1401/07/16
ریاضی اول
سلطانشاهی، رویا
تدریس تم 3 صفحات 15 و 16 آغاز شد . ( اهداف کلی این تم چپ و راست , جلو , پشت , بالا , پایین , ردیف , ستون , اشکال ساده ی هندسی , وسط , کنار , مهارتها شامل : منتظر شدن برای اتوبوس مدرسه , آداب سوار شدن و نشستن در اتوبوس , آداب پیاده شدن از اتوبوس , آداب عبور از خیابان , ادامه بیان عدد هر دسته بدون شمارش , درک مفهوم اضافه کردن در شی ,)
تکالیف مهارت محور :
دانش آموزان با نخود , لوبیا , لپه , عدس دسته های زیر 5 تایی درست کنند و سپس این دسته ها را روی مقوا بچسبانند و به کلاس بیاوردند . ( مثلا 3 تا عدس می شود یک دسته , 4 تا لپه می شود یک دسته ی جداگانه , هر کدام را جداگانه روی مقوا بچسبانند.دسته ها از 1 تا 5 تایی باشد )
الگوی دفتر شطرنجی انجام شود .
فارسی اول
سلطانشاهی، رویا
فارسی نگاره ی 6 بازی , بازی , تماشا صفحه ی 14 تدریس شد .
( اهداف این نگاره : آشنایی با بوستان یا پارک و قسمت های مختلف آن , تقویت مهارت های زبانی , رعایت مقررات عمومی در پارک و توجه به تابلوها مثلا آب خوردن از محل آب آشامیدنی , آشنایی با نحوه ی استفاده از وسایل بازی در بوستان و رعایت نوبت , توانایی تلفظ کلید واژه های چمن , چای )
تکالیف مهارت محور : تصویرهای بیین و بگو از تم 1 تا 5 را نشان دانش آموزان دهید و از آنها بخواهید که جمله بسازند ( شفاهی) مثلا آزاده نقاشی می کشد .
نگارش اول
سلطانشاهی، رویا
کتاب نگارش لوحه ی صفحه ی همراه با شعر تدریس شد .
لوحه ی صفحه ی 14 در منزل انجام شود . زمان انجام هر لوحه 15 دقیقه است و دقت شود که دست را بر نمی داریم .
در دفتر مشق سرمشق داده شد و دانش آموزان در کلاس تمرین کردند .
هنر اول
اقبالیان، زهرا
آموزش حشره کفشدوزک انجام شد.
نقاشی برای پدر و مادر عزیز دوباره کشیده شود.
رایانه
فتحی مهماندوست، صونا
دانش آموزان با میز کار، آیکون، نوار وظیفه، دکمه شروع آشنا شدند. روشن کردن کامپیوتر با دکمه پاور و خاموش کردن کامپیوتر آموزش داده شد و با تفاوت عملکرد shut down, restart, sleep آشنا شدند.
1401/07/12
ریاضی اول
سلطانشاهی، رویا
تدریس تم 2ریاضی صفحات 10و 11 و 12 و 13 و 14 انجام شد .
( بیان تعداد اشیا یک دسته کمتر یا مساوی 5 تا , ادامه دادن یک الگو , استفاده از انگشتان دست برای نمایش , تشخیص جهت های راست و چپ ,
آشنایی اولیه با مفهوم عدد قبل و بعد, درک واژه اضافه کردن , آشنایی برای انجام انجام الگوهای الگوهای شطرنجی )
کاربرگ ارسال شده که داخل پوشه ی دکمه دار می باشد و دو صفحه ( پشت و رو ) می باشد انجام شود و داخل همان پوشه به مدرسه برگردد .
برگه ی شناسه ی تندرستی -ورزشی دانش آموزان در پوشه ی دکمه دار قرار داده شد لطفا پر شود , دانش آموزانی که زمینه ی سابقه ی بیماری دارند نامه از پزشک گرفته شود و ضمیمه ی شناسنامه تندرستی - ورزشی دانش آموز گردد و به مدرسه بیاورند .
لطفا به صفحاتی که تمرین در منزل بوده و انجام نشده , حتما انجام شود .
دانش آموزان طبق برنامه کتاب ها را همراه خود داشته باشند , و در صورت همراه نبودن کتاب فعالیت های مربوطه را انجام دهند .
علوم اول
سلطانشاهی، رویا
علوم درس 1 ادامه سایه انجام شد .
کتاب کار علوم علوی صفحات8 و9 انجام شد .
فارسی اول
سلطانشاهی، رویا
فارسی نگاره ی 1 تا 4 مرور شد .
نگاره ی 5 (از کلاس ما چه خبر )
(اهداف : آشنایی با کلاس درس و قوانین آن , آشنایی با معلم و نقش او در آموزش , رعایت ادب و احترام نسبت به معلم و مدیر و معاون , ایجاد رابطه با دانش آموزان ،توانایی تلفظ کلید واژه های امام , پرچم ,مداد, میز و نیمکت و آبی , )
ببین و بگو و گوش کن و بگو و بگرد و پیدا کن صفحه ی 13 انجام شد .
فایل صوتی شعر در راه مدرسه صفحه ی 11 پخش شد و با همدیگر همخوانی کردیم .
صدای هم آغاز , هم پایان و بخش کردن تمرین و تکرار شد .
از دانش آموزان بخواهید نگاره 5 را با هدف پرورش سخن گفتن برایتان تعریف کنند .
کلمات هم آغاز مثل آزاده و آبی (صدای اول آ )
کلمات هم پایان مثل پرچم و امام ( صدای آخر م )
در منزل هم تکرار و تمرین انجام شود .
نگارش اول
سلطانشاهی، رویا
نگارش لوحه ی صفحات 12 و 13همراه با شعر تدریس شد .
در دفتر مشق سرمشق داده شدو در کلاس تمرین شد .
کتاب نگارش صفحات 12 و 13 انجام شود .
هر لوحه 15 دقیقه زمان داده شود .
دست موقع نوشتن هر دو لوحه برداشته نمی شود .
و لوحه ی صفحه ی 13 تو خالی نوشته شود .
چند توصیه جهت تقویت مهارت دست ورزی و تقویت انگشتان :
روی یک سینی کمی آرد ریخته و با نوک انگشتان بنویسند یا نقاشی کنند , نخود و لوبیا رو جدا کنند , درب بطری آب را باز و بسته کنند , پیچ و مهره را باز و بسته کنند .
انجام فعالیت های فوق کندنویسی و بدخط نویسی دانش آموزان را ارتقا می دهد .
1401/07/11
ریاضی اول
سلطانشاهی، رویا
دانش آموزانی که صفحه ی دوم کاربرگ دیروز را انجام نداده بودند تحویل داده شد تا امروز تکمیل و برای فردا بیاورند .
دفتر شطرنجی در یک خط انجام شود .
دانش آموزانی که دفتر شطرنجی همرانشان نبود یک خط الگوی ( یکی آبی , سه تا قرمز ) را انجام دهند .
همراه دانش آموزان دفتر مشق و شطرنجی هر دو با هم باشد .
علوم اول
سلطانشاهی، رویا
تکالیف خواسته شده هفته ی قبل فردا همراه دانش آموزان باشد .
فارسی اول
سلطانشاهی، رویا
در زنگ فارسی (کتاب خوانی نگاره ی 3 ) قصه ی خرگوش و لاک پشت خوانده شد .
نگاره ی 4 ( به مدرسه رسیدیم ) صفحات 9و 10 تدریس شد.
( آشنایی با نهاد مدرسه و مقررات آن , آشنایی با پرچم ایران و توجه به رنگ های آن , آشنایی با بخش های مختلف مدرسه , نام بردن اسم مدیر مدرسه , توانایی تلفظ کلید واژه های کلاس , مدیر , آب , مدرسه , کتاب .
ایجاد علاقه به گوش کردن و سخن گفتن )
کلمات هم پایان تدریس شد .
مرور نگاره ی 1 تا 3 انجام شد .
بخش کردن کلمات جدید انجام شد .
نگاره ی 4 را از دانش آموزان بخواهید توضیح دهند ( پرورش مهارت سخن گفتن )
کلمات هم پایان درس مرور و تکرار شود .
بخش کردن کلمات نگاره ی 4 تمرین شود .
نگارش اول
سلطانشاهی، رویا
کتاب نگارش لوحه ی صفحات 10 و 11 همراه با شعر آموزش داده شد .
در دفتر مشق از هر کدام جداگانه سرمشق نوشته شد و در کلاس نوشته شد .
جهت تعمیق بخشی به مبحث الگویابی سرمشق ها در خط های بعد به صورت یکی مشکی یکی سیاه انجام شد.(تلفیق درس ریاضی و نگارش)
لوحه های صفحات 10 و 11 انجام شود .
دانش آموزانی که صفحات 9 را انجام نداده اند در منزل انجام شود .
زمان انجام لوحه ها 15 دقیقه است .
سواد مالی
ربیعی، پریسا
درس 1 (پول) با استفاده از نمایش فیلم،پاورپوینت و داستان تدریس شد.
هوش و ریاضی
سلطانشاهی، رویا
امروز کتاب هوش و ریاضی صفحه ی 8 انجام شد .
جهت تعمیق بخشی به مبحث الگو , تک تک با دانش آموزان در پای تخته کار شد .
1401/07/10
ریاضی اول
سلطانشاهی، رویا
ادامه ی تم 1 صفحات 6 و 7 آموزش داده شد.
مباحث مطرح شده انجام شد
- شمردن تا 5 و برقراری تناظر یک به یک
- تشخیص تساوی در مجموعه , آشنایی با ابزار خط کش
-ارائه نمایش های مختلف یک عدد با استفاده از انگشت دست , برقراری ارتباط بین نمایش ها و ادامه ی الگوی هندسی
-شروع تم 2 مفاهیم چپ و راست جلو پشت قبل و بعد
-تشخیص تعداد زیر 3 بدون شمارش مهارتی : پوشیدن لباس بستن دکمه های پیراهن بستن بند کفش مرتب کردن کیف قفل کردن در خانه
-تکمیل مربع شگفت انگیز
کاربرگ تم ا داده شد در منزل انجام شود.
فارسی اول
سلطانشاهی، رویا
نگاره ی 3 صفحه ی 8 ببین و بگو با مشاغل و غرفه هایی که مردم در طول روز با آن سروکار دارند مثل خواربارفروشی , نانوایی و رانندگان وسایل نقیه ی عمومی پرسیدن شغل آینده ی دانش آموزان تدریس شد.
گوش کن و بگو آشنایی با مقررات عبور و مرور , و وظایف پلیس انجام شد.
نگاره ی 1 و 2 و 3 مرور شد
بخش کردن کلمات نگاره ی 3 با شعر انجام شد.
صدای اول کلمات آزاده و آبی و ....
بخش کردن کلمات نگاره ی 3 در منزل تمرین شود
نگارش اول
سلطانشاهی، رویا
کتاب نگارش لوحه ی صفحه ی 9 با شعر آموزش و در دفتر تمرین شد.
لوحه ی صفحه ی 9 در کتاب انجام شود.
دانش آموزانی که تکالیف روز قبل را انجام ندادند انجام دهند.
جدول زمان بندی خواب و تکالیف برای دانش آموزانی که نیاز دارند کامل شود.
به دلیل گرم شدن هوا و در آوردن لباس های ورزشی جهت شناخت بهتر لباس و جلیقه ها حتما از قسمت داخل نام و نام خانوادگی دانش آموزان نوشته شود.
سپاس از همراهی شما والدین گرامی
1401/07/09
ریاضی اول
سلطانشاهی، رویا
با سلام و احترام
ریاضی تم اول تدریس شد
مفاهیم بالا پایین چپ راست ردیف ستون جلو پشت وسط
مهارت شمارش تا 5
تشخیص شباهت ها و تفاوت ها
کپی کردن الگو
تشخیص رابطه بین شکل های
یک الگو
فیلم آموزشی نمایش داده شد
تکالیف مهارت محور : از دانش آموزان بخواهید اشیای مثل هم قاشق , بشقاب , لیوان را بشمارند که تعداد کمتر از 5 دارند و شمارش از 1 شروع می شود
تکالیف مهارت محور : نشان دادن اشکال هندسی در منزل گردی , سه گوش , چهارگوش
تکالیف مهارت محور : نام بردن الگوهایی که در منزل هست مثلا فرش
یا اینکه خودشان با قاشق و چنگال الگو بسازند یکی قاشق و یکی چنگال
تمرین ریاضی صفحه ی 5 کتاب در منزل انجام شود
فارسی اول
سلطانشاهی، رویا
فارسی خوانداری تم 3 , 1و2و3 در راه مدرسه تدریس شد
که آشنایی با مقررات عبور و مرور
آشنایی با محیط بیرون از خانه میدان , خیابان و مشاغل
آشنایی با نقش پلیس
توجه به چراغ راهنمایی و عبور از خیابان
فایل صوتی شعر خدای مهربان کار شد
آشنایی با واژه های آب , آزاده و مسجد و مدرسه
آشنایی با صداهای هم آغاز مثل آب و آزاده صدای اول آ
مسجد و مدرسه صدای اول م
در منزل صداهای هم آغاز تمرین شود
واژه های جدید تمرین شد
از دانش آموزان بخواهید نگاره ی 3 را برایتان تعریف کنند
دانش آموزانی که دوست دارند می توانند شعر خدای مهربان را حفظ کنند و امتیاز دریافت کنند
*****به دانش آموزان جدید برنامه ی کلاسی و غذایی داده شد ******
جدول زمان بندی خواب , تکالیف ارسال شد
نگارش اول
سلطانشاهی، رویا
کتاب نگارش (نوشتاری ) صفحه ی 8 تدریس شد
لطفا دانش آموزان از کمی بالای خط نوشته و سپس بصورت سرسره پایین بیایند
طرز صحیح مداد گرفتن همراه کش برای بعضی از دانش آموزان انجام شد لطفا در منزل نیز این کار انجام شود
سرمشق در دفتر داده شد انجام شود
کتاب دانش آموزان را ملاحظه بفرمایید مواردی که گفته شده تکرار و تمرین در منزل حتما انجام شود
رایانه
فتحی مهماندوست، صونا
آشنایی با انواع کامپیوتر و اجزای آنها، معرفی موس و دکمه های آن و نحوه در دست گرفتن آن.