فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه جنت آباد تهران
کلاس: پروفسور پرویز کردوانی

ریاضی اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: کتاب ریاضی صفحات 40 تا42 تدریس شد. صفحه 40 اهداف: * درک اولیه مفهوم تفریق * رشد ادراک کلامی و غیر کلامی * ارائه بازنمایی های مختلف عدد با چینه و چوب خط صفحه 41 اهداف: * داستان سازی و برقراری ارتباط کلامی * به کارگیری مفاهیم ریاضی مانند: مفهوم اولیه اضافه یا کم شدن و ابزار شمارش در بیان داستان * رشد قدرت انتزاعی و تخیل دانش آموزان صفحه 42 اهداف: * درک مفهوم تقارن * استفاده از شابلون برای رسم اشکال هندسی * درک خصوصیات و تفاوتهای اشکال هندسی * رسم قرینه شکلهای هندسی با کپی کردن تدریس شد . فعالیت قرینه یابی در صفحه 42 کتاب فارسی توسط دانش اموزان انجام شد.

فارسی اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: امروز پسرهای عزیزم با نشانه ««د»» با فیلم انیمیشنی و‌کدگزاری اشنا شدند. درس (باد) کل خوانی شد. به جایگاه نشانه د در کلمات تاکید شد. ترکیب کلمات گفته شد. ( ب با ا ،ب با َ) ( د با ا ،د با َ) تکرار و تمرین شد. کلمه های جدید این نشانه با کمک دانش اموزان نوشته شد. ببین و بگو و شعر مهربان تر از مادر همخوانی شد.در صورت حفظ شعر تا روز شنبه امتیاز داده خواهد شد. کتاب کار فارسی صفحات 51 و 52 در کلاس انجام شد.
تکلیف: پسرم امشب در خانه یک املا با کلمات (آب،بابا،با،آبا،آباب،آبابا،باب،اَب،اَبا،اَدب،داد،آداب، آباد،بَد. بابا آب داد.) بنویس. ترکیب کلمات (ب با ا =با) (د با ا=دا) (ب با َ=بَ) (د با َ=دَ) را در دفتر تلاش بنویس و فردا با خود به کلاس بیاور. درس باد در منزل تکرار و تمرین شود.

نگارش اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: کتاب نگارش صفحه 34 در کلاس با همکاری دانش اموزان انجام شد.

بازی استراتژیک

مدرس: سادات، هلیا
فعالیت: هماهنگی عصب و عضله تقویت مهارت های چابکی جابجایی هماهنگی چشم و گوش و پا

ریاضی اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: صفحه38 و39 کتاب ریاضی تدریس شد. اهداف: * تشخیص الگوی شطرنجی خطی و ادامه آن * درک قانون مربوط به الگو و بیان آن به صورت کلامی * تشخیص و رسم الگوی تکرار شونده * تشخیص الگو در محیط پیرامونی و کشف قانون آن *مفهوم تفریق. کتاب کار ریاضی صفحه 43و44 در کلاس با همکاری دانش اموزان انجام شد.

فارسی اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: ترکیب ها و کلمه سازی با کارت ترکیب ها انجام شد.لطفا این جعبه هرروز داخل کیف دانش اموز باشد. فردا تدریس نشانه جدید را خواهیم داشت. پرسش درس ابر از تمام دانش اموزان انجام شد.. لطفا دانش اموزانی که کتاب فارسی در منزل دارند فردا همراه داشته باشند.

املا اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: امروز دانش اموزان اولین املای خود را بسیار عالی نوشتند. از تمرین و تکرار پسرهای عزیزم بسیار ممنونم. دفتر املا تحویل داده شد،لطفا املا دیده شود و حتما املای دانش اموز امضا شود.

هنر اول

مدرس: ایروانی، سارا
فعالیت: این جلسه دانش آموزان نقاشی هایی را که روی کاغذ کشیده بودند را روی مقوا کشیدند و شروع به رنگ کردن با هر متریالی که دوست داشتند کردند.

بازی دبستانی

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: امروز به حیاط رفتیم بازی دبستانی بشین ،پاشو، بدو را انجام دادیم.با هدف استقامت عضلانی، قدرت عضلانی، سرعت و عکس العمل انجام شد.

علوم اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: امروز کتاب کار علوم فصل 3 به اتمام رسید(صفحات 26 تا32) با موضوع تغذیه سالم و ناسالم،آشنایی با مشاغل،ورزش و سلامتی،لوازم بهداشتی شخصی. ه سالم و ناسالم،آشنایی با مشاغل،ورزش و سلامتی،لوازم بهداشتی شخصی.

فارسی اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: امروز در مدرسه جشن آب برگزار شد. با گل پسرها ،باسواد شدنشان را جشن گرفتیم.نشانه ها و ترکیبات مجددا مرور شد.کلمه نویسی با دانش اموزان انجام شد.کتاب کار فارسی صفحات 49 و50 در کلاس انجام شد.
تکلیف: پسر گلم امشب در دفتر تلاش خود یک املای شب بنویس با کلمات ( آب،با،بابا،باب،آباب،آبا،اَب،بَ،اَبا،اَ َ) لطفا خط فاصله نزار و تلاش کن با فاصله چشمی فواصل را رعایت کن . والدین گرامی لطفا در هنگام املا گفتن نه با لحن تند و نه خیلی ارام برای پسرهای گلم املا بگوئید ،لطفا تلاش کنید در یک جای ثابت همیشی تکلیف نوشتن املا بگوئید و یکبار بیشتر کلمات را تکرار نکنید تا پسرهای عزیزم حساسیت شنیداریشان و دقت شنیداریشان قوی شود با تکرار بیش اندازه کلمات باعث ضعف این نکته میشویم پس بهتر است چون شروع نوشتن املاها هست پسرهای گلم را به این سمت هدایت کنیم. سپاس از لطف و همراهی شما عزیزان. لطفا دور صفحات دفتر تلاش را نقاشی بکشید جهت ایجاد انگیزه و علاقه در عزیزانم.

نگارش اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: امروز صفحه ی 33 کتاب نگارش نوشتن کلمات( بَ،با،بابا،آب،بابا آب) انجام شد. رعایت فاصله گذاری درست با چشم،نوشتن هم اندازه و شکل صحیح نشانه ها از اهداف نوشتن نگارش است.

املا اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: فردا گل پسرها ««دفتر املا علوی(دفترزرد رنگ)»»»»حتما همراه خود داشته باشند. در صورت تمایل صفحه ی اول به صورت تزئینی ، کادربندی و یا نقاشی مربوط به نشانه آ و ب کشیده شود. فردا اولین املا به دانش اموزان گفته می شود. حتما دو مداد مشکی همراه دانش اموزان باشد. روی دفتر دانش اموزان اسم دانش اموز نوشته شده باشد.

سواد مالی

مدرس: منصوری‌آریا، درسا
فعالیت: درس نیاز مشترک داده شد. کارتون قصه های ریرا (همکاری) گذاشته شد.
تکلیف: خواهشمند است تکالیف انجام نشده از ابتدای کتاب تا آخر درس نیاز مشترک تکمیل گردد. کتاب صوتی شنیده شود. معرفی کتاب داستان : وقت خرید با مامان

شطرنج

مدرس: یوسفی، ژاله
فعالیت: امروز ما با بچه ها روی چگونگی حل تمرینات کار کرده و عزیزانی که زیاد روی حرکت مهره تسلط نداشتن جزوه دیگری برای افزایش توانایی های عزیزانمان روی مهره ها داده شده. اولیای گرامی لطفا روی مهره های آموزش داده شده با فرزندانمان تمرین نمایید.بی نهایت سپاسگزارم.

ریاضی اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: تم 6 با موضوع بازی با دوستان اموزش داده شد . کسب مهارت تفکر و شمارش و تاثیر رفتار و یاداوری موقعیت مکانی و شناخت دوستان و .... اموزش داده شد . صفحه 37 با هدف امادگی برای جمع کردن حل شد .

فارسی اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: امروز در درس فارسی پسرهای گلم با نشانه(اَ) اشنا شدند و فیلم انیمیشنی این نشانه را دیدند و این نشانه را اموختند.اَ(اول و غیراول) کلمات درس اَبر را تکرار و تمرین‌کردیم. جدول دوستی و ترکیب نشانه ب با اَ را آموختند(بَ) . صفحات 47 و48کتاب کار فارسی انجام شد. پک ایجاد انگیزه این نشانه تحویل دانش اموزان داده شد.از همراهی اولیای عزیز کلاسمون ممنونم.
تکلیف: اولیای محترم امروز در «««دفتر تلاش »»به پسران گلم املا گفته شود و بازخورد داده شود. کلمات(آب/آبا/بابا/باب/آباب/ا‌َباب/اَب/با) در املای امشب گفته شود. لطفا بین کلمات خط فاصله گذاشته نشود. در هر خط دو کلمه املا گفته شود.بین کلمات فاصله ی چشمی رعایت شود. درس ابر روان خوانی شود و فردا از تمامی دانش اموزان پرسیده میشود. نکرار و تمرین نشانه ها فراموش نشود.

نگارش اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: کتاب نگارش صفحه 31 و 32 با همکاری دانش اموزان انجام شد
تکلیف: اولیای محترم دعوت نامه جلسات فردی داخل پوشه دانش اموزان گذاشته شده است. لطفا در تاریخ و ساعت اعلام شده در مدرسه حضور داشته باشید.««لطفا راس ساعت حضور داشته باشید تا با جلسات بعدی تداخل نداشته باشد،باتشکر»»

علوم اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: امروز پسران گلم با درس 3 علوم سالم باش ،شاداب باش با مبحث بهداشت فردی،ورزش،تمیزی،عامل های موثر در سلامتی و شادابی گفت و گو کردیم.

فارسی اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: امروز نشانه آ وب مجددا در کلاس مرور شد.با تمامی دانش اموزان کلمه نویسی انجام شد.ممنون از اولیا و پسرای گلم که تکرار و تمرین کردند و اماده سر کلاس حاضر شدند.کتاب کار فارسی صفحه 46 انجام شد. ممنون از اولیا و پسرای گلم که تکرار و تمرین کردند و اماده سر کلاس حاضر شدند.کتاب کار فارسی صفحه 46 انجام شد. جدول بخش و صداکشی در دفتر تلاش چسبانده شده است .بخش و صدا کشی این کلمات به خوبی تمرین شود .نامه ی بابا به در دفتر تلاش چسبانده شد و کلمه ی بابا نوشته شد .
تکلیف: 1)پیک مغان هفته شماره 7 و 8 در منزل حل شود. 2) کتاب فارسی تا درس 2 و نگارش تا صفحه 30 و کتاب کار فارسی علوی تا پایان درس دوم تکمیل شده است . 3) کتاب ریاضی تا پایان تم 5 و کتاب کار ریاضی علوی تا صفحه 40 تکمیل شده است . این کتاب ها جهت ملاحظه به منزل ارسال شده است . لطفا اگر دانش اموزی سوال حل نشده دارد بررسی شود و شنبه همراه دانش اموزان باشد غایبین طبق موارد بالا کتاب ها را تکمیل کنند .

نگارش اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: امروز کتاب نگارش درس 1 صفحه 29 و 30 به اتمام رسید پسرهای گلم نوشتن کلمات(آ اول ا غیر اول ،ب غیر اخر،ب اخر،با،آب،بابا و..تمرین و تکرار کردند. روز شنبه تدریس نشانه جدید خواهیم داشت
تکلیف: اولیای محترم روی کاغذ های رنگی نشانه هایی را که یاد گرفتند را بنویسید و داخل جعبه ای اسم دار روز شنبه به کلاس بیاورند.این جعبه ترکیب هرروز داخل کیف دانش اموز باشد.گاهی اوقات برای تمرین داخل کلاس و گاهی در منزل هرروز همراهشان باشد. لطفا اخر هفته تکرار و تمرین فراموش نشود.

مهارت زندگی

مدرس: علوی، زهره
فعالیت: سلام و عرض ادب بررسی مفاهیمی چون وعده های غذایی، غذای سالم، میان وعده سالم، مواد نگه دارنده و... انجام شد.

رایانه

مدرس: براتی، الناز
فعالیت: فعالیت ص 23 انجام شد. نحوه کار با قطره چکان به دانش آموزان آموزش داده شد.
تکلیف: ندارند.

بازی دبستانی

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: امروز در زنگ بازی دبستانی بازی چهارم (تور و ماهی) را انجام دادیم با هدف: استقامت قلبی و عروقی،چابکی،سرعت،دویدن،جاخالی دادن،هیجان و نشاط

آزمایشگاه

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: امروز به ازمایشگاه رفتیم و دانش اموزا‌ن با لوازم بهداشت فردی اشنا شدند و با لوازم پزشکی بازی کردند.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: