فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه جنت آباد تهران
کلاس: مهدی اخوان ثالث

ریاضی اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: به مناسبت روز آتش نشانی امروز به آتش نشانی رفتیم کلی به پسران گلم خوش گذشت . سپس تم 2 با موضوع بیرون رفتن از خانه و _تشخیص تعداد 3 بدون شمارش _پوشیدن لباس مناسب ،قفل کردن در خانه،احتمال بارندگی و برداشتن چتر،بستن کمربند ایمنی،عبور از خط عابر پیاده _چپ و راست،جلو و پشت،اول دوم سوم و اشاره به الگویابی منظم تدریس شد . صفحه 9 تناظر یک به یک و جدول شگفت انگیز و صفحه 10 الگویابی صحیح با توجه به الگوی تکرار شونده حل شد .
تکلیف: تکلیف نداریم.

نگارش اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: کتاب نگارش صفحه 6 با هدف اشنایی با جهات: پایین به بالا و طرز صحیح مداد گرفتن حل شد . دانش اموزان جهت تمرین و تکرار بیشتر در دفتر تلاش لوحه نویسی کار کردند . تکلیف ندارند . کتاب فارسی و دفتر تلاش یعنی همان خط دار همراه دانش اموز باشد .
تکلیف: تکلیف نداریم.

هنر اول

مدرس: ایروانی، سارا
تکلیف: لطفا از هفته آینده تا آخر سال دانش آموزان همیشه دفتر نقاشی و مدادرنگی همراه داشته باشند. ممنون

رایانه

مدرس: براتی، الناز
فعالیت: آشنایی با اجزای رایانه نحوه جستجوی برنامه paint کار با نرم افزار paint

ریاضی اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: با سلام پسرهای عزیزم امروز در زنگ ریاضی با مفاهیم زیر آشنا شدند. تناظر یک به یک ونمایش مختلف یک عدد با استفاده از انگشتان دست و الگو یابی. با اهداف: 1.تشخیص تساوی دو مجموعه به تعداد مساوی 2.اشنایی و استفاده از ابزار خط کش 3.برقراری ارتباط بین نمایش های مختلف یک عدد و درک اینکه همه ی این نمایش ها یک عدد را بیان میکند. 4.ادامه دادن یک الگوی هندسی.
تکلیف: تکلیف نداریم.

فارسی اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: با سلام پسرهای عزیزم امروز در زنگ فارسی در نگاره (3) با مفاهیم زیر اشنا شدند. _آشنایی با قوانین عبور و مرور و رعایت نکات ایمنی مربوط به ان. _اشنایی با محیط بیرون از خانه و میدان و خیابان.... _اشنایی با نقش پلیس در جامعه. _توانایی شناخت رنگ ها بخصوص ( چراغ راهنما) _توانایی تشخیص کلمات هم آغاز و هم پایان و کلمات هم اوا ( صداهای مثل هم) به صورت شنیداری _توانایی تکرار کلمات ( آزاده،مدرسه،مسجد.....) به صورت دیداری و تشخیص کل کلمه همراه با بازی.
تکلیف: تشخیص صدای هم آغاز و هم پایان کلمات( مادر،آزاده،مدرسه،مسجد،بابا،کیف،کتاب،کفش،آب،آبی....)

نگارش اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز پسرهای عزیزم در زنگ نگارش با لوحه ی جدید آشنا شدند و صفحات 5 و 6 کتاب انجام شد . با اهداف: _توانایی رسم خطوط خمیده و از پایین به بالا با توجه به خطوط زمینه و رعایت فاصله مناسب بین خطوط _نحوه ی صحیح مداد دست گرفتن _ تقویت عضلات دست و انگشتان _هماهنگی میان چشم و دست
تکلیف: تکلیف نداریم.

املا اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: پسرهای گلم امروز در کلاس صفحات 11،12،کتاب کار فارسی خود را انجام دادند.
تکلیف: تکلیف نداریم.

سواد مالی

مدرس: شیخ رحیمی، مهسا
فعالیت: تدریس کامل درس اول
تکلیف: دانش آموزان در صورت تمایل برای جلسه بعد با خود،اسکناس و سکه آورده و ستاره دریافت می کنند حل فعالیت منزل درس اول شامل صفحه14،15 و16

مهارت زندگی

مدرس: علوی، زهره
فعالیت: سلام و عرض ادب شروع سال تحصیلی 1403_1402 رو خدمت شما عزیزان تبریک عرض می‌کنم. کلاس مهارت های زندگی با موضوع مهارت های ارتباطی و سلام کردن آغاز شد. خواندن سرود سلام کردن. تمرین سلام و احوال پرسی کردن.
تکلیف: لطفا کتاب مهارت زندگی را به معلم پایه تحویل دهید

هوش و ریاضی

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز پسرهای عزیزم صفحات 9 و 10 کتاب کار ریاضی خود را با موضوع تناظر یک به یک ،الگویابی و شمارش ابتدا توسط ابزار متنوع و سپس رجوع کردن به کتاب و شمارش اشکال انجام دادند.
تکلیف: تکلیف نداریم.

ریاضی اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز پسرهای عزیزم 2 صفحه از کتاب کار ریاضی ،صفحات 8 و 9 را با موضوع شناخت و تشخیص شباهت ها و شمارش و تعداد اشیا را انجام داد.
تکلیف: تکلیف نداریم.

فارسی اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: نگاره 1 توسط دانش اموزان مرور و دوره شد . نگاره 2 با موضوع بچه ها آماده با شعر و داستان تدریس شد . هدف اصلی شناخت وظایف هر شخص در خانواده و آشنایی با نظم و ترتیب در کارها و رعایت بهداشت فردی و توجه اکید به ارتباط موثر و به موقع خوابیدن در شب و صبحانه خوردن در روز است و شناخت دست راست و چپ و تلفظ کلمات کلیدی مثل آبی ' آزاده ' کیف ' کفش ' کتاب . و نشانه هم اغاز ان ها تاکید شد .
تکلیف: ارمغان هفته شماره 1 در منزل حل شود و روز شنبه تحویل داده شود . کتاب نگارش و فارسی و ریاضی و کتاب کار ریاضی در کلاس نزد بنده می باشد . لطفا تمامی دانش اموزان چه غایبین چه عزیزانی که کتاب ها را جهت سیمی کردن به منزل برده اند روز شنبه تمام کتاب های آموزش پرورش و کتاب کار های علوی ( دروس پایه ) را همراه داشته باشند . رضایت نامه های اردوی علمی اتش نشانی روز شنبه تحویل داده شود .

نگارش اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: لوحه جدید خط و یک نقطه با کشیدن خط افقی روی خط زمینه و رعایت فاصله گذاری خط و نقطه آموزش داده شد . سپس صفحه 4 کتاب نگارش در کلاس حل شد
تکلیف: لطفا دانش اموزان صفحه 9 کتاب کار فارسی علوی را در منزل حل کنند .

مهارت اجتماعی

مدرس: احمدی زاده، فرزانه
فعالیت: با سلام و وقت بخیر امروز آشنایی با دانش آموزان را داشتیم و با چندین مورد آداب و مهارت اجتماعی آشنا شدیم
تکلیف: لطفا 4مورد رفتار اجتماعی(2رفتار مثبت /2رفتار منفی)روی برگه A4نقاشی کنید یا (از مجله و کتاب پیدا کنید و بچسبانید ) با تشکر

ریاضی اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: ریاضی. امروز در زنگ ریاضی صفحات 3 و 4 کتاب با موضوع سرشماری،رنگ امیزی به تعداد شکلها و الگویابی تشخیص شکل تکرار شونده انجام شد. هدف کلی: آشنایی شاگردان با سرشماری و الگو یابی اهداف جزئی : انتظار می رود شاگردان بعد از تدریس این درس بدانند که: 1-سرشماری یکی از راه های جمع آوری اطلاعات است. 2_بتوانند الگوی تکرار شونده در مدل های متنوعی از الگویابی را تشخیص دهند.
تکلیف: پسر گلم در منزل با اشیا مختلف یک الگو بساز .

نگارش اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز در زنگ نگارش لوحه صفحه 3 کتاب اصلی و صفحه 8 کتاب کار با اهداف تقویت توانایی رسم خطوط عمودی از بالا به پایین زیر خط زمینه و اشنایی با طرز صحیح قلم گیری و نشستن و زاویه دست و دفتر و کتاب و تشخیص فاصله گذاری مناسب بین خطوط و تشخیص جهت فلش برای نوشتن آموزش داده شد.
تکلیف: لطفا عزیزانی که نیمه اول کتاب کارهای خود را به کلاس نیاوردند فردا حتما به همراه داشته باشند .

شطرنج

مدرس: یوسفی، ژاله
فعالیت: با عرض سلام حضور والدین گرامی درس شطرنج جلسه اول .امروز ما طرز درست گذاشتن صفحه شطرنج و شناخت خطوط اصلی( ستون ،عرض و قطر) کار کردیم.خانه هایی که از عمودی هستند ستون و خانه هایی که افقی هستند عرض و خانه هایی که اریب کج هستند قطر نامیده می شوند . همچنین ما طرز چیدن مهره ها را با بچه ها کردیم و آنها روی صفحه شطرنج تمرین کردند.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: