1401/07/17
ریاضی اول
سلطانشاهی، رویا
تم 3 صفحات 17و 18 تدریس شد .دانش آموزان با چوب خط کار کردند و شکل های صفحه ی 18 را ساختند .
با تک تک دانش آموزان تمرین صفحه ی 17 کار شد .
در منزل با چوب کبریت شکل های صفحه ی 18 را بسازید و روی مقوا یا کاغذ آچهار بچسبانید و برای جلسه ی بعد(چهارشنبه) به کلاس بیاورید .
در دفتر شطرنجی سرمشق داده شد ادامه دهید.
فارسی اول
سلطانشاهی، رویا
نگاره ی 6 مرور شد و ارزشیابی از کلمات هم آغاز و هم پایان و بخش کردن انجام شد . ببین و بگو , گوش کن و بگو , بگرد و پیدا کن صفحه ی 15 انجام شد .
کتاب خوانی قصه ی خرگوش های خمیری خوانده شد .
کلمات هم آغاز و هم پایان نگاره ی 6 تمرین شود.
پادکست های کودکانه را می توانید از سایت رادیو کودک دانلود نمایید و شب ها قبل از خواب برای دانش آموزان پخش نمایید .
نگارش اول
سلطانشاهی، رویا
کتاب نگارش لوحه ی صفحات 15 و 16 همراه با شعر تدریس شد .
در کلاس سرمشق در دفترهای مشق نوشته شد و تمرین کردیم .
کتاب نگارش صفحات 15 و 16 انجام شود . زمان انجام هر لوحه 15 دقیقه می باشد و دست هنگام نوشتن برداشته نمی شود .
1401/07/16
ریاضی اول
سلطانشاهی، رویا
تدریس تم 3 صفحات 15 و 16 آغاز شد . ( اهداف کلی این تم چپ و راست , جلو , پشت , بالا , پایین , ردیف , ستون , اشکال ساده ی هندسی , وسط , کنار , مهارتها شامل : منتظر شدن برای اتوبوس مدرسه , آداب سوار شدن و نشستن در اتوبوس , آداب پیاده شدن از اتوبوس , آداب عبور از خیابان , ادامه بیان عدد هر دسته بدون شمارش , درک مفهوم اضافه کردن در شی ,)
تکالیف مهارت محور :
دانش آموزان با نخود , لوبیا , لپه , عدس دسته های زیر 5 تایی درست کنند و سپس این دسته ها را روی مقوا بچسبانند و به کلاس بیاوردند . ( مثلا 3 تا عدس می شود یک دسته , 4 تا لپه می شود یک دسته ی جداگانه , هر کدام را جداگانه روی مقوا بچسبانند.دسته ها از 1 تا 5 تایی باشد )
الگوی دفتر شطرنجی انجام شود .
فارسی اول
سلطانشاهی، رویا
فارسی نگاره ی 6 بازی , بازی , تماشا صفحه ی 14 تدریس شد .
( اهداف این نگاره : آشنایی با بوستان یا پارک و قسمت های مختلف آن , تقویت مهارت های زبانی , رعایت مقررات عمومی در پارک و توجه به تابلوها مثلا آب خوردن از محل آب آشامیدنی , آشنایی با نحوه ی استفاده از وسایل بازی در بوستان و رعایت نوبت , توانایی تلفظ کلید واژه های چمن , چای )
تکالیف مهارت محور : تصویرهای بیین و بگو از تم 1 تا 5 را نشان دانش آموزان دهید و از آنها بخواهید که جمله بسازند ( شفاهی) مثلا آزاده نقاشی می کشد .
نگارش اول
سلطانشاهی، رویا
کتاب نگارش لوحه ی صفحه ی همراه با شعر تدریس شد .
لوحه ی صفحه ی 14 در منزل انجام شود . زمان انجام هر لوحه 15 دقیقه است و دقت شود که دست را بر نمی داریم .
در دفتر مشق سرمشق داده شد و دانش آموزان در کلاس تمرین کردند .
هنر اول
اقبالیان، زهرا
آموزش حشره کفشدوزک انجام شد.
نقاشی برای پدر و مادر عزیز دوباره کشیده شود.
رایانه
فتحی مهماندوست، صونا
دانش آموزان با میز کار، آیکون، نوار وظیفه، دکمه شروع آشنا شدند. روشن کردن کامپیوتر با دکمه پاور و خاموش کردن کامپیوتر آموزش داده شد و با تفاوت عملکرد shut down, restart, sleep آشنا شدند.
1401/07/12
ریاضی اول
سلطانشاهی، رویا
تدریس تم 2ریاضی صفحات 10و 11 و 12 و 13 و 14 انجام شد .
( بیان تعداد اشیا یک دسته کمتر یا مساوی 5 تا , ادامه دادن یک الگو , استفاده از انگشتان دست برای نمایش , تشخیص جهت های راست و چپ ,
آشنایی اولیه با مفهوم عدد قبل و بعد, درک واژه اضافه کردن , آشنایی برای انجام انجام الگوهای الگوهای شطرنجی )
کاربرگ ارسال شده که داخل پوشه ی دکمه دار می باشد و دو صفحه ( پشت و رو ) می باشد انجام شود و داخل همان پوشه به مدرسه برگردد .
برگه ی شناسه ی تندرستی -ورزشی دانش آموزان در پوشه ی دکمه دار قرار داده شد لطفا پر شود , دانش آموزانی که زمینه ی سابقه ی بیماری دارند نامه از پزشک گرفته شود و ضمیمه ی شناسنامه تندرستی - ورزشی دانش آموز گردد و به مدرسه بیاورند .
لطفا به صفحاتی که تمرین در منزل بوده و انجام نشده , حتما انجام شود .
دانش آموزان طبق برنامه کتاب ها را همراه خود داشته باشند , و در صورت همراه نبودن کتاب فعالیت های مربوطه را انجام دهند .
علوم اول
سلطانشاهی، رویا
علوم درس 1 ادامه سایه انجام شد .
کتاب کار علوم علوی صفحات8 و9 انجام شد .
فارسی اول
سلطانشاهی، رویا
فارسی نگاره ی 1 تا 4 مرور شد .
نگاره ی 5 (از کلاس ما چه خبر )
(اهداف : آشنایی با کلاس درس و قوانین آن , آشنایی با معلم و نقش او در آموزش , رعایت ادب و احترام نسبت به معلم و مدیر و معاون , ایجاد رابطه با دانش آموزان ،توانایی تلفظ کلید واژه های امام , پرچم ,مداد, میز و نیمکت و آبی , )
ببین و بگو و گوش کن و بگو و بگرد و پیدا کن صفحه ی 13 انجام شد .
فایل صوتی شعر در راه مدرسه صفحه ی 11 پخش شد و با همدیگر همخوانی کردیم .
صدای هم آغاز , هم پایان و بخش کردن تمرین و تکرار شد .
از دانش آموزان بخواهید نگاره 5 را با هدف پرورش سخن گفتن برایتان تعریف کنند .
کلمات هم آغاز مثل آزاده و آبی (صدای اول آ )
کلمات هم پایان مثل پرچم و امام ( صدای آخر م )
در منزل هم تکرار و تمرین انجام شود .
نگارش اول
سلطانشاهی، رویا
نگارش لوحه ی صفحات 12 و 13همراه با شعر تدریس شد .
در دفتر مشق سرمشق داده شدو در کلاس تمرین شد .
کتاب نگارش صفحات 12 و 13 انجام شود .
هر لوحه 15 دقیقه زمان داده شود .
دست موقع نوشتن هر دو لوحه برداشته نمی شود .
و لوحه ی صفحه ی 13 تو خالی نوشته شود .
چند توصیه جهت تقویت مهارت دست ورزی و تقویت انگشتان :
روی یک سینی کمی آرد ریخته و با نوک انگشتان بنویسند یا نقاشی کنند , نخود و لوبیا رو جدا کنند , درب بطری آب را باز و بسته کنند , پیچ و مهره را باز و بسته کنند .
انجام فعالیت های فوق کندنویسی و بدخط نویسی دانش آموزان را ارتقا می دهد .
1401/07/11
ریاضی اول
سلطانشاهی، رویا
دانش آموزانی که صفحه ی دوم کاربرگ دیروز را انجام نداده بودند تحویل داده شد تا امروز تکمیل و برای فردا بیاورند .
دفتر شطرنجی در یک خط انجام شود .
دانش آموزانی که دفتر شطرنجی همرانشان نبود یک خط الگوی ( یکی آبی , سه تا قرمز ) را انجام دهند .
همراه دانش آموزان دفتر مشق و شطرنجی هر دو با هم باشد .
علوم اول
سلطانشاهی، رویا
تکالیف خواسته شده هفته ی قبل فردا همراه دانش آموزان باشد .
فارسی اول
سلطانشاهی، رویا
در زنگ فارسی (کتاب خوانی نگاره ی 3 ) قصه ی خرگوش و لاک پشت خوانده شد .
نگاره ی 4 ( به مدرسه رسیدیم ) صفحات 9و 10 تدریس شد.
( آشنایی با نهاد مدرسه و مقررات آن , آشنایی با پرچم ایران و توجه به رنگ های آن , آشنایی با بخش های مختلف مدرسه , نام بردن اسم مدیر مدرسه , توانایی تلفظ کلید واژه های کلاس , مدیر , آب , مدرسه , کتاب .
ایجاد علاقه به گوش کردن و سخن گفتن )
کلمات هم پایان تدریس شد .
مرور نگاره ی 1 تا 3 انجام شد .
بخش کردن کلمات جدید انجام شد .
نگاره ی 4 را از دانش آموزان بخواهید توضیح دهند ( پرورش مهارت سخن گفتن )
کلمات هم پایان درس مرور و تکرار شود .
بخش کردن کلمات نگاره ی 4 تمرین شود .
نگارش اول
سلطانشاهی، رویا
کتاب نگارش لوحه ی صفحات 10 و 11 همراه با شعر آموزش داده شد .
در دفتر مشق از هر کدام جداگانه سرمشق نوشته شد و در کلاس نوشته شد .
جهت تعمیق بخشی به مبحث الگویابی سرمشق ها در خط های بعد به صورت یکی مشکی یکی سیاه انجام شد.(تلفیق درس ریاضی و نگارش)
لوحه های صفحات 10 و 11 انجام شود .
دانش آموزانی که صفحات 9 را انجام نداده اند در منزل انجام شود .
زمان انجام لوحه ها 15 دقیقه است .
سواد مالی
ربیعی، پریسا
درس 1 (پول) با استفاده از نمایش فیلم،پاورپوینت و داستان تدریس شد.
هوش و ریاضی
سلطانشاهی، رویا
امروز کتاب هوش و ریاضی صفحه ی 8 انجام شد .
جهت تعمیق بخشی به مبحث الگو , تک تک با دانش آموزان در پای تخته کار شد .
1401/07/10
ریاضی اول
سلطانشاهی، رویا
ادامه ی تم 1 صفحات 6 و 7 آموزش داده شد.
مباحث مطرح شده انجام شد
- شمردن تا 5 و برقراری تناظر یک به یک
- تشخیص تساوی در مجموعه , آشنایی با ابزار خط کش
-ارائه نمایش های مختلف یک عدد با استفاده از انگشت دست , برقراری ارتباط بین نمایش ها و ادامه ی الگوی هندسی
-شروع تم 2 مفاهیم چپ و راست جلو پشت قبل و بعد
-تشخیص تعداد زیر 3 بدون شمارش مهارتی : پوشیدن لباس بستن دکمه های پیراهن بستن بند کفش مرتب کردن کیف قفل کردن در خانه
-تکمیل مربع شگفت انگیز
کاربرگ تم ا داده شد در منزل انجام شود.
فارسی اول
سلطانشاهی، رویا
نگاره ی 3 صفحه ی 8 ببین و بگو با مشاغل و غرفه هایی که مردم در طول روز با آن سروکار دارند مثل خواربارفروشی , نانوایی و رانندگان وسایل نقیه ی عمومی پرسیدن شغل آینده ی دانش آموزان تدریس شد.
گوش کن و بگو آشنایی با مقررات عبور و مرور , و وظایف پلیس انجام شد.
نگاره ی 1 و 2 و 3 مرور شد
بخش کردن کلمات نگاره ی 3 با شعر انجام شد.
صدای اول کلمات آزاده و آبی و ....
بخش کردن کلمات نگاره ی 3 در منزل تمرین شود
نگارش اول
سلطانشاهی، رویا
کتاب نگارش لوحه ی صفحه ی 9 با شعر آموزش و در دفتر تمرین شد.
لوحه ی صفحه ی 9 در کتاب انجام شود.
دانش آموزانی که تکالیف روز قبل را انجام ندادند انجام دهند.
جدول زمان بندی خواب و تکالیف برای دانش آموزانی که نیاز دارند کامل شود.
به دلیل گرم شدن هوا و در آوردن لباس های ورزشی جهت شناخت بهتر لباس و جلیقه ها حتما از قسمت داخل نام و نام خانوادگی دانش آموزان نوشته شود.
سپاس از همراهی شما والدین گرامی