فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه فلکه اطلاعات تهران
کلاس: زمین

ریاضی سوم

مدرس: بهجتی، مریم
فعالیت: تدریس مبحث کسر همراه با دست ورزی،بازی و قصه انجام شد،صفحات 46 و 47 و اولین سوال صفحه ی 48 در کلاس کامل انجام شد.نکات مهم مربوط به این صفحات در کتاب نوشته شد،لطفا با فایل ارسالی چک شود.کتاب کارها در حد بازدید انجام تکلیف دیده شد.جدول ضرب پرسش شد.
تکلیف: پسرم فیلم تدریس را مشاهده کن و صفحه ی 60 کتاب کار به صورت کامل و دو سوال باقیمانده از صفحه ی 61 کتاب کارت را کامل کن.حسابی جدول ضرب تمرین کن،جهت کلاس فردا کتاب کار علوی ریاضی همراه عزیزانم باشد.

علوم سوم

مدرس: زمانی نهاد، فرناز
فعالیت: آزمایش صفحه ی 52 کتاب درسی در آزمایشگاه انجام شد. دانش آموزان با مفهوم تبخیر و میعان به صورت عملی آشنا شدند. همچنین با دست ورزی در مورد میزان آب های شور و شیرین در کره ی زمین آشنا شدند.
تکلیف: آزمایشی که در کلاس حل شد در خانه برای پدر و مادر عزیز انجام شود.

فارسی سوم

مدرس: خلیلی، فائقه
فعالیت: دفتر های فارسی تصحیح شد و به پسرانم تحویل داده شد.
تکلیف: پسرم امشب کلمات (خطر،سرمشق،نارنجک،طفل،جلوگیری،مرگ حتمی،افتخار،شجاع) را از متن درس فداکاران پیدا کن و جمله مربوط به آن ها را در دفترت بنویس وفردا دفترت را همراهت بیاور.فردا کلمات هم معنی،مخالف و هم خانواده درس ششم پرسیده می شود.فردا کتاب فارسی درسی همراه داشته باشید.

املا سوم

مدرس: خلیلی، فائقه
تکلیف: فردا یک املای تمرینی داریم. فردا دفتر املا همراه داشته باشید.

قرآن سوم

مدرس: زمانی نهاد، فرناز
فعالیت: صفحه ی 30 کتاب از دانش آموزان پرسیده شد. تدریس همزه از صفحه ی 31 انجام شد. تمام کلمات به صورت فرد خوانی و جمع خوانی تمرین شد.
تکلیف: صفحه ی 31 یک بار مطالعه شود. پسرهای عزیز همیشه کتاب هدیه و قرآن طبق برنامه همراه باشد حتی اگر از روز قبل توسط آموزگار اعلام نشده بود.

سواد مالی

مدرس: ربیعی، پریسا
فعالیت: درس 7(خدمات بانک ها) تدریس شد. مباحث مطرح شده عبارتند از:بررسی خدمات بانک ها ازقبیل افتتاح حساب،نقل و انتقال پول، نگهداری اشیاء قیمتی و ...،آشنایی با فعالیت های تخصصی بانک ها. فعالیت کلاسی صفحه 59 انجام شد. تکالیف دانش آموزان بررسی شد.
تکلیف: فعالیت منزل صفحه 60 انجام شود.

هوش و ریاضی

مدرس: بهجتی، مریم
فعالیت: روش محاسبه ی مجموع 5 عدد 3 رقمی به صورت یک بازی تکنیکی به دانش آموزانم آموزش داده شد.این آموزش صرفاً به جهت ایجاد انگیزه ی درس ریاضی و هوش داده شده و جنبه ی علاقمندی و افزایش اعتماد به نفس در جمع و ....را دارد،لذا اگر دانش آموزی متوجه نشده بود،دلیل بر عدم یادگیری او نمی باشد..ان شاالله در جلسه ی اولیا این آموزش به شما عزیزان هم داده خواهد شد.
تکلیف: می توانید این بازی را از پسرم خواسته و در منزل انجام دهید و لذت این آموزش را در وجود عزیزانم و روحیه ی آن ها مشاهده بفرمائید.
فعالیت: با سلام و احترام ولی گرامی با توجه به اهمیت آموزش در تمام زنگ ها ( حتی در زنگ های آخر) جهت خروج موجه دانش آموز به صورت ساعتی از کلاس، ابتدای صبح از طریق روابط عمومی هماهنگ شود. در غیر این صورت و بدون هماهنگی امکان خروج دانش آموز از کلاس به هیچ عنوان وجود نخواهد داشت. همچنین یادآور می شود ساعت شروع زنگ های کلاسی 7:45 می باشد. حتما دانش آموزان از یک ربع قبل در مدرسه حضور داشته باشند. با امید به آن که با رعایت قوانین، پسران عزیزمان از آموزش، بهره ی کافی را ببرند. سپاس

ریاضی سوم

مدرس: بهجتی، مریم
فعالیت: جدول ضرب پرسش شد،صفحه ی 45 کتاب ریاضی حل شد.رفع اشکال سوال داخل فیلم (تکلیف دیشب) انجام شد.ارمغان ها بررسی و تحویل عزیزانم شد.
تکلیف: پسرم کتاب کار علوی صفحه ی 61 سوال 6 و 7 و 8 و صفحه ی63 به صورت کامل یعنی سوال 6 تا 10 را با دقت انجام بده.جدول ضرب 3 را حتماً خوب بخوان پرسش می شود.جهت کلاس فردا کتاب درسی ریاضی و کار علوی همراه عزیزانم باشد.

فارسی سوم

مدرس: خلیلی، فائقه
فعالیت: واژه آموزی،نگاه کن و بگو و بیاموز و بگو درس ششم تدریس شد.دفتر های فارسی تصحیح شد و به پسرانم تحویل داده شد.کلمات هم معنی،مخالف و هم خانواده درس ششم پرسیده شد.
تکلیف: پسرم امشب 5 کلمه بنویس که با(کش) ترکیب شود و توضیح آن کلمه را حتما بنویس.مانند:بارکش(وسیله ای که با آن بار را جا به جا می کنند.)فردا دفترت را همراهت بیاور. برگه های سلامت به دانش آموزان تحویل داده شد.(لطفا خوانده شود و فردا همراه داشته باشید‌)

نگارش سوم

مدرس: خلیلی، فائقه
فعالیت: کتاب نگارش فارسی درس ششم تمرین اول،دوم و سوم کامل در کلاس انجام شد و کتاب ها به پسرانم تحویل داده شد.

املا سوم

مدرس: خلیلی، فائقه
فعالیت: دفتر های املا تصحیح شد و به پسرانم تحویل داده شد.
تکلیف: لطفا دفتر های املا توسط اولیا امضا شود.

هنر سوم

مدرس: تقوایی، فاطمه
فعالیت: شخصیت کارتونی جدید مرحله به مرحله آموزش داده شد،سپس دانش آموزان آنرا نقاشی ورنگ آمیزی کرده اند .سپس درانتها آنرا برش زده و‌روی مقوای رنگی چسبانده اند. (تکمیل آلبوم شخصیت های کارتونی )

رایانه

مدرس: فخاریان، یاسمن
فعالیت: در این جلسه نحوه ساخت کارت پستال دیجیتال آموزش داده شد.
تکلیف: یک کارت پستال دیجیتال در سایت digipostal.ir ساخته و تا روز یکشنبه 12 آذر فرصت دارید لینک کارت پستال های دیجیتال خود را در پرتال ارسال کنید. انجام این تکلیف برای تمامی دانش آموزان الزامی می باشد.

ریاضی سوم

مدرس: بهجتی، مریم
فعالیت: در دو زنگ متوالی،ارمغان شماره ی 8 به صورت کامل در کلاس حل و رفع اشکال و جهت بازدید در مدرسه نگه داشته شد.مبحث تبدیل واحدها به صورت کامل مجدد توضیح داده شد.ضرب عدد 3 پرسش شد، کتاب درسی تم شروع فصل 3 در صفحه ی 43 توضیح و صفحه ی 44 تدریس و انجام شد.
تکلیف: پسرم تکلیف امشب شما در فیلم ارسالی می باشد فیلم را خوب نگاه کن و به سوالی که در فیلم از شما خواسته ام در دفتر ریاضی ات پاسخ بده.معلم شو:جدول ضرب 3 را خوب بخوان و از مادر و پدر یا دوستانت پرسش کن.جهت کلاس فردا کتاب درسی ریاضی و دفتر ریاضی همراه عزیزانم باشد.

علوم سوم

مدرس: زمانی نهاد، فرناز
فعالیت: درس 5 صفحات 49 و 50 و 51 تدریس شد و به سوالات کتاب با همکاری دانش آموزان پاسخ داده شد .
تکلیف: فردا کتاب علوم درسی را همراه خود به مدرسه بیاورید. نمونه سوالات درس 5 مطالعه شود فردا پرسیده می شود .

فارسی سوم

مدرس: خلیلی، فائقه
فعالیت: کلمات مخالف،هم معنی و هم خانواده درس ششم در کتاب فارسی علوی انجام شد و فایل آن بارگذاری شده.دفتر های فارسی تصحیح شد و به پسرانم تحویل داده شد.کتاب فارسی علوی تا تمرین صفحه دوم صفحه 48 کامل انجام شد.
تکلیف: پسرم کلمات درس ششم(فداکاران) را بنویس و با 7 کلمه از آن ها جمله بساز و فردا دفتر فارسی ات را همراهت بیاور.فردا کتاب فارسی درسی و کتاب نگارش فارسی همراه داشته باشید. فردا کلمات هم معنی،هم خانواده،هم معنی درس ششم(فداکاران)پرسیده می شود.

املا سوم

مدرس: خلیلی، فائقه
فعالیت: امروز در کلاس املای جادویی داشتیم.کلاس خیلی هیجان انگیز و جذاب بود و پسرانم بسیار لذت بردند. دفتر های املا جهت تصحیح شدن در مدرسه می باشد.

شطرنج

مدرس: حاتمی، مریم
فعالیت: با حرکت شاه آشنا شدیم.
تکلیف: صفحه 10 تمرین اسب و صفحه 11 تمرین گرفتن رخ سیاه انجام شود.

ریاضی سوم

مدرس: بهجتی، مریم
فعالیت: تدریس ضرب 3 همراه با نکات انجام و داخل دفتر ریاضی نوشته شد.فیلم تدریس ارسال شدحتما دیده شود،فایل ضرب عدد 3 صرفا جهت پرینت به صورت دلخواه برای اتاق و دیوار منزل ارسال می شود،پرسش و بازی ضرب 0 تا 2 انجام شد،ارمغان ها و دفاتر در حد انجام تکلیف بازدید و تصحیح کامل به روز دیگری موکول خواهد شد.هر هفته تا بررسی نهایی تمام آموزگاران حتما و همیشه ارمغان ها در پوشه ی دانش آموز قرار داده شود.
تکلیف: پسرم در دفتر ریاضی یک بار ستون ضرب 3 را فقط به صورت عبارت ضرب بنویس،اما 3 عبارت را به دلخواه انتخاب کن و برای هر سه عبارت ضرب = شکل ضرب،عبارت فارسی،عبارت جمع و عبارت الگوی آن را هم بنویس،برای بقیه نیازی نیست فقط برای 3 مورد موارد خواسته شده کافی است.فردا پرسش جدول ضرب 0 تا 3 را خواهیم داشت.جهت کلاس فردا کتاب ریاضی درسی و دفتر ریاضی همراه عزیزانم باشد.

علوم سوم

مدرس: زمانی نهاد، فرناز
تکلیف: فردا ( روز یکشنبه) کتاب علوم درسی را همراه خود به مدرسه بیاورید.

فارسی سوم

مدرس: خلیلی، فائقه
فعالیت: امروز در کلاس نمایش درس بلدرچین و برزگر را با همراهی پسرانم اجرا کردیم. درس ششم(فداکاران)روانخوانی شد و کلمات دارای ارزش املایی ،درست و نادرست و درک مطلب مربوط به درس کامل انجام شد.توسط پسرانم روانخوانی انجام شد و همچنین بندها را مشخص کردیم.دفتر های فارسی بازدید شد و به پسرانم تحویل داده شد.ارمغان هفته هشتم انجام شد و به پسرانم تحویل داده شد.فایل واژه های املایی درس فداکاران بارگذاری شد.
تکلیف: پسرم،امشب یک تکلیف آسان داریم، تکلیف روز چهارشنبه(شش بند از درس بلدرچین و برزگر را بدون نقطه نوشته بودی)را نقطه بگذار و فردا دفترت را همراهت بیاور.فردا کتاب فارسی علوی همراه داشته باشید.

املا سوم

مدرس: خلیلی، فائقه
تکلیف: امشب یک املای 7 خطی از کلمات درس ششم(فداکاران) بنویس و فردا دفترت را همراهت بیاور.کلمات درس پنجم و ششم را کامل تمرین کن فردا املای جادویی داریم.فردا دفتر املا همراه داشته باشید.

هدیه‌های آسمان سوم

مدرس: زمانی نهاد، فرناز
فعالیت: سوالات درس 1 تا 4 از دانش آموزان پرسیده شد . صفحات 43 و 44 و 45 کتاب با همکاری دانش آموزان حل شد .

ورزش سوم

مدرس: داورزنی، حمید
فعالیت: انجام بازی گروهی

ریاضی سوم

مدرس: بهجتی، مریم
فعالیت: مسابقه ی آقای ریاضی برگزار شد،صفحه ی 56 کتاب کار علوی در کلاس کامل حل و مسئله ها رفع اشکال شد.کتاب هوش تا صفحه ی 16 قسمت های مد نظر کامل شد.فیلم و عکس های مربوط به بازی،ریاضی دیروز در پرتال قرار داده شد.
تکلیف: پسرم ارمغان 8 را با دقت انجام بده،سپس کتاب کار علوی صفحه ی 55 سوال 3 را که تنها سوال بازمانده از فصل دو است با دقت انجام بده.تکرار و تمرین جدول ضرب را هم حتما انجام بده.جهت کلاس روز شنبه فقط دفتر ریاضی و ارمغانت همراه شما پسر خوب کلاسم باشد.

فارسی سوم

مدرس: خلیلی، فائقه
فعالیت: دفتر های فارسی تصحیح شد و به پسرانم تحویل داده شد.کتاب فارسی علوی درس پنجم کامل در کلاس انجام شد.پسرم،متن درس بلدرچین و برزگر را روانخوانی کن چون روز شنبه می‌خواهیم نمایش آن را اجرا کنیم.
تکلیف: پسرم امشب بندهای یکم تا ششم درس بلدرچین و برزگر را بی نقطه بنویس و حتما شرایط بند نویسی را در آن رعایت کن و روز شنبه دفترت را همراهت بیاور.روز شنبه کتاب فارسی درسی همراه داشته باشید.ارمغان شماره 8 انجام شود و روز شنبه همراه خود بیاورید.

مطالعات اجتماعی سوم

مدرس: زمانی نهاد، فرناز
فعالیت: درس 7 مطالعات تدریس شد و سوالات آن بعد از روخوانی متن درس به صورت درک مطلب از داستان خوانده شده توسط دانش آموزان حل شد .
تکلیف: کاربرگه شماره 5 صفحه 28 را انجام دهید .

هدیه‌های آسمان سوم

مدرس: زمانی نهاد، فرناز
تکلیف: نمونه سوال درس 1 تا 4 هدیه مطالعه شود روز شنبه پرسیده می شود.

بازی استراتژیک

مدرس: کرمی، هما
فعالیت: نرمش موزیکال و بازی ترکیبی ریتمیک بوسیله کاپ گیم و بادی پرکاشن و بازی حرکتی ریتمیک انجام شد.

مهارت اجتماعی

مدرس: دهقانی، نفیسه
فعالیت: دانش آموزان عزیز امروز آداب و قوانین سینما رفتن( در سینما راه نرویم، خوراکی پر سروصدا مثل تخمه و چیپس نخوریم، نور گوشی خود را کم کنیم، طبق شماره صندلی خود بنشینیم و...) را به وسیله قصه گویی و شبیه سازی کلاس به سینما آموختند.
تکلیف: دانش آموزان برای هفته آینده نقاشی آداب سینما رفتن را ترسیم کنند و به کلاس بیاورند.

آزمایشگاه

مدرس: زمانی نهاد، فرناز
فعالیت: درس 5 چرخه آب توضیح داده شد . تا صفحه 48 تدریس شد و به سوالات آن با همکاری دانش آموزان پاسخ داده شد . به دانش آموزانی که تحقیق علوم را انجام دادند کارت امتیاز تحویل داده شد . برای دانش آموزان نحوه مطالعه درست دروس خواندنی مثل علوم و هدیه و مطالعات آموزش داده شد .
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: