فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه جنت آباد تهران
کلاس: پروفسور پرویز کردوانی

ریاضی اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: آشنایی اولیه با تفریق با شعر تدریس شد. صفحه 31 نمایش حاصل تفریق با چوب خط و مهارت برقراری ارتباط کلامی تدریس و حل شد . سپس الگویابی صفحه 32 پیدا کردن رابطه بین شکل های الگو حل شد . کتاب کار ریاضی علوی صفحه 36 و37 در کلاس حل شد . .
تکلیف: صفحه 38 کتاب کار ریاضی علوی در منزل انجام شود و فردا کتاب کار ریاضی همراه دانش اموزان باشد.

فارسی اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: جهت یادآوری دوباره نشانه آ با داستان و شعر خوانی مرور شد. (آ اول) و (ا غیر اول). کلماتی که نشانه آ دارند توسط دانش آموزان گفته شد. کتاب فارسی صفحه 27 درس اب از تمام دانش اموزان پرسیده و امتیاز ثبت شد. کتاب کار فارسی صفحه 43 در کلاس انجام شد.
تکلیف: مرور نشانه آ حتما در منزل انجام شود.

نگارش اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: کتاب نگارش صفحه26 انجام شد.

سواد مالی

مدرس: شیخ رحیمی، مهسا
فعالیت: تدریس درس 3 چک کردن تکالیف
تکلیف: صفحه 30 حل شود

شطرنج

مدرس: یوسفی، ژاله
فعالیت: امروز ما در مورد پیاده و ویژگی‌های های مربوط یه آن صحبت کردیم. پیاده 4 ویژگی دارد 1- پیاده در شروع حرکت خود می تواند دو خانه به جلو حرکت کند، اجبار است؟ خیر ،اگر مایل باشد ،اما بعداز حرکت اول حتما باید یک خانه یک خانه به جلو حرکت کند. 2- پیاده هرگز به عقب بر نمی گردد. تمامی مهره ها اگر زیر ضرب باشند می توانند به عقب برگردند. اما پیاده چنین نیست 3- پیاده صاف میره کج می زنه. تمامی مهره ها همانطور که حرکت می کردند می توانستند ،مهره های حریف را بزنند ،اما پیاده حرکتش با زدنش فرق دارد. 4- پیاده تنها مهره ترفیع گیرنده است ،یعنی هرگاه پیاده به عرض آخر خودش برسد می تواند ،تبدیل به هر مهره ای بشود ،بجز شاه. ما در بازی فقط یک شاه داریم ،اما قانونا می توانیم 9 وزیر و 8 رخ و فیل واسب داشته باشیم. عزیزانمان باید روی این مهره بیشتر کار کنند. ممنون

ریاضی اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: امروز در زنگ ریاضی پسرهای گلم با تم 5 ( نحوه مراقبت از طبیعت) آشنا شدند. و یک صفحه از کتاب ریاضی صفحه ( 30) با موضوع بشمار و بنویس آشنا شدند. با هدف آشنایی با مفهوم جمع،سرشماری،درک جمع دو عدد و نمایش ان با چوب خط.

فارسی اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: امروز تدریس نشانه آ با داستان و شعر خوانی انجام شد. تشخیص نشانه آ اول و ا غیر اول ،کتاب فارسی صفحه 27 تصویرک ها صدای آ در آنها تشخیص داده شد. بخش ، صدای اول و آخر مرور شد. تک به تک گل پسرها در کلمات صدای آ اول و ا غیر اول را تشخیص دادند. گل پسرهااسباب بازی یا وسایلی که همراه خود آورده بودند را به دوستان خود نشان دادند و صدای آ در آنها تشخیص داده شد.
تکلیف: کتاب فارسی تحویل دانش اموزان داده شد.فردا درس آب صفحه 25 از تمامی گل پسران پرسیده می شود. ( به ترتیب :کارت ها ،خط اول،خط دوم،اسم نشانه پرسیده می شود) دانش اموزان تا یاد گرفتن تمام نشانه ها فعلا باید کلمات و جمله ها را حفظ کنند تا چشمشان به کلمات و نشانه ها عادت کند. تمامی دانش اموزان مسلط و تمرین شده سرکلاس حاضر شوند.

نگارش اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: نوشتار نشانه آ(اول)ا (غیر اول) اموز داده شد.سپس کتاب نگارش صفحه 25 انجام شد.
تکلیف: پسرم لوحه های سرمشق داده شده در دفتر تلاشت را بخوان و زیبا و‌مرتب بنویس.

مهارت زندگی

مدرس: علوی، زهره
فعالیت: سلام و عرض ادب شناخت خوراکی های مقوی و غیرمقوی انجام شد. قصه میکروب تنها با موسیقی گفته شد.
تکلیف: لطفا خوراکی های غیر مقوی و مضر را کمتر به عزیزانم بدهید.

ریاضی اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: زنگ خلاق خمیر بازی با اهداف تثبیت مباحث ریاضی را داشتیم. به دانش اموزان مباحث گفته می شد سپس با خمیر درست می کردند .
تکلیف: کتاب های ریاضی،فارسی،نگارش،کتاب کار فارسی،کتاب کار ریاضی دانش اموزان تحویل داده شد.(کتاب ریاضی تا صفحه 28)(کتاب فارسی تا صفحه 25)(کتاب نگارش تا صفحه 21)(کتاب کار ریاضی تا صفحه 33)(کتاب کار فارسی تا صفحه 35 )انجام شده است.لطفا پسرگلم اگر صفحاتی تا قبل از صفحات اعلام شده را ناقص نوشتی یا غایب بودی حتما تکمیل کن.صفحه ای نوشته نشده نباشد. پسران‌گلی که کتابشان کامل هست تکرار و تمرین مباحث انجام شده را در منزل حتما انجام دهند. روز شنبه تمامی کتاب ها حتما همراه دانش اموزان باشد.(کتاب نگارش صفحات 22 و 23 بعد از تدریس نشانه ها کامل می شود.لطفا در منزل انجام نشود.)

فارسی اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: نگاره 10 با موضوع نوروز در خانه با شعر تدریس شد. آشنایی با آداب و رسوم مردم ایران و اهمیت نقش بزرگ تر ها و ایجاد علاقه به دیدو بازدید و ارتباط عاطفی و تقویت مهارت اجتماعی و آشنایی با اقلام سفره هفت سین و نماد آن ها . بخش کردن کلید واژه ها و شناخت صدای اول و اخر و تشخیص بخش اول و دوم و ...... کلمات کار و تمرین شد . برای ایجاد انگیزه این نگاره نمایش مهمانی رفتن در کلاس با دانش اموزان انجام شد.شعر انار در کلاس پخش و تکرار و تمرین شد .هم اغازها و هم پایان و بخش کردن از تمامی دانش اموزان پرسیده شد.
تکلیف: پیک ارمغان هفته شماره 5 و 6 انجام شود و روز شنبه همراه دانش اموز باشد. کلید واژه های تمامی نگاره ها بخش شود سپس بخش های کلید واژه ها تشخیص داده شود . حفظ شعر انار اختیاری و امتیازی می باشد

نگارش اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: لوحه های مختلف در دفتر چهل برگ سرمشق داده شدو دانش اموزان تکرار و تمرین کردند
تکلیف: پسرگلم اگر لوحه ها در دفتر تلاش شما ناقص نوشته شده تکمیل کن و روز شنبه دفتر تلاش همراهت باشد. روز شنبه تدریس نشانه آ را خواهیم داشت. پسرم اگر اسباب بازی داری که آبی رنگ است یا با آ شروع می شود همراه داشته باش.(یک عدد )(کاملا به صورت اختیاری)

رایانه

مدرس: براتی، الناز
فعالیت: انجام فعالیت ص 23 کتاب رنگ آمیزی صفحه و کار با اشکال در برنامه paint
تکلیف: ندارند.

ریاضی اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: امروز پسرهای گلم صفحه 27 و صفحه 28 کتاب ریاضی تدریس شد. باهدف: _اشنایی با مفهوم واحد و اجزای یک کل _اشنایی اولیه با جمع های ترکیبی به کمک چینه های رنگی _ استفاده از مربع های شگفت انگیز در حل مسئله کتاب کار ریاضی نیز کامل شد و تم 4 به پایان رسید.

فارسی اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: پرسش و پاسخ صدای اول و صدای اخر و بخش کردن از تمامی دانش اموزان پرسیده شد.
تکلیف: لطفا خمیر بازی فردا همراه دانش اموزان باشد.

نگارش اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: کتاب نگارش اخرین لوحه، (ی) با شعر تدریس شد. سپس صفحه 21 کتاب نگارش حل شد . به نکات زیر هم نویسی و زیبا نوشتن تاکید شد. و بعد کتاب کار فارسی علوی صفحه 34و35 حل شد .

بازی استراتژیک

مدرس: سادات، هلیا
فعالیت: تقویت مهارت دستکاری هماهنگی توجه و سرعت عمل مهارت های حرکتی پایه
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: