فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه جنت آباد تهران
کلاس: مهدی اخوان ثالث

ریاضی اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز کاربرگ تکرار و تمرین مباحث نوشتن اعداد به عدد و حروف،دنباله ی اعداد،علامت کوچکتر و بزرگتر،جمع و تفریق به صورت محور و ذهنی انجام شد.
تکلیف: پسرم اعداد زیر را درک کن و حفظ کن. 5 ,10, 15 ,20 ,25, 30 , 35 40 45 50 کتاب کارها جهت روانخوانی و تکرار و تمرین به عزیزانم تحویل داده شد لطفا شنبه همراه عزیزانم باشد.

فارسی اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز کاربرگ فارسی تکرار و تمرین مباحث جمله سازی،جملات نامرتب،املای تصویری،بند نویسی،خوا استثنا انجام شد.
تکلیف: پسرم ارمغان شماره ی 22 را انجام بده. روانخوانی تکرار و تمرین شود. املا تا نشانه ی خوا استثنا گفته شود.

هوش و ریاضی

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز کتاب هوش تکرار و تمرین شد.
تکلیف: شنبه تدریس نشانه ی جدید خواهیم داشت.

فارسی اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: روانخوانی کتاب فارسی صفحات 78 و 79 تکرار و تمرین شد.
تکلیف: پسرم مجددا در منزل درس قرآن و میهن ما را روانخوانی کن. روانخوانی درست زمان اتفاق می افتد که پسرهای گلم هر روز تمرین داشته باشند لطفا به این امر توجه داشته باشید.

نگارش اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز صفحات (99،100،101) دوره ای کتاب نگارش با هدف تکرار و تمرین انجام شد. کتاب کار فارسی درس خوا استثنا تمام شد. عزیزانی که غائب بودند و کتاب کار فارسی درس (ژ) و ( خوا) را انجام ندادند لطفا این بخش ها را کامل کنند.
تکلیف: پسرم با کلمات زیر جمله بساز. خواهر خواستن خواندن خواب خواهش

املا اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: دیکته جمله سازی تا نشانه ی ژ به پسرهای گلم گفته شد.
تکلیف: پسرم از عدد 11 تا 30 با عدد و حروف بنویس.

قرآن اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: فصل چهارم قرآن کامل تدریس شد و با کمک عزیزانم رحل قرآن درست کردیم.
تکلیف: تکرار و تمرین سوره های (توحید،ناس،کوثر)

شطرنج

مدرس: یوسفی، ژاله
فعالیت: با عرض سلام، امروز ما ضمن حل تمرینات ،آموزش دفاع ضعیف سیاه از پیاده مرکزی را کار کردیم. در واقع ما میدخواهیم عزیزانمان با طرح این درسها بتوانند نقاط ضعف و قوت حرکت‌ها را شناخته و راههای حمله به آنها را شناسایی نمایند درس امروز را ما با دو رویکرد به عزیزانمان نشان دادیم تا بچه ها بدانند که در مواقع مختلف چگونه باید واکنش نشان دهند. حتما عزیزانمان جزوات خود را در جلسه آینده همراه داشته باشند. من درس امروز را در زیر ارسال می کنم.

مهارت اجتماعی

مدرس: احمدی زاده، فرزانه
فعالیت: با سلام و وقت بخیر امروز با آداب تلفن صحبت کردن آشنا شدیم

فارسی اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: نشانه خوا همراه با قصه المر فیل استثنا تدریس شد در محیطی استثنا از کلاس سپس داستان شهرک الفبا تدریس شد و کلمات خوا استثنا همراه با پانتومیم در ذهن پسرهای گلم تثبیت شد . کتاب فارسی صفحه 75 و 76 تدریس شد.
تکلیف: متن درس کتاب کار روان خوانی شود و دور کلمات خوا استثنا خط قرمز کشیده شود .

نگارش اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: کلید واژه های نشانه خوا گفته شد . کتاب نگارش صفحه 97 و 98 حل شد . کتاب کار فارسی علوی صفحه 197 و 198 و 199 حل شد .
تکلیف: صفحه ی 200 کتاب کار حل شود. دیکته تا نشانه ی ژ گفته شود. فردا کتاب کار فارسی و دفتر املای علوی همراه پسرهای عزیزم باشد .

بازی دبستانی

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز جهت ایجاد انگیزه و تثبیت در ذهن پسرهای گلم به جای بازی دبستانی مسابقه ی خوانندگی و مسابقه ی کتاب خوانی انجام شد.
تکلیف: والدین عزیز درس امروز از درس های بسیار مهم بود و متاسفانه تعداد غائب ها بسیار زیاد بود بدلیل حجم بالای کار و نداشتن تایم امکان تدریس مجدد وجود ندارد لطفا عزیزانی که حضور نداشتند صفحات کتاب را انجام دهند و خواهشا پسرهای گلم غیبت نکنند نیمه دوم سال حجم کار بسیار بالاست در صورت غیبت و نداشتن تمرین پسرهای گلم عقب می مانند.

آزمایشگاه

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز به آزمایشگاه رفتیم و دانش اموزان خاک را لمس کردند سپس با گل سفالگری ساخت و ساز انجام دادند.(درس زمین خانه ی خاکی ما)
تکلیف: لطفا این کلمات از طریق کارت کلمه نوشته شود و حفظ شود. خوا استثنا(خواهش،خواندن،خواستن،استخوان،خوانندگی،خوابیدن،خواهر)

فارسی اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز درس 15 ژاله و منیژه همراه با قصه و شعر تدریس شد . متن درس خوانده شد .
تکلیف: تکلیف نداریم.

نگارش اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: نشانه ژ با داستان تدریس شد . ترکیبات ژ گفته شد . کتاب نگارش صفحه 95 و 96 حل شد . کتاب کار فارسی علوی صفحه 191 و 192حل شد.
تکلیف: دیکته از ابتدا تا نشانه ی ژ گفته شود. نکته:دانش اموزان اصولا نشانه ی ( ج ) و (ژ) را در تلفظ اشتباه بیان می‌کنند و اشتباه هم می شنوند و اشتباه هم می نویسند ،این امر فقط با تکرار و تمرین تلفظ اصلاح می‌شود. لطفا به این نکته دقت بفرمایید.

املا اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز در دفتر تلاش دسته بندی کلمات اُ استثنا را نوشتیم برای تشخیص راحت تر در نوشتار کلمات.
تکلیف: پسرم ارمغان شماره ی 21 را انجام بده.

ریاضی اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: کتاب ریاضی صفحات 125 و 126 با موضوع قرینه یابی،سودوکو،و جمع حل شد تم 18 به پایان رسید. تکرار و تمرین جمع شانه ای ،محور،جمع چند تا چند تا انجام شد.
تکلیف: پسرم جمع 3 تا 3 تا 5 تا 5 تا و از عدد 10 تا 20 به عدد و حروف بنویس.

فارسی اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز روانخوانی درس جدید تکرار و تمرین شد و صفحه ی اخر کتاب کار فارسی(190) انجام شد.
تکلیف: فردا تدریس نشانه ی جدید خواهیم داشت. املا از درس اُ استثنا گفته شود هنوز تثبیت کامل اتفاق نیوفتاده است. لطفا هر روز روانخوانی تمرین شود توقف در این موضوع موجب پیشرفت نکردن دانش اموزان خواهد شد.

شطرنج

مدرس: یوسفی، ژاله
فعالیت: امروز ما ضمن مرور ایده آل های سفید و پاسخ سیاه در این رابطه ،آموزش مات ناپلئونی را داشتیم ،این مات با حمله دو گانه فیل و وزیر برای مات کردن بسیار جالب می باشد ،عزیزانمان ضمن دیدن طرح سفید برای مات کردن باید راههای جلوگیری از ماتی و همچنین بررسی علت انجام حرکات اشتباه سیاه را بدانند. تا اینگونه در دام مات ناپلئونی نیفتند. ،عزیزانمان حتما باید جلسه بعد جزوات خودشان را همراه داشته باشند و در منزل حتما شطرنج بازی کنند.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: