فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه جنت آباد تهران
کلاس: پروفسور پرویز کردوانی

ریاضی اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: امروز دانش اموزان در زنگ ریاضی با مبحث انتقال اشنا شدند.انتقال انگشتان برای شمارش عدد پنج (انتقال از دست کمتر به دست بیشتر).سپس کتاب ریاضی صفحات 25 و26 با همکاری دانش اموزان در کلاس انجام شد. کتاب کار ریاضی صفحات 31 و 32 در کلاس انجام شد.
تکلیف: دانش اموزان بر انتقال انگشتان دست تا عدد پنج مسلط باشند . دانش اموزان 2 رنگ چینه را بهم وصل کنند سپس با انگشتان دست انتقال دهند و تعداد را بیان کنند .

فارسی اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: کتاب فارسی نگاره 9 در مسجد محله تدریس شد. با هدف:آشنایی با مسجد و قسمت های مختلف آن. مشاهده دقیق تصاویر . اهمیت خواندن نماز و وضو گرفتن. نام بردن نزدیک ترین مسجد محل، رعایت قوانین در مسجد صحبت شد. تصویرک ها بخش، صدای اول، صدای آخر و بخش اول و دوم کلمات کار شد. شعر سبز و سبز و سبز به دانش اموزانی که حفظ کردند امتیاز داده شد.(حفظ شعر به تقویت حافظه دانش اموزان کمک میکند،لطفا دانش اموزان را تشویق به حفظ شعر کنید)

نگارش اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: لوحه (ه) توانایی رسم خطوط منحنی صفحه 20 تدریس شد . نکات مربوط به زیبا نویسی و مرتب نوشتن لوحه ها زیر هم تاکید شد.
تکلیف: پسر گلم لوحه های سرمشق داده شده در دفتر تلاش را زیبا و مرتب بنویس. اگر دانش اموزی لوحه ای را مشکل دارد در امتداد سرمشق ' لوحه نویسی را تمرین و تکرار کند . فردا دفتر تلاش همراه دانش اموزان باشد.

هنر اول

مدرس: ایروانی، سارا
فعالیت: فعالیت این جلسه در راستای اجرای استعدادیابی نقاشی با موضوع کتاب، داستان مورد نظر برای دانش آموزان به طور مفصل و کامل خوانده شد و طبق توضیحات گفته شده در جلسه برای اولیا، دانش آموزان شروع به کشیدن و اتود زدن طرح اولیه خود نسبت به برداشتی که از موضوع داستان داشتند کردند. طی دو جلسه طرح های خود را کامل میکنند و اشکالات را رفع و طرح نهایی روی مقوا انتقال داده میشود و رنگ آمیزی با متریال دلخواه شروع میشود
تکلیف: لطفا در تمامی جلسات دفتر نقاشی و مدادرنگی همراه داشته باشند. ممنونم

بازی دبستانی

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: امروز در کلاس بازی دبستانی بازی (پل و دریا) را انجام دادیم. پسرهای گلم باید میتوانستند تعادل خود را روی خطوط با راه رفتن حفظ میکردند. با هدف: تعادل ،هماهنگی عصب و عضله،تعادل پویا،دقت و تمرکز،هیجان

مهارت اجتماعی

مدرس: احمدی زاده، فرزانه
فعالیت: با سلام و وقت بخیر امروز با اجرای نمایش با کلمات (ببخشید، عذر خواهی می کنم ، معذرت می خواهم ) آشنا شدیم /و4مرحله عذر خواهی را شناختیم : 1-کجا اشتباه کردم ؟2- دوستم الان چه احساسی داره؟3-الان چی بهش بگم؟4-دفعه ی بعدی چی کار کنم؟
تکلیف: عزیزان در منزل بابت یک اشتباه از والدین عذر خواهی کنید و 4 مرحله آن را را طی کنید .

ریاضی اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: امروز مبحث چوب خط با داستان و شعر اموزش داده شد. دست ورزی با چوب خط هایشان انجام شد. عد های 1 تا 5 را با چوب خط نشان دادند. کتاب ریاضی صفحه 24 تدریس شد. کتاب کار ریاضی صفحه 30 در کلاس با همکاری دانش اموزان انجام شد.
تکلیف: جهت تمرین و تکرار چوب خط دانش اموز تعداد کمتر از 5 را مثلا اعضای خانواده یا تعداد ماشین یا اسباب بازی و دوستان یا ..... را با چوب خط شمارش کنند .

فارسی اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: کتاب کار فارسی صفحه 32و33 در کلاس انجام شد. بازی صدای اول و صدای اخر در کلاس انجام شد.
تکلیف: مجددا تاکید میکنم صدای اول و صدای اخر حتما در منزل تمرین شود. بعضی از دانش اموزان به تمرین بیشتری نیاز دارند.

نگارش اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: کتاب نگارش صفحه19 لوحه (م) به صورت زیبا نویسی تدریس شد.
تکلیف: پسر گلم لوحه های سرمشق داده شده در دفتر تلاش را زیبا و مرتب بنویس. اولیای محترم لطفا توجه دانش اموزان را به زیبا نویسی و روش درست نوشتن این لوحه جلب کنید تا دانش اموزان اشتباه ننویسند. دفتر تلاش فردا همراه دانش اموزان باشد.

سواد مالی

مدرس: شیخ رحیمی، مهسا
فعالیت: تدریس درس 2 چک کردن تکالیف
تکلیف: صفحه 22 انجام شود کسانی که تکالیف این جلسه را انجام ندادند برای جلسه بعد لطفا انجام دهند

شطرنج

مدرس: یوسفی، ژاله
فعالیت: امروز ما درسهای داده شده را بطور کامل مرور کردیم تا عزیزانمان، تسلط کاملی روی آنها داشته باشند. لطفا در منزل شطرنج تهیه کرده و با مهره های آموزش داده شده بازی نمایید. متشکرم

ریاضی اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: امروز پسرهای گلم در درس ریاضی با تم 4 (رفتن به مهمانی) و آشنایی اولیه با مفاهیم ضلع و زاویه در اشکال هندسی آشنا شدند. با هدف:مشاهده دقیق و توصیف چیزهای اطراف _مهارتهای استقبال و پذیرایی از مهمان ها و بدرقه مهمانها _ مهارت رفتار تربیتی و اخلاق فرزند در برابر پدر و مادر و مهمان ها _مهارت رفتارکوچکترها ،همسالان و بزرگترها _یاداوری موقعیت مکانی و اشکال ساده هندسی _تناظر صندلی ها و مبل ها با تعداد مهمان ها ،بشقابها ،قاشق ها و.... صفحه اول و دوم کتاب ریاضی و 2 صفحه از کتاب کار به اتمام رسید.

فارسی اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: نگاره 8 با موضوع رفتن به باغ وحش تدریس شد. آشنایی با محیط باغ وحش و توانایی تلفظ کلید واژه ها و تشخیص بخش ها و ساخت جمله به صورت شفاهی و توانایی جملات مرتبط با تصاویر و اشنایی با نکات ایمنی و مقررات باغ وحش تدریس شد . تکلیف تصویر خوانی و بخش کردن و تشخیص بخش اول و دوم و ...... و صدای اول و اخر کلید واژه ها در منزل تمرین و تکرار شود.
تکلیف: دفتر چهل برگ فردا همراه همه دانش اموزان باشد.

نگارش اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: کتاب نگارش لوحه صفحه 18 لوحه(ک) با شعر تدریس شد. نکات مربوط به زیبا نویسی و مرتب نوشتن لوحه ها زیر هم تاکید شد. کتاب کار فارسی صفحه 30 انجام شد.

علوم اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: امروز به ازمایشگاه رفتیم و ازمایش سبک و سنگین(رپی اب یا زیر اب ) انجام شد. اشنایی با مفهوم شناور و عدم شناور بودن اجسام در اب استفاده از حواس پنج گانه جهت شناخت پدیده های طبیعی طبقه بندی اجسام بر اساس سبکی و سنگینی استفاده هم زمان از چند حس مختلف خود بیان ویژگی ظاهری از قبیل شکل اندازه رنگ صدا و مزه توجه به اهمیت حس بینایی و شنوایی و نقش ان ها در زندگی کتاب کار علوم فصل 2 به صورت کامل انجام شد.
تکلیف: پسرم در منزل ازمایش سبک و سنگین را برای درک و تثبیت بهتر با اجسام مختلف انجام بده.

فارسی اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: امروز پسرهای گلم با نگاره 7( به به چه روستایی!) آشنا شدند. با هدف: _ شناخت محیط روستا ،نحوه زندگی،آب و هوا،نحوه نگهداری حیوانات اهلی و فواید _وظایف اعضای خانواده در روستا و نقش هر کدام _ نوع خانه های روستا،لوازم کشاورزی دامداری،محصولات روستایی _شناخت نعمت های خدا و قدردانی و شکر گذاری _شناخت نحوه رعایت بهداشت در روستا _شناخت مشاغل روستایی،کشاورزی دامداری،صنایع دستی،تهیه مواد غذایی ماست ،کره،پنیر .... _شناخت افرادی که در تهیه نان نقش دارند. _ شناخت کلید واژه ها و هم آغاز و هم پایان انها ،اشنایی با کلمات( برف،سرو،علف،پل،گوسفند، اتاق،گاو،اردک ،رودخانه) کتاب کار فارسی صفحه24 انجام شد
تکلیف: پسر گلم لطفا ارمغان هفته شماره 4 انجام شود _لطفا رضایت نامه هایی که داخل کیف عزیزانم گذاشتم امضا شود و به همراه پیک ارمغان همراه عزیزانم باشد.

نگارش اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: لوحه کتاب نگارش صفحه 13 و 17 در کلاس با شعر اموزش داده شد. به نکات زیبا نویسی و زیر هم نویسی مجددا تاکید شد.

مهارت زندگی

مدرس: علوی، زهره
فعالیت: سلام و عرض ادب آموزش نظم در رفتار، گفتار و وظایف همراه با بازی انجام شد. بازی روبات قانونمند و مامور بهداشت انجام شد.
تکلیف: لطفا یک سری وظایف برای عزیزانم در نظر بگیرید و برای انجام وظایف عزیزانم رو راهنمایی کنید.

رایانه

مدرس: براتی، الناز
فعالیت: نحوه باز کردن نرم افزار paint نقاشی با اشکال
تکلیف: ندارند.

ریاضی اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: امروز تم 3 کتاب ریاضی به اتمام رسید پسرهای گلم با جدول دوستی ( ماتریس اشنا شدند) . با هدف: _درک تجزیه کل _ترکیب اجزا در محیط پیرامون _برقراری ارتباط بین اجزای مختلف از یک کل سپس صفحه 21 کتاب ریاضی و کتاب کار ریاضی علوی به طور کامل حل و رفع اشکال شد.

علوم اول

مدرس: زارعی، سمیرا
تکلیف: دانش اموزانی که جلسه قبل کتاب کار علوم نداشتند حتما فردا همراه داشته باشند.

فارسی اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: جهت تدریس درس نگاره ها اگر دانش اموزی اسباب بازی حیوانات باغ وحش سایز کوچک یا عروسک دستی حیوانات دارد در حد یک یا دو تا داخل نایلون اسم زده فردا همراهش باشد . (کاملا اختیاری)
تکلیف: لطفا دفتر تلاش یا همان چهل برگ دانش اموزان هرروز داخل کیفشان باشد.

نگارش اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: لوحه (و ) صفحه 15 توانایی رسم خطوط از بالای خط به سمت چپ حالا بشه یه گردی سر بخوره به زیر خط لوحه ( ق بدون نقطه ) صفحه 16 توانایی رسم خطوط از بالای خط به سمت چپ حالا بشه یه گردی سپس یه کاسه به زیر خط آموزش و حل شد .
تکلیف: کتاب کار فارسی علوی صفحه 27 و 29 حل شود . (لطفا زیر هم نویسی و تمیز نوشتن رعایت شود) دانش اموزانی که صفحه حل نشده یا تکلیف ناقص دارند جهت تکمیل ' کتاب به منزل ارسال شده است . فردا همراهشان باشد . صفحه 24 کتاب کار فارسی تدریس نشده لطفا انجام نشود. به غیر از صفحه 24 اگر دانش اموزی صفحه انجام نشده یا ناقص دارد تکمیل کنند و‌کتاب فردا همراه همه دانش اموزان باشد.

بازی استراتژیک

مدرس: سادات، هلیا
فعالیت: وارم آپ در قالب بازی(حواس شنوایی، دقت و تمرکز) کار با کاپ گیم(هماهنگی چشم و دست)
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: