فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه جنت آباد تهران
کلاس: پروفسور محمود حسابی

ریاضی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: مسابقه اقای ریاضی بر گزار شد . چهار شنبه مسابقه سودوکو ریاضی به صورت داوطلبی داشت .

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: تدریس می کاری با داستان و خواندن شعر انجام شد. می کاری زمانی می آید که کاری انجام می شود مانند: می بارد، می داند، می راند، می ماند و .... . اسم ها می کاری ندارند. مانند: مینا، اَمین و .. . کلمات با می کاری در دفتر تلاش نوشته شد . کتاب کار فارسی علوی صفحه 86حل شد .
تکلیف: 1)لطفا کلمات نوشته شده در دفتر تلاش به خوبی روخوانی شود و به صورت شفاهی با کلمات جمله سازی شود . 2) املا تا نشانه ن نوشته شود فردا املا تا نشانه ن خواهیم داشت . 3) اگر دانش اموزی صفحه 86 را در کلاس تکمیل نکرده است تکمیل کند . 4) متن صفحه 81 کتاب کار فارسی علوی جهت تمرین مرور شود . کتابهای فردا: ریاضی،کتاب کار ریاضی،کتاب کار فارسی ،دفتر تلاش و کتاب قرآن ( حتما اسم داشته باشد ) همراه دانش اموزان باشد .

نگارش اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: کلاس بدون دیوار جمله بهم ریخته را داشتیم . به حیاط رفتیم و دانش اموزان جملات بهم ریخته را به صورت گروهی با ابزار مرتب کردند .

املا اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: املا خلاق ماری به صورت حدس کلمات از نشانه ر در کلاس انجام شد . دانش اموزان بدون شنیدار املا نوشتند . هدف از این املا تقویت حافظه دانش اموز می باشد .
تکلیف: دفتر املا نزد بنده در کلاس می باشد .

قرآن اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: جشن قران برگزار شد . کتاب‌های قرآن تحویل پسرهای گلم داده شد لطفا اسم بچسبانید و فردا به کلاس بیاورید.

مهارت اجتماعی

مدرس: احمدی زاده، فرزانه
فعالیت: با سلام و وقت بخیر امروز در مورد نحوه استفاده درست از کارد و چنگال را آموزش دادیم .
تکلیف: عزیزان در منزل نحوه استفاده از کارد و چنگال را تمرین کنید (سیب،موز،خیار...) تکه تکه کنید .

ریاضی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: انتقال و مهارت جمع دو عدد و اندازه گیری و ساخت ترکیب و اشنایی با عدد 6 و نوشتار عدد 6 تدریس شد و کتاب ریاضی صفحه 66 و 67 حل شد . عدد نویسی از 0 تا 6 در کلاس نوشته شد .
تکلیف: کتاب کار ریاضی صفحه 71 در منزل حل شود .

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: مفاهیم ترکیبات و جدول دوستی و ساخت کلمه و املا تصویری و جمله سازی تمرین و تکرار شد . کتاب نگارش صفحه 57 حل شد . کتاب کار فارسی علوی صفحه 84 و 85 حل شد . روان خوانی پرسیده شد .
تکلیف: کتاب ها : کتاب کار فارسی علوی و دفتر املا و دفتر تلاش همراه دانش اموزان باشد . فردا جشن قران داریم . لطفا تمام دانش اموزان فرم مدرسه به صورت کامل بپوشند .

املا اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: املا حدس کلمات از نشانه ر تمرین و تکرار شد و کلمات در دفتر تلاش نوشته شد .
تکلیف: لطفا فردا دفتر املا علوی دانش اموزان ایجاد انگیزه مربوطه را داشته باشد . و دانش اموزان بر کلمات داخل دفتر تلاش تسلط داشته باشند . فردا املا ماری به صورت حدس کلمات از نشانه ر خواهیم داشت .

هنر اول

مدرس: ایروانی، سارا
فعالیت: این جلسه دانش آموزان به پای تخته آمدند و به صورت قرعه کشی هر دانش آموزی که پای تخته بود یک حیوان را انتخاب کرد و آن را پای تخته کشید و بقیه دانش آموزان بدون اینکه به دوستشان نگاه کنند خودشان نقاشی آن حیوان را درون دفتر خود کشیدند.
تکلیف: لطفا دانش آموزانی هفته آینده دفتر نقاشی و مدادرنگی همراه داشته باشند. ممنونم

ریاضی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: تم 10 شروع به تدریس شد. صفحه ی 65 و 66 حل شد. انتقال انگشتان از دستی به دست دیگر ، چوب خط 6 و 7 ، اندازه گیری اشکال کار شد. امروز یادگرفتیم: 5 با 1 میشه 6. 5 با 2 میشه 7. گل پسرها با انگشت 6 و 7 را نشان دادند.
تکلیف: ندارند .

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: امروز آمورش نشانه 4 شکلی (ای) را داشتیم و این هفته را کامل روی تدریس این نشانه خواهیم ماند. درس ایران همراه با ایجاد انگیزه و شعر و قصه تدریس شد. صفحه 83 کتاب کار فارسی علوی در کلاس حل شد.
تکلیف: متن درس کل خوانی شود .

نگارش اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: اموزش نوشتن صحیح نشانه جدید تدریس شد . صفحه 55 و 56 کتاب نگارش حل شد. جدول ترکیب نشانه ها و ساخت کلمه با نشانه جدید تمرین شد .
تکلیف: اگر دانش اموزی سوال یک مدادی کتاب نگارش صفحه 55 و 56 که در کلاس حل شده را تکمیل نکرده است مرتب کامل کند . ترکیبات نوشته شده در دفتر تلاش را تمرین و تکرار کنند تا خوب یاد بگیرند . املا تا نشانه ن نوشته شود. کتاب ها: کتاب کار فارسی علوی و کتاب نگارش و کتاب ریاضی و کتاب کار ریاضی و دفتر تلاش همراه دانش اموزان باشد

سواد مالی

مدرس: منصوری‌آریا، درسا
فعالیت: درس هفتم (خدمات بانک ها ) تدریس شد. انیمیشن باب اسفنجی گذاشته شد. داستان صوتی چطوری پول اسکیت را جور کنم؟ پخش شد. با بچه ها راجب وام صحبت شد. کتاب بچه ها چک شد.
تکلیف: خواهشمند است تکالیف درس هفتم صفحه 60 را انجام دهند. کتاب داستانی که در گروه گذاشته میشود را گوش بدهند معرفی کتاب داستان : چطوری پول اسکیت را جور کنم؟ ممنون میشم در صورت از هم باز شدن کتاب ها ، کتاب را منگنه یا سیمی کنید. لطفا در صورت غیبت یا نیاوردن کتاب فعالیت های درس (ششم) و درس امروز(هفتم) انجام شود.

رایانه

مدرس: براتی، الناز
فعالیت: فعالیت صفحه 39 کتاب انجام شد. دانش آموزان با نحوه رنگ کردن زمینه و کشیدن اشکال اضافی آشنا شدند.
تکلیف: ندارند.

علوم اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: علوم قسمتی از مبحث گیاهان همراه با کلیپ تدریس شد . فیلم فندوق پخش شد . درس دنیای جانوران مرور شد . سپس کتاب کار علوم علوی تا پایان دنیای جانوران تکمیل شد .

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: روانخوانی صفحه ی 81 در کلاس خوانده شد.سپس کتاب کار فارسی علوی تا پایان صفحه ی 82 انجام شد. روان خوانی پرسیده شد . ترکیبات و جمله سازی کار شد .
تکلیف: _ارمغان شماره 11 انجام شود. _کتاب نگارش صفحه 54 حل شود . _املا از درس اول تا نشانه ( ن) به صورت جمله ای نوشته شود. _لطفا از کلمات جدید حتما در املا به کار ببرید. _تکرار و تمرین ترکیب ها فراموش نشود. _روانخوانی صفحه 81 کتاب کار فارسی روز شنبه پرسیده می شود لطفا کار شود. روز شنبه آموزش نشانه ( ای)( ایران) را خواهیم داشت اگر عزیزانی لباس محلی یا سوغاتی محلی شهرشان را دوست دارند روز شنبه به همراه داشته باشند.( در صورت داشتن لباس لطفا لباس پوشیده به کلاس بیایند یا اگر عکس با لباس محلی دارند با خود بیاورند ) کتاب ها : کتاب نگارش - کتاب فارسی کتاب کار فارسی علوی - کتاب ریاضی - دفتر تلاش همراه دانش اموز باشد .دانش اموزانی که کتاب کار علوم علوی را از قبل به منزل برده بودند همراه خود بیاورند .

املا اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: املا تا پایان نشانه ی ( ر) گفته شد. دفتر املا ها به منزل فرستاده شد

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: درس نان کتاب فارسی اموزش داده شد . ایجاد انگیزه نشانه ن را داشتیم . مراحل تهیه نان و شعر زردالو تدریس شد . ببین و بگو با مشارکت دانش اموزان گفته شد . روان خوانی پرسیده شد .

نگارش اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: نشانه ن با شعر و داستان تدریس شد . ساخت کلمه و جمله سازی و ترکیبات و جدول دوستی کار شد . کتاب نگارش صفحه 52 و 53 حل شد . سپس کتاب کار فارسی علوی صفحه 77 و 78 حل شد .
تکلیف: تکلیف : فردا املا تا نشانه ر خواهیم داشت لطفا دفتر املا علوی همراه دانش اموز باشد . و دفتر املا علوی نقاشی ایجاد انگیزه داشته باشد . 1) املا تا نشانه ر نوشته شود. پایین املا با کلمات (درس ' مار ' رود )جمله ساخته شود . 2) کتاب کار فارسی علوی صفحه 79 حل شود . 3) متن صفحه 75 روان خوانی شود .

شطرنج

مدرس: یوسفی، ژاله
فعالیت: امروز ما ضمن مرور تمامی مهره های صفحه شطرنج و حل و بررسی، نحوه مات کرد. در مورد مرکز و اهمیت آن صحبت کردیم. چهار خانه در وسط صفحه شطرنج وجود دارد بنام های e4,e5,d4,d5 که به آن مرکز می گویند ،هر مهره ای در مرکز قدرتش چند برابر می شود. پس هر دو حریف می خواهند که مهره های خودشان به مرکز برسد. ما برای نشان دادن این موضوع مهره ها را در مرکز گذاشته و ارزیابی می کنیم ،مثلا فیل در مرکز 13 خانه را تحت کنترل خود می گیرد ،اما همین مهره در گوشه صفحه فقط 7 خانه را تحت کنترل دارد.چیزی که به فیل قدرت بیشتری داده مرکز است که باعث می شود خانه های بیشتری را تحت کنترل بگیرد. همچنین اسب در مرکز 8 خانه ولی در گوشه صفحه فقط 2 خانه را می تواند کنترل کند. پس عزیزانمان اینگونه جایگاه مهره ها را دیده و نحوه گرفتن خانه ها را می شناسند. خطی فرضی بین عرض چهارم و پنجم وجود دارد بنام مرز مرز حد فاصل دو چیز است و در شطرنج مشخص کننده حیطه عملکرد دو بازیکن می باشد ،بعدا ما در مورد مرز بیشتر کار خواهیم کرد. ممنون از توجه شما.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: