فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه منیریه تهران
کلاس: مریخ 2

ریاضی دوم

مدرس: غیبی، لیلا
فعالیت: مبحث ساعت، تمرین و تکرار شد. صفحه‌ها‌ی 27، 29، 32 کتاب با موضوع ساعت انجام شدند. کتاب کار ریاضی صفحه‌ی 55 سوال 1، صفحه‌ی 57 سوال 5 و صفحه‌ی 56 سوال 1 انجام شدند.
تکلیف: در دفتر مشق 10 تا ساعت رسم کنید و به دلخواه زمان بدهید و بنویسید.

فارسی دوم

مدرس: غیبی، لیلا
فعالیت: درس مدرسه‌ی خرگوش‌ها روخوانی شد. بخوان و بیندیش (تمیز باش و عزیزباش) تدریس و روخوانی شد. ارزشیابی فارسی برگزار شد.
تکلیف: با کلمات مهم درس مدرسه‌ی خرگوش ها جمله سازی شود. تمیز باش و عزیز باش روخوانی شود.

نگارش دوم

مدرس: غیبی، لیلا
فعالیت: صفحه‌ی 31 کامل انجام شد.
تکلیف: صفحه‌ی 32 سوال 1 رونویسی انجام شود.

هوش و ریاضی

مدرس: غیبی، لیلا
فعالیت: صفحه‌ی 14 سوال 2 و صفحه‌ی 15 سوال 1 انجام شدند.
فعالیت: «اطلاعیه ثبت‌نام مسابقات بین‌المللی کانگورو» عزیزانی که تمایل به ثبت‌نام در این مسابقه را دارند؛ برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام، به سایت www.mathkangaroo مراجعه نمایند. پوستر مربوط به این مسابقه، به عنوان کاربرگ در بخش ریاضی قرار داده شده‌است.

ریاضی دوم

مدرس: غیبی، لیلا
تکلیف: کتاب کار ریاضی صفحه ها‌ی 44 و 45 (بجز سوال 8) انجام شود.

فارسی دوم

مدرس: غیبی، لیلا
فعالیت: درس مدرسه‌ی خرگوش ها تدریس شد و پسران عزیزم نقاب‌ها‌ی زیبایشان را روی صورتشان گذاشتند و هویج‌ها را میل کردند. نگاه کن و بگو و درست، نادرست نیز انجام شدند. کتاب کار فارسی درس مدرسه‌ی خرگوش ها صفحه‌ها‌ی 32 و 33 بطور کامل و صفحه‌ی 35 سوالات 1و 2 انجام شدند.
تکلیف: کلمات مهم درس مدرسه‌ی خرگوش ها را 3 بار بنویسید. درس مدرسه‌ی خرگوش‌ها را روخوانی کنید.

املا دوم

مدرس: غیبی، لیلا
فعالیت: دیکته از 5 خط سوم درس خرس کوچولو گفته شد.
تکلیف: اولیاءگرامی لطفا دفترها‌ی املا را بررسی و امضا بفرمایید و فردا همراه پسرم به مدرسه بفرستید.عزیزانی که اشتباه املایی دارند؛ صحیح اشتباهاتشان را نوشته و جمله‌سازی کنند.

هدیه‌های آسمان دوم

مدرس: غیبی، لیلا
فعالیت: درس 5 با موضوع نحوه‌ی وضو گرفتن تدریس شد. همچنین نحوه‌ی صحیح وضو گرفتن را به صورت عملی در کلاس آموزش داده و دانش‌آموزان نیز انجام دادند. صفحه‌ی 31 انجام شد.
تکلیف: وضو در منزل تمرین شود و صفحه‌ی 29 کتاب هدیه‌های آسمانی انجام و فردا کتاب به مدرسه فرستاده شود.

هنر دوم

مدرس: علی خانی، پریسا
فعالیت: کاردستی کفشدوزک انجام شد.

سواد مالی

مدرس: خان بابایی، مریم
فعالیت: عرض سلام و ادب و احترام خدمت اولیای گرامی، در این جلسه درباره " بانک" به صورت اجمالی به بحث و گفت و گو پرداختیم. پسران عزیزم درباره تجاربی که درباره بانک و مراحل رفتن به بانک داشتند؛ گفتگو کرده و در کلاس درباره بانک نقاشی کشیدند.
تکلیف: فعالیت کتاب، در پرتال بارگذاری شد. لطفا توجه داشته باشید که در یک دفتر نقاشی ساده، که برای "سواد مالی" اختصاص داده شده است، انجام شود.

رایانه

مدرس: بابایی، ندا
فعالیت: انواع حاشیه صفحه در برنامه ورد تدریس شد.

بازی استراتژیک

مدرس: بیک وردی، بهار
فعالیت: درود بر والدین محترم و دانش آموزان فعال، امروز کمی نرمش با شمارش 4 تایی، همراه آهنگ، برای گرم کردن و هیجان بیشتر در اول کلاس انجام دادیم و بعد دو بازی با چوبک و کاپ گیم و بادی پرکاشن (هر سه مورد)، با دو آهنگ مختلف بازی و اجرا کردیم.
فعالیت: یادآوری جلسه دانش‌افزایی دبستان. جهت دریافت اطلاعات بیشتر لطفا به پرتال دانش‌آموز در روز چهارشنبه مورخ 11 آبان ماه، مراجعه نمایید. با تشکر

ریاضی دوم

مدرس: غیبی، لیلا
فعالیت: مبحث دقیقه و ساعت به طور کامل تدریس و به کمک هر کدام از دانش‌آموزان به طور مجزا تمرین شد. صفحه‌های 39 و 40 و 42 کتاب کار انجام شدند.
تکلیف: لطفا کتاب کار ریاضی صفحات 42و 43 را انجام دهید. ساعت و دقیقه را تمرین کنید.

علوم دوم

مدرس: غیبی، لیلا
فعالیت: فصل 3 کتاب درسی با موضوع گردش زمین به دور خودش و خورشید و نحوه‌ی تابش نور خورشید تدریس و صفحات 23 و 24 و سوالات کتاب انجام شدند.سنجش علوم برگزار شد.

فارسی دوم

مدرس: غیبی، لیلا
فعالیت: کتاب کار فارسی صفحه ها‌ی 28 و 29 انجام شدند.
تکلیف: لطفا صفحه‌ها‌ی 22 و 23 کتاب کار را انجام دهید. دیکته از داستان صفحه‌ی 22 کتاب کار فارسی بنویسید. درس های ستایش و خرس کوچولو را روخوانی کنید. اولیاء گرامی فردا درس مدرسه‌ی خرگوش‌ها را تدریس خواهم‌کرد. دانش آموزان عزیز حتما ماسک صورت خرگوش همراه خود بیاورند. نمونه‌ی ماسک خرگوش به عناوان کاربرگ در اختیارتان قرار داده‌شده‌است.
فعالیت: با سلام. به اطلاع می‌رساند؛ اولین جلسه دانش‌افزایی مشترک دبستان با موضوع «مهارت‌های فرزندپروری موثر» به صورت مجازی، روز یک‌شنبه 15 آبان، ساعت 10:30 تا 11:30 در پرتال دانش‌آموزان برگزار خواهد‌شد. لطفا برای حضور به موقع برنامه‌ریزی دقیقی داشته‌باشید. پوستر این جلسه با عنوان کاربرگ در بخش مهارت‌های زندگی قرار داده‌شده‌است.

علوم دوم

مدرس: غیبی، لیلا
فعالیت: فصل 3 با موضوع گردش زمین به دور خودش،به دور خورشید و به وجود آمدن روز و شب و فصل ها تدریس شد و با نشان دادن کره‌ی زمین و نحوه‌ی تابش نور خورشید به آن بوجود آمدن شب و روز را پسرانم مشاهده کردند..کتاب کار صفحات 23،24،25 انجام شدند.
تکلیف: شنبه از فصل های 1،2،3 پرسش و پاسخ خواهیم داشت. کتاب کار علوم و کتاب درسی علوم به منزل فرستاده‌شد. از کتاب کار علوم قسمت‌های درسنامه‌ی هر فصل یعنی صفحات (9و10_19،20،21،22_32،33،34) را بخوانید. فقط صفحات 27 و 28 را انجام دهید. همچنین اولیاء گرامی توجه داشته باشید؛ می‌توانید برای تمرین و پرسش و پاسخ، از کتاب کار علوم علوی تا صفحه‌ی 39 استفاده کنید. نوشتن و جواب دادن به سوالات تا صفحه‌ی 39 کتاب کار اجباری نیست و کاملا اختیاری است.

فارسی دوم

مدرس: غیبی، لیلا
فعالیت: کتاب کار فارسی صفحات 23 و 24 انجام شدند.
تکلیف: 7 خط دیکته از درس مسجد محله‌ی ما و روخوانی درس‌ها‌ی خرس کوچولو و راه سلامتی انجام شوند. ارمغان شماره‌ی 6 را انجام دهید.

مهارت زندگی

مدرس: قاضی نژاد، نیکو

ریاضی دوم

مدرس: غیبی، لیلا
فعالیت: صفحه‌ی 27 قسمت الگوسازی، صفحه‌ی30 و33 تقریب بزن و جمع‌های دوتایی ستونی تدریس و انجام شدند.
تکلیف: کتاب کار ریاضی صفحه‌های 24، 25 و 26 انجام شوند.

فارسی دوم

مدرس: غیبی، لیلا
تکلیف: درس‌های خرس کوچولو و ستایش را روخوانی کنید. دیکته از 5 خط آخر درس خرس کوچولو بنویسید.

املا دوم

مدرس: غیبی، لیلا
فعالیت: املاء از 5 خط دوم درس خرس کوچولو گفته شد.

قرآن دوم

مدرس: غیبی، لیلا
فعالیت: صفحه‌ها‌ی 15 تا 20 و سوره‌های ناس، حمد، توحید، کوثر و فلق جمع‌خوانی شد.
تکلیف: سوره‌ی فلق و ناس را حفظ و تمرین کنید.

مهارت اجتماعی

مدرس: مقاره عابد، مهشاد
فعالیت: در این جلسه آموزشی ابتدا مراحل عذرخواهی در قالب داستان مستر اتیکت با دانش‌آموزان مرور شد و سپس دانش‌آموزان تکالیفی که هفته قبل در خانه انجام داده بودند را خواندند. سپس چندین سناریو در قالب داستان برای دانش‌آموزان گفته شد و از آن‌ها خواسته‌شد به نوبت مراحل عذرخواهی را برای هر سناریو بگویند.
تکلیف: والدین سناریو زیر را در قالب داستان برای دانش‌آموز بخوانند و از او بخواهند مراحل عذرخواهی را در خانه برای اولیا بگویند و اولیا بازخورد خود را در پرتال مرقوم بفرمایند. سناریو : "بابام گفت سفره ی غذا رو بچینم. ولی من اونقدر مشغول بازی با تبلت بودم که آخر خودش سفره رو چید". مراحل عذرخواهی با ریتم و حرکات که جلسه قبل تدریس شده: 1- کجا اشتباه کردم؟ (با اشاره به سر یعنی فکر کردن به اشتباه) 2- او چه حسی دارد؟ (با اشاره به قلب یعنی فکر کردن به احساس طرف مقابل) 3- به او چه بگویم؟ (با اشاره به زبان یعنی فکر کردن به کلمات: معذرت می‌خواهم، عذرخواهی می‌کنم، ببخشید) 4-دفعه بعدی چیکار کنم؟ (با اشاره به سر یعنی فکر کردن به آینده)
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: