلیف:
1) ارمغان شماره ی 11 انجام شود .
2) کتاب کلمه کوچولو صفحه ی 16 و 17 روان خوانی شود سپس صفحه ی 18 حل شود .
کتاب ها : کتابکار فارسی علوی وکتاب نگارش و کتاب فارسی و دفتر تلاش همراه دانش آموز باشد .
دفتر املا پس از ملاحظه و امضا به مدرسه فرستاده شود.
املا اول
مدرس:
صبری، محبوبه
فعالیت:
املا تا نشانه ( ر ) گفته شد.
تکلیف:
املا و جدول دوستی تمرین شود.
1404/08/27
فارسی اول
مدرس:
صبری، محبوبه
فعالیت:
نشانه ن با قصه گویی و کدگذاری دوربین و نارنگی تدریس شد . ترکیبات و جدول دوستی و کلمات جدید مرور شد . درس نانوایی کتاب فارسی و انواع نان و استفاده ی آن و نحوه ی خرید نان از نانوایی و نکات مربوطه آموزش داده شد، سپس ببین و بگو و شعر زردآلو تدریس و هم خوانی شد.
بازی و روان خوانی نشانه های فراگرفته انجام شد.
تکلیف:
متن درس نانوایی کتاب فارسی کل خوانی شود.
نگارش اول
مدرس:
صبری، محبوبه
فعالیت:
نحوه ی نوشتن نشانه ن غیر آخر و آخر و ترکیبات و کلمه نویسی آموزش داده شد و در دفتر تلاش نوشته شد . کلمات بود، نبود، داد، نداد، دارَد و نَدارَد آموزش داده شد.کتاب نگارش صفحه ی 52 و 53 و 54 حل شد . کتاب کار فارسی علوی صفحه ی 75و 76 و 77 حل شد .
تکلیف:
1) املا تا نشانه (ر )و نشانه( او-و )تمرین شود . فردا املا تا نشانه ر - او خواهیم داشت . 2) متن صفحه ی 16 کلمه کوچولو روان خوانی شود. 3) با کلمات بود، نَبود، داد، نَداد، بَست، نَبَست، دارَد و نَدارَد جمله سازی انجام شود.
کتاب ها : کتاب کلمه کوچولو و کتاب کار فارسی علوی و دفتر املا و دفتر تلاش و کتاب کار علوم علوی همراه دانش آموز باشد .
سواد مالی
مدرس:
فتحی زاده، مبینا
فعالیت:
درس خدمات بانک ها تدریس شد.فعالیت کلاسی انجام شد حل و چک شد. بازی پانتومیم در کلاس اجرا شد.
تکلیف:
فعالیت منزل صفحه 52 و 60 به خوبی و با دقت حل شود.
مهارت زندگی
مدرس:
پرکاری، لیلا
فعالیت:
درس هفتم علائم بدنی عصبانیت تدریس شد.
کاربرگ مربوط به آن انجام شد
کتاب وقتی لاکی عصبانی می شود خوانده شد
تکلیف:
به علائم بدنی خود را موقع عصبانیت توجه کنند.
به والدین خود هم آموزش دهند.
1404/08/26
ریاضی اول
مدرس:
صبری، محبوبه
فعالیت:
مسابقه ی آقای ریاضی برگزار شد . عدد نویسی و الگوی شطرنجی و سودوکو مرور شد سپس کتاب کار ریاضی علوی صفحه 57 و 58 و 59 و 60 و61 کامل شد .
تکلیف:
ندارند.
فارسی اول
مدرس:
صبری، محبوبه
فعالیت:
نمایشگاه کتاب و خرید عاقلانه کتاب برگزار شد . ایجاد انگیزه نشانه ( ر ) را داشتیم . روان خوانی پرسیده شد .
تکلیف:
1) صفحه ی 14 کتاب کلمه کوچولو روان خوانی شود . 2) املا از صفحه ی 13 و 14 به هر روشی تمرین و تکرار شود .
3) ارمغان شماره ی 10 انجام شود .
کتاب ها : کتاب نگارش وکتاب فارسی و کتاب کار فارسی علوی ودفتر تلاش همراه دانش آموز باشد .
املا اول
مدرس:
صبری، محبوبه
فعالیت:
املا تا نشانه س در دفتر علوی نوشته شد .
هنر اول
مدرس:
رعیتی، سمانه
فعالیت:
سلام هنرمندان کلاس آخرین جلسه مسابقه طرح دو سالانه هنر به پایان رسید بریم برای مراحل بعدی
رایانه
مدرس:
نیکزاد، علی
فعالیت:
دانش آموزان با استفاده از ابزار هایی که یاد گرفته بودند مثل Fill , cut ، rotate ، ،select و منحنی ، نقاشی برکه و رنگین کمان را در محیط paint در گروه های دو نفره کشیدند .
تکلیف:
دانش آموزان گرامی لطفا نقاشی که در کلاس یاد گرفتید در محیط paint بکشید ***فایل نقاشی در پرتال بارگذاری شده است با تشکر
alinikzad0044@gmail.com
1404/08/25
ریاضی اول
مدرس:
صبری، محبوبه
فعالیت:
عدد نویسی وسودوکو مرور شد . تم 8 با موضوع نماز و عبادت آموزش داده شد . داستان نویسی و الگو و مبحث اندازه گیری و بزرگ نمایی آموزش داده شد سپس کتاب ریاضی تا پایان صفحه ی 56 حل شد .
تکلیف:
ندارد.
فارسی اول
مدرس:
صبری، محبوبه
فعالیت:
روان خوانی نشانه ی ( ر ) از کتاب کلمه کوچولو انجام شد.
تکلیف:
روان خوانی نشانه ی ( ر ) و ( ت ت ) از کتاب کلمه کوچولو انجام شود.
نگارش اول
مدرس:
صبری، محبوبه
فعالیت:
ترکیبات و کلمات و نشانه ها مرور شد . برای اولین بار نام مادر بر روی کاغذ شکوفه زد و برای مادران گرامی کارت قلب درست شد .
کتاب کار علوی صفحات 71 تا 74 حل شد.
تکلیف:
1) به مادر یا پدر از روی کتاب کلمه کوچولو صفحه ی 8 املا بگویند سپس املا توسط دانش آموز تصحیح شود .
2) املا تا نشانه س تمرین و تکرار شود فردا املا تا نشانه س خواهیم داشت .
3) صفحه ی 14 کتاب کلمه کوچولو روان خوانی شود سپس درک مطلب صفحه ی 15 حل شود .
4) جمله سازی با کلمات: اَبرو، رودبار، آرام، سَرد، مرد انجام شود.
کتاب ها : کتاب کار ریاضی علوی و دفتر املا و دفتر تلاش و کتاب کلمه کوچولو همراه دانش آموز باشد .
نکته:
باسلام و احترام
به اطلاع شما اولیا گرامی می رسانم
در مدرسه نمایشگاه کتاب برپا شده است.
ساعت و تاریخ بازدید برای کلاس ما
دوشنبه شنبه 26 آبان ساعت 12:35تا13:30 می باشد.
در صورت تمایل به خرید فرزندتان از نمایشگاه، مبلغی پول نقد برای او بگذارید.
خرید با نظارت و همراهی معلم کلاس انجام می شود.
بازی استراتژیک
مدرس:
نژاد حسن، معصومه
فعالیت:
اهمیت و مزایای بازی اول این هفته
تقویت درک ریتم و شمارش موسیقایی
(حرکات چرخشی با شماره 1234 و زدن لیوانها بر اساس شمارش 1-2 123)
هماهنگی شنیداری-حرکتی
(هماهنگ کردن چرخش، نشستن و ضربهزدن به لیوانها با موسیقی)
پرورش تمرکز و توجه شنیداری
(شناخت تغییر موسیقی و تغییر جهت چرخش)
افزایش مهارتهای حرکتی ظریف و درشت
(چرخش دور دایره، نشستن سریع، گرفتن و زدن لیوانها)
رشد حافظهی حرکتی و توالی زمانی
(بهخاطر سپردن ترتیب حرکات: چرخش، نشستن، ضربهها)
تقویت تعادل و کنترل بدن
(تغییر جهت چرخش و ثابت ماندن در نشستن و برخاستن)
پرورش مهارتهای گروهی و فضای جمعی منظم
(حرکت هماهنگ در دو دایرهی داخلی و بیرونی)
افزایش انعطاف ذهنی
(واکنش سریع به تغییر جهت با تغییر ریتم موسیقی)
ایجاد نشاط، هیجان و تخلیه انرژی مثبت
(ترکیب چرخش، حرکت و ضربات ریتمیک فضای کلاس را شاد و فعال میکند)
اهمیت و مزایا بازی دوم این هفته
تقویت هماهنگی چشم و دست
افزایش دقت و تمرکز هنگام تغییر ریتم و حرکت
تقویت مهارتهای حرکتی ظریف (حرکت دادن کاغذ با کنترل)
تقویت مهارتهای حرکتی درشت (درجا زدن، حرکتهای جهتی)
تقویت سرعت واکنش در پاسخ به تغییر موزیک
تقویت حس ریتم و موسیقیپذیری
افزایش آگاهی بدنی و کنترل حرکات
آموزش تشخیص راست و چپ
افزایش قدرت پیروی از دستور (حرکت با تغییرات موزیک)
تقویت مهارتهای گروهی و کار در کنار دیگران
بالا بردن اعتماد به نفس در اجرای حرکات هماهنگ
تخلیه انرژی و کاهش استرس
تقویت مهارت شمارش و نظم حرکتی (1-2، 1-2-3-4)
تکلیف:
بازی ها به صورت کلاسی انجام می شود
1404/08/24
فارسی اول
مدرس:
صبری، محبوبه
فعالیت:
نوشتار نشانه ( ر ) با قصه گویی تدریس شد . ترکیبات و لغات جدید نشانه ( ر ) معرفی شد .تمرینات مربوط به نشانه ( ر ) در کتاب نگارش کامل انجام شد .
تکلیف:
1) برای هر ترکیب ( را ) ( رَ ) ( رو ) ابتدا یک کلمه نوشته و سپس جمله سازی انجام شود.
2) روان خوانی متن کتاب کلمه کوچولو انجام شود.
3) املا و جدول دوستی انجام شود.
کتاب ها:
کتاب ریاضی، کتاب کار فارسی و ریاضی علوی، دفتر تلاش و کتاب کلمه کوچولو همراه دانش آموز باشد.
شطرنج
مدرس:
احمدی، امیر
فعالیت:
با عرض سلام و وقت بخیر خدمت اولیای گرامی.امروز بچه ها جلسه بازی داشتن و متاسفانه سوالاتی که بچه ها میپرسن و نحوه عملکردشان در بازی خوب نیست و نشان دهنده عدم تمرین بچه ها در منزل هستش خواهشمندم برای پیشرفت بهتر و سریعتر بچه ها و افزایش بازدهی کلاس ها به تمرین بچه ها حتما نظارت داشته باشید.باتشکر از توجه شما