فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان دخترانه میدان امامت تهران
کلاس: سیمین دانشور

ریاضی سوم

مدرس: حسن پور، نیر
فعالیت: نحوه ی رسم تقارن اشکال، بر روی کاغذ شطرنجی آموزش داده شد و تمرین صفحه 21 کتاب ریاضی حل شد .
تکلیف: دخترهای عزیزم : 1) 5 نمونه تقارن بر روی صفحه شطرنجی رسم کنید . 2) تمرینات صفحه 33 و 34 کتاب کار ریاضی علوی را با دقت حل کنید .

علوم سوم

مدرس: حسن پور، نیر
فعالیت: با گروه بندی دانش آموزان ، رقابت سالم بین آن ها ایجاد شد و دو درس اول و دوم علوم ، با دادن امتیاز به هر گروه ، مرور و پرسش شد .
تکلیف: دختر های عزیزم : تحقیق زیر را را انجام دهید و در برگه A4 بنویسید . « چرا مصرف زیاد گروه قند ها و چربی ها برای بدن ما مضر است ؟ »

فارسی سوم

مدرس: حسن پور، نیر
فعالیت: واژه آموزی درس سوم فارسی ( هم خانواده ) تدریس شد و در ادامه ، با گروه بندی دانش آموزان ، کلمات هم خانواده ی زیادی کار شد و به پرسش های دانش آموزان پاسخ داده شد .
تکلیف: دختر های عزیزم : 1) برای هر یک از کلمات زیر دو هم خانواده بنویسید و حروف اصلی آن ها را بیان کنید . « تصویر - حیرت - عمل - درس -- رابطه - تابش » 2) از متن درس سوم فارسی ، کلماتی که در آن ها حروف « ح - ه - گ - ق - ع - غ - ز - ظ - ض » به کار رفته را پیدا کنید و بنویسید .

علوم به زبان انگلیسی

مدرس: مخبری، نرجس
فعالیت: با سلام و عرض ادب، علوم (science) مبحث birds پارت دوم به زبان انگلیسی تدریس و تمرین شد.
تکلیف: جملات زیر را در دفتر خود کامل کرده و ویس آن علاوه بر عکس آن ارسال شود. 1.Eagles have got.......to............0 2 Penguins have got........ to .........0 3.Owls have got....... to ........0 4. Ducks have got........to.......0 5. Geese have got.......... to .........0 6. Woodpeckers have got......... to.........0

ریاضی سوم

مدرس: حسن پور، نیر
فعالیت: تمرینات صفحات 19 و 20 و 21 کتاب ریاضی در کلاس حل شد و با استفاده از دست ورزی ، تقارن را به نمایش درآوردند .
تکلیف: 1) طرح یک فرشی را در A4 ، به زیبایی به تصویر بکشید که دارای دو خط تقارن باشد . 2) صفحات 12 و 13 و 14 کتاب کار هوش علوی را با دقت حل کنید .

علوم سوم

مدرس: حسن پور، نیر
فعالیت: درس دوم کتاب کار علوم علوی به طور کامل حل شد و به سوالات دانش آموزان پاسخ داده شد .
تکلیف: درس اول و دوم علوم جلسه آینده پرسیده می شود .

فارسی سوم

مدرس: حسن پور، نیر
فعالیت: ابتدا درک مطلب کتاب کار فارسی علوی صفحه 22 حل و سوالات پاسخ داده شد و در ادامه ، درس سوم فارسی با نمایش تصاویری از هوای پاک و هوای آلوده و با کتاب گویا تدریس شد و به درست و نادرست و به سوالات درک مطلب پاسخ داده شد .
تکلیف: 1) کلمات مترادف و متضاد را از متن درس دوم پیدا کنید و به خاطر بسپارید . 2) از هر کدام از کلمات دشوار درس، 3 بار بنویسید و با 6 کلمه ، به دلخواه جمله بسازید

ریاضی سوم

مدرس: حسن پور، نیر
فعالیت: تمرینات کتاب کار ریاضی علوی صفحات 28 و 29 ، تا سوال 8 با کمک دانش آموزان حل شد و به سوالاتشان پاسخ داده شد .
تکلیف: دخترهای عزیزم : درسنامه ی « الگوهای متقارن » در کتاب کار ریاضی علوی را مطالعه کنید و به سوالات 1و2و3و5 واقع در صفحه ی 32 ، با دقت پاسخ دهید .

هدیه‌های آسمان سوم

مدرس: حسن پور، نیر
فعالیت: درس دوم هدیه های آسمانی با نمایش تصویر و پاور تدریس شد و دانش آموزان درباره ی « مفهوم دعا کردن » و « اصولی که به هنگام دعا کردن باید رعایت کنیم» ، به بحث و گفت و گو پرداختند .
تکلیف: دخترهای عزیزم ، صفحه 19 کتاب هدیه های آسمانی را کامل کنید و پیام قرآنی صفحه 12 را با معنی و با خطی زیبا در A4 بنویسید و نقاشی مربوط به آیه را در زیر آن به تصویر بکشید .

قرآن سوم

مدرس: حسن پور، نیر
فعالیت: ابتدا ، اذان و اقامه و تفاوت بین این دو ، از دانش آموزان پرسیده شد و سپس حمد و سوره و قنوت و رکوع و قیام با مفهوم این اذکار و پخش فایل صوتی ، تدریس شد .
تکلیف: دختر های عزیزم : 1) اذان و اقامه را با ذکر تفاوت های آن ، در قالب فایل صوتی ارسال کنید . 2) اذکار نماز را تا ذکر « قیام » ، واقع در صفحه 10 کتاب قرآن پرسیده می شود .

رایانه

مدرس: رخ فروز، سمیه
فعالیت: روش های مختلف ایجاد یک فایل جدید در پاورپوینت و باز کردن فایل توضیح داده شد و مطالب جلسه قبل بصورت پرسش و پاسخ تکرار و تمرین شد.
تکلیف: مطالب تدریس شده تا صفحه 13 مطالعه شود.

ریاضی سوم

مدرس: حسن پور، نیر
فعالیت: تمرینات صفحه ی 18 و 19 کتاب ریاضی در کلاس حل شد و به سوالات دانش آموزان پاسخ داده شد .
تکلیف: دخترهای عزیزم : تمرینات صفحات 28 و 29 کتاب کار ریاضی علوی را با دقت حل کنید .

فارسی سوم

مدرس: حسن پور، نیر
فعالیت: جبرانی کلاس زبان برگزار شد .
تکلیف: دخترهای عزیزم : از درس دوم فارسی به به پدر یا مادر خود ، املا بگویید و سپس تصحیح کنید و درست کلمات را به اولیا بیاموزید . ( املا به والدین )

هنر سوم

مدرس: عبدالهیان، سمانه
فعالیت: طراحی اولیه با موضوع پروانه ها ( آموزش کادربندی و کمرنگ کشیدن خطوط ) جزییات شکلها ، جای قرار گیری موضوع با خلاقیت دخترانم

ورزش سوم

مدرس: صفایی، منصوره
فعالیت: نرمش آموزش پرش از روی مانع با هدف افزایش تقویت عضلات پا

ریاضی سوم

مدرس: حسن پور، نیر
فعالیت: تمرینات 1 و2 در صفحه ی 18 کتاب ریاضی با همفکری دانش آموزان پاسخ داده شد و عزیزان نحوه ی نمایش ساعت در قبل از ظهر و بعد از ظهر را ، بر روی نوار رنگی فرا گرفتند و به سوالاتشان پاسخ داده شد .
تکلیف: دخترهای عزیزم : 1) ادامه ی تمرینات صفحه ی 18 در کتاب ریاضی را با دقت حل کنید . 2) در کتاب کار علوی ، درسنامه ی « ساعت در بعداز ظهر » را مطالعه کنید و به سوالات صفحات 26 و 27 در این کتاب ، پاسخ دهید .

فارسی سوم

مدرس: حسن پور، نیر
فعالیت: صفحات 19 و 20 و 21 کتاب کار علوی فارسی با هم فکری دخترهای عزیزم ، در کلاس حل شد و به سوالات عزیزان پاسخ داده شد .
تکلیف: دختر های عزیزم : 1) متن داده شده در صفحه 22 کتاب کار علوی فارسی را بخوانید وبه سوالات درک مطلب در آن صفحه ، پاسخ دهید . 2) یک بند بنویسید که در آن کلمات « مسجد ، بوستان ، عظمت ،گنبد ، ماهرانه » به کار رفته باشد .

مطالعات اجتماعی سوم

مدرس: حسن پور، نیر
فعالیت: درس سوم اجتماعی با نمایش فیلم و پاور تدریس شد و سپس دانش آموزان ، شباهت ها و تفاوت های خود با دیگران را بیان کردند .
تکلیف: دختر های عزیزم : 1) به « کامل کنید» صفحه ی 9 پاسخ دهید . 2) از درس دوم اجتماعی 5 سوال و از درس سوم 3 سوال طراحی کنید و بنویسید .

مهارت زندگی

مدرس: بهروش، ملیکا
فعالیت: مهارت " خود آگاهی" آموزش داده شد . درباره مهارت " شناخت علایق و آرزوها " تعامل و گفت و گو کلاسی انجام شد .
تکلیف: از دانش آموزان خواسته شد، نقاشی " درخت آرزوها" کشیده شود .
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: