فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه جنت آباد تهران
کلاس: پروفسور پرویز کردوانی

ریاضی اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: به دلیل مجازی شدن کلاس تمامی‌کتاب ها تحویل دانش اموز داده شد.

علوم اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: کتاب کار علوم دنیای جانوران از صفحه 38 تا 43 با همکاری دانش اموزان انجام شد.دو تا از دانش اموزان کتاب کار در کلاس نداشتند.لطفا این صفحات را تکمیل کنند و به کلاس بیاورند.

فارسی اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: نشانه ت با شعر تدریس شد. نوشتار نشانه ت و ترکیبات و کلمه سازی و جدول دوستی تکرار شد . درس تاب کل خوانی شد. کتاب کار فارسی علوی صفحه 67 و 68 در کلاس حل شد.از اولیای عزیز بابت تهیه پک ایجاد انگیزه ممنونم. به نمایشگاه کتاب رفتیم و پسران گلم با نحوه ی خرید عاقلانه اشنا شدند و سبب کسب مهارت اجتماعی و مالی تقویت قدرت انتخاب ارتقا اعتماد به نفس شد .
تکلیف: یک صفحه املا تاپایان نشانه ت نوشته شود. متن درس کل خوانی شود .

نگارش اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: کتاب نگارش صفحه 46 و قسمتی از صفحه 47 حل شد.
توضیح: با سلام تاریخ خرید کتاب، توسط دانش آموزان از نمایشگاه کتاب سه شنبه 23 آبان می باشد.

ریاضی اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: مسابقه آقای ریاضی بر گزار شد . مبحث اندازه گیری و الگوی شطرنجی و شناخت الگوی تکرار شونده تاکید شد . و عدد 4 آموزش داده شد .کتاب کار ریاضی علوی صفحه 57 و 58 و 59 حل شد .
تکلیف: کتاب کار ریاضی صفحه 60 و 61 در منزل حل شود

علوم اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: فصل 4 علوم دنیای جانوران تدریس شد. صحبت در مورد جانوران، تفاوت موجودات زنده و غیر زنده، موجودات زنده چه ویژگی هایی دارند، چرخه ی رشد، تفاوت غذا در حیوانات، چه حیواناتی برای ما مفید هستند، مدل راه رفتن آن ها و ...... صحبت شد.

فارسی اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: اولیای محترم لطفا توجه داشته باشید زمان خرید کتاب از نمایشگاه برای کلاس ما فردا سه شنبه 23 ابان می باشد.در صورت تمایل به خرید کتاب توسط دانش اموز کارت بانکی همراه با رمز در دست داشته باشد. مدرسه در قبال کارت هیچ گونه مسئولیتی ندارد.داستان بیدپا با هدف درک مطلب در کلاس خوانده شد و از دانش اموزان سوال پرسیده شد.فردا تدریس نشانه جدید خواهیم داشت.
تکلیف: املا یک صفحه با جملات متفاوت تا پایان نشانه او در دفتر تلاش نوشته شود.

املا اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: قبل از گفتن املا تمامی دانش اموزان املای پاتخته ای انجام دادند سپس املا از درس اول تا نشانه (س) گفته شد .املای امروزی که در کلاس گفته شده بدون کمک و همراهی بنده بوده است.هدف (افزایش اعتماد به نفس دانش اموزان و اشنایی ان ها با روش صحیح املا گفتن بود که از این به بعد در کلاس به این صورت املا گفته می شود که دانش اموزان عادت پیدا کنند.
تکلیف: غلط املایی حتما نوشته و املاها امضا شود.

هنر اول

مدرس: ایروانی، سارا
فعالیت: این جلسه دانش آموزان نقاشی هایی را که روی مقوا کشیدند را تکمیل کردند.
تکلیف: لطفا برای جلسه آینده دانش آموزان دفتر نقاشی و مدادرنگی و قیچی و چسب مایع یا ماتیکی همراه داشته باشند. اگر از قبل وسایل تهیه شده و به مدرسه تحویل داده شده و یا همراه دانش آموزان میباشد نیاز به تهیه مجدد نیست. ممنون

بازی دبستانی

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: بازی دبستانی راننده انجام شد. هدف: افزایش دقت، توجه، حس شنیداری و حرکت به جهت مناسب و بالا بردن سرعت و عکس العمل

مهارت اجتماعی

مدرس: احمدی زاده، فرزانه
فعالیت: باسلام و وقت بخیر امروز با نحوه استفاده درست از قاشق و چنگال آشنا شدیم
تکلیف: عزیزان تکلیف ندارید.

ریاضی اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: کتاب ریاضی صفحه 53 الگو شطرنجی و تشخیص الگوی تکرار شونده انجام شد.
تکلیف: رضایت نامه اردو تحویل داده شد.در صورت تمایل امضا شود و فردا همراه دانش اموز باشد

فارسی اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: مرتب کردن جمله بهم ریخته مرور شد. این تمرین بسیار چالش دارد و باید هرشب دو جمله نامرتب در دفتر تلاش پایین املا نوشته و توسط دانش اموز انجام شود.نوشتار نشانه (و ) و ساخت کلمه و ترکیب ساختن و جمله سازی و جملات بهم ریخته تکرار و مرور شد. همه دانش اموزان با ابزار چوبی کلمه ساختند و در دفتر تلاش نوشتند.کتاب کار فارسی علوی صفحه 66 حل و رفع اشکال شد.
تکلیف: یک صفحه املا نوشته شود. سوالات زیر در دفتر تلاش نوشته شود. 1 ) با کلمات به هم ریخته جمله بسازید. اسب- او-با- آمد __________________ داس- اَسد - آمد - با ___________________ مسموم - بود - اَسما __________________ بدبو- بود- دود __________________ 2) جمله بسازید . دود: بوس: او: __________________ 3) بخش دوم کلمات زیر را بنویس. بودَم - مَسموم -اَساس- بامداد

نگارش اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: کتاب نگارش صفحات 44 و 45 انجام شد. روانخوانی و ترکیب ها تک به تک از گل پسرها پرسیده شد.

املا اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: فردا دفتر املای علوی همراه عزیزان باشد. تا پایان نشانه س املا خواهیم داشت‌. درصورت تمایل یک صفحه ایجاد انگیزه نقاشی شود.لطفا نقاشی های زیبای شما عزیزان در کنار برگه ها کشیده شود تا مزاحمتی برای نوشتن جملات دانش اموزان نباشد. با تشکر

هنر اول

مدرس: ایروانی، سارا
فعالیت: این جلسه دانش آموزان نقاشی هایی را که روی مقوا کشیدند را تکمیل کردند.
تکلیف: لطفا برای جلسه آینده دانش آموزان دفتر نقاشی و مدادرنگی و قیچی و چسب مایع یا ماتیکی همراه داشته باشند. ممنونم

سواد مالی

مدرس: منصوری‌آریا، درسا
فعالیت: درس ششم (بانک) تدریس شد. انیمیشن مهارت زندگی بانک گذاشته شد. کتاب داستان : بازدید از بانک معرفی شد. داستان صوتی یک روز در بانک پخش شد. با بچه ها راجب بانک و لوگو های آن ها صحبت شد. کتاب بچه ها چک شد.
تکلیف: خواهشمند است فعالیت در منزل و کلاس درس ششم صفحه 51 و 52 انجام شود فعالیت در کلاس (صفحه 51) را از صفحات آخر کتاب جدا کرده و در جای مناسب بچسبانند. کتاب داستانی که در گروه گذاشته میشود را گوش بدهند ممنون میشم در صورت از هم باز شدن کتاب ها ، کتاب را منگنه یا سیمی کنید. در صورت داشتن غیبت تمامی فعالیت های کتاب از درس اول تا آخر درس ششم (بانک) انجام شود، هفته آینده چک میشود قلک ها را نگه دارید برای جشنواره دست سازه ها ممنونم

شطرنج

مدرس: یوسفی، ژاله
فعالیت: امروز ما ضمن مرور کیش و نحوه رفع کیش در مورد مات و چگونگی مات های یک حرکتی صحبت کردیم. مات یعنی کیش بدون دفاع، وقتی شاهی کیش باشد و نتواند مهره کیش دهنده را بزند ،نتواند مسیر کیش را ببندد و نتواند فرار کند ،آنگاه مات شده است . مات پایان بازی است ،برای مات کردن یک شاه در ابتدا باید خانه های اطراف شاه را ارزیابی کنیم یعنی ببینیم چه خانه هایی را شاه می تواند برود و چه خانه هایی را قادر به رفتن نیست. سپس با گرفتن خانه های فرار شاه و همچنین همان خانه ای که شاه در آن قرار دارد می توانیم شاه را کیش و مات کنیم. در ضمن امروز در مورد تقابل صحبت کردیم ،وقتی دو شاه مقابل هم قرار داشته باشند ،به فاصله یک خانه ،آنگاه شاه ها تقابل گرفته اند البته تقابل انواع مختلفی دارد که ما فعلا ساده ترین آن را بکار گرفته ایم .در تقابل، شاه ها نمی توانند به هم نزدیک شوند. در واقع سه خانه جلوی آنها مسدود شده است. ما در جلسات آینده بیشتر روی مات کار خواهیم کرد.

ریاضی اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: ارزشیابی ریاضی تا پایان تم 5 انجام شد. تم 8 باموضوع اداب خواندن نماز،صحبت در مورد قبله نما و‌جهت قبله،صحبت در مورد اداب قبل از نماز و...انجام شد. صفحات 51 و52 کتاب ریاضی اشنایی و نوشتار عدد 3 تدریس شد.

فارسی اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: امروز پسرهای گلم با قصه و شعر،نشانه( او اول)( و غیر اول) را آموختند .درس توت کل خوانی شد.با کلمات توت،آلو،هلو،انگور آشنا شدند. سپس در جدول دوستی نشانه و غیر اول را با نشانه های بی صدا ترکیب کردند( بو،سو، دو،مو) کلمات جدید نوشته و‌توسط دانش اموزان خوانده شد. نکته: او اول همیشه اول میاد. و غیر اول همه جا میاد جز اول کتاب کار فارسی صفحات63 و64 انجام شد.جمله نامرتب مرور شد و توسط دانش اموزان انجام شد.کلمات مختلف از نشانه های قبلی توسط دانش اموزان مرور و نوشته شد.
تکلیف: از کلمات گفته شده املا گفته شود:: «««بو _دو _سو_مو_ بوم - مسموم -بودم - سود- دود -بوس- بود- سبوس _او »»» نوشته شود . کتاب کار فارسی علوی صفحه 65 حل شود . تکرار و تمرین حتما انجام شود.نشانه او به جعبه ترکیبات اضافه شود. درس توت در منزل تکرار و تمرین شود.

نگارش اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: کناب نگارش صفحه 43 و 44 انجام شد.از اولیای عزیز بابت تهیه پک ایجاد انگیزه تشکر میکنم.
تکلیف: نوشتار نشانه او اموزش داده شد.««او »»تو پر نوشته می شوداگر««و »»» غیر اول به نشانه بچسبد به زیر خط زمینه نوشته میشود. اگر «««و»» دست نشانه قبل را نگیرد بالای خط نوشته می شود و فقط پای نشانه روی خط نوشته میشود. اولیای محترم لطفا به نوشتن این نشانه توجه دانش اموزان را جلب کنید.

ریاضی اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: کتاب کار ریاضی علوی صفحه 53 در کلاس حل شد .
تکلیف: لطفا تم 1 تا پایان تم 5 کتاب کار ریاضی علوی و کتاب ریاضی به خوبی تمرین و تکرار شود . کتاب ریاضی و کتاب کار ریاضی علوی و‌کتاب نگارش و کتاب کار فارسی به منزل فرستاده شده است .لطفا صفحاتی که دانش اموز غایب بوده تکمیل و روز شنبه کتاب ها همراه دانش اموز باشد.

فارسی اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: ترکیبات و جدول دوستی و ساخت کلمه و جمله سازی و شمارش تعداد کلمات یک جمله و روان خوانی تمرین و تکرار شد . کتاب نگارش صفحه ی 42 و کتاب کار فارسی علوی صفحه 62 حل و رفع اشکال شد . درس کلاس و کلمه نویسی پای تابلو از دانش اموزان پرسیده شد. تکرار و تمرین در اخر هفته فراموش نشود.شنبه تدریس نشانه جدید را خواهیم داشت،
تکلیف: لطفا سوالات زیر در دفتر تلاش حل شود. 1) جمله بسازید . اَسب: آدامس: سَبَد: سام: 2) بخش دوم هر کلمه را بنویس. اَسباب/ آدامس / داماد / اَسما/سَبَد/بامداد/ کدام کلمات بخش مشترک دارند بنویسید : 3) با ترکیبات زیر کلمه بسازید. مثال : سَ : سَبَد / ما: / دا: / مَ: / ما: / سا: / دَ: / سَ: / _____________________ چند خط املا تا نشانه س در دفتر تلاش نوشته شود . ______________________ ارمغان شماره 10 در منزل حل شود . _____________________________________ جعبه ترکیبات ساخته شده لطفا تا پایان نشانه م تکمیل شود.نشانه ها در جعبه برای ساخت کلمه تعدد داشته باشد.کلمه سازی در منزل انجام شود

املا اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: املا تا پایان نشانه م گفته شد.پسرانم عالی املا نوشتند.از تلاش پسرانم ممنونم.
تکلیف: اولیای محترم لطفا با دانش اموزان کلمه خوانی و جمله خوانی بیشتر تمرین شودتا ضعف داتش اموزان برطرف شود.هرجه بیشتر چشم دانش اموزان کلمات را ببیند کلمه خوانی راحت تر انجام می شود.

رایانه

مدرس: براتی، الناز
فعالیت: نقاشی خانه در کلاس تمرین شد.
تکلیف: ندارند
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: