فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه جنت آباد تهران
کلاس: پروفسور پرویز کردوانی

ریاضی اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: جدول نظام دار با فیلم(داستان پادشاه و سرباز) اموزش داده شد.سپس با ابزار صفحه 87 کتاب ریاضی انجام شد.عدد10 به همراه جمع های عدد 10 اموزش داده شد.سپس کتاب ریاضی صفحه 88 با همکاری دانش اموزان انجام شد.
تکلیف: جدول نظام دار حتما در منزل تمرین شود.روز شنبه کتاب ریاضی، فارسی،نگارش،کتاب کار فارسی،کتاب کار ریاضی همراه دانش اموزان باشد.

فارسی اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: در کلاس مجازی ای پنهان یا خجالتی به همراه قصه تدریس شد.کتاب کار فارسی صفحه110 انجام شد.اولیای محترم لطفا کلماتی که گفته می شود روی کاغذ بنویسید و در جلوی چشم دانش اموز قرار دهید تا با کلمات ای خجالتی اشنا شودو در املا حتما گفته شود.در این کلمات صدای ای شنیده می شود ولی نوشته نمی شود.این کلمات را لطفا برای دانش اموز بررگ روی کاغذ بنویسید:1)بیابان2) زیارت3) نیایش4) میان5)زیاد6)نیاز7) بیا___روز شنبه تدریس نشانه جدید را خواهیم داشت.
تکلیف: 1)کتاب نگارش صفحه68 انجام شود. 2)پیک ارمغان شماره 14 انجام شود. 3)دیکته شب نوشته شود. حتما از ِ دوستی و ی میانجی در املا استفاده شود. 4)کتاب کار فارسی صفحات 111و 112 انجام شود.

ریاضی اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: تم13 کتاب ریاضی با موضوع رستوران و و اداب رستوران رفتن و شمارش عدد 10شروع به تدریس شد.علامت جمع با شعر و قصه اموزش داده شد.سپس صفحات86 و87 کتاب ریاضی اموزش داده شد.(صفحه87 فقط تمرین بالا انجام شد).دانش اموزان با چینه جمع عددهای 2 و‌3 را پیدا کردند.(این کار تا عدد پنج امروز در منزل انجام شود)
تکلیف: کتاب کار ریاضی صفحه 92 انجام شود.عبارات ریاضی در این صفحه توسط دانش اموز حتما خوانده شود.در صورت حضوری شدن کلاس ها فردا(کتاب ریاضی،کتاب کار ریاضی،کتاب نگارش،کتاب کار فارسی)همراه دانش اموزان باشد.

فارسی اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: امروز در کلاس (یِ) ««یای میانجی»» همراه با قصه تدریس شد در کلمات مثال زده شد و تفاوت آن با ( ِ ) دوستی گفته شد . صفحه 67 کتاب نگارش در کلاس انجام شد. نکته:( ِ )دوستی بین دو کلمه ای می‌آید که اخر کلمه ی اول نشانه بی صدا نشسته باشند مثال:مدادِ قرمز نکته:(یِ) کمکی بین دو کلمه ای می‌آید که اخر کلمه ی اول نشانه های امدادگر( آ،او،ای،هِ تنها و ه چسبان) باشد.مثال:بویِ یاس نکته:در کلماتی مانند سبزی زمانیکه یِ کمکی می‌آید برای زیبا شدن کلمه یکیش نوشته میشه هردوشون خونده میشه: (سبزی یِ اش ) می شود:سبزیِ اش
تکلیف: اولیای محترم لطفا کلمات زیر را در دفتر تلاش بنویسید.هرکلمه داخل یک ابر نوشته شود ،سپس پسرم با (ِ دوستی یا یِ میانجی دوستشان کن و بنویس) 1)مداد+ امین=. -2)شب+سرد=__3)سایه+مریم=__4)رزمنده+ایرانی=_ 5)روده+انسان=___6)ماشین+تمیز=___7)دارو+بیمار= 8)آینه+تمیز=___9)سیب+شیرین=___10)ابرو+سامان=__ لطفا ِ دوستی و یِ میانجی را قرمز بنویس پسرم. املا یک صفحه از کلمات ی و ی میانجی نوشته شود. تکرار و تمرین حتما انجام شود.لطفا تکالیف تا ساعت8 در پرتال بارگزاری شود.

نگارش اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: امروز در کلاس صفحه 109 کتاب کار فارسی انجام شدبا محتوای تشخیص صدای (ای) و (ی) در کلمه،آموزش تشخیص صحیح فعل در اخر کلمه توسط قصه. نکته : در پایه ی اول از کلمه ی فعل برای اموزش استفاده نمی‌کنیم و بچه ها باید از طریق تشخیص شنیداری و با توجه به ابتدا ی کلمه بتوانند کلمه اخر را صحیح تشخیص دهند. روش مطلوب در کلاس اول آن است که اصطلاح جمله را آن قدر تکرار کنیم تا ملکه ی ذهن کودک شود.)لطفا در منزل تمرین شود.

فارسی اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: تدریس نشانه جدید(ی غیراخر،اخر) با داستان تدریس شد.ترکیبات ان گفته شد.کلمات جدید با نشانه جدید در دفتر تلاش نوشته شد.درس دریا کل خوانی شد.کتاب کار فارسی صفحات107 و،108 با همکاری دانش اموزان انجام شد. کتاب های فردا در صورت حضوری بودن مدارس: کتاب نگارش، کتاب کار فارسی، کتاب ریاضی، دفتر تلاش همراه عزیزان باشد.
تکلیف: اولیای عزیز لطفا جملات زیر را به صورت املا به دانش امز بگویید تا در دفتر تلاش بنویسد.سپس پسرم هرجا صدای ( ای) می شنوی و می بینی دور ان را قرمز کن. (هرجا صدای( ی ) می شنوی و می بینی دور ان را سبز کن).- او دَستَش را با آب می شویَد. -مِیمون بازی با سایِه را بِسیار دوست دارَد. -مَریَم با مینا از مَدرِسه می آیَد. یاس در ماسه نَمی رویَد. او نِی می زَنَد. -یاس بو دارَد. -ایران زیبا اَست. مینا با سیما دوست اَست. -در صورت مجازی شدن کلاس فردا تکالیف را تا ساعت8 در پرتال بارگذاری کنید.

هنر اول

مدرس: ایروانی، سارا
فعالیت: این جلسه دانش آموزان به مناسبت شب یلدا یک نقاشی یاد گرفتند.
تکلیف: لطفا برای جلسه بعد دفتر نقاشی و مدادرنگی و قیچی و چسب مایع یا ماتیکی همراه داشته باشند. ممنونم

مهارت اجتماعی

مدرس: احمدی زاده، فرزانه
فعالیت: با سلام و وقت بخیر امروز در مورد آداب مهمانی رفتن و رفتارهای درست و نادرست در مهمانی صحبت کردیم
تکلیف: عزیزان یک نقاشی از مهمانی با رفتارهای درست بکشید

فارسی اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: تکرار و تمرین نشانه ش انجام شد.جمله نامرتب تمرین شد.در دفتر تلاش مخالف ها نوشته شد.کتاب کار فارسی صفحات 14 تا 106 انجام شد.روز دوشنبه تدریس نشانه جدید را خواهیم داشت.
تکلیف: دانش اموزانی که املای بی غلط داشتند تکلیف ندارند.بقیه دانش اموزان از متن املای گفته شده یک بار زیبا در دفتر تلاش رونویسی انجام دهند.پسرم بخوان و بنویس.

نگارش اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: کتاب نگارش صفحه 66 انجام شد.
تکلیف: روز دوشنبه کتاب ریاضی،کتاب کار فارسی،کتاب فارسی،کتاب نگارش همراه دانش اموزان باشد.

املا اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: املا تا نشانه ا‌ِ گفته شد.
تکلیف: دانش اموزانی که امروز در املای خود غلط داشتند از روی کل متن املا خوش خط یک بار در دفتر تلاش نوشته شود.دانش اموزانی که غلط نداشتند برای تشویق هیچ تکلیفی ندارند.

هوش و ریاضی

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: کتاب ریاضی و هوش صفحات9،10،11،12 در کلاس انجام شد.

ریاضی اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: کتاب کار ریاضی صفحات85،86،88،89 در کلاس انجام شد.دانش اموزانی که غایب بودند حتما صفحات را تکمیل کنند.
تکلیف: کتاب کار ریاضی صفحه87 در منزل انجام شود.

فارسی اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: نشانه ش مرور شد.کلمات مخالف اموزش داده شد و تعدادی از ان ها در دفتر تلاش دانش اموزان نوشته شد.کتاب کار فارسی صفحه103 اتجام شد.تمرین شماره پنج در این صفحه بسیار مهم میباشد.لطفا حتما تمرین انجام شود.
تکلیف: 1)لطفا تمرینات زیر در منزل تکرار و تمرین شوند . ابتدا کودک برای یک کلمه که میگوئید یک کلمه ی دیگر بگوید و آن‌ها را به هم توسط اِ دوستی ربط دهد .سپس در مرحله بعد با آن دو کلمه یک جمله به صورت گفتاری می سازد ،شما در روی کارتهای کوچک بنویسید سپس مجددا از کودک بخواهید کارتها را کنار هم کامل بچیند و جمله را مرتب کنند و در مرحله بعد بنویسد و بخواند. مثال: بارانِ.....(نَم نَم) نَم نَم،می بارَد،باران زَنبورِ..... تابِستانِ..... (لطفا اجازه دهید تمام جمله سازی وبیان کلمات توسط خود کودک اتفاق بیوفتد تا دایره لغات کودک و حافظه شنیداری انها قوی شود)2) ارمغان شماره 13 تکمیل شود و همراه دانش اموزان باشد . 3) املاکلمه ای تا نشانه ش با تاکید -ِ ربط و ای مستقل نوشته شود.

نگارش اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: کتاب نگارش صفحه 65 انجام شد.

املا اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: امروز املا از نشانه اِ گفته شد لطفا با تکنیک های کد گذاری با پسرهای گلم تکرار و تمرین بفرمایید . ابتدا دیداری و سپس نوشتاری. کاهش یافتن خطاهای نوشتاری این نشانه با تکرار و تمرین بسیار اتفاق می‌افتد.روز شنبه مجددا املای نشانه اِ گفته می شود.
تکلیف: روز شنبه کتاب کار فارسی،کتاب نگارش،دفتر املای علوی،کتاب کار ریاضی همراه دانش اموزان باشد.روز دوشنبه تدریس نشانه خواهیم داشت.

مهارت زندگی

مدرس: علوی، زهره
فعالیت: سلام و عرض ادب در مورد صبوری در سفر صحبت کردیم.

رایانه

مدرس: براتی، الناز
فعالیت: چند نقاشی از در نرم افزار paint با دانش آموزان کار شد.
تکلیف: ندارند.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: