فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه جنت آباد تهران
کلاس: مهدی اخوان ثالث

ریاضی اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز دانش اموزان در زنگ ریاضی با مبحث انتقال اشنا شدند.انتقال انگشتان برای شمارش عدد پنج (انتقال از دست کمتر به دست بیشتر).سپس کتاب ریاضی صفحات 25 با همکاری دانش اموزان در کلاس انجام شد. کتاب کار ریاضی صفحات 31 در کلاس انجام شد.
تکلیف: پسر گلم لطفا انتقال اعداد با انگشت را در منزل تمرین کن.

فارسی اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز کتاب فارسی درس 9 در مسجد محله تدریس شد. با هدف:آشنایی با مسجد و قسمت های مختلف آن. مشاهده دقیق تصاویر . اهمیت خواندن نماز و وضو گرفتن. نام بردن نزدیک ترین مسجد محل، رعایت قوانین در مسجد صحبت شد. تصویرک ها بخش، صدای اول، صدای آخر و بخش اول و دوم کلمات کار شد. شعر خدای مهربان، راه مدرسه، سبز و سبز خوانده شد.
تکلیف: لطفا در منزل تصویرک ها بخش شوند و با کلید واژه های نگاره 9 جمله ساده به صورت شفاهی بسازند .

نگارش اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز در کلاس لوحه (ه) (ی) با هدف توانایی رسم خطوط منحنی در همه جهات تدریس شد همچنین نکات مربوط به زیبا نویسی و مرتب نوشتن لوحه ها زیر هم تاکید شد.
تکلیف: پسر گلم لوحه های سرمشق داده شده در دفتر تلاش را زیبا و مرتب بنویس. اگر دانش اموزی لوحه ای را مشکل دارد در امتداد سرمشق ' لوحه نویسی را تمرین و تکرار کند . دفترها فردا نوشته شده همراه پسرهای گلم باشد.

بازی استراتژیک

مدرس: سادات، هلیا
فعالیت: تقویت مهارت دستکاری تقویت حس شنیداری هماهنگی سرعت و توجه

بازی دبستانی

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز در کلاس بازی دبستانی بازی (پل و دریا) را انجام دادیم. پسرهای گلم باید میتوانستند تعادل خود را روی خطوط با راه رفتن حفظ میکردند. با هدف: تعادل ،هماهنگی عصب و عضله،تعادل پویا،دقت و تمرکز،هیجان
تکلیف: تکلیف کتاب انجام شود لطفا.

آزمایشگاه

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز با پسرهای گلم به محیط آزمایشگاه رفتیم و مشاهده گری انجام دادیم سپس به درخواست یکی از بچه ها یک ازمایش انجام دادیم و کشف کردیم چگونه به حل مسائلی که برای ما سوال است برسیم . هدف:بدون دادن جهت و خوراک فکری اضافه به کودک به جواب رسیدیم.(حل مسئله،مشاهده،دقت و تمرکز،افزایش اعتماد به نفس و خود باوری)
تکلیف: تکلیف نداریم.

ریاضی اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز در درس ریاضی پسرهای گلم مبحث چوب خط با داستان و شعر اموختند. دست ورزی با چوب خط هایشان انجام شد. عد های 1 تا 5 را با چوب خط نشان دادند. کتاب ریاضی صفحه 24 و 27 تدریس شد. یک صفحه از کتاب کار انجام شد.
تکلیف: جهت تمرین و تکرار چوب خط دانش اموز تعداد کمتر از 5 را مثلا اعضای خانواده یا تعداد ماشین یا اسباب بازی و دوستان یا ..... را با چوب خط شمارش کنند . ارسال عکس اختیاری می باشد.

علوم اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز پسرهای گلم در درس علوم با مبحث ورزش ،بهداشت ،تمیزی،غذا عامل های موثر در سلامتی و شادابی گفت و گو کردیم و کیلیپ دیدیم.
تکلیف: پسر گلم در تمیز نگه داشتن محیط اطراف خود کوشا باش.

رایانه

مدرس: براتی، الناز
فعالیت: نقاشی ص 23 در کلاس تمرین شد. بازی نقاشی آنلاین به صورت قرعه در کلاس انجام شد.

ریاضی اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز پسرهای گلم در درس ریاضی با تم 4 (رفتن به مهمانی) و آشنایی اولیه با مفاهیم ضلع و زاویه در اشکال هندسی آشنا شدند. با هدف:مشاهده دقیق و توصیف چیزهای اطراف _مهارتهای استقبال و پذیرایی از مهمان ها و بدرقه مهمانها _ مهارت رفتار تربیتی و اخلاق فرزند در برابر پدر و مادر و مهمان ها _مهارت رفتارکوچکترها ،همسالان و بزرگترها _یاداوری موقعیت مکانی و اشکال ساده هندسی _تناظر صندلی ها و مبل ها با تعداد مهمان ها ،بشقابها ،قاشق ها و.... صفحه اول و دوم کتاب ریاضی و 2 صفحه از کتاب کار به اتمام رسید.
تکلیف: تکلیف نداریم.

فارسی اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز عزیزانم در کتاب فارسی با نگاره (8) چه دنیای قشنگی! ا موضوع آشنایی با محیط باغ وحش آشنا شدند. اهداف: 1.آشنایی با نحوه نگهداری جانوران در باغ وحش 2.اشنایی با مکان نوع زندگی حیوانات و تقویت علاقه نسبت به حیوانات 3.تفاوت جانوران اهلی و وحشی 4.اشنایی با نکات ایمنی در باغ وحش 6.دقت در پوشش بدن جانوران و غذای هر جانور 7.توانایی تلفظ کلید واژه ها و تشخیص صدای اول و آخر 8.توانایی بیان جملات مرتبط با تصویر ( ببین و بگو)
تکلیف: تکرار و تمرین صداهای اول و اخر کلمات(گرگ،گوزن،شتر،خرگوش،شیر،خرس)

نگارش اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز در درس نگارش در دو زنگ آموزشی پسرهای گلم با لوحه ی (ص،ک) آشنا شدند. با هدف: توانایی رسم خطوط منحنی روی خط زمینه (ص) توانایی رسم خطوط شکسته ترکیبی با دو حرکت(ک) 2 صفحه کتاب کار نیز انجام شد.
تکلیف: تکلیف نداریم‌.

سواد مالی

مدرس: شیخ رحیمی، مهسا
فعالیت: تدریس درس 3 چک کردن تکالیف توضیح تفاوت نیاز و خواسته
تکلیف: کسانی که تکالیف این جلسه را انجام ندادند،لطفا انجام دهند صفحه 30 انجام شود

مهارت زندگی

مدرس: علوی، زهره
فعالیت: سلام و عرض ادب آموزش نظم در رفتار، گفتار و وظایف همراه با بازی انجام شد. بازی روبات قانونمند و مامور بهداشت انجام شد. بررسی خوراکی های مفید و غیر مفید انجام شد.
تکلیف: لطفا یک سری وظایف برای عزیزانم در نظر بگیرید تا انجام دهند و در انجام این وظایف اون ها رو یاری کنید.

ریاضی اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز پسرهای گلم با چینه و چوب خط های خود مفاهیم( سودوکو جدول دوستی الگویابی) را تمرین کردند.
تکلیف: تکلیف نداریم.

فارسی اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز پسرهای گلم با نگاره 7( به به چه روستایی!) آشنا شدند. با هدف: _ شناخت محیط روستا ،نحوه زندگی،آب و هوا،نحوه نگهداری حیوانات اهلی و فواید _وظایف اعضای خانواده در روستا و نقش هر کدام _ نوع خانه های روستا،لوازم کشاورزی دامداری،محصولات روستایی _شناخت نعمت های خدا و قدردانی و شکر گذاری _شناخت نحوه رعایت بهداشت در روستا _شناخت مشاغل روستایی،کشاورزی دامداری،صنایع دستی،تهیه مواد غذایی ماست ،کره،پنیر .... _شناخت افرادی که در تهیه نان نقش دارند. _ شناخت کلید واژه ها و هم آغاز و هم پایان انها ،اشنایی با کلمات( برف،سرو،علف،پل،گوسفند، اتاق،گاو،اردک ،رودخانه)
تکلیف: تکلیف نداریم.

نگارش اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز پسرهای گلم با لوحه های جدید همراه با شعر آشنا شدند و 2 صفحه از کتاب نگارش و دو صفحه کتاب کار در 2 زنگ آموزشی تکمیل شد. با هدف: _توانایی رسم خطوط خمیده(ف) با یک حرکت _توانایی رسم خطوط منحنی روی خط زمینه(ص) _تقویت عضلات دست و انگشتان _تقویت توجه و تمرکز _هماهنگی میان چشم و دست
تکلیف: تکلیف پسر گلم لطفا ارمغان شماره 4 و لوحه هایی که در دفتر تلاشت سرمشق زدم را انجام بده و با خود به کلاس بیاور. _لطفا رضایت نامه هایی که داخل کیف عزیزانم گذاشتم امضا شود و حتما روز شنبه همراه با (ارمغان شماره 3)( دفتر تلاش)همراه عزیزانم باشد.

مهارت اجتماعی

مدرس: احمدی زاده، فرزانه
فعالیت: سلام و وقت بخیر امروز در مورد 4کلمه جادویی (لطفا.بفرمایید ،تشکر ،سپاس)و تاثیر اسفاده آن در گفت و گو و مکالمات روزانه صحبت کردیم و کلیپ مربوطه را مشاهده کردیم
تکلیف: لطفا در مکالمات روزانه از این 4کلمه جادویی استفاده کنید

ریاضی اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز کتاب کار ریاضی صفحات(25 و 26) با موضوع جدول دوستی،شمارش،و تطبیق شکل ها طبق نمونه مورد نظر انجام شد.
تکلیف: تکلیف نداریم‌.

فارسی اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز در کلاس کلمات تمام نگاره ها از درس ( 1تا6) در کلاس تکرار و تمرین شد.
تکلیف: جهت تدریس درس نگاره ها اگر دانش اموزی اسباب بازی حیوانات باغ وحش سایز کوچک یا عروسک دستی حیوانات دارد در حد دو سه تا داخل نایلون اسم زده فردا همراهش باشد .

نگارش اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: با سلام امروز لوحه (و ) صفحه 15 توانایی رسم خطوط از بالای خط به سمت چپ حالا بشه یه گردی سر بخوره به زیر خط لوحه ( ق بدون نقطه ) صفحه 16 توانایی رسم خطوط از بالای خط به سمت چپ حالا بشه یه گردی سپس یه کاسه به زیر خط آموزش و حل شد . کتاب کار فارسی علوی صفحه 27 و 29 حل شد .
تکلیف: سرمشق داده شده ( و. ق. بدون نقطه ) در دفتر تلاش کامل شود. لطفا از هر لوحه 2 خط بنویسند اما تلاش کنند درست بنویسند(زیر هم نوشتن و هم ان اندازه نوستن از اهداف اصلیست) هدف نوشتن مشق طولانی و خسته کردن پسرهای گلم نیست هدف ایجاد انگیزه و توانایی در آنها است .

قرآن اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز در کلاس جدول دوستی و سودوکو در کلاس تکرار و تمرین شد.
تکلیف: تکلیف نداریم.

شطرنج

مدرس: یوسفی، ژاله
فعالیت: امروز ما ضمن مرور درسهای داده شده جلسه قبل ،در مورد نحوه حرکت رخ و فیل کار کردیم.رخ مهره ای است که صاف در ستون و عرض حرکت می کند ،فیل کج در قطر ها می رود. فیلی که در قطر های سفید حرکت می کند فیل سفید رو و فیلی که در خانه های رنگ تیره حرکت می کند ،فیل سیاه رو نامیده می شود. در ضمن امروز عزیزانمان جزوات شطرنج خود را دریافت کرده و ما چند نمونه در کلاس انجام دادیم ،قرار شده صفحه اول را در منزل کامل کنند و هر جلسه جزوه خود را همراه بیاورند.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: