فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه جنت آباد تهران
کلاس: مهدی اخوان ثالث

ریاضی اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: ریاضی صفحات 116 و 117 با مفهوم جدول سودوکو،قرینه،پیدا کردن حاصل تفریق با هر شیده ای که تا به امروز دانش اموزان فرا گرفته بودند انجام شد. کتاب کار ریاضی صفحه ی 121 انجام شد.
تکلیف: پسرم حاصل جمع های زیر را با کشیدن چوب خط و عدد مورد نظر انجام بده. 4+2+3= 3+5+1= 7+1+5= 5+5+5=

فارسی اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز صفحه ی 176 کتاب کار فارسی انجام شد. درس اُ استثنا مجددا تکرار و تمرین شد. بازی خواندن کلمات اُ استثنا انجام شد. جشن اسم سورنا جان گرفته شد.
تکلیف: پسرم صفحه ی177 را بخوان و به سوالات صفحه ی 178 پاسخ بده.

املا اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: فردا از ابتدا تا نشانه ی (ج) گفته خواهد شد لطفا دفتر املاهای علوی همراه پسرهای گلم باشد.

هنر اول

مدرس: ایروانی، سارا
فعالیت: آموزش انواع درخت ها از لحاظ شکل ها، و اینکه در فصل های مختلف درخت ها به شکل در می آیند.
تکلیف: لطفا برای تمامی جلسات دفتر نقاشی و مدادرنگی و قیچی و چسب مایع یا ماتیکی همراه داشته باشند. ممنونم

رایانه

مدرس: براتی، الناز
فعالیت: دانش آموزان با بلوک های کاهش و افزایش اندازه شکلک ها و هم چنین دستورات ناپدید شدن در اسکرچ جونیور آشنا شدند.

ریاضی اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز ریاضی تدریس تم 17 را آغاز کردیم و دو صفحه ی اول کتاب با مفهوم جمع اعداد توسط تشخیص چوب خط 5تایی و تبدیل به عدد 10 و شمارش و نوشتن حاصل جمع ها انجام شد.
تکلیف: پسرم از عدد 11 تا 20 بنویس و بخوان.

فارسی اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: تدریس نشانه اُ استثنا با داستان و کدگذاری انجام شد. درس خروس خوش آواز کلمات و روانخوانی خوانده شد. کلمات اُ استثنا باید با مرور فراوان برای دانش آموز تثبیت شود. فقط با نگاه کردن مداوم است که این درس در حافظه ی دیداری کودک ثبت می شود.
تکلیف: پسرم فایل کلمات اُ استثنا در پرتال بارگزاری شد لطفا پیرینت بگیر و روی دیوار اتاقت بچسبان تا هر روز چند بار با نگاه کردن و خواندن آنها تثبیت این کلمات در حافظه ی شما اتفاق بی افتد. یا خودت روی کاغذ کلمات را بنویس و بچسبان.

نگارش اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: کتاب کار صفحه 173 و 174 انجام شد. کتاب نگارش صفحه و انجام شود. نکته:آموزش نشانه اُ استثناء برای تدریس این درس باید به دانش آموزان بفهمانیم در کلماتی که اُ استثنا دارند در کلمه صدای (او ) دیده می شود ولی صدای اُ خوانده می شود. کلمات اُ استثنا بخش و صدا کشی نمی شوند.
تکلیف: کتاب کار فارسی صفحه 175 انجام شود و فردا همراه عزیزانم باشد

سواد مالی

مدرس: منصوری‌آریا، درسا
فعالیت: تمامی دروس دوره شد.
تکلیف: **مهم** با سلام و احترام خدمت اولیای محترم خواهشمند است دست سازه های سواد مالی را حتما روز چهارشنبه11 بهمن جهت شرکت در نمایشگاه ( که در روز پنج شنبه است ) تحویل مدرسه دهید. با سپاس دپارتمان سواد مالی

مهارت زندگی

مدرس: علوی، زهره
فعالیت: سلام و عرض ادب امروز یاد گرفتیم نباید به وسایل دیگران بدون اجازه دست بزنیم.

ریاضی اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: تکرار و تمرین اعداد با نوشتن بر روی ساعت های آموزشی انجام شد.
تکلیف: تکلیف نداریم.

فارسی اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز صفحات کتاب کار فارسی درس (جنگل) انجام شد و به اتمام رسید. روانخوانی تکرار و تمرین شد. شنبه تدریس نشانه جدید خواهیم شد.
تکلیف: پسرم ارمغان 19 را انجام بده فقط قسمت علوم را انجام نده. لطفا شنبه به عنوان میان وعده موز همراه پسرهای گلم باشد.

املا اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز املای مهارتی سرعتی با تکنیک بازی کنترل کاغذ با نفس کشیدن به داخل ریه انجام شد. با هدف ایجاد انگیزه و شوق بچه ها در درس املا،تقویت روانخوانی،تقویت کار گروهی ،لذت و هیجان انجام شد.
تکلیف: روز پدر بر تمام پدرهای عزیز گلمون مبارک . یک بازی هیجان انگیز به مناسبت روز پدر : املای پدر پسری : یک کلمه توسط پسرم روی بادکنک نوشته شود ،بابا باید با سرعت آن کلمه را بخواند و بادکنک را به بالا بیندازد هر بار که بادکنک به بالا انداخته می‌شود عدد بشمار .1.2.3.. .. ،اینبار بابا یک کلمه روی بادکنک بنویسد و پسرم تلاش کند کلمه را سریع بخواند و بادکنک را به بالا بیندازد. در انتها عکس زیبای خود و بابا را با بادکنک املایی برای من بفرست.

مهارت اجتماعی

مدرس: احمدی زاده، فرزانه
فعالیت: باسلام و وقت بخیر امروز در مورد مفهوم حریم شخصی صحبت کردیم و دانش آموزان با حریم شخصی خود آشنا شدند .
تکلیف: عزیزان تکلیف ندارید

ریاضی اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: تم 16 کتاب ریاضی مبحث اعداد روی ساعت تکرار و تمرین شد و تم 16 به پایان رسید. جمع شانه ای تکرار و تمرین شد. از عدد 0تا 50 در کلاس نوشته شد و بازی اعداد نامرتب انجام شد.
تکلیف: پسرم اعداد زیر را به شیوه ی جمع شانه ای انجام بده. 9+6= 6+6= 7+8= 8+9= 8+8= 6+8= اولیای عزیز یک فیلم آموزشی از جمع شانه ای در گروه ایتا گذاشته شده است برای عزیزانی که سوال داشتند در مورد جمع شانه ای.

فارسی اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز تدریس نشانه (ج) را داشتیم. درس نارنج و برنج تدریس شد. کلمات خوانده شد‌. جایگاه نشانه به صورت شنیداری در کلمات تکرار شد. جهت ایجاد انگیزه کاردستی جغجغه گنجشکک اشی مشی ساخته شد.
تکلیف: دفتر املای علوی همراه پسرهای گلم باشد. ساعت های آموزشی که دانیال جان به عزیزانم هدیه داده بود لطفا فردا همراه پسرهای گلم باشد.

نگارش اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز نگارش نشانه جدید آموزش داده شد. ترکیبات نشانه جدید تکرار و تمرین شد. 2 صفحه نگارش و 2 صفحه کتاب کار انجام شد.
تکلیف: پسرم صفحه ی 169 کتاب کار فارسی و صفحه ی171 روانخوانی تکرار و تمرین شود‌.

شطرنج

مدرس: یوسفی، ژاله
فعالیت: امروز ما مروری بر ایده آل های سفید داشتیم ،همانطور که اطلاع دارید، هدف از طرح اینکار آنست که بتوانیم یک طرح اولیه در بازی برای خودمان داشته باشیم. طرح شامل گرفتن مرکز ،گسترش دادن مهره ها ،بخصوص مهره های جناح شاه و سپس امنیت شاه ،که ما آنرا با قلعه رفتن مهیا می کنیم و سپس رفتن سراغ جناح وزیر و بیرون آوردن اسب و فیل و بعد وزیر را خارج کرده و رخ هارا در ستون های مرکزی قرار می دادیم. حالا پاسخ سیاه به ایده آل های سفید نیز باید درست و منطقی باشد ،یعنی وقتی سفید مرکز را گرفته ،سیاه نیز متقابلا باید مرکز را گرفته و اجازه پیشروی به نیرو های سفید را ندهد، حالا به همان ترتیب مهره ها را گسترش داده و امنیت شاه را برقرار کرده و حالا بعد از کامل شدن گسترش آغاز حمله کردن رقم می خورد. عزیرانمان باید بتوانند بعداز انجام حرکات درست و منطقی بعدا تدارک حمله را ببینند.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: