فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه فلکه اطلاعات تهران
کلاس: پرتقال

ریاضی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: تدریس تم 3 صفحات 15 و 16 آغاز شد . ( اهداف کلی این تم چپ و راست , جلو , پشت , بالا , پایین , ردیف , ستون , اشکال ساده ی هندسی , وسط , کنار , مهارتها شامل : منتظر شدن برای اتوبوس مدرسه , آداب سوار شدن و نشستن در اتوبوس , آداب پیاده شدن از اتوبوس , آداب عبور از خیابان , ادامه بیان عدد هر دسته بدون شمارش , درک مفهوم اضافه کردن در شی ,)
تکلیف: تکالیف مهارت محور : دانش آموزان با نخود , لوبیا , لپه , عدس دسته های زیر 5 تایی درست کنند و سپس این دسته ها را روی مقوا بچسبانند و به کلاس بیاوردند . ( مثلا 3 تا عدس می شود یک دسته , 4 تا لپه می شود یک دسته ی جداگانه , هر کدام را جداگانه روی مقوا بچسبانند.دسته ها از 1 تا 5 تایی باشد ) الگوی دفتر شطرنجی انجام شود .

فارسی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: فارسی نگاره ی 6 بازی , بازی , تماشا صفحه ی 14 تدریس شد . ( اهداف این نگاره : آشنایی با بوستان یا پارک و قسمت های مختلف آن , تقویت مهارت های زبانی , رعایت مقررات عمومی در پارک و توجه به تابلوها مثلا آب خوردن از محل آب آشامیدنی , آشنایی با نحوه ی استفاده از وسایل بازی در بوستان و رعایت نوبت , توانایی تلفظ کلید واژه های چمن , چای )
تکلیف: تکالیف مهارت محور : تصویرهای بیین و بگو از تم 1 تا 5 را نشان دانش آموزان دهید و از آنها بخواهید که جمله بسازند ( شفاهی) مثلا آزاده نقاشی می کشد .

نگارش اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: کتاب نگارش لوحه ی صفحه ی همراه با شعر تدریس شد .
تکلیف: لوحه ی صفحه ی 14 در منزل انجام شود . زمان انجام هر لوحه 15 دقیقه است و دقت شود که دست را بر نمی داریم . در دفتر مشق سرمشق داده شد و دانش آموزان در کلاس تمرین کردند .

هنر اول

مدرس: اقبالیان، زهرا
فعالیت: آموزش حشره کفشدوزک انجام شد.
تکلیف: نقاشی برای پدر و مادر عزیز دوباره کشیده شود.

رایانه

مدرس: فتحی مهماندوست، صونا
فعالیت: دانش آموزان با میز کار، آیکون، نوار وظیفه، دکمه شروع آشنا شدند. روشن کردن کامپیوتر با دکمه پاور و خاموش کردن کامپیوتر آموزش داده شد و با تفاوت عملکرد shut down, restart, sleep آشنا شدند.

ریاضی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: تدریس تم 2ریاضی صفحات 10و 11 و 12 و 13 و 14 انجام شد . ( بیان تعداد اشیا یک دسته کمتر یا مساوی 5 تا , ادامه دادن یک الگو , استفاده از انگشتان دست برای نمایش , تشخیص جهت های راست و چپ , آشنایی اولیه با مفهوم عدد قبل و بعد, درک واژه اضافه کردن , آشنایی برای انجام انجام الگوهای الگوهای شطرنجی )
تکلیف: کاربرگ ارسال شده که داخل پوشه ی دکمه دار می باشد و دو صفحه ( پشت و رو ) می باشد انجام شود و داخل همان پوشه به مدرسه برگردد . برگه ی شناسه ی تندرستی -ورزشی دانش آموزان در پوشه ی دکمه دار قرار داده شد لطفا پر شود , دانش آموزانی که زمینه ی سابقه ی بیماری دارند نامه از پزشک گرفته شود و ضمیمه ی شناسنامه تندرستی - ورزشی دانش آموز گردد و به مدرسه بیاورند . لطفا به صفحاتی که تمرین در منزل بوده و انجام نشده , حتما انجام شود . دانش آموزان طبق برنامه کتاب ها را همراه خود داشته باشند , و در صورت همراه نبودن کتاب فعالیت های مربوطه را انجام دهند .

علوم اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: علوم درس 1 ادامه سایه انجام شد . کتاب کار علوم علوی صفحات8 و9 انجام شد .

فارسی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: فارسی نگاره ی 1 تا 4 مرور شد . نگاره ی 5 (از کلاس ما چه خبر ) (اهداف : آشنایی با کلاس درس و قوانین آن , آشنایی با معلم و نقش او در آموزش , رعایت ادب و احترام نسبت به معلم و مدیر و معاون , ایجاد رابطه با دانش آموزان ،توانایی تلفظ کلید واژه های امام , پرچم ,مداد, میز و نیمکت و آبی , ) ببین و بگو و گوش کن و بگو و بگرد و پیدا کن صفحه ی 13 انجام شد . فایل صوتی شعر در راه مدرسه صفحه ی 11 پخش شد و با همدیگر همخوانی کردیم . صدای هم آغاز , هم پایان و بخش کردن تمرین و تکرار شد .
تکلیف: از دانش آموزان بخواهید نگاره 5 را با هدف پرورش سخن گفتن برایتان تعریف کنند . کلمات هم آغاز مثل آزاده و آبی (صدای اول آ ) کلمات هم پایان مثل پرچم و امام ( صدای آخر م ) در منزل هم تکرار و تمرین انجام شود .

نگارش اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: نگارش لوحه ی صفحات 12 و 13همراه با شعر تدریس شد . در دفتر مشق سرمشق داده شدو در کلاس تمرین شد .
تکلیف: کتاب نگارش صفحات 12 و 13 انجام شود . هر لوحه 15 دقیقه زمان داده شود . دست موقع نوشتن هر دو لوحه برداشته نمی شود . و لوحه ی صفحه ی 13 تو خالی نوشته شود . چند توصیه جهت تقویت مهارت دست ورزی و تقویت انگشتان : روی یک سینی کمی آرد ریخته و با نوک انگشتان بنویسند یا نقاشی کنند , نخود و لوبیا رو جدا کنند , درب بطری آب را باز و بسته کنند , پیچ و مهره را باز و بسته کنند . انجام فعالیت های فوق کندنویسی و بدخط نویسی دانش آموزان را ارتقا می دهد .

ریاضی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
تکلیف: دانش آموزانی که صفحه ی دوم کاربرگ دیروز را انجام نداده بودند تحویل داده شد تا امروز تکمیل و برای فردا بیاورند . دفتر شطرنجی در یک خط انجام شود . دانش آموزانی که دفتر شطرنجی همرانشان نبود یک خط الگوی ( یکی آبی , سه تا قرمز ) را انجام دهند . همراه دانش آموزان دفتر مشق و شطرنجی هر دو با هم باشد .

علوم اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
تکلیف: تکالیف خواسته شده هفته ی قبل فردا همراه دانش آموزان باشد .

فارسی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: در زنگ فارسی (کتاب خوانی نگاره ی 3 ) قصه ی خرگوش و لاک پشت خوانده شد . نگاره ی 4 ( به مدرسه رسیدیم ) صفحات 9و 10 تدریس شد. ( آشنایی با نهاد مدرسه و مقررات آن , آشنایی با پرچم ایران و توجه به رنگ های آن , آشنایی با بخش های مختلف مدرسه , نام بردن اسم مدیر مدرسه , توانایی تلفظ کلید واژه های کلاس , مدیر , آب , مدرسه , کتاب . ایجاد علاقه به گوش کردن و سخن گفتن ) کلمات هم پایان تدریس شد . مرور نگاره ی 1 تا 3 انجام شد . بخش کردن کلمات جدید انجام شد .
تکلیف: نگاره ی 4 را از دانش آموزان بخواهید توضیح دهند ( پرورش مهارت سخن گفتن ) کلمات هم پایان درس مرور و تکرار شود . بخش کردن کلمات نگاره ی 4 تمرین شود .

نگارش اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: کتاب نگارش لوحه ی صفحات 10 و 11 همراه با شعر آموزش داده شد . در دفتر مشق از هر کدام جداگانه سرمشق نوشته شد و در کلاس نوشته شد . جهت تعمیق بخشی به مبحث الگویابی سرمشق ها در خط های بعد به صورت یکی مشکی یکی سیاه انجام شد.(تلفیق درس ریاضی و نگارش)
تکلیف: لوحه های صفحات 10 و 11 انجام شود . دانش آموزانی که صفحات 9 را انجام نداده اند در منزل انجام شود . زمان انجام لوحه ها 15 دقیقه است .

سواد مالی

مدرس: ربیعی، پریسا
فعالیت: درس 1 (پول) با استفاده از نمایش فیلم،پاورپوینت و داستان تدریس شد.

هوش و ریاضی

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: امروز کتاب هوش و ریاضی صفحه ی 8 انجام شد . جهت تعمیق بخشی به مبحث الگو , تک تک با دانش آموزان در پای تخته کار شد .

ریاضی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: ادامه ی تم 1 صفحات 6 و 7 آموزش داده شد. مباحث مطرح شده انجام شد - شمردن تا 5 و برقراری تناظر یک به یک - تشخیص تساوی در مجموعه , آشنایی با ابزار خط کش -ارائه نمایش های مختلف یک عدد با استفاده از انگشت دست , برقراری ارتباط بین نمایش ها و ادامه ی الگوی هندسی -شروع تم 2 مفاهیم چپ و راست جلو پشت قبل و بعد -تشخیص تعداد زیر 3 بدون شمارش مهارتی : پوشیدن لباس بستن دکمه های پیراهن بستن بند کفش مرتب کردن کیف قفل کردن در خانه -تکمیل مربع شگفت انگیز
تکلیف: کاربرگ تم ا داده شد در منزل انجام شود.

فارسی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: نگاره ی 3 صفحه ی 8 ببین و بگو با مشاغل و غرفه هایی که مردم در طول روز با آن سروکار دارند مثل خواربارفروشی , نانوایی و رانندگان وسایل نقیه ی عمومی پرسیدن شغل آینده ی دانش آموزان تدریس شد. گوش کن و بگو آشنایی با مقررات عبور و مرور , و وظایف پلیس انجام شد. نگاره ی 1 و 2 و 3 مرور شد بخش کردن کلمات نگاره ی 3 با شعر انجام شد. صدای اول کلمات آزاده و آبی و ....
تکلیف: بخش کردن کلمات نگاره ی 3 در منزل تمرین شود

نگارش اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: کتاب نگارش لوحه ی صفحه ی 9 با شعر آموزش و در دفتر تمرین شد.
تکلیف: لوحه ی صفحه ی 9 در کتاب انجام شود. دانش آموزانی که تکالیف روز قبل را انجام ندادند انجام دهند. جدول زمان بندی خواب و تکالیف برای دانش آموزانی که نیاز دارند کامل شود. به دلیل گرم شدن هوا و در آوردن لباس های ورزشی جهت شناخت بهتر لباس و جلیقه ها حتما از قسمت داخل نام و نام خانوادگی دانش آموزان نوشته شود. سپاس از همراهی شما والدین گرامی

ریاضی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: با سلام و احترام ریاضی تم اول تدریس شد مفاهیم بالا پایین چپ راست ردیف ستون جلو پشت وسط مهارت شمارش تا 5 تشخیص شباهت ها و تفاوت ها کپی کردن الگو تشخیص رابطه بین شکل های یک الگو فیلم آموزشی نمایش داده شد
تکلیف: تکالیف مهارت محور : از دانش آموزان بخواهید اشیای مثل هم قاشق , بشقاب , لیوان را بشمارند که تعداد کمتر از 5 دارند و شمارش از 1 شروع می شود تکالیف مهارت محور : نشان دادن اشکال هندسی در منزل گردی , سه گوش , چهارگوش تکالیف مهارت محور : نام بردن الگوهایی که در منزل هست مثلا فرش یا اینکه خودشان با قاشق و چنگال الگو بسازند یکی قاشق و یکی چنگال تمرین ریاضی صفحه ی 5 کتاب در منزل انجام شود

فارسی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: فارسی خوانداری تم 3 , 1و2و3 در راه مدرسه تدریس شد که آشنایی با مقررات عبور و مرور آشنایی با محیط بیرون از خانه میدان , خیابان و مشاغل آشنایی با نقش پلیس توجه به چراغ راهنمایی و عبور از خیابان فایل صوتی شعر خدای مهربان کار شد آشنایی با واژه های آب , آزاده و مسجد و مدرسه آشنایی با صداهای هم آغاز مثل آب و آزاده صدای اول آ مسجد و مدرسه صدای اول م
تکلیف: در منزل صداهای هم آغاز تمرین شود واژه های جدید تمرین شد از دانش آموزان بخواهید نگاره ی 3 را برایتان تعریف کنند دانش آموزانی که دوست دارند می توانند شعر خدای مهربان را حفظ کنند و امتیاز دریافت کنند *****به دانش آموزان جدید برنامه ی کلاسی و غذایی داده شد ****** جدول زمان بندی خواب , تکالیف ارسال شد

نگارش اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: کتاب نگارش (نوشتاری ) صفحه ی 8 تدریس شد لطفا دانش آموزان از کمی بالای خط نوشته و سپس بصورت سرسره پایین بیایند طرز صحیح مداد گرفتن همراه کش برای بعضی از دانش آموزان انجام شد لطفا در منزل نیز این کار انجام شود
تکلیف: سرمشق در دفتر داده شد انجام شود کتاب دانش آموزان را ملاحظه بفرمایید مواردی که گفته شده تکرار و تمرین در منزل حتما انجام شود

رایانه

مدرس: فتحی مهماندوست، صونا
فعالیت: آشنایی با انواع کامپیوتر و اجزای آنها، معرفی موس و دکمه های آن و نحوه در دست گرفتن آن.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: