1402/05/02
علوم چهارم
خداویسی، مهسا
آشنایی با مخلوط و انواع آن. تهیهی مخلوط غیریکنواخت ( ناهمگن ) با ترکیب دانههای نخود، لوبیا و ذرات نشاسته. تهیهی سه بشر: 1/ رونشین ( ترکیب روغن در آب ) ، 2/ تهنشین ( خاکشیر در آب ) ، 3/ محلول ( الکل در آب ).
مخلوط بسازید . جامد در جامد یا جامد در مایع . دو یا چند مادهی دلخواه را با یکدیگر ترکیب کرده و مخلوط دلخواه خود را تهیه کنید و به کلاس بیاورید.
1402/05/01
ریاضی چهارم
خداویسی، مهسا
مرور کسرها و مقایسهی کسرها. نشان دادن کسرهای مساوی با رسم شکل و انجام دست ورزی آن. دو دایرهی مقوایی با اندازههای متفاوت ایجاد میکنیم و هر دو را از قسمت یک شعاع برش میزنیم و با چرخش دایرهها کسرهای مختلف را نشان میدهیم.
حل تمارین داده شده در دفتر مشق.
زنگ تفریح
خداویسی، مهسا
تهیهی ژله بستنی : دانشآموزان پودر ژله را در آبجوش حل کرده تا کاملا حل شود. زمانی که از حرارت آن کاسته شد بستنی که به دمای محیط نزدیک شده را به آن اضافه میکنیم و داخل ظرف ریخته و داخل یخچال قرار میدهیم.
1402/04/27
ریاضی چهارم
خداویسی، مهسا
انجام دست ورزی محیط و مساحت ( اشکال هندسی ساخته شده با یونولیت به دانشآموزان داده شد تا با خلال دندان و نخ کاموا ، محیط و مساحت را نشان دهند.آموزش محیط شکلهای ترکیبی و حل تمرین در کلاس.
حل تمارین داده شده در دفتر مشق.
خلاقیت
ایروانی، سارا
این جلسه مرحله اول نقاشی با آبرنگ آموزش داده شد.
نجوم
احدی، سارا
آموزش مبحث «اتمسفر یا جو کره زمین»: با هم آموختیم که چرا آسمان آبی است؟ بدون داشتن اتمسفر هیچ موجودی روی زمین وجود نداشت،آسمان آبی نداشتیم و حتی صدایی ایجاد نمیشد و همه جا در سکوت مطلق بود!لایه ای که کره ی زمین را از برخورد تعداد زیادی از سنگ های آسمانی محافظت میکند. آموزش اجرامی که در آسمان میبینیم و ترتیب قرارگیری آنها : ابرها به ما نزدیک ترند یا ماهواره ها؟ ماه به نزدیک تر است یا جت ها؟ هواپیما ها در ارتفاع بیشتری پرواز میکنند یا ایستگاههای فضایی؟
اجرامی که در آسمان میبینیم را با توجه به لایه ای بودن جو به ترتیب قرار دهید: پرندگان، ابرها، بالون، هواپیما،شهاب ها، ماهواره ها و ایستگاههای فضایی،جت ها... و در نهایت ماه. تکلیف بالا می تواند به صورت نقاشی یا کاردستی باشد
1402/04/26
علوم چهارم
خداویسی، مهسا
آشنایی دانشآموزان با طبقهبندی جانوران از لحاظ دارا بودن اسکلت داخلی ( مهرهداران ، بیمهرگان )
نداریم.
فارسی چهارم
خداویسی، مهسا
آشنایی با انواع واژه ( ساده و مرکب ) و ساخت واژهی مرکب. انجام دستورزی ساخت واژهی مرکب.
پنج واژهی ساده و پنج واژهی مرکب بنویسید و در جمله بکار ببرید.