فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه جنت آباد تهران
کلاس: پروفسور پرویز کردوانی

ریاضی اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: ارزشیابی ریاضی برگزار شد. تدریس یکی و ده تایی با داستان و کار با نی انجام شد. کتاب ریاضی تم 15 شروع به تدریس شد. صفحات 100 و 101 انجام شد. در حل تمرین ها از گل پسرها کمک گرفته شد. با کمک نی ها از عدد 10 تا 15 را درست کردیم. 10 یعنی: 1دسته 10 تایی با هیچی یکی. 11 یعنی یک دسته ی ده تایی و یک یکی،12 یعنی: 1دسته ده تایی و 2 یکی و....
تکلیف: لطفا از عدد 10 تا15 از هر عدد یک خط در دفتر تلاش نوشته شود. و برای مامان توضیح دهید که عدد ده تا پانزده یعنی چی.(ده یعنی یک دسته ی ده تایی و صفر یکی تا اخر عدد15 توضیح داده شود)حالا با نی ها در منزل عدد 10 تا15 را بساز.

فارسی اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: امروز تدریس نشانه گ درس جنگل را با قصه و شعر انجام شد. با صدای نشانه در اول و وسط و اخر کلمه ه صورت شنیداری و دیداری آشنا شدیم.ترکیبات کلمات گفته و‌مثال زده شد.کتاب کار فارسی 137،138 انجام شد.زیبا نویسی نشانه گا اموزش داده شد.ایجاد انگیزه نشانه گ انجام شد.از اولیای عزیز بابت تهیه پک سپاسگزارم.
تکلیف: کتاب کار فارسی صفحه 139 انجام شود.

نگارش اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: کتاب نگارش صفحه77 و78 انجام شد.
تکلیف: فردا کناب ریاضی،کتاب کار فارسی،کتاب کار ریاضی و نی ها به همراه جدول ارزش مکانی همراه دانش اموز باشد.

ریاضی اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: پسر گلم برای روز شنبه از تم 1ریاضی تا پایان تم 12 را به خوبی تمرین و مرو کن و اماده سر کلاس حاضر شوید.
تکلیف: سوالات کاربرگ بارگزاری شده توسط اولیا در دفتر تلاش نوشته شده و یا کپی گرفته شودجو دانش اموز انجام دهد.روز شنبه تمامی دانش اموزان جدول ارزش مکانی(یکی ده تایی و نی های دسته بندی شده ) همراه داشته باشند. روز شنبه کتاب فارسی،کتاب کار فارسی،کتاب نگارش،کتاب ریاضی همراه دانش اموزان باشد.

فارسی اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: امروز در کلاس مجازی نشانه پ مجددا مرور شد.کتاب کار فارسی صفحه134 با همکاری دانش اموزان انجام شد.روان خوانی صفحه 135 خوانده شد سپس دانش اموزان روان خوانی کردند.املا تا پایان نشانه و گفته شد.پسرم در اخر هفته حتما تکرار و تمرین انجام بده.روز شنبه تدریس نشانه جدید را خواهیم داشت
تکلیف: کتاب کار فارسی صفحه136 انجام شود.پیک ارمغان هفته شماره 16 انجام شود.
توضیح: ضمن عرض تبریک روز مادر به اطلاع مادران گرامی می رسانیم، واحد آموزش دبستان، با هدف آموزش قدردانی از اولیا ، لوازم مربوط به کارت پستال را در اختیار پسرانمان قرار داده و از ایشان خواسته هدیه ای برای مادرانشان تهیه نمایند. خواهشمندیم به منظور تقویت روحیه دانش آموزان ، ضمن تحویل گرفتن کارت پستال از بچه ها از زحمات ایشان قدردانی نمایید.

فارسی اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: امروز تدریس نشانه پ با شعر و داستان انجام شد.ترکیب ها گفته شد.کلمات جدید مثال زده شد و نوشته شد.درس پرواز کل خوانی شد.کتاب کار فارسی صفحات 131و132 انجام شد.روان خوانی کاربرگ ارسال شده از تمان دانش اموزان پرسیده شد.ازاولیای عزیز بابت تهیه پک ایجاد انگیزه سپاسگزارم.جشن اسم پوریای عزیرم برگزار شد.نامدارباشی دسرم.
تکلیف: کتاب کار فارسی صفحه 133 انجام شود.یک صفحه املا نوشته شود.روان خوانی صفحه 135 در منزل حتما تمرین شود.

نگارش اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: کتاب نگارش صفحه 75 و‌76 انجام شد.
تکلیف: فردا کتاب کار فارسی،دفتر املا علوی همراه دانش اموزان باشد.فردا املا تا پایان نشانه و گفته میشود.در صورت تمایل نقاشی ایجاد انگیزه داشته باشد.

ریاضی اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: مرور ریاضی اعداد،قبل و بعد اعداد و مقایسه اعداد انجام شد.
تکلیف: فردا کتاب فارسی،نگارش،کتاب کار فارسی همراه دانش اموزان باشد. موارد زیر را در دفتر تلاش نوشته و دانش آموزان انجام دهند. 1) پسرم با کشیدن شکل پاسخ عبارت های زیر را بدست بیاور. 3+4= 5+2= 7+3= 2+4+1= 3+3+0= 10_5= 8_3= 9_7=

فارسی اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: ارزشیابی درس فارسی تا پایان نشانه (ش) انجام شد. کتاب کار فارسی روانخوانی صفحه 129 و تمرین های صفحه ی 130 کتاب کار فارسی انجام شد.فردا تدریس نشانه جدید انجام خواهم شد.
تکلیف: پسرم روانخوانی کاربرگ زیر را تمرین کن فردا پرسیده می شود.

هنر اول

مدرس: ایروانی، سارا
فعالیت: این جلسه دانش آموزان با استفاده از کاغذرنگی کاردستی درست کردند.
تکلیف: لطفا برای تمامی جلسات دفتر نقاشی و مدادرنگی و قیچی و چسب مایع یا ماتیکی همراه داشته باشند. ممنونم

بازی دبستانی

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: امروز در زنگ بازی دبستانی ،کلاس بدون دیوار ( تلفیق فارسی و ریاضی ) انجام شد.کلمه نویسی و جمله سازی با بازی انجام شد و دانش اموزان در دفتر تلاش به صورت گروهی جملات و کلمات را نوشتند.

مهارت اجتماعی

مدرس: احمدی زاده، فرزانه
فعالیت: باسلام و وقت بخیر امروز مروری بر یک مکالمه درست و اصولی داشتیم /
تکلیف: عزیزان تکلیف ندارید

فارسی اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: مرور در س فارسی از اول تا پایان نشانه ش انجام شد.(جمله سازی،ترکیب ها،بخش کردن و صداکشی،کلمه سازی،جمله نامرتب،مخالف هاو ... مرور و رفع اشکال شد.کتاب کار فارسی صفحه 127،128 انجام شد.پسران گلم لطفا فردا تمامی مباحث را از اول کتاب تا پایان نشانه ش را کامل مرور و تمرین کنید و اماده سر کلاس حاضر شوید.
تکلیف: دانش اموزانی که غلط املایی نداشتند برای تشویق املای شب ننویسند.بقیه دانش اموزان یک صفحه املا نوشته شود.کاربرگ بارگزاری شده برای تکرار و تمرین بیشتر دانش اموزان در دفتر تلاش نوشته و یا کپی گرفته شود و توسط دانش اموز انجام شود.

نگارش اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: کتاب نگارش صفحه 74 انجام شد.
تکلیف: فردا فقط کتاب کار فارسی و دفتر تلاش همراه دانش اموزان باشد.

املا اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: املا تا پایان نشانه ک‌گفته شد.پسران گلم بسیار عالی املا نوشتند.
تکلیف: دانش اموزانی که املای بی غلط داشتند امشب لازم نیست املا بنویسند.

سواد مالی

مدرس: منصوری‌آریا، درسا
فعالیت: درس یازدهم (کالا و خدمت) تدریس شد. انیمیشن مهندسان گذاشته شد. در رابطه با کالا و خدمت و تفاوت آن ها با بچه ها صحبت شد. کتاب بچه ها چک شد. معرفی کتاب: کی با من پیتزا می پزد؟ از کسانی که هفته پیش غیبت داشتند آزمون گرفته شد.
تکلیف: خواهشمند است تکالیف درس یازدهم صفحه 87 و 88 را انجام دهند. کتاب صوتی کی با من پیتزا می پزد؟ گوش دهند. لطفا قلک ها و دستگاه عابربانک را نگه دارند تمامی دست سازه ها در جشنواره به نمایش گذاشته میشود. لطفا در صورت انجام ندادن تکلیف های قبلی آن ها را انجام دهند.

شطرنج

مدرس: یوسفی، ژاله
فعالیت: امروز ما ضمن مرور درسهای قبلی مانند ،مرکز ، مرز و اهمیت آنها و همچنین مرور آچمزی و انواع آن روی قانون قلعه رفتن کار کردیم. همانطور که اطلاع دارید قلعه حرکتی است که فقط و فقط بین شاه و رخ انجام می شود. ما دو نوع قلعه داریم 1_ قلعه کوچک 2_ قلعه بزرگ . وقتی بین شاه و رخ دو خانه فاصله باشد آنجا قلعه کوچک و وقتی بین شاه و رخ سه خانه فاصله باشد آنجا قلعه بزرگ نامیده می‌شود. برای قلعه رفتن اول باید شاه را دست زده و دو خانه به سمت رخ ببریم و رخ پریده در کنار شاه قرار می گیرد. ما روی طرز قلعه رفتن کار کردیم. هدف از قلعه رفتن آنست که شاه بره جای امن. رخ بیاد تو بازی ما 5 شرط برای قلعه رفتن داریم که در جلسه آینده روی آنها کار خواهیم کرد.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: