فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه جنت آباد تهران
کلاس: مهدی اخوان ثالث

ریاضی اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز تم 12 صفحات 83 با موضوع جدول شگفت انگیز و الگو یابی، و صفحه ی 84 اندازه گیری با ابزارهای متنوع و شمارش انجام شد. تم 12 به پایان رسید.
تکلیف: به دانش اموز تعدادی شئ مانند نخود و لوبیا در دو دسته بدهید و از آنها بخواهید عدد هر دسته را بیان کنند و تعداد آنها را با هم مقایسه کنند و علامت صحیح کمتر و بیشتر را طبق جهت صحیح بگذارند. این تمرین را چندین بار با عددهای مختلف امتحان کنند عبارت خوانی از هر دوطرف داشته باشند.

فارسی اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: نشانه ش تدریس شد . ایجاد انگیزه نشانه ش را داشتیم درس گوش شنوا کتاب فارسی اموزش داده شد . متن درس کل خوانی شد . ببین و بگو و بگرد و پیدا کن و ........صفحه 50 با مشارکت بحث و گفت و گو شد. .
تکلیف: تکلیف : متن درس کل خوانی شود

نگارش اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: نوشتار نشانه ش تدریس شد. ترکیبات نشانه ش و ساخت کلمه با نشانه ش تمرین و تکرار شد. املا تصویری کار شد. کتاب نگارش صفحه 64 و 65 حل شد . کتاب کار فارسی علوی صفحه 100 و 101 و حل شد.
تکلیف: تکلیف 1)ترکیبات و کلمات نشانه ش مرور شود. 2) املا از درس اول تا نشانه اِ نوشته شود . در انتها متن املای نوشته شده را روانخوانی کن. فردا املا تا نشانه اِ خواهیم داشت . در صورت اختیار دفتر املا علوی نقاشی ایجاد انگیزه اِ داشته باشد . 3)سوالات زیر را در دفتر تلاش حل کن . کلمات زیر را بلند بخوان و با دو کلمه یک جمله بنویس . شیما -شانه ای/ آش ِ رشته _ با توجه به سوال پاسخ دهید. مداد را با چه چیزی می تراشی؟ شب ها چه می خوریم ؟ ......... _باهوش من مرتب کن. دَست- شیر -دَر-آرش -دارَد .................... شیرازی _او_اَست........................... ..شاداب_بود_دوستِ_مادَرَم....................... کتاب ها : کتاب کار ریاضی - کتاب کار فارسی علوی - کتاب نگارش و دفتر املا علوی و دفتر تلاش همراه دانش اموزان باشد.

شطرنج

مدرس: یوسفی، ژاله
فعالیت: امروز ما درس آنلاین جلسه قبل را مرور کرده تا عزیزانمان درداین رابطه مشکلی پیدا نکنند در ضمن مروری بر مرکز و اهمیت آن داشتیم جزوه ،عزیزانمان تا حدودی چک شد. بچه ها از هفته آینده در مسابقات داخلی شرکت خواهند کرد . پس لطفا در منزل بازی داشته باشند و تمرین کنند. متشکرم

ریاضی اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: کتاب کار ریاضی صفحه ی 86 با موضوع ،شمارش،کم و زیاد کردن،نوشتن اعداد تا عدد 9 و قرینه انجام شد.
تکلیف: تکلیف نداریم.

علوم اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: مبحث آب در کتاب کار علوم کامل انجام شد.
تکلیف: تکلیف نداریم.

فارسی اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: روانخوانی صفحه 98 تکرار و تمرین شد و صفحه 99 کتاب کار فارسی انجام شد.
تکلیف: تکلیف نداریم.

املا اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: املای جادویی از ابتدا تا نشانه اِ گفته شد.
تکلیف: املا از درس اول تا نشانه اِ گفته شود .سپس در انتها متن املای نوشته شده را با صداهای عجیب غریب(نازک،بلند،کوتاه،کلفت) روانخوانی کن. _کلمان زیر را بلند بخوان و با هر دو کلمه یک جمله بنویس . آزاده-نامه ای دِرَختِ_سیب _با توجه به سوال پاسخ دهید. به کسی که ماشین می راند چه می گویند؟........ شب ها در آسمان چشمک می زند.......... _باهوش من مرتب کن. دَست-زَردالو-دَر-مادَر-دارَد .................... ایرانی_او_اَست............................. زیبا_بود_دوستِ_مادَرَم.......................

قرآن اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: با نام خدا تدریس قرآن را شروع کردیم . درس 1 کتاب قرآن با موضوع به نام خدا ' بسم الله تدریس شد . دانش اموزان به صورت داوطلبی سوره توحید را خواندند . برای شعر صفحه 19 اسم انتخاب کردند . پیام قرآنی ها خوانده و تاکید شد .
تکلیف: حفظ سوره توحید توسط دانش اموزان تا هفته اینده ( روز دوشنبه ) اختیاری و امتیازی می باشد . کتاب قرآن در کلاس می ماند .

هوش و ریاضی

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: 2 صفحه از کتاب هوش و ریاضی حل شد.
تکلیف: کتابهای فردا :کتاب نگارش،کتاب کار فارسی علوی،کتاب ریاضی .

بازی دبستانی

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: بازی دبستانی بازی (خرچنگ) با هدف تقویت عضلات،تعادل،شناخت حرکات اعضای بدن.
تکلیف: تکلیف نداریم.

ریاضی اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: درس ریاضی : صفحه 81و 82 حل شد. اهداف: * آشنایی با عدد 9 ،ترکیب انها،دسته بندی آن و مقایسه دو مجموعه * تشخیص دسته های کمتر و بیشتر * توانایی در استفاده صحیح از علامت کمتر - بیشتر * تشخیص و ادامه ی الگو یابی انجام شد.
تکلیف: پسرم علامت مساوی،کمتر و بیشتر را با مقوا درست کن و با لوازم متنوع یا کارت اعداد مقایسه کمتر و بیشتر و مساوی را انجام بده و عبارت خوانی از هر دو سو را انجام بده . مثال: 6<9. (9 بیشتر از 6 ) (6 کمتر از 9) عبارت خوانی از هر دو سمت خوانده میشود‌. به بچه های گلم گفته ام که همیشه دهان تمساح به سمت عدد بیشتر باز می‌شود چون علاقه دارد تعداد بیشتری از هرچیزی را بخورد و همیشه دمش به تعداد کمتر است.

علوم اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز درس علوم فصل 6 (زمین خانه ی پر آب ما) همراه با انیمیشن و گفت و گو تدریس شد. با طرح سوالات مناسب بارش فکری ایجاد شد . 1- آب به چه شکل هایی وجود دارد؟ 2-آبی که استفاده می کنیم از کجا بدست آمده ؟ 3-از آب چه استفاده هایی می کنیم ؟ 4-چرا در مصرف آب باید صرفه جویی کنیم ؟ 5-چه کار کنیم تا آب را پاکیزه نگه داریم؟ 6-اگر از آب آلوده استفاده کنیم چه می شود ؟ 7-از کجا می فهمیم که آب خوردنی است ؟ 8-آیا از آب دریا می توانیم بنوشیم یا در کشاورزی استفاده کنیم ؟ چرا ؟ 9-موقع خوردن آب وقتی لیوان را پر کردیم باید چکار کنیم ؟ 10- موقع مسواک زدن چکار کنیم تا آب را هدر نرود ؟
تکلیف: تکلیف نداریم.

فارسی اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز نشانه ای مستقل اموزش داده شد.ای مستقل زمانی نوشته میشود که در اخر کلمه (ه اخر چسبان و تنها )باشد. کتاب های فردا: کتاب ریاضی، کتاب کار ریاضی، کتاب کار فارسی، کتاب کار علوم، دفتر املا علوی، دفتر تلاش همراه عزیزان باشد.
تکلیف: 1)املا تا نشانه اِ گفته شود. 2)تمرینات ِ ربط و ای مستقل به شکل زیر انجام شود. الف)به کدام یک از کلمات زیر می توان (ای) اضافه کرد؟ ای را در کنار آنها بنویس. دبستان، مدرسه، نمونه، زمستان، ستاره،ندا، ساده. ب) هر کلمه از سمت راست به کلمه مناسب سمت چپ وصل شود-سمت راست: سربازِ،مادرِ،دبستانِ،سبدِ کلمات سمت چپ؛ ما، با ایمان، توت،آزاده. 3) روانخوانی کتاب کار فارسی صفحه 99 مطالعه شود.

هنر اول

مدرس: ایروانی، سارا
فعالیت: این جلسه دانش آموزان با استفاده از کاغذرنگی و کاغذکشی یک کلاژ رودخانه را درست کردند.
تکلیف: لطفا برای جلسه آینده دانش آموزان چسب مایع یا ماتیکی و قیچی همراه داشته باشند. ممنونم

ریاضی اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: ریاضی تم 12 با موضوع حفاظت از محیط زیست،مفهوم کمتر و بیشتر تدریس شد. علامت کمتر و بیشتر و مساوی با قصه و نمایش تدریس شد. صفحه 79 و 80 کتاب ریاضی تدریس شد. کتاب کار ریاضی صفحه 85 تدریس شد.
تکلیف: پسرم در دفتر تلاش خود از عدد 0 تا 8 بخوان و بنویس.

فارسی اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز با شعر و قصه آموزش اِ دوستی را داشتیم. کلمات متنوع را با هم دوست کردیم. مثال: مادَرِ مَن ایرانِ زیبا سَبَدِ توت شیوه آموزش : من برای شما کلماتی را نام می برم : بعضی از این کلمه ها طوری است که وقتی من بیان کردم شما منتظر کلمه ی دیگری نِمی مانید مثلاً وقتی می گویم ( خانه، نامه، شانه، خامه و....) شما متوجه می شوید که اسامی چیزهایی را گفتم که منتظرِ کلمه ی بعدی نَخواهید بود.. اما گاهی نیز کلماتی را می گویم که شما منتظر می مانید که ادامه دهم ، زیرا آن کلمه به تنهایی ، مقصود مرا نِمی رساند مثلاً (کلاسِ ،مدادِ ، قندانِ ، کفشِ ، دانش آموزِ، آموزگارِ، و.... ) در این گونه کلمات شما منتظرید که من ادامه دهم . مثلاَ بگویم ( کلاسِ اول ، مدادِ امین ، قندان ِسفید ، کفشِ قرمز، دانش آموزِ خوب ، آموزگارِ مهربان و .... )
تکلیف: امروز کتابهای بعضی از عزیزانم کامل نبود ریاضی و کتاب کار تا پایان تم 11 کامل باشد. فارسی و کتاب کار تا صفحاتی که آموزش داده شده است. کتابهای فردا نگارش،دفتر تلاش،کتاب فارسی علوی،کتاب ریاضی.

نگارش اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: نگارش صفحه 63 حل شد. کتاب کار فارسی یک صفحه حل شد.
تکلیف: _پسرم در دفتر تلاش یک املا از ابتدا تا نشانه ( اِ ) بنویس. _عبارت ها را با کلمات زیر کامل کن. (لباس،زمین،دیوار،مادر،ایران،سَبَد) ...........زیبا .........سبز ........آرسام ........آباد ........زَرد .........سیب

سواد مالی

مدرس: منصوری‌آریا، درسا
فعالیت: درس های قبلی دوره شد. بچه ها راجب عابر بانک ها توضیح دادند. کتاب بچه ها چک شد.
تکلیف: لطفا قلک ها و عابر بانک ها را نگه دارند تمامی دست سازه ها در جشنواره به نمایش گذاشته میشود. لطفا در صورت انجام ندادن تکلیف های قبلی آن ها را انجام دهند.

مهارت زندگی

مدرس: علوی، زهره
فعالیت: سلام و عرض ادب پیرامون آداب سفر رفتن و همکاری در طول سفر با خانواده صحبت کردیم.

فارسی اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز در کلاس کتاب کار فارسی علوی صفحات (95 و 96) حل شد.
تکلیف: 1)کتاب کار فارسی علوی صفحه 97 حل شود . 2)سوالات مربوطه در دفتر تلاش نوشته شود. الف) با کلمات زیر مطابق کار در کلاس جمله ساخته شود. دیده بود - داده است - باریده است- بسته بود ب)مرتب کنید . ماسه-سیمان-داد-با-سیما _____________________ مرد-آن-بود-زنده _____________________ نبود-این-بد-بیمارستان پ) بخش دوم کلمات را بنویس. ماسه /تازه/بسته/دسته/بوسه/تیره/ دور کلماتی که بخش مشترک دارند خط بکشید. شنبه املا تا نشانه ز خواهیم داشت . کتاب ها : اگر حضوری بود کتاب کار فارسی علوی -کتاب نگارش و کتاب ریاضی و کتاب کار ریاضی و دفتر تلاش همراه دانش اموز باشد.

نگارش اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز در کلاس مجددا نشانه 4 شکلی جدید تکرار و تمرین شد. ترکیب ها یاداوری شد. صفحه ی 62 کتاب نگارش در کلاس حل شد. لطفا روز شنبه عزیزی غائب نباشد.
تکلیف: پسرم یک املا از درس اول تا نشانه ز بنویس. در انتها چند کلمه با نشانه ی جدید هم بنویس لطفا.

مهارت اجتماعی

مدرس: احمدی زاده، فرزانه
فعالیت: با سلام و وقت بخیر امروز در موذد یک مکالمه خوب صحبت کردیم و شرایط یک شنونده خوب را یاد گرفتیم.
تکلیف: عزیزان تکلیف ندارید
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: