فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه جنت آباد تهران
کلاس: مهدی اخوان ثالث

ریاضی اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز در زنگ ریاضی صفحات 80 و 81 کتاب کار ریاضی را انجام دادیم با موضوعات شماره،نوشتن و مفهوم عدد 8 ،دسته بندی .
تکلیف: پسرم صفحه ی 82 کتاب کار ریاضی را در منزل انجام بده و عکس آن را برای من ارسال کن. _لوازم کلاسهای فردا: کتاب نگارش،کتاب کار فارسی،ظرف ترکیب با تمام نشانه هایی که تا امروز آموختی،جامدادی،دفتر تلاش.

فارسی اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز در ساعت اول آموزش نشانه 4 شکلیه ( اِ ِ ه ه) را با قصه و شعر و انیمیشن آموزش دادیم. درس 7 آموزش داده شد. ترکیب های این نشانه گفته شد. کلمه برای هرکدام مثال زده شد. ایم نشانه 4 شکلیست و یک هفته ی آموزشی روی این نشانه خواهیم ماند.
تکلیف: پسرم ترکیب های نشانه ( اِ ِ ه ه) را در دفترت بنویس و برای هرکدام یک کلمه مثال بزن. عکس آن را برای من بارگذاری کن لطفا. _لطفا کارت ترکیب نشانه (ز) و نشانه 4 شکلیه ( اِ ِ ه ه) را بساز و در ظرف ترکیب خود بنداز.

نگارش اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: در زنگ نگارش یک نقاشی 4 شکلی با 4شکل از نشانه جدید کشیدیم و با جایگاه نشانه های جدید آشنا شدیم در کلمه. مرحله بعد با استفاده از کد گذاری با جایگاه نشانه در کلمه به صورت شنیداری آشنا شدیم. در مرحله آخر یک صفحه از نگارش درس جدید را انجام دادیم.
تکلیف: پسرم با خمیر بازی 4 شکل نشانه جدید را بساز و اسم انها را بلند بگو و عکس آن را برای من بارگذاری کن. اگر خمیر نداری در خانه با سس قرمز روی سینی نشانه ها را با انگشت بنویس و اسم آن را بلند اعلام کن.

شطرنج

مدرس: یوسفی، ژاله
فعالیت: با عرض سلام حضور شما عزیزان. ما امروز اولین جلسه آنلاین خود را برگزار کردیم .در این جلسه ما مروری برحرکت مهره ها و اهمیت مرکز و نحوه کیش و مات داشتیم. برای آنکه عزیزانمان بهتر با مقوله مات و روش کار آشنا شوند ،ما امروز روش مات کردن با رخ و وزیر و همچنین روش مات کردن با وزیر تنها را طی یک بازی دزد و پلیس به بچه ها گفتیم تا بهتر در ذهن آنها نهادینه شود.ما بطور کلی باید بتوانیم با محدود کردن خانه های فرار شاه ،به او حمله کرده و مات کنیم ،عزیزان ،هزاران روش برای مات کردن وجود دارد اما همگی آنها از یک الگوی محدود کردن پیروی می کنند ،ما امروز یک طرح اولیه ارائه کردیم ،حتما پسرای گل ما ابتکار به خرج داده و روش های دیگری را پیدا نمایند. موفق باشید.

ریاضی اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز در زنگ ریاضی اموزش عدد 8 را همراه با انیمیشن داشتیم . سپس با بازی ترکیب های عدد 8 را ساختیم . در مرحله بعد صفحات 74،75،76 کتاب ریاضی( کتاب آموزش پرورشی) را حل کردیم. در انتها بازی مساوی و کمتر و بیشتر را انجام دادیم. لطفا عزیزانی که در کلاس نبودند صفحات کتاب را انجام دهند.
تکلیف: پسرم صفحه ی 77 کتاب ریاضی را کامل کن . عکس آن را در پرتال بارگذاری کن.

نگارش اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز در ساعت اول کتاب نگارش صفحات 58 و 59 تدریس شد. در حین نوشتن به درست نویسی و رعایت فاصله و طرز صحیح نوشتن کلمات دقت شد.
تکلیف: _1.پسرم صفحه ی 60 کتاب نگارش را در منزل بنویس و تصویر آن را در پرتال بارگذاری کن. _2 .بازی خانوادگی:داخل یک کاسه نام کلماتی که می‌توانی بخوانی را بنویس به نوبت هر عضو خانواده یک کلمه انتخاب می‌کند و می خواند هرکس تعداد کلمات بیشتری را بخواند و بتواند با آن کلمه جمله بسازد برنده بازیست و هدیه ی او این است که در خانه یک قانون زیبا برای همه میگذارد که همه باید تلاش کنند آن قانون را رعایت کنند. لطفا عکس کلمات را برای من بفرست.

املا اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز با کمک خود عزیزانم یک املا از درس اول تا نشانه ز نوشتیم . روخوانی درس ز تکرار و تمرین شد.
تکلیف: پسرم یک جدول ترکیب بکش و ترکیب هارا از درس اول تا نشانه ز بنویس و بخوان عکس آن را در پرتال بارگذاری کن. کتابهای فردا در صورت حضوری بودن ( تمام کتاب ها جهت مشاهده) در صورت مجازی شدن( کتاب نگارش ،کتاب کار فارسی،کتاب کار ریاضی) لطفا فردا دانش اموزانم غیبت نداشته باشند آموزش نشانه 4شکلی بسیار مهم را خواهیم داشت.

ریاضی اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز در کلاس تم 11 کتاب ریاضی با موضوع خروج از مدرسه و مهارتهای لازم تدریس شد. صفحات 72 و 73 کتاب ریاضی آموزش و پرورش با مفهوم تساوی آموزش داده شد. مفهوم تساوی همراه با شعر و ابزار تدریس شد.
تکلیف: پسرم صفحه ی 78 و 79 کتاب کار ریاضی را حل کن . عزیزانی که در کلاس نبودند لطفا کتابها را تکمیل کنند تا از بقیه عقب نمانند.

فارسی اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز صفحه ی 92 کتاب کار فارسی با موضوع جمله سازی جملات در هم ریخته تدریس شد. عزیزانی که در کلاس نبودند لطفا این صفحه را تدریس کنند.
تکلیف: _صفحه 93 کتاب کار فارسی. روانخوانی تمرین شود. و با توجه به آن به سوالات صفحه 94 پاسخ بده. _ دیکته ی خانوادگی : پسرم از درس اول تا درس (ای ) یک دیکته ی شب به مامان یا بابا بگو سپس دیکته را صحیح کن و بازخورد بده و اگر غلط دیدی صحیح ان را برای مامان یا بابا بنویس. ( با هدف افزایش دایره لغات،تمرین جمله سازی،تقویت روانخوانی،ایجاد شوق و انگیزه در دانش اموز،افزایش عزت نفس،تلاش برای شناخت دقیق ترکیب ها و نشانه ها)

هنر اول

مدرس: ایروانی، سارا
فعالیت: این جلسه دانش آموزان نحوه کشیدن 3 مدل لاک پشت را آموزش دیدند و کشیدند.
تکلیف: لطفا دانش آموزانی که چسب مایعیا ماتیکی و قیچی تا الان تهیه نکردند برای جلسه آینده همراه خود داشته باشند. ممنون

رایانه

مدرس: براتی، الناز
فعالیت: نقاشی صفحه 44 کتاب انجام شد. دانش آموزان با نحوه رسم بادکنک آشنا شدند. هم چنین باقی اشکال هندسی در نرم افزار کار شد.
تکلیف: ندارند

فارسی اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز نشانه ز با داستان و شعر به صورت انیمیشن برای عزیزانم تدریس شد. جدول ترکیب نشانه ز تدریس شد. ز مانند:زردالو،زیبا،سبز،بازی،سبزی این نشانه تک شکل است و در همه جا می‌آید.
تکلیف: پسرم با نوشتن ترکیبات نشانه (ز) 3کلمه بنویس. مثال زا(زانو،بازار،زار....) زَ زو زی زی

نگارش اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز نشانه ز تدریس شد. صفحات 79،80،81 کتاب کار فارسی تدریس شد. عزیزانی که غائب بودند لطفا در منزل صفحات را انجام دهند.
تکلیف: یک دیکته از درس اول تا نشانه (ای) بنویس. در صورت حضوری بودن کلاسها فردا کتابهای کار فارسی،ریاضی،کتاب کار ریاضی،دفتر تلاش همراه عزیزانم باشد.

سواد مالی

مدرس: منصوری‌آریا، درسا
فعالیت: درس دهم ( همراه بانک ) تدریس شد.
تکلیف: خواهشمند است تکالیف درس دهم صفحه 81 و جمع بندی صفحه 82 را انجام دهند. هفته آینده تمام تکالیف از درس 5 تا آخر درس 10 چک میشود.

رایانه

مدرس: براتی، الناز
فعالیت: فعالیت ص 44 انجام شد. دانش آموزان با ابزار متن اشنا شدند.
تکلیف: ندارند.

ریاضی اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز مسابقه ی سودوکو برگزار شد.
تکلیف: شنبه کتاب کار فارسی،کتاب ریاضی و کتاب کار ریاضی ،دفتر تلاش همراه عزیزانم باشد.

علوم اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: کتاب کار علوم واحد دنیای گیاهان کامل انجام شد.
تکلیف: شنبه آموزش نشانه جدید خواهیم داشت لطفا نشانه های قبلی را مخصوصا نشانه ( ای) کامل تکرار و تمرین شود تا پسرهای گلم دچار مشکل نشوند.

املا اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: املا از درس اول تا نشانه (ای) گفته شد. لطفا دفترها مشاهده شود و امضا شود. جهت ایجاد انگیزه برای عزیزانم نقاشی بکشید.
تکلیف: _پیک ارمغان شماره 12 انجام شود. (به دلیل تدریس نشدن نشانه اِ سوال هایی که کلمات اِ دارد انجام نشود) _ساخت کلمات با کارت ترکیب ها و خوانش از کلمات

رایانه

مدرس: براتی، الناز
فعالیت: تمرین صفحه 44 کتاب در کلاس انجام شد.
تکلیف: ندارند.

مهارت اجتماعی

مدرس: احمدی زاده، فرزانه
فعالیت: با سلام و وقت بخیر امروز در مورد نحوه استفاده درست از کارد و چنگال را آموزش دادیم .
تکلیف: عزیزان در منزل نحوه استفاده از کارد و چنگال را تمرین کنید (سیب،موز،خیار...)را تکه تکه کنید .
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: