فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه فلکه اطلاعات تهران
کلاس: پرتقال

ریاضی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
تکلیف: دانش آموزانی که کتاب کار علوی را همراه نداشتند فردا با خود بیاورند .

فارسی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: مرور نشانه ها آ , ب , اَ , د , م , س انجام شد ( صدا و اسم نشانه ها , لطفا تکرار و تمرین در منزل انجام شود تا تعداد نشانه ها کم می باشد , مجدد تاکید می کنم آی با کلاه نداریم) کلماتی که این نشانه ها را داشته باشند از دانش آموزان بپرسید . نشانه های س غیر آخر و س آخر و م غیر آخر و م آخر در درس 3 پیدا شد و غیر آخرها با مداد سیاه و آخر ها با مداد قرمز خط کشیده شد .
تکلیف: در منزل هم صدا و اسم نشانه هایی که تا الان یاد گرفتیم تکرار و تمرین شود . کلمات درس 1 تا 3 روان خوانی انجام شود . ( هر چه بیشتر تمرین و تکرار شود و چشم و گوش عادت به دیدن و شنیدن داشته باشد یادگیری زبان جدید راحت تر است , همانطور که برای یادگیری یک زبان دیگر نیاز به تمرین و تکرار داریم ) برای تثبیت چند کلمه نوشته و جای یک نشانه را خالی بگذارید .( مثلا با... ام جای خالی د )

نگارش اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: صفحه ی 41 کتاب درسی با هدف نوشتن صحیح شکل نشانه ی س غیر آخر و س آخر , کلمات سبد , اسب , سام انجام شد , همچنین نام هر تصویر نوشته شد , با هدف بالا بردن تمرکز و دقت دیداری نقطه چین ها کامل شد و رنگ آمیزی انجام شد و نام شکل نوشته شد .
تکلیف: صفحه ی 42 کتاب نگارش انجام شود .

املا اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: از درس 1 تا 3 املا گفته شد . کتاب های املا امروز تحویل دانش آموزان می شود لطفا ملاحظه شود ( در صفحه ی نخست نمونه امضا ولی می باشد که در آن قسمت امضا نمایید و سپس املای شماره ی یک را ملاحظه و در قسمت محل امضای ولی , امضا نمایید )
تکلیف: فردا دفترهای املا را همراه خود داشته باشند .

سرود

مدرس: نصیری، زهرا
فعالیت: مرور سرود اتل متل مدرسه به صورت جمعی پرسش انفرادی از بچه ها شعر اتل متل مدرسه سرود ای مدرسه سلام به صورت دست جمعی و پرسش انفرادی دادن کارت امتیاز و استیکر بازی مجسمه شو با بچه ها
تکلیف: حفظ سرود اتل متل مدرسه اخرین مهلت حفظ سرود ای مدرسه سلام

سواد مالی

مدرس: ربیعی، پریسا
فعالیت: درس7(خدمات بانک ها) تدریس شد. موضوعات مطرح شده عبارتند از:افتتاح حساب بانکی،دریافت کارت بانکی،صدور کارت هدیه و دریافت وام
تکلیف: فعالیت منزل صفحه 60 انجام شود.

مهارت زندگی

مدرس: رنج بردار، محبوبه
فعالیت: ارزیابی تشخیصی آبان ماه با موضوع (( ترسیم خانواده)) انجام شد . در این ترسیم نشانگان قدرت تخیل، هوش فضایی، قدرت تصمیم گیری، سطح اضطراب و مدیریت هیجانات مورد ارزیابی قرار گرفت.

هوش و ریاضی

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: صفحات 19 و 20 با هدف کم کردن ( مفهوم اختلاف کمتر و بیشتر ,) مربع شگفت انگیز ( دقت و تمرکز ) , معما یا مسیریابی ( دقت و تمرکز ) , الگویابی ( دوران ) انجام شد .

ریاضی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: صفحه ی 50 کتاب درسی با هدف آشنایی با شمارش ( تعداد قنوت , رکوع و سجده در نماز صبح ) و همین طور آشنایی با جهت قبله تدریس شد . دانش آموزان برای صفحه ی 51 کتاب درسی داستان تعریف کردند . تعداد کل صندلی ها, تعداد صندلی های خالی و پر , باقی مانده تمرین شد .
تکلیف: از دانش آموزان بخواهید داستان های خود را که در کلاس ( صفحه ی 51 ) تعریف کردند برای شما بازگو کنند . کتاب کار علوی صفحات 42 تا 44 انجام شود و روز سه شنبه حتما همراه خود بیاورند .

فارسی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: کلیپ مربوط به نشانه ی س غیر آخر و س آخر دیده شد . تک تک دانش آموزان جملات پای تخته را خواندند . دانش آموزان نیاز به تمرین و تکرار روانخوانی در دفتر مشق نوشته شده است لطفا در منزل هم تمرین شود .
تکلیف: روانخوانی درس 1 , 2, 3 کتاب دیکته ی شب اول انجام شود . فردا در دفتر املا دیکته گفته می شود .

نگارش اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: در دفتر مشق جملات بابا آمد . بابا آب داد . بابا بادام داد . اسد با ادب سرمشق داده شد , روانخوانی انجام شد و نوشته شد . بعد از تمام شدن جمله نقطه گذاشته می شود ( برای دانش آموزان توضیح داده شد)
تکلیف: 1)در منزل هم مشابه تمرینی که در کلاس انجام شده تمرین شود .( برای تقویت روانخوانی ) 2)صداکشی هم تمرین شود . 3) نشانه ها ی درس 1 تا 3 در دفتر مشق نوشته شده است برای هر کدام 3 کلمه بنویس که می توانی . ( مثال : آ اول : آب , ا غیر اول : داد ) 4) نگارش صفحه ی 40 انجام شود .

قرآن اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: صفحه ی 24 کتاب درسی( درس 2) تدریس شد .سوره ی کوثر و شعر صفحه ی 25 همخوانی شد .صفحه ی 25 پیام قرآنی الحمدالله (الهی شکر ) و صفحه 26 داستان نان گفته شد .
تکلیف: برای هفته ی آینده سوره کوثر ( در صورت تمایل و علاقه مندی ) حفظ شود .

ورزش اول

مدرس: داورزنی، حمید
فعالیت: نرمش . بازی ترکیبی با مانع (جهش_پرش_تعادل_عمل و عکس العمل_چابکی و سرعت). بازی تعادل: تقویت هوش ورزشی ؛ تعادل وتقویت عصب و عضله.

هوش و ریاضی

مدرس: سلطانشاهی، رویا
تکلیف: دانش آموزانی که کتاب هوش و ریاضی خود را نیاورده اند فردا برای این زنگ همراه خود داشته باشند . نیازی به آوردن کتاب ریاضی درسی نیست .

ریاضی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: صفحه ی 46کتاب درسی با هدف ادامه دادن الگوهای شطرنجی , کشف قانون مربوط به الگو و درک الگوهایی که به هم متصل هستند و الگوهایی که از هم فاصله دارند , تشخیص شکل تکرار شونده در هر الگو و رسم آن صفحه ی 47 کتاب درسی با هدف برقرای ارتباط با نمایش های مختلف عدد 2 , دیدن مصادیق مختلف عدد 2 در محیط پیرامون مانند دو دست , دو گوش و ... , توانایی نوشتن درست نماد عدد دو انجام شد . صفحه ی48 کتاب درسی با هدف کسب توانایی تشخیص عددهای 1 و 2 , درک عدد اصلی یک مجموعه , توانایی ادامه دادن یک الگوی شطرنجی انجام شد .
تکلیف: سرمشق نوشتن عدد 2 انجام شود . دفتر شطرنجی انجام شود. کتاب ریاضی درسی تمام دانش آموزان چک شد و تا صفحه ی 48 انجام شده است ( چند مورد در دفتر مشق نوشته شده است انجام شود ) کتاب های کار ریاضی و هوش فردا حتما آورده شود .

علوم اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
تکلیف: کتاب کارهای علوم علوی انجام و فردا همراه داشته باشند .

فارسی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: صفحه ی 35 کتاب درسی با هدف معرفی صدا و نشانه ی س (غیر آخر مانند سیب . دست و س آخر مانند آناناس ) تدریس شد . تشخیص صدای س غیر آخر و س آخر در اول , وسط و آخر کلمات , توانایی خواندن و نوشتن کلمات با حروف خوانده شده , (کلمات درس : دست , سبد , یاس , کلاس , آزاده ) گیفت ایجاد انگیزه نشانه ی س به دانش آموزان داده شد .
تکلیف: روان خوانی کلمات جدیدانجام شود , کلماتی را پیدا کنید که نشانه های آنها را تا الان یاد گرفتید و در دفتر مشق خود یادداشت کنید .

نگارش اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: صحیح نوشتن شکل نشانه س آخر و س غیر آخر , جایگزین کردن نشانه ی س در جای صحیح خود در کلمات مختلف , تشخیص صدای س در کلمات مختلف , صدا کشی کلمات تمرین نوشتن نشانه ی س در دفتر مشق انجام شد . ترکیب با ا واَ انجام شد ,
تکلیف: فعالیت صفحه ی 39 انجام شود . کتاب نگارش صفحاتی که غایب بودید یا ناقص است انجام شود فردا چک می شود .

هنر اول

مدرس: اقبالیان، زهرا
فعالیت: کاردستی با چوب بستنی قاب عکس و نقاشی داخل قاب تدریسشد و کشیده شد

رایانه

مدرس: فتحی مهماندوست، صونا
فعالیت: کپی کردن و انتقال دادن (copy/cut) فایل دلخواه و چسباندن (paste) در پوشه ها آموزش داده شد و چندین نمونه تمرین شد.
تکلیف: لطفا در صورت در دسترس بودن رایانه، دانش آموزان ایجاد پوشه و تغییر نام دادن آن را انجام دهند و عملکرد کپی کردن و انتقال دادن (copy/cut) چند عکس و چسباندن (paste) در پوشه ها را تمرین کنند.

علوم اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: صفحات 26 تا 30 کتاب کار علوی مبحث نظافت، وسایل شخصی از درس سوم با پرسش و پاسخ حل شد.
تکلیف: صفحات 20 تا 23 کتاب کار علوی حل شود.

فارسی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: بیدپای فارسی ( درک مطلب از داستان) در کلاس حل شد. فایل آن نیز ارسال خواهد شد.

نگارش اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: صفحه ی 38 در کتاب حل شد. به پسرهای عزیزم توضیح داده شد ((د)) بالای خط نوشته می شود و پای آن روی خط می آید. یک بار هم در دفتر کلمات صفحه 38 تمرین شد. بخش و صدا کشی کلمات جدید انجام شد.
تکلیف: کاربرگ ارمغان هفته 4 داخل پوشه ی دکمه دار به دانش آموزان تحویل داده شد تکمیل شده و شنبه مدرسه آورده شود.

بازی استراتژیک

مدرس: کرمی، هما
فعالیت: نرمش موزیکال و بازی حرکتی ریتمیک بادی پرکاشن و بازی ریتمیک بوسیله چوبک انجام شد.

آزمایشگاه

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: در آزمایشگاه برگ و جلبک زیر میکروسکوپ جهت شناخت موجودات زنده مشاهده شد.
تکلیف: درباره ی موجودات زنده و غیر زنده برای پدر و مادر مهربان توضیح دهید.

ریاضی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: تدریس صفحه ی 44 کتاب درسی با هدف تفهیم مفاهیم مربوط به جمع و تفریق , مرور و آمادگی لازم برای شروع معرفی نمادها آغاز شد . در کلاس با استفاده از دایره ها که به قسمت های مساوی تقسیم شده بودند بازی مربوط به این صفحه را انجام دادیم ( پرسیدن تعداد قطعات دایره , و بازی مربوط به جمع و تفریق را انجام دادیم ) آموزش عدد 1 و نحوه ی نوشتن آن همراه با شعر تدریس شد . صفحه ی 45 کتاب درسی با هدف آشنایی با نماد عدد یک انجام شد
تکلیف: سرمشق عدد یک در دفتر مشق انجام شود . دفتر شطرنجی انجام شود و الگوی تکرار شونده کشیده شود .

علوم اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: صفحه ی 26 کتاب درسی دنیای جانواران درس 4 با هدف آشنایی با موجودات زنده و موجودات غیر زنده آغاز شد .فیلم آموزشی فندق مربوط به این درس دیده شد . در کلاس در مورد جانداران زنده , موجودات غیر زنده صحبت کردیم و تعدادی از آنها را نام بردیم . چرخه ی زندگی پروانه و قورباغه توضیح داده شد و کلیپ مربوط به آن دیده شد .
تکلیف: در یک برگه در سمت چپ موجودات زنده و در سمت راست موجودات غیر زنده نقاشی شود . ( تلفیق علوم و ریاضی مفهوم چپ و راست )

فارسی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: صفحه ی 34 کتاب درسی با هدف آشنایی و معرفی نشانه ی م غیر آخر ( مثل مار ) و م آخر (مثل پرچم ) , تشخیص صدای م در اول , وسط , آخر , توانایی خواندن و نوشتن کلمات با حروف خوانده شده , آشنایی با نهاد مدرسه و مقرارت آن , رعایت بهداشت فردی و اجتماعی در مدرسه , احترام به مدرسه و اولیای آن , احترام به حقوق همکلاسی ها انجام شد .

نگارش اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: صحیح نوشتن شکل نشانه ی م غیر آخر و م آخر و کلمات مربوط به آن در دفتر مشق انجام شد .
تکلیف: سرمشقی که در دفتر مشق نوشته شده است انجام شود . صفحه ی 37 کتاب نگارش انجام شود .

مهارت اجتماعی

مدرس: دهقانی، نفیسه
فعالیت: مروری بر دروس هفته های گذشته کلمات جادویی ، مراحل معذرت خواهی و اتیکت صحیح نشستن انجام شد. در دوره ی دروس دانش آموزان آموختند صاف نشست میتواند به سلامت آنها کمک کند.اتیکت صحیح نشستن پشت رایانه و نحوه استاندارد کردن میز و صندلی خود با وسایل در دسترس خانه را آموختند. آشنایی با استفاده صحیح از قاشق و چنگال و آشنایی با اتیکت غذا خوری به وسیله ویدیو آموزشی انجام شد. تک تک دانش آموزان استفاده صحیح از قاشق را تمرین کردند.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: