فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه فلکه اطلاعات تهران
کلاس: پرتقال

فارسی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: برگزاری اردوی شاد و مفرح دکترلند

نگارش اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: جمله نویسی در دفتر مشق تمرین شد.
تکلیف: یک دیکته از نشانه‌ی چهارشکلی "ای" نوشته شود. کلمات: زمستان، بیمارستان، آماده، اداره، بوسه، نامه، ترانه ایستاده به صورت کارت کلمه درست شود و فردا همراه پسرم باشد. کلمات جدید از کلمات قبلی به صورت جداگانه در کیف قرار داده شود.

فارسی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: روان‌خوانی با کارت کلمات انجام شد.
تکلیف: فردا همه‌ی کارت کلمات همراه پسرم باشد. اولیای گرامی توجه بفرمایید خوراکی‌های روز اردوی پسرها، حتما داخل یک نایلون دسته‌دار قرار داده شود.

نگارش اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: فعالیت سرمشق از کلمات در دفتر مشق انجام شد.
تکلیف: صفحه‌ی 90 کتاب‌کار فارسی انجام شود.

بازی استراتژیک

مدرس: جوکار، محدثه
فعالیت: وارم آپ با هدف(جا به جایی،پریدن ،تقلید حرکات مشترک)انجام شد بازی گروهی رقابتی با ابزار کاپ گیم(با هدف پایداری و سرعت عمل)انجام شد. بازی گروهی(با هدف تقویت حافظه و حافظه تصویری)انجام شد

آزمایشگاه

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: پروژه‌ی اسرار آب انجام شد.

فارسی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: بازیِ روان‌خوانیِ کارت کلمات انجام شد.
تکلیف: با کلمه‌های: اِمروز، اِمداد، آرِزو، دبِستان‌، مراسم، ماسه، بسته، ستاره و راننده کارت کلمات درست شود. کارت کلمات جدید به کارت‌های قبلی اضافه شود. فردا پسرم مجموع کارت‌های کلمات خود را همراه داشته باشد.

نگارش اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: اِ دوستی معرفی شد. از کلمات کارت یک‌بار به صورت سرمشق در دفتر نوشته شد.
تکلیف: صفحه‌ی 89 کتاب‌کار فارسی انجام شود.

هنر اول

مدرس: طبیعت شناس، الهام
فعالیت: نقاشی نمکی هفته علوم انجام شد.

آزمایشگاه

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: پروژه‌ی ساحل شنی و حباب‌سازی انجام شد.

علوم اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: آزمایش توپ شیطون در گروه‌های چهارگانه انجام شد. پسرانم ابتدا فیلم کارخانه‌ی توپ‌سازی را مشاهده کردند و سپس بازی دارتِ توپی انجام دادند. بعد از اینکه اطلاعات لازم درباره ساخت توپ را دریافت کردند با استفاده از موادی که در اختیار داشتند یک توپ شیطون درست کردند و با آن بازی کردند. فرار شگفت‌انگیز: آزمایش فرار شگفت‌انگیز انگیز در چهار ایستگاه طراحی شده بود. در ایستگاه اول پسرانم یک طلق را با موی سر مالش دادند تا دارای بارهای الکتریکی شود، سپس به وسیله‌ی انرژی حاصل شده یک قوطی فلزی را به حرکت درآوردند. در ایستگاه دوم دو بادکنک را کنار هم آویزان کردند سپس یک طلقی که با مالش با موی سر پسرها دارای بار الکتریکی شده بود را بین دو بادکنک قرار دادند، در این حالت بادکنک‌ها از هم فاصله گرفتند. در ایستگاه سوم یک نایلون را به صورت نواری برش دادیم تا به شکل هشت‌پا دربیاید، سپس طلق را اول با موی پسرها دارای بار الکتریکی کردیم وقتی طلق زیر نایلون برش داده شده گرفته می‌شد، نایلون مانند یک هشت پا در‌می‌آمد و در هوا پرواز می‌کرد. در ایستگاه چهارم دو قطعه از ظرف یکبار مصرف برش داده شد، سپس هرکدام از آن‌ها با مالش بر موی سر دارای بار الکتریکی شدند، حالا وقتی می‌خواستیم دو بشقاب را به یکدیگر نزدیک کنیم، از یکدیگر فاصله می‌گرفتند.

فارسی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: کلمات و متنِ درس استخر در کتاب فارسی خوانداری روان‌خوانی شد.
تکلیف: کلمات نشانه‌ی جدید در صفحه‌ی 25 کتاب روان‌خوانی تمرین شود. برای کلمات: اِسم، اِمام، اِنسان، مِداد، دانه و ساده کارت کلمات درست شود.

نگارش اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: نشانه‌ی چهار شکلی اِ تدریس شد. جایگاه نشانه آموزش داده شد. جدول دوستی نشانه تدریس شد. قوانین ه آخر چسبان و ه آخر تنها آموزش داده شد. اگر در کلمات، نشانه‌ی قبل از ه، تک شکلی باشد (مانند ر، ز، د) همیشه ه آخر تنها می‌آید ماننده نرده، ولی اگر در کلمه‌ای نشانه‌ی فبل از ه دو شکلی باشد حتما ه آخر چسبان می‌آید، مانند مدرسه
تکلیف: صفحه‌ی 87 و 88 در کتاب‌کار فارسی انجام شود.

ورزش اول

مدرس: داورزنی، حمید
فعالیت: بازی های گروهی کلاسی.

ریاضی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: تمرینات تم دهم در کتاب‌کار ریاضی کامل شد. کتاب‌کار و کتاب درسی به پسرانم تحویل داده شد، لطفا بررسی کنید تا اگر به دلیل غیبت، صفحه‌ای انجام نشده، کامل شود. برای روز شنبه نیازی به آوردن ریاضی کتاب‌کار و کتاب درسی نیست.
تکلیف: قسمت سرگرمی در صفحه‌ی 76 انجام شود.

علوم اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: تمرینات فصل گیاهان در کتاب‌کار علوم کامل شد.
تکلیف: امید به آن که از روز شنبه با هفته ی علوم جذاب کنار پسرانمان تجربه های جدیدی کسب کنیم

فارسی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: روان‌خوانی کلمات صفحه‌ی 22 از کتاب کلمه‌های کوچولو، داستان‌های بزرگ تمرین شد.
تکلیف: متن روان‌خوانی صفحه‌ی 23 در کتاب کلمه‌های کوچولو و... تمرین شود.

نگارش اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: املا گفته شد. از املای پسرانم لذت بردم. دفتر املا‌ها پس از بررسی به پسرانم تحویل داده شد. فعالیت جمله‌سازی انجام شد. روز شنبه نشانه‌ی اِ تدریس خواهد شد. کتاب نگارش(درختی) به پسرانم تحویل داده شد، لطفا بررسی کنید تا اگر به دلیل غیبت، صفحه‌ای انجام نشده، کامل شود. روز شنبه کتاب فارسی خوانداری (آزاده و امین) و کتاب نگارش(درختی) همراه پسرانم باشد.
تکلیف: کلمه‌های: سیب‌زمینی، زیرزمین، سرسبز، می‌سازد، می‌ریزد، آزاد، زَری، زمان، زیبا و تیز را به عنوان سرمشق در دفتر مشق بنویسید و پسرم آن را کامل کند. با پنج تا از کلماتِ سرمشق، به دلخواه جمله‌سازی شود. ارمغان شماره‌ی هشت انجام شود. صفحه‌ی 86 در کتاب‌کار فارسی انجام شود.

املا اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: املا گفته شد.

سواد مالی

مدرس: ربیعی، پریسا
فعالیت: درس8(دستگاه کارتخوان) با ارائه ویدیو آموزشی تدریس شد. مباحث مطرح شده عبارتند از:آشنایی با دستگاه کارتخوان،انجام عملیات پرداخت با آن،بررسی مزایای جایگزین شدن دستگاه های کارتخوان به جای استفاده از وجه نقد،جلوگیزی از انتشار آلودگی و امنیت بیشتر هنگام خرید. فعالیت کلاسی صفحه 65 با مشورت دانش آموزان انجام شد.
تکلیف: فعالیت منزل صفحه 66 انجام شود.

رایانه

مدرس: فخاریان، یاسمن
فعالیت: در این جلسه نحوه کشیدن اشکال هندسی و نحوه رنگ آمیزی آن ها آموزش داده شد و دانش آموزان در کلاس به صورت گروهی با اشکال هندسی نقاشی های زیبا کشیدند و رنگ آمیزی کردند.
تکلیف: برای جلسه آینده با اشکال هندسی نقاشی بکشید و آن ها را رنگ کنید و نقاشی های زیبایتان را در پرتال بخش رایانه داخل همین تکلیف برای مربی رایانه ارسال کنید. انجام این تکلیف الزامی و فرصت ارسال آن تا تاریخ 13 آذر می باشد.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: