فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه جنت آباد تهران
کلاس: احمد شاملو

ریاضی چهارم

مدرس: خداویسی، مهسا
فعالیت: مرور کسرها و مقایسه‌ی کسرها. نشان دادن کسرهای مساوی با رسم شکل و انجام دست ورزی آن. دو دایره‌ی مقوایی با اندازه‌های متفاوت ایجاد می‌کنیم و هر دو را از قسمت یک شعاع برش می‌زنیم و با چرخش دایره‌ها کسرهای مختلف را نشان می‌دهیم.
تکلیف: حل تمارین داده شده در دفتر مشق.

زنگ تفریح

مدرس: خداویسی، مهسا
فعالیت: تهیه‌ی ژله بستنی : دانش‌آموزان پودر ژله را در آب‌جوش حل کرده تا کاملا حل شود. زمانی که از حرارت آن کاسته شد بستنی که به دمای محیط نزدیک شده را به آن اضافه می‌کنیم و داخل ظرف ریخته و داخل یخچال قرار می‌دهیم.

ریاضی چهارم

مدرس: خداویسی، مهسا
فعالیت: انجام دست ورزی محیط و مساحت ( اشکال هندسی ساخته شده با یونولیت به دانش‌آموزان داده شد تا با خلال دندان و نخ کاموا ، محیط و مساحت را نشان دهند.آموزش محیط شکل‌های ترکیبی و حل تمرین در کلاس.
تکلیف: حل تمارین داده شده در دفتر مشق.

خلاقیت

مدرس: ایروانی، سارا
فعالیت: این جلسه مرحله اول نقاشی با آبرنگ آموزش داده شد.

نجوم

مدرس: احدی، سارا
فعالیت: آموزش مبحث «اتمسفر یا جو کره زمین»: با هم آموختیم که چرا آسمان آبی است؟ بدون داشتن اتمسفر هیچ موجودی روی زمین وجود نداشت،آسمان آبی نداشتیم و حتی صدایی ایجاد نمیشد و همه جا در سکوت مطلق بود!لایه ای که کره ی زمین را از برخورد تعداد زیادی از سنگ های آسمانی محافظت میکند. آموزش اجرامی که در آسمان میبینیم و ترتیب قرارگیری آنها : ابرها به ما نزدیک ترند یا ماهواره ها؟ ماه به نزدیک تر است یا جت ها؟ هواپیما ها در ارتفاع بیشتری پرواز میکنند یا ایستگاههای فضایی؟
تکلیف: اجرامی که در آسمان میبینیم را با توجه به لایه ای بودن جو به ترتیب قرار دهید: پرندگان، ابرها، بالون، هواپیما،شهاب ها، ماهواره ها و ایستگاههای فضایی،جت ها... و در نهایت ماه. تکلیف بالا می تواند به صورت نقاشی یا کاردستی باشد

علوم چهارم

مدرس: خداویسی، مهسا
فعالیت: آشنایی دانش‌آموزان با طبقه‌بندی جانوران از لحاظ دارا بودن اسکلت داخلی ( مهره‌داران ، بی‌مهرگان )
تکلیف: نداریم.

فارسی چهارم

مدرس: خداویسی، مهسا
فعالیت: آشنایی با انواع واژه ( ساده و مرکب ) و ساخت واژه‌ی مرکب. انجام دست‌ورزی ساخت واژه‌ی مرکب.
تکلیف: پنج واژه‌ی ساده و پنج واژه‌ی مرکب بنویسید و در جمله بکار ببرید.

ریاضی چهارم

مدرس: خداویسی، مهسا
فعالیت: آشنایی با مفهوم محیط و مساحت اشکال هندسی. دست ورزی محیط و مساحت‌.
تکلیف: اشکال هندسی با یونولیت درست کرده و با خلال دندان و نخ کاموا دورتادور هر شکل را نشان داده ( محیط ) و با خلال دندان و پیچش نخ کاموا به دور هر یک از خلال‌ها سطح داخلی هر شکل را پوشانده ( مساحت ). دست ورزی محیط و مساحت را با ابزارهای دلخواه هم می‌توان نشان داد.

زنگ تفریح

مدرس: خداویسی، مهسا
فعالیت: انجام بازی ساختنی ( با آجرها، نیم‌آجرها ، سقف ، در و پنجره ی داده ی شده به دانش آموزان و قرار دادن چسب مخصوص بین هر یک، خانه‌های زیبا ساخته شد.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: