1402/11/30
ریاضی اول
شیخ الاسلامی، سحر
امروز تم 19 کتاب ریاضی با تکرار و تمرین مباحث جمع و تفریق در مسئله و سودوکو و قرینه یابی در کلاس به اتمام رسید.
2 صفحه کتاب کار با همین مباحث انجام شد.
پسرم صفحه ی 138 کتاب کار ریاضی را در منزل انجام بده و همراه خود فردا به کلاس بیاور.
فارسی اول
شیخ الاسلامی، سحر
تکرار و تمرین درس های فارسی توسط کاربرگ.
1) یک صفحه املا به صورت جمله از متن درس در بازار ' میهن ما ' قرآن نوشته شود.
2) متن درس قران ' میهن ما ' در بازار روان خوانی شود .
3 ) سوالات زیر در دفتر تلاش نوشته شود و توسط دانش اموز پاسخ داده شود .
1) نام دیگر مغازه ؟
2) دیوار ها را می سازد؟
3) خانه ی خدا ؟
4) کسی که نقاشی می کند ؟
5) از جایی که کیک می خریم ؟
املا اول
شیخ الاسلامی، سحر
امروز املای تشخیصی از درس خوا استثنا گفته شد.
لطفا هر روز کلمات اُ استثنا و خوا استثنا به صورت کارت کلمه و دیداری با پسرهای گلم کار شود تا کامل تثبیت شود در حافظه ی گل پسرهای عزیزم
فردا تدریس نشانه خواهیم داشت کتاب فارسی همراه عزیزانم باشد.
بازی استراتژیک
سادات، هلیا
هماهنگی فردی
هماهنگی گروهی
هماهنگی چشم و پا
هماهنگی چشم و دست
تقویت حس دهلیزی
بازی دبستانی
شیخ الاسلامی، سحر
بازی دبستان بازی روباه و لک لک امروز انجام شد با هدف تقویت تعادل ،سرعت و استقامت بدنی در دانش آموز.
تکلیف نداریم .
آزمایشگاه
شیخ الاسلامی، سحر
امروز با پسرهای عزیزم به آزمایشگاه رفتیم و آزمایش های مربوط به درس (هوا در اطراف ما) انجام شد.
تکلیف نداریم.
1402/11/29
ریاضی اول
شیخ الاسلامی، سحر
امروز 2 صفحه از کتاب ریاضی مبحث شروع تدریس مسئله و جمع و تفریق با شیوه های متنوع(انگشت،چوب خط،چینه،اشکال،محور) انجام شد.
پسرم جمع ها و تفریق های زیر را با هر شیوه ای که تا به الان یاد گرفتی و دوست داری انجام بده.
7+9=
9+9=
11_4=
10+5=
عدد های زیر را 5تا 5تا تا عدد 55 جلو ببر و درک کن و حفظ کن.
0،5،10،15،
علوم اول
شیخ الاسلامی، سحر
امروز فصل(در اطراف ما هوا وجود دارد) تدریس شد و کتاب کار علوم کامل انجام شد.
تکلیف نداریم.
فارسی اول
شیخ الاسلامی، سحر
امروز درس تشدید مجددا تکرار و تمرین شد،صفحات کتاب کار تکمیل شد و روانخوانی انجام شد.
دفتر املای علوی وکتاب کار علوم همراه عزیزانی که نیاوردند باشد.
1.پسرم کلمات زیر را در دفتر تلاش بنویس بخوان و ببین روی کدام از آنها علامت تشدید می آید با رنگ قرمز آن علامت را بگذار.
نقاش،دکتر،اول،سرسره،نجار،دوم،اره،داوود،کفاش،تپه،کادو،تولد،قلک،خواندن،بقال،قله،قناد،خوش مزه
2.املا از ابتدا تا درس خوا استثنا گفته شود.
هنر اول
ایروانی، سارا
این جلسه دانش آموزان با انواع شکل های گل آشنا شدند و نقاشی هایی کشیدند که داخل آن کوه، درخت، گل و چیزهایی که دوست داشتند داخل آن بود.
لطفا برای جلسه آینده دانش آموزان دفتر نقاشی و مدادرنگی و حتما حتما یک عدد قلمو هر سایز و شماره ای که دارند، برای رنگ کردن سفال همراه خود بیاورند.
ممنونم
رایانه
براتی، الناز
تمرین و تکرار ساخت انیمیشن در نرم افزار اسکرچ جونیور انجام شد.
دانش آموزان با بلوک های صدا و نقاشی کار کردند.
1402/11/28
ریاضی اول
شیخ الاسلامی، سحر
امروز تم 19 درس ریاضی با موضوع نانوایی و آداب و قوانین رفتن به این مکان آغاز شد و 2صفحه از کتاب ریاضی با موضوع شمارش و جمع دسته های 10 تایی و شمارش 10تا 10 تا آغاز کردیم کودک باید بتواند از عدد 10 تا 90 بخواند و بنویسد و درک درست از تعداد هر کدام داشته باشد و نباید فقط طوطی وار انها را بیان کند .
تکلیف نداریم.
فارسی اول
شیخ الاسلامی، سحر
امروز درس بازار علامت ( تشدید) همراه با قصه و اشنایی با مشاغل تدریس شد و متن درس روانخوانی شد .
-تشدید یک علامت است .
- در خواندن تشدید باید دقت کنیم تا نشانه ای که تشدید روی ان قرار گرفته است را با تاکید و به صورت محکم و با شدت بخوانیم.
- فقط کلمه اول می تواند تشدید بگیرد چراکه یک کلمه عربی می باشد. در صورتی دوم و سوم صرفا تشابه دارند و اصلا نیاز به تشدید ندارد.
- به هیچ عنوان نمی توانیم کلمه را به صورت تشدید دار در جدول بخش و صدا قرار دهیم.
در کلماتی مانند ممنون تشدید نمی گیرد:
چرا که هر دو نشانه هم شکل و هم صدا ، در یک بخش کلمه جای گرفته اند.
مثال بیشتر برای کلماتی که تشدید نمی گیرد. گُسَست - مِلَل - مُمکِن می خوانَند -می کنند.
1) کلمات زیر را در متن درس پیدا کنید سپس از جمله ای که ان کلمه را دارد رونویسی شود .
کلمات :
نجار:
قنادی:
تشکر:
کفاشی
2) سوالات درک مطلب متن درس پرسش و پاسخ شود.
نگارش اول
شیخ الاسلامی، سحر
امروز نوشتار علامت تشدید آموزش داده شد و از روی درس بازار رونویسی شد.
3 صفحه کتاب نگارش و 2 صفحه کتاب کار فارسی تدریس شد.
پسرم صفحه ی 205 کتاب کار را با دقت انجام بده و به کلمات تشدید دار دقت کن .
سواد مالی
منصوریآریا، درسا
درس شانزدهم (بسته بندی) تدریس شد.
راجب درس بسته بندی و مزایای آن صحبت شد.
پاورپوینت بسته بندی ارائه شد و در رابطه با آن با بچه ها صحبت شد.
انیمیشن بسته بندی غیر قابل نفوذ گذاشته شد.
انیمیشن طنز بسته بندی دیرین دیرین گذاشته شد.
کتاب بچه ها چک شد.
خواهشمند است تکلیف درس شانزدهم صفحه 124 را انجام دهند.
مهارت زندگی
علوی، زهره
سلام و عرض ادب
پیرامون مفهوم امانت و امانت داری صحبت کردیم.
1402/11/25
ریاضی اول
شیخ الاسلامی، سحر
امروز کاربرگ تکرار و تمرین مباحث نوشتن اعداد به عدد و حروف،دنباله ی اعداد،علامت کوچکتر و بزرگتر،جمع و تفریق به صورت محور و ذهنی انجام شد.
پسرم اعداد زیر را درک کن و حفظ کن.
5 ,10, 15 ,20 ,25, 30 , 35 40 45 50
کتاب کارها جهت روانخوانی و تکرار و تمرین به عزیزانم تحویل داده شد لطفا شنبه همراه عزیزانم باشد.
فارسی اول
شیخ الاسلامی، سحر
امروز کاربرگ فارسی تکرار و تمرین مباحث جمله سازی،جملات نامرتب،املای تصویری،بند نویسی،خوا استثنا انجام شد.
پسرم ارمغان شماره ی 22 را انجام بده.
روانخوانی تکرار و تمرین شود.
املا تا نشانه ی خوا استثنا گفته شود.
هوش و ریاضی
شیخ الاسلامی، سحر
امروز کتاب هوش تکرار و تمرین شد.
شنبه تدریس نشانه ی جدید خواهیم داشت.
1402/11/24
فارسی اول
شیخ الاسلامی، سحر
روانخوانی کتاب فارسی صفحات 78 و 79 تکرار و تمرین شد.
پسرم مجددا در منزل درس قرآن و میهن ما را روانخوانی کن.
روانخوانی درست زمان اتفاق می افتد که پسرهای گلم هر روز تمرین داشته باشند لطفا به این امر توجه داشته باشید.
نگارش اول
شیخ الاسلامی، سحر
امروز صفحات (99،100،101) دوره ای کتاب نگارش با هدف تکرار و تمرین انجام شد.
کتاب کار فارسی درس خوا استثنا تمام شد.
عزیزانی که غائب بودند و کتاب کار فارسی درس (ژ) و ( خوا) را انجام ندادند لطفا این بخش ها را کامل کنند.
پسرم با کلمات زیر جمله بساز.
خواهر
خواستن
خواندن
خواب
خواهش
املا اول
شیخ الاسلامی، سحر
دیکته جمله سازی تا نشانه ی ژ به پسرهای گلم گفته شد.
پسرم از عدد 11 تا 30 با عدد و حروف بنویس.
قرآن اول
شیخ الاسلامی، سحر
فصل چهارم قرآن کامل تدریس شد و با کمک عزیزانم رحل قرآن درست کردیم.
تکرار و تمرین سوره های (توحید،ناس،کوثر)
شطرنج
یوسفی، ژاله
با عرض سلام، امروز ما ضمن حل تمرینات ،آموزش دفاع ضعیف سیاه از پیاده مرکزی را کار کردیم. در واقع ما میدخواهیم عزیزانمان با طرح این درسها بتوانند نقاط ضعف و قوت حرکتها را شناخته و راههای حمله به آنها را شناسایی نمایند درس امروز را ما با دو رویکرد به عزیزانمان نشان دادیم تا بچه ها بدانند که در مواقع مختلف چگونه باید واکنش نشان دهند. حتما عزیزانمان جزوات خود را در جلسه آینده همراه داشته باشند. من درس امروز را در زیر ارسال می کنم.
مهارت اجتماعی
احمدی زاده، فرزانه
با سلام و وقت بخیر
امروز با آداب تلفن صحبت کردن آشنا شدیم