فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه فلکه اطلاعات تهران
کلاس: زمین

ریاضی سوم

مدرس: بهجتی، مریم
فعالیت: بازی کلاسی گروهی در جهت مرور درس قبل(ساعت در بعد از ظهر) در کلاس انجام شد.در دفتر ریاضی سه سوال مرتبط با مبحث ساعت کار و رفع اشکال شد.دفاتر تحویل دانش آموزان شد.کتاب درسی ریاضی صفحات 20 و 21 مجدد در کلاس حل و رفع اشکال و بازدید شد.کتاب کار علوی صفحات 30 و 31 به صورت کامل با مشارکت عزیزانم در کلاس حل شد.نکته ی قانون تقارن در شکل های ترکیبی در کتاب کار صفحه ی 30 سوال 2 نوشته شد.
تکلیف: پسرم مطابق بازی امروز در منزل معلم شو و آن را با پدر و مادر عزیزت انجام بده، مطمئنم لحظات شادی را تجربه خواهی کرد (فیلم بازی کلاسی امروز در پرتال ارسال شده) ، بعد از آن فقط صفحه ی 23 کتاب درسی را با دقت و به تنهایی انجام بده.جهت کلاس های فردا فقط کتاب درسی ریاضی همراه شما عزیزانم باشد.سعی کن برنامه ات را خودت در کیفت بچینی پسر من.

علوم سوم

مدرس: زمانی نهاد، فرناز
فعالیت: کتاب کار علوم علوی تا آخر فصل 2 حل شد . مفاهیم جرم و واحد اندازه گیری اجسام و مایعات توضیح داده شد . برگه پرسش های کلاسی تصحیح شد و به دانش آموزان تحویل داده شد اولیای گرامی لطفا مشاهده و امضا کنند .
تکلیف: فردا ( روز دوشنبه ) کتاب علوم درسی را همراه خود به مدرسه بیاورید .

فارسی سوم

مدرس: خلیلی، فائقه
فعالیت: روانخوانی درس سوم آسمان آبی،طبیعت پاک در کلاس انجام شد.کلمات دارای ارزش املایی درس سوم انجام شد. کتاب فارسی علوی به دانش آموزان تحویل داده شد جهت خواندن کلمات هم معنی،مخالف و هم خانواده درس اول دوم. فردا کلمات درس اول و دوم پرسیده می شود. واژه آموزی درس سوم انجام شد.مفهوم کلمات هم خانواده کامل توضیح داده شد.نگاه کن و بگو صفحه 33 انجام شد.
تکلیف: پسرم از کلماتی که زیر آن ها خط کشیدیم یکبار در دفتر فارسی ات بنویس و با 5 تا از کلمات جمله زیبا بساز.فردا کتاب فارسی درسی ،دفتر فارسی و کتاب فارسی علوی همراه داشته باشید.

املا سوم

مدرس: خلیلی، فائقه
فعالیت: املای تقریری جملات درس دوم انجام شد. دفتر های املا جهت تصحیح شدن در مدرسه می باشد.

شطرنج

مدرس: حاتمی، مریم
فعالیت: آشنایی با حرکت رخ و طرز گرفتن مهره ها ی حریف با آن
تکلیف: صفحه 1 حل شود .

ریاضی سوم

مدرس: بهجتی، مریم
فعالیت: فعالیت صفحه ی 19 مبحث تقارن همراه با دست ورزی تدریس و در کلاس با خلاقیت دانش آموزانم در رنگ آمیزی انجام شد.به اطلاع می رسانم دفتر ریاضی دانش آموزانم در مدرسه نگه داشته شد.
تکلیف: پسرم کتاب درسی ریاضی صفحات 20 و 21 کامل انجام شود.توجه:در سوال 2 تمرین صفحه ی 21 انجام یکی از دو مورد( کوزه یا آدمک)کفایت می کند، لطفاً در کتاب چسبانده شود.جهت کلاس های فردا کتاب درسی ریاضی و کتاب کار علوی همراه عزیزانم باشد.

علوم سوم

مدرس: زمانی نهاد، فرناز
تکلیف: کتاب کار علوی را فردا روز یکشنبه همراه خود به مدرسه بیاورید.فعالیت عملکردی صفحه 25 کتاب کار علوم علوی درمنزل انجام شود و فردا همراه خود به مدرسه بیاورید .

فارسی سوم

مدرس: خلیلی، فائقه
فعالیت: کتاب فارسی علوی درس دوم کامل انجام شد. دفترهای فارسی بازدید شد و به دانش آموزان تحویل داده شد.روانخوانی درس سوم(آسمان آبی طبیعت پاک) انجام شد.درک‌مطلب،درست و نادرست مربوط به متن انجام شد. کتاب فارسی علوی جهت تمرین کلمات درس دوم تحویل دانش آموزان شد.
تکلیف: فردا کتاب فارسی درسی همراه داشته باشید. فردا کلمات مخالف،هم معنی و هم خانواده درس دوم پرسیده می شود.

نگارش سوم

مدرس: خلیلی، فائقه
فعالیت: کتاب نگارش درس دوم انجام شد. صفحه 17 ارتباط معنایی توضیح داده شد و همچنین بندنویسی انجام شد.

املا سوم

مدرس: خلیلی، فائقه
فعالیت: فردا املا تقریری از درس دوم خواهیم داشت.
تکلیف: پسرم املا درس دوم را تمرین کن. دانش آموزانی که دفتر املا نیاورده اند حتما فردا همراه داشته باشید.

هدیه‌های آسمان سوم

مدرس: زمانی نهاد، فرناز
فعالیت: درس 3 کتاب هدیه های آسمان صفحات 20 و 21 و 22 و 23 کتاب با همکاری دانش آموزان به صورت درک مطلب متن داستان درس حل شد . نمونه سوالات هدیه درس های 1 و 2 و 3 و 4 کپی گرفته شده و به دانش آموزان داده شد . دانش آموزانی که غایب هستند لطفا روزی که به مدرسه آمدند تشریف بیارند و ازمن تحویل بگیرند .

ورزش سوم

مدرس: داورزنی، حمید
فعالیت: انجام رژه و حمل پرچم المپیاد ورزشی؛بازی فوتبال

ریاضی سوم

مدرس: بهجتی، مریم
فعالیت: کتاب کار علوی صفحه ی 25 و 26، کار در کلاس و صفحه ی 28 سوال 11 و 12 به صورت کامل همراه با مشارکت دانش آموزانم در کلاس حل و رفع اشکال شد.ارمغان 4 بررسی و تحویل داده شد.
تکلیف: پسرم در صورت اشتباه در ارمغان شماره ی 4،با توجه به حل کامل آن در کلاس در زمان کافی و عدم تصحیح شما در کلاس،از هر سوالی که مورد تصحیح آموزگارت قرار گرفته 3 سوال مشابه با تغییر عدد داخل دفترت بنویس.در صورت اجرای طرح معلم شوی دیروز حتما آخر هفته انجام شود.*جهت کلاس روز شنبه فقط کتاب درسی ریاضی و دفتر ریاضی همراه عزیزانم باشد.*

فارسی سوم

مدرس: خلیلی، فائقه
فعالیت: بیدپا فارسی شماره 1 (طرح افزایش درک مطلب کودکان دبستانی با هدف توسعه سواد خواندن) در کلاس اجرا شد.در ابتدا دانش آموزان متن را خودشان خوانده و به سوالات پاسخ داده و در پایان پاسخ ها بررسی شد. دفتر های فارسی بازدید شد و به دانش آموزان تحویل داده شد.
تکلیف: پسرم با 7 کلمه از درس دوم را که دوست داری انتخاب کن و با آن کلمات جمله بساز و در دفتر فارسی بنویس. روز شنبه دفتر فارسی همراه داشته باشید. روز شنبه کتاب فارسی درسی همراه داشته باشید.

مطالعات اجتماعی سوم

مدرس: زمانی نهاد، فرناز
فعالیت: صفحه 6 کتاب مطالعات تدریس شد . دانش آموزان عکس ها و کفش ها و وسایلی که از دوران نوزادی داشتند را به هم کلاس های خود نشان دادند و متوجه تغییرات نوزادی تا کنون شدند . دستبندی که در اتاق نوزادان برای دست فرزند خودم بسته بودند را به کلاس آوردم و دانش آموزان به طور دقیق مواردی که در بیمارستان روی دستبند نوزادان می نویسند را مشاهده کردند . جغجغه نرم و صدادار را به کلاس آوردیم تا با وسایل بازی کودکان نوپا از نزدیک آشنا بشوند و مباحث درس را به طور ملموس درک کنند.
تکلیف: جست و جو کنید صفحه 6 کتاب مطالعات اجتماعی (فقط سوال و مورد شماره 3 ) را در منزل انجام دهید تا هفته بعد روز چهارشنبه که مطالعات داریم با خود به مدرسه بیاورید .

هدیه‌های آسمان سوم

مدرس: زمانی نهاد، فرناز
تکلیف: کتاب هدیه های آسمان را شنبه باخود به مدرسه بیاورید .

بازی استراتژیک

مدرس: کرمی، هما
فعالیت: بازی های حرکتی ریتمیک بوسیله حلقه چابکی انجام شد.

مهارت اجتماعی

مدرس: دهقانی، نفیسه
فعالیت: دانش آموزان عزیز امروز مفهوم حریم شخصی را آموختند. برای ورود به حریم شخصی افراد باید اجازه بگیرند .برای وارد اتاق شدن ، استفاده از وسایل کسی ، صحبت های کسی را جایی بازگو کردن و...نیاز به اجازه گرفتن است و اینگونه دیگران هم حریم شخصی مارا رعایت میکنند.

آزمایشگاه

مدرس: زمانی نهاد، فرناز
فعالیت: دانش آموزان پای تخته آمدند و کتاب کار علوی صفحات 22 و 23 را حل کردند و مباحث درس ، باهمکاری هم تکرار و تمرین شد .
تکلیف: فعالیت عملکردی صفحه 25 کتاب کار علوی در منزل حل شود .

ریاضی سوم

مدرس: بهجتی، مریم
فعالیت: در دو زنگ متوالی،ارمغان شماره ی 4 در کلاس حل و رفع اشکال شد.ریاضی درسی مبحث ساعت،صفحه ی 18 بررسی و رفع اشکال شد،کتاب کار علوی صفحه ی 26 قسمت تمرین سوال 1 و سوال 2 در صفحه ی 27 و سوال 6 تا 10 از صفحه ی 28 ،همراه با نکات مهم مربوط به محور زمان و استفاده ی آن در تمام مسئله های مربوط به ساعت و زمان همراه با مشارکت عزیزانم در کلاس مطرح و انجام شد.ارمغان ها جهت بازدید آموزگار در مدرسه نگه داشته شد.
تکلیف: پسرم کتاب کار علوی صفحه ی 25 فقط سوال 1 تا 3،و صفحه ی 27 فقط سوال 3 با دقت در منزل انجام شود.پسرم معلم شو و مسئله ی شماره ی 7،8،9 از صفحه ی 28 کتاب کارت را برای والدین عزیزت توضیح بده نیازی به نوشتن داخل دفتر نیست روی خود کتاب هم می تواند برای شما توضیح دهد اما ترجیحاً از دانش آموزانم بخواهید روی تخته ی منزل مثل یک معلم سوال را برای شما بنویسند و توضیح دهند.بخصوص نحوه ی استفاده از محور زمان را در حل مسائل مربوط به زمان.جهت کلاس های فردا فقط کتاب کار علوی همراه عزیزانم باشد.

علوم سوم

مدرس: زمانی نهاد، فرناز
فعالیت: از تمامی دانش آموزان پرسش کلاسی به صورت کتبی انجام شد و مشکلاتی که در اکثر برگه ها دیدم دوباره توضیح داده شد تا رفع اشکال کامل صورت بگیرد .
تکلیف: عزیزان توجه بفرمایید : اصلاحیه برنامه هفتگی روزهای سه شنبه زنگ سوم دانش آموزان علوم دارند (نه زبان انگلیسی) ممنون میشم برنامه را اصلاح کنید. فردا کتاب کار علوم علوی را همراه خود به مدرسه بیاورید .

فارسی سوم

مدرس: خلیلی، فائقه
فعالیت: دفتر های فارسی تصحیح شد و به دانش آموزان تحویل داده شد.
تکلیف: پسرم از کلمات دارای ارزش املایی درس دوم یک املای عالی بنویس و یه نقاشی زیبا در پایان آن بکش و فردا دفترت را همراه خود به مدرسه بیاور. فردا کلمات هم معنی و مخالف درس دوم پرسیده می شود.

املا سوم

مدرس: خلیلی، فائقه
فعالیت: دفتر های املا دریافت شد.
تکلیف: دانش آموزانی که امروز دفتر املا همراه نداشته اند حتما توسط اولیا امضا شود و فردا همراه خود به مدرسه بیاورید.

مطالعات اجتماعی سوم

مدرس: زمانی نهاد، فرناز
تکلیف: فردا کتاب مطالعات اجتماعی را همراه خود به مدرسه بیاورید . اگر از دوران کودکی و نوزادی عکس ، لباس یا کفش دارید همرا خود به مدرسه بیاورید .(اجباری نیست فقط چون درس درباره تغییرات از کودکی تا به حال است ، برای جذابیت و ایجاد انگیزه هر دانش آموزی که می تواند با خود به مدرسه بیاورد .)

قرآن سوم

مدرس: زمانی نهاد، فرناز
فعالیت: اذان ، سوره حمد و توحید ، رکوع ، سجده ، قنوت ، قیام و برخاستن ، استغفار ، تسبیحات اربعه و تشهد( تا صفحه 12 ) به صورت گروهی تمرین شد و به صورت فردی می ایستادند و برای بقیه می خواندند.
تکلیف: تسبیحات اربعه و تشهد تکرار و تمرین شود و حفظ شود .( تشهد را اکثرا حفظ هستند به دلیل اینکه در کلاس دوم نماز دو رکعتی را آموزش دیدند. اما اگر دانش آموز عزیزی هنوز حفظ نیست لطفا تمرین و تکرار کند و حفظ شود .)

سواد مالی

مدرس: ربیعی، پریسا
فعالیت: تمرین و تکرار درس 1 انجام شد. درس2(پول توجیبی) بااستفاده از ویدیو آموزشی تدریس شد. مباحث مطرح شده عبارتند از:مدیریت هزینه و پول توجیبی ها،تهیه لیست خرید و اولویت بندی نیازها فعالیت کلاسی صفحات 19،20 و 21 با کمک دانش آموزان تدریس شد. تکالیف دانش آموزان بررسی شد.
تکلیف: فعالیت منزل صفحه 22 انجام شود.

ریاضی سوم

مدرس: بهجتی، مریم
فعالیت: مرور مجدد مبحث ساعت در بعد از ظهر، نحوه ی تبدیل ساعت ها به قبل و بعد از ظهر، همراه با نکات مهم در صفحه ی 17 نوشته و تمرین صفحه ی 18 سوال اول در کلاس انجام شد.حل صفحات و نکات صفحات 16 تا 18 ارسال شد.
تکلیف: پسرم تمرین صفحه ی 18 کتاب درسی را تا سوال 4 کامل بنویس،حل این صفحه ارسال شده،لطفاً اول دانش آموز حل کند،سپس با پاسخ ارسالی چک کند.جهت کلاس های فردا کتاب درسی ریاضی،کتاب کار علوی و ارمغان شماره ی 4 جهت رفع اشکال همراه عزیزانم باشد.

علوم سوم

مدرس: زمانی نهاد، فرناز
فعالیت: درس 2 خوراکی ها و هرم غذای و گروه بندی آن ها مرور شد . فواید هرکدام از گروه ها برای بدن دوباره توضیح داده و تکرار شد . دانش آموزان پای تخته آمدند و سوالات صفحات 20 و 21 و بخشی از صفحه 22 را حل کردند .
تکلیف: نمونه سوالات درس 2 علوم که کاربرگ آن هفته پیش در پرتال گذاشته شد و برای یادآوری و دسترسی آسان تر شما عزیزان امروز هم داخل پرتال بارگذاری می شود حتما با دقت خوانده شود فردا روز سه شنبه از تمامی دانش آموزان به صورت کتبی یا شفاهی پرسیده می شود .

فارسی سوم

مدرس: خلیلی، فائقه
فعالیت: فارسی روانخوانی و کلمات دارای ارزش املایی داستان قصه تنگ بلور انجام شد. مثل صفحه 28 کتاب فارسی درسی انجام شد. کتاب فارسی علوی درس دوم کامل انجام شد. دفتر های فارسی جهت تصحیح شدن در مدرسه می باشد.
تکلیف: پسرم،داستان قصه تنگ بلور را برای پدر و مادرت به صورت خلاصه بگو.

املا سوم

مدرس: خلیلی، فائقه
فعالیت: دفتر های املا تصحیح شد.
تکلیف: لطفا توسط اولیا امضا شود و فردا همراه خود به مدرسه بیاورید.

قرآن سوم

مدرس: زمانی نهاد، فرناز
تکلیف: فردا روز سه شنبه کتاب های قرآن را همراه خود به مدرسه بیاورید .

هنر سوم

مدرس: تقوایی، فاطمه
فعالیت: داستان خوانی با موضوع :جان شما کجاست ؟ ابتدا داستان خوانده شده وسپس درباره آن گفتگو کردیم . درجلسات آینده برداشت خودرااز داستان تصویرسازی می کنند.

مهارت زندگی

مدرس: دهقانی، نفیسه
فعالیت: درس چهارم مهارت های زندگی خود آگاهی شناخت افکار کارامد و ناکارآمد همچنین کنترل افکار ناکارامد آموزش داده شد.
تکلیف: تکالیف در کلاس انجام داده شد

رایانه

مدرس: فخاریان، یاسمن
فعالیت: در این جلسه استفاده از الگوهای آماده دیزاین و تغییر رنگ الگوها، همچنین انتخاب انواع مختلف پس زمینه برای اسلایدها آموزش داده شد.
تکلیف: صفحه ی 26 و 27 کتاب که مربوط به درس امروز است مرور و مطالعه شود. همچنین دانش آموزان برای فعالیت کلاسی صفحه 28 در جلسه ی بعد آمادگی داشته باشند.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: