فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه فلکه اطلاعات تهران
کلاس: پرتقال

ریاضی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: صفحه ی 43 کتاب درسی با هدف آشنایی با اهداف چپ , راست , وسط , جلو کنار , بین , ردیف , ستون , جلو , عقب , ردیف و ستون در کتابخانه , تعداد برش های کیک و هدیه ها , شاخه های گل و شمع , تعداد افراد حاضر را به دو صورت 2 دسته ی پنج تایی انجام شد .
تکلیف: در منزل کیک را برش های چند قسمتی بزنید و تعداد آن را بشمارید و سپس از کیکی که برش خورده یک نقاشی بکشید مانند تصویر تم 7 در صفحه ی 43

فارسی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: کلیپ تدریس نشانه ی د و کلیپ کلمات نشانه ی د دیده شد , در کلاس گروه بندی انجام شد و کارت های کلمات به دانش آموزان داده شد و کلمات را خواندند و جمله ساختند . نام و نام خانوادگی هر دانش آموز به او داده شد و نشانه ی های ( آ , ب , اَ , د ) را در اسم خود پیدا کردند .
تکلیف: روان خوانی این کلمات انجام شود بابا , آب , داد , ادب , آبا , ادا , با , دا , بد , آباد , با ادب

نگارش اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: نوشتن کلمات در دفتر مشق انجام شد . بابا , آب , داد , ادب , آبا , ادا , با , دا , بد , آباد , با ادب
تکلیف: نوشتن و صدا کشی این کلمات کلمات انجام شود بابا , آب , داد , ادب , آبا , ادا , با , دا , بد , آباد , با ادب

قرآن اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: تدریس صفحه ی 22 کتاب درسی با هدف نام بردن نعمت های خدا شروع شد , در مورد تصویر صفحه گفت و گو کردیم , دانش آموزان دعا کردند و شعر نعمت های خدا را با هم خواندیم . دانش آموزانی که سوره ی توحید را حفظ کرده بودند خواندند .
تکلیف: یک نقاشی از نعمت هایی که خداوند به ما داده بکش و هفته ی آینده به کلاس بیاور .

ورزش اول

مدرس: داورزنی، حمید
فعالیت: دویدن و نرمش کردن. حرکات ترکیبی با مانع برای تقویت : تعادل - انعطاف پذیری _چابکی _استقامت قلبی و تنفسی. بالابردن تمرکز برای انجام حرکات پیچیده حرکتی ورزشی

ریاضی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: صفحه ی 42 کتاب درسی با هدف آشنایی با تقارن انجام شد . روی چوب های آبسلانگ اشکال هندسی کشیده شد و دانش آموزان نیمه ی دیگر آنها را پیدا کردند , سپس فعالیت کلاس انجام شد . صفحات 35 , 36 , 37 , 38 , 39 و 40 تم 5 کتاب کار با هدف شمارش تعداد زیر 5 , رعایت ایمنی در طبیعت , مفهوم جمع با کمک چوب خط , درک مفهوم تفریق با انگشتان دست , ادامه دادن الگوهای خطی , خط زدن شکل ها و پی بردن به مفهوم تفریق و باقی مانده , کار با خط کش و رسم اشکال هندسی , حل جدول های شگفت انگیز انجام شد.
تکلیف: سرمشق دفتر شطرنجی با هدف تثبیت درک مفهوم تقارن انجام شود . سرمشق های قبلی برای دانش آموزانی که غیبت داشتند نوشته شد انجام شود . کاربرگ ارمغان هفته ی 3 به دانش آموزانی که غیبت داشتند داده شد انجام شود .

فارسی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: صفحه ی 32 کتاب درسی ببین و بگو با هدف تعریف داستان برای تصویر , گوش کن و بگو پاسخگویی به سوالات و پیدا کردن کلماتی که صدای اَ و د دارند و همچنین توانایی خوب گوش کردن , نام بردن میوه هایی که صدای اَ دارند , در مورد فایده های باران صحبت کردیم , فایل صوتی شعر مهربان تر از مادر پخش شد و در آخر دسته جمعی خواندیم . کلیپ مربوط به نشانه ی د و اَ برای دانش آموزانی که غیبت داشتند پخش شد .
تکلیف: کلماتی که صدای اول آنها آ , ب , اَ و د دارند را پیدا کن و از هر کدام یک نقاشی در دفتر مشقت بکش . دانش آموزان می توانند شعر مهربان تر از مادر حفظ کنند و امتیاز بگیرند .

نگارش اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: بخش کردن , خواندن و ترکیب نشانه های ب و د با ا و اَ انجام شد .
تکلیف: سرمشق در دفتر داده شده انجام شود . سرمشق جلسه ی قبل برای دانش آموزانی که غیبت داشتند نوشته شد انجام شود .

رایانه

مدرس: فتحی مهماندوست، صونا
فعالیت: روش ایجاد پوشه، تغییر نام و پاک کردن پوشه آموزش داده شد و دانش آموزان در سایت تمرین کردند.
تکلیف: لطفا در صورت در دسترس بودن رایانه، موارد تدریس شده تمرین شود.

علوم اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: کتاب کار صفحات 11 و 12 با هدف آشنایی با اجسام سبک و سنگین , چه اجسامی دیرتر به زمین می رسند انجام شد .صفحه ی 13 با هدف شناسایی و پیدا کردن سایه ی هر جسم , صفحه ی 14 و 15 با هدف شناسایی و پیدا کردن میوه های دانه ( هسته ) و بدون دانه و تشکیل سایه در ظهر انجام شد .کتاب کار صفحه ی 17 و 18 درس 2 با هدف شناسایی و پیدا کردن انواع حس ها انجام شد . کتاب درسی صفحات 22 , 23 , 24 , 25 با اهداف خوردن غذاهای سالم و مقوی , مراجعه به پزشک برای معاینه ی دندان ها , رعایت نکات ایمنی در راهرو و کلاس , شماره تلفن های اورژانس 115 , و آتش نشانی 125 , خواب و استراحت درست و به موقع انجام شد .
تکلیف: از زمان خوابیدن خودت یک نقاشی بکش و برای هفته ی آینده به کلاس بیاور .

فارسی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: فارسی درسی روان خوانی , بخش کردن و صداکشی در کلاس انجام شد . کتاب کار صفحات 49 و 50 با هدف پیدا کردن تصویری که در آن صدای اَ وجود دارد , بخش کردن و رنگ کردن به تعداد بخش , نوشتن بخش اول هر تصویر , تشخیص صدای اول و وسط کلمات , نوشتن صدای اَ انجام شد . درس 2 باد صفحه ی 51 با هدف پیدا کردن تصاویری که نشانه ی د دارند , صفحه ی 52 با هدف کامل کردن کلمات با نشانه ی د , صداها و ترکیب ب با ا , ب با اَ , د با ا , د با اَ انجام شد .
تکلیف: 1 )در دفتر مشق سرمشق داده , کلمات را بخوان , بخش کن و صداکشی آنها را انجام بده . 2) ارمغان هفته 3 تحویل داده شد انجام شود . 3) سرمشق دفتر شطرنجی انجام شود . جشن روز دانش آموز برگزار شد و به دانش آموزان هدیه ی یادگاری داده شد . سرمشق : بخوان ، بخش کن و صدا کشی را انجام بده با ادب آباد بابا بد باد ادا برای صداکشی هر کلمه به تعداد ، دایره کشیده شود و صداها داخل دایره نوشته شود .

نگارش اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: کتاب درسی صفحه ی 35 با هدف نوشتن دا ، داد ، باد ، بابا ، نوشتن نام هر تصویر و پیدا کردن تصویرهایی که صدای د دارند انجام شد .
تکلیف: صفحه ی 36 کتاب نگارش انجام شود . در زمان نوشتن کلمات حتما بلند خوانده شود .

بازی استراتژیک

مدرس: کرمی، هما
فعالیت: برگزاری جشن 13 آبان با حضور پسرهای عزیز

ریاضی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: صفحه ی 38 کتاب درسی با هدف آماده کردن دانش آموزان برای مفهوم تفریق , همچنین استفاده از نماد چوب خط برای نشان دادن حاصل تفریق انجام شد . در هر قسمت با انگشتان دست شکل ها را نمایش دادیم و به تعداد شکل های مثل هم انگشتان دست را بستیم و به تعداد باقی مانده چوب خط کشیدیم . صفحه ی 39 کتاب درسی با هدف ادامه دادن الگوها و تشخیص شکل تکرار شونده انجام شد . صفحه ی 40 کتاب درسی با هدف مفهوم تفریق با استفاده از نمایش های مختلف عدد مثل چوب خط و چینه انجام شد . صفحه ی 41 کتاب درسی با هدف بیان داستان و استفاده از جمع و تفریق تدریس شد و دانش آموزان داستان های متفاوتی تعریف کردند ( رفتن به باشگاه با معلم ورزش و معاون مدرسه و .... )
تکلیف: از دانش آموز بخواهید که الگوهای صفحه ی 39 را برای شما توضیح دهد و می توانید او را تشویق کنید تا الگوی جدیدی بسازد . صفحه ی 42 کتاب درسی در منزل انجام شود .( کاغذ آچار از وسط تا شود و با شابلون در یک طرف اشکال هندسی کشیده شود , سپس کاغذ را تا کنید و از قسمت کشیده شده با مداد روی آن بکشید تا در سمت دیگر بیفتد . با پاستل هم می شود این کار را انجام داد )

علوم اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: صفحه ی 22 و 23 کتاب درسی با هدف خوردن غذاهای گوناگون و سالم همراه با رعایت بهداشت و نعمت سلامتی و مراجعه به پزشک برای بررسی سلامتی بدن صبحت شد .
تکلیف: یک نقاشی از غذاهای سالم و مقوی کشیده شود و فردا به کلاس بیاوردید .

فارسی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: کلیپ مربوط به درس د دیده شد . کلمات درس را خواندیم . درس 2 کتاب کار صفحات 47 و 48 با هدف پیدا کردن کلماتی که نشانه ی اَ را دارند و تشخیص اَ اول و غیر اول انجام شد . همچنین توانایی پیدا کردن جایگاه نشانه ی اَ در کلمات انجام شد و ترکیب نشانه ی ب با ا واَ انجام شد .
تکلیف: کلمات درس خوانده شود , بخش کردن تمرین شود , ترکیب نشانه ی ب و د با (ا و اَ ) انجام شود .

نگارش اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: جمله ی بابا آب داد را در پای تخته نوشتیم , 5 ثانیه به دانش آموزان فرصت داده شد تا جمله را نگاه کنند , بعد از این مدت جمله را پاک کردیم و دانش آموزان در دفتر خود نوشتند . کلمات داد , اَدب , بد , باد , اَدا , آباد , بااَدب به همین صورت انجام شد .
تکلیف: سرمشق داده شده در دفتر نوشته شده انجام شود .

مهارت اجتماعی

مدرس: دهقانی، نفیسه
فعالیت: مروری بر درس هفته های گذشته معذرت خواهی و کلمات جادویی توسط خود دانش آموزان یاداوری شد. اتیکت درست نشستن و صاف نشستن در کلاس تدریس شد و کلیپ آموزشی نشستن پشت میز و لپ تاپ برای دانش آموزان پخش شد.

فارسی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: تدریس صفحه ی 31 کتاب درسی با هدف معرفی صدا و نشانه ی (د) , توانایی نوشتن نشانه ی( د ) , توانایی خواندن کلمات با صدای د ( باد , دریا , داد ) ,انجام شد . جهت ایجاد انگیزه در کلاس دفترچه ی یادداشت به دانش آموزان داده شد. کلیپ تدریس نشانه ی جدید را دیدیم . کلیپ نشانه های آ , ب و اَ جهت دوره و یادآوری دیده شد . دانش آموزانی که غیبت داشتند کلیپ تدریس نشانه ی (د) آماده شده در قسمت تکالیف پرتال مشاهده شود .
تکلیف: کلمات ابر , باد , دریا روان خوانی شود . بخش کردن و صدای اول و آخر و جمله سازی تمرین شود . کلمات دیگری که نشانه ی (د) را دارند پیدا کنید .

نگارش اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: صفحه ی 34 کتاب درسی با هدف صحیح نوشتن شکل نشانه ی (د) و کلمات مربوط به درس در قسمت بنویس انجام شد . ترکیب نشانه ی د با اَ غیر اول و (ا) انجام شد .
تکلیف: صفحه ی 33 در منزل انجام شود . ترکیب نشانه ی، ب و د با نشانه های ، ا و اَ غیر اول انجام شود .( ب با ا چی میشه با میشه , د با ا چی میشه دا میشه )

سرود

مدرس: نصیری، زهرا
فعالیت: تمرین شعر اتل متل مدرسه برای 13 آبان روز دانش آموز و تمرین سلام مدرسه انجام شد.
تکلیف: شعر اتل متل مدرسه برای جشن روز دانش آموز حفظ شود.

سواد مالی

مدرس: ربیعی، پریسا
فعالیت: درس 5(پس انداز) با استفاده از نمایش فیلم،شعر و آواز و پاورپوینت تدریس شد. فعالیت کلاسی و منزل انجام شد. تمرین و مرور 5 درس انجام شد.

مهارت زندگی

مدرس: رنج بردار، محبوبه
فعالیت: درود... صفحات 22 و 23 با موضوع «تکالیف خود را به موقع انجام دهیم.» و صفحات 24 و 25 با موضوع «به موقع بخوابیم.» تدریس شد. گفتگو در مورد ساعات استراحت، برنامه ریزی ساعات تکالیف ، ساعات خواب و اثرات مفید به موقع خوابیدن صورت پذیرفت.
تکلیف: تکلیف صفحات 25،24،23،22 در کلاس انجام شد.. در منزل برگه ای در اتاق پسران گلمان نصب شده و با مشورت پسرم، ساعات استراحت، انجام تکالیف، ساعات بازی و تفریح و ساعت خواب درج شود و پسرم هر روز ، برای هر فعالیت انجام شده در زمان مشخص شده، برای خود تیک سبز بزند، تا آموزش مدیریت زمان به نحو مطلوب صورت پذیرد. کتاب های پسران عزیزی که کامل نبود تحویل داده شده است، لطفاً بررسی شده و همراه با پسر گلمان تا جلسه بعد کامل شود. با سپاس..

هوش و ریاضی

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: صفحه ی 15 و 16 با هدف دقت و تمرکز و مفهوم های پایه مانند تشخیص شکل های هندسی , شمارش و مقایسه انجام شد .
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: