فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه فلکه اطلاعات تهران
کلاس: پرتقال

ریاضی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: تم 4 صفحات 22 و 23 تدریس شد . دست ورزی صفحه ی 23 با چوب خط انجام شد و شکل های هندسی ساختیم . ( اهداف کلی تم 4 مفاهیم وسط , بین , کنار , چپ و راست , اول الی پنجم , اشکال ساده هندسی , جلو و پشت )
تکلیف: کاربرگ تم 3 به دانش آموزان داده شد توجه داشته باشید که برگه پشت و رو می باشد . برگه ی رضایت نامه برای روز سه شنبه به دانش آموزان داده شد تکمیل شود و فردا همراه خود بیاورند. امروز ساعت 6 در پرتال کارگاه آموزش خانواده با موضوع سلامت روانی کودکان توسط سرکار خانم دکتر سیما فردوسی برگزار می گردد . اطلاعیه این کارگاه به دانش آموزان داده شد .

فارسی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: نگاره ی 8 برای دانش آموزانی که جلسه ی قبل حضور نداشتند تدریس شد . نگاره ی 9 صفحه ی 21 و 22 تدریس شد . ( اهداف درس : آشنایی با قرآن , آشنایی با مسجد , دقت و توجه و علاقه مندی به رعایت نظم و ترتیب و بهداشت در مسجد , آشنایی با نحوه ی وضو گرفتن , رحل و قرآن به کلاس آورده شد و دانش آموزان از نزدیک مشاهده کردند ) در قسمت نمایش هم بچه ها وضو گرفتن را تمرین کردند و از دانش آموزان فیلم گرفته شد .کلمات هم آغاز پرده و پنجره کلمات هم پایان قرآن , اذان , پرده و پنجره
تکلیف: کلمات هم آغاز و هم پایان از نگاره 1 تا 9 تمرین و تکرار شود .

نگارش اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: دو لوحه ی اول صفحه ی 22 همراه با شعر آموزش داده شد و در دفتر تمرین کردیم .
تکلیف: دو لوحه ی اول صفحه ی 22 در کتاب نوشته شود و زمان انجام هر لوحه 15 دقیقه می باشد .

رایانه

مدرس: فتحی مهماندوست، صونا
فعالیت: مدیریت پنجره ها (باز کردن، بستن، بزرگ کردن، کوچک کردن پنجره ها) آموزش داده شد.

علوم اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: علوم درس اول زیر آب یا روی آب در آزمایشگاه تدریس شد . با دانش آموزان به آزمایشگاه مدرسه رفتیم و تعدادی وسیله برای آزمایش اجسام سنگین و سبک همراه خود بردیم و آزمایش و مشاهده کردیم . دانش آموزان به این نتیجه رسیدند که اجسام سنگین زیر و اجسام سبک روی آب می مانند . کتاب کار علوم صفحات 10 و 11 در کلاس انجام شد .
تکلیف: تکالیف مهارت محور : همراه والدین چند وسیله ( پاک کن , پر , کلید , کاغذ , سنگ کوچک ) را از یک بلندی مثلا میز به سمت زمین بینداز و ببین کدام یک زودتر به زمین می رسند .مشاهده ی خود را برای جلسه ی بعد در کلاس توضیح بده پسر گلم .

فارسی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: کتاب فارسی نگاره ی 8 صفحات 19 و 20 تدریس شد . ( اهداف نگاره : آشنایی با باغ وحش , آشنایی با حیوانات وحشی , آشنایی با مکان و نوع زندگی حیوانات , آموزش رعایت نکات ایمنی در باغ وحش , توجه به قدرت خداوند در تنوع حیوانات , توانایی تلفظ کلید واژه های خرگوش , خرس , شیر , پلنگ , شیر , گرگ ), هم آغاز و هم پایان کار شد . ببین و بگو , گوش کن و بگو , بگرد و پیدا کن , به دوستانت بگو انجام شد . با کلمات درس جمله سازی به صورت شفاهی انجام شد . در طرح بیدپای شماره ی1 داستان عینکم کو ؟( با نمایش آن روی پرده ی نمایش) خوانده شد که این کار سبب افزایش دقت شنیداری و مهارت خوب گوش کردن می شود و بعد از خواندن داستان سوالات مفهومی در مورد این قصه از دانش آموزان پرسیده شد .
تکلیف: کلمات هم آغاز و هم پایان نگاره ی 8 تمرین شود و جمله سازی واژه های جدید به صورت شفاهی انجام شود , همچنین دانش آموزان کلماتی هم آغاز و هم پایان مشابه کلمات درس پیدا کنند . مثلا شیر , شلوار , شلیل و ....

نگارش اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: نگارش لوحه ی صفحات 20 و 21 همراه با شعر تدریس شد .
تکلیف: صفحات 20 و 21 کتاب نگارش انجام شود .زمان انجام هر لوحه 15 دقیقه می باشد .

بازی استراتژیک

مدرس: کرمی، هما
فعالیت: معارفه دانش آموزان با بازی و آشنایی با کلاس ریتمو گیم انجام شد.

ریاضی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: تم 3 صفحات 19 , 20 و 21 تدریس شد . ( اهداف : دانش آموز عدد هر دسته را بدون شمردن بگوید و 2 تا بعد از آن را بشمرد , شمارش شکل های کوچک , کامل کردن سطر و ستون و ترکیب آنها ) در کلاس پای تخته جدول شگفت انگیز کار کردیم .
تکلیف: تکالیف مهارت محور : دانش آموزان در منزل دسته های مختلف درست کنند و سپس 2 تا به آن دسته اضافه کنند و تعداد کل را بگویند . ( تعداد از 5 بیشتر نشود و این کار را با قاشق و چنگال موقع چیندن میز شام می توانند انجام دهند , هم تکلیف هم کمک کردن )

علوم اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: ادامه زنگ علوم درس آشنایی با دانه ها انجام شد . در کلاس گوجه , خیار , لیموشیرین , نارنگی را برش های افقی و عمودی زدیم و دانه های آنها را مشاهده کردیم .
تکلیف: در منزل چند میوه برش زده شود و شکل آنها را نقاشی کند و برای فردا همراه خود به کلاس بیاورد .

فارسی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: فارسی نگاره ی 7 صفحه ی 17 و 18 انجام شد , گوش کن و بگو , بگرد و پیدا کن , به دوستانت بگو و نمایش انجام شد . در مورد کشاورزی و گندم و چگونگی درست شدن نان صحبت کردیم . کلمات هم آغاز و هم پایان نگاره ی 7 کار شد .
تکلیف: پسر گلم مراحل درست شدن نان را نقاشی کن .

نگارش اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: نگارش لوحه ی صفحه ی 19 با شعر تدریس شد . در دفتر مشق , سرمشق داده شد و همراه با پخش آهنگ ملایم در کلاس تمرین کردیم .
تکلیف: لوحه ی صفحه ی 19 در منزل انجام شود . زمان انجام هر لوحه 15 دقیقه می باشد .

مهارت اجتماعی

مدرس: دهقانی، نفیسه
فعالیت: مروری بر درس هفته گذشته انجام شد. برای معارفه از کلماتی همچون: سلام، از آشنایی با خوشوقتم ، روزتون بخیر را آموختند . آداب صبح بیدار شدن مثل به موقع بیدار شدن، دست و صورت شستن و خشک کردن، مرتب کردن تخت ، صبحانه خوردن را آموختند. آداب سر کلاس نشستن و اجازه گرفتن و درخواست صحیح از دوست و همکلاسی را آموختند. رفتار های غلط اجتماعی در پاورپوینت نمایش داده شد و به انجام ندادن آنها تاکید شد و رفتار جایگزین توسط خود بچها پیشنهاد داده شد. (کشیدن وسایل بازی از دست دوستامون ، کشیدن مو و ماسک دوستامون ، با دست غذا خوردن و...) رل پلی به وسیله پاپت انجام شد و آداب و معاشرت با همکلاسی با جمله های زیر آموزش داده شد. - دوست عزیزم میشه لطفا به من مدادتو قرض بدی؟ + بله بفرمایید - متشکرم + خواهش میکنم کلمه جادویی " لطفا" برای مواقعی که از کسی درخواستی دارند استفاده میشود و توسط پاپت میس اتیکت با بچها این واژه تمرین شد.
تکلیف: لطفا بچه ها نقاشی یکی از رفتار های صحیح اجتماعی که در کلاس آموزش داده شده را بکشند و جلسه بعد به کلاس بیاورند.

فارسی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: کتاب فارسی نگاره ی 7 صفحه ی 16 ( به به چه روستایی ) تدریس شد . ( اهداف درس آشنایی با روستا و روستانشینان , آشنایی با خانه های روستایی , آشنایی با روحیه ی همکاری در روستا , آشنایی با وسایل کشاورزی و محصولات روستایی , آشنایی و علاقه مندی به حیوانات اهلی , واژه های جدید : رودخانه , اردک , سرو , اتاق , گاو , گوسفند ,پل , برف , علف ) صداهای هم آغاز و هم پایان و بخش کردن واژه های جدید تمرین شد .
تکلیف: از دانش آموزان بخواهید نگاره ی 7 را برایتان بیان کنند . واژه های جدید هم آغاز , هم پایان و بخش کردن تمرین شود .

نگارش اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: کتاب نگارش لوحه ی صفحات 17 و 18 همراه با شعر تدریس شد.
تکلیف: صفحات 17 و 18 انجام شود , زمان انجام هر لوحه 15 دقیقه می باشد . دانش آموزانی که صفحه ی 16 را انجام ندادند، انجام بدهند .

سواد مالی

مدرس: ربیعی، پریسا
فعالیت: درس2(پول توجیبی) با استفاده از داستان صوتی و ارائه پاورپوینت تدریس شد.

هوش و ریاضی

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: کتاب هوش و ریاضی صفحات 9 و 10 انجام شد . ( مفاهیم بالا و پایین تر و بلندتر , پشت , زیر و رو , نزدیک , بیرون و داخل , شمارش و تناظر , جدول شگفت انگیز )

ریاضی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: تم 3 صفحات 17و 18 تدریس شد .دانش آموزان با چوب خط کار کردند و شکل های صفحه ی 18 را ساختند . با تک تک دانش آموزان تمرین صفحه ی 17 کار شد .
تکلیف: در منزل با چوب کبریت شکل های صفحه ی 18 را بسازید و روی مقوا یا کاغذ آچهار بچسبانید و برای جلسه ی بعد(چهارشنبه) به کلاس بیاورید . در دفتر شطرنجی سرمشق داده شد ادامه دهید.

فارسی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: نگاره ی 6 مرور شد و ارزشیابی از کلمات هم آغاز و هم پایان و بخش کردن انجام شد . ببین و بگو , گوش کن و بگو , بگرد و پیدا کن صفحه ی 15 انجام شد . کتاب خوانی قصه ی خرگوش های خمیری خوانده شد .
تکلیف: کلمات هم آغاز و هم پایان نگاره ی 6 تمرین شود. پادکست های کودکانه را می توانید از سایت رادیو کودک دانلود نمایید و شب ها قبل از خواب برای دانش آموزان پخش نمایید .

نگارش اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: کتاب نگارش لوحه ی صفحات 15 و 16 همراه با شعر تدریس شد . در کلاس سرمشق در دفترهای مشق نوشته شد و تمرین کردیم .
تکلیف: کتاب نگارش صفحات 15 و 16 انجام شود . زمان انجام هر لوحه 15 دقیقه می باشد و دست هنگام نوشتن برداشته نمی شود .
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: