1401/08/29
ریاضی اول
سلطانشاهی، رویا
صفحه ی60 کتاب درسی با هدف درک مفهوم تقارن و شناخت و تشخیص اشکال متقارن با استفاده از دست ورزی و رنگ آمیزی شکل و تا کردن انجام شد .
صفحه ی 61 کتاب درسی با هدف درک مفهوم جمع و نوشتن حاصل جمع به صورت نمادی انجام شد . صفحه ی 62 درسی با هدف درک مفهوم کاهشی تفریق و نوشتن حاصل آن به صورت عددی و درک عدد صفر و توانایی نوشتن نماد آن انجام شد .صفحه ی 62 درسی با هدف تمرین سرشماری و تمرین نوشتن عددهای 0 تا 5 انجام شد .
سرمشق اعداد 0 تا 5 انجام شود .
لطفا دانش آموزان طبق برنامه ی هفتگی داده شده کتاب های خود را بیاورند .
( شنبه : کتاب فارسی ، نگارش و ریاضی آموزش و پرورش
یکشنبه: ریاضی ،فارسی ،نگارش و قرآن آموزش و پرورش
دوشنبه فارسی و نگارش آموزش و پرورش
سه شنبه : فارسی ، نگارش،ریاضی ، علوم آموزش و پرورش
چهارشنبه : فارسی ، نگارش ، علوم آموزش و پرورش
کتاب های فوق برنامه مطابق با همان روز آورده شود .
فارسی اول
سلطانشاهی، رویا
صفحه 38 درس 4 کتاب درسی با هدف پیدا کردن نشانه ی ت غیر آخر و ت آخر در کتاب انجام شد . تمرین روانخوانی انجام شد .
صفحه ی 39 با هدف خوب دیدن و خوب صبحت کردن ، نام بردن کلماتی که صدای او دارند و نام بردن میوه ها با این نشانه و اجرای نمایش ورزش دلخواه و حدس زدن انجام شد .
روانخوانی متن در دفتر مشق نوشته شده است .
با کلمات جمله بسازید ( جمله سازی با نشانه هایی که یاد گرفته ایم انجام شود مانند : سام : سام با سَبَد آمد . و در پایان حتما نقطه گذاری انجام شود.) صداکشی و بخش کردن انجام شود .
ادب , تاب , بابا , آب , دما , بست
نگارش اول
سلطانشاهی، رویا
نوشتن و صداکشی کلمات انجام شد . صفحه ی 47 درسی با هدف نوشتن کلمات با نشانه ی ت ، ساختن جمله ، نوشتن صدای اول هر تصویر و ترکیب نشانه ها در جدول دوستی انجام شد .
صفحه 48 انجام شود .
قرآن اول
سلطانشاهی، رویا
صفحه ی 28 درسی با هدف پیام قرآنی تشکر از نعمت های خدا ، صفحه ی 29 یادآوری چرخه آب و نعمت خدا و صحیح مصرف کردن آن صحبت کردیم . صفحه ی 30 درس سوم با هدف آشنایی با نهاد خانواده و وظایف آنها و خواندن شعر خانه ی ما ، صفحه ی 32 سوره ی عصر همراه با فایل صوتی خوانده شد .
سوره ی کوثر از دانش آموزانی که آمادگی داشتند پرسیده شد .
برای هفته ی آینده سوره ی عصر در صورت تمایل حفظ شود .
ورزش اول
داورزنی، حمید
مسابقات فوتبال المپیاد ورزشی مدرسه. با حضور 18 تیم از کلاس های اول برگزار گردید و با قهرمانی تیم قهرمانان ( علیرضا پور محمود_رایان رضایی _ امید سعیدی_ محمد صدرا دلپسند_ آرتان سلطان پور) به پایان رسید تیم قهرمانان به عنوان نماینده کلاس اول با نمایندگان کلاس سوم و دوم در فینال مسابقات فوتبال مدرسه حضور پیدا می کنند.
1401/08/28
ریاضی اول
سلطانشاهی، رویا
صفحه ی 55 درسی با هدف تشخیص نماد اعداد 1 تا 4 و نوشتن , اندازه گیری ( با واحد غیر استاندارد ) انجام شد .
با استفاده از چینه و مدادهای مساوی دست ورزی این صفحه انجام شد .
صفحه ی 57 درسی ( تم 9 ) با هدف مفاهیم چپ و راست , وسط , کنار , بین , ردیف و جلو , عقب ( شمردن دانش آموزان در هر ردیف , دانش آموزانی که دستشان روی میز است , دانش آموزانی که دست به سینه نشسته اند و ... ) انجام شد .
صفحه ی 58 درسی با هدف تبدیل نمایش چوب خطی به نماد عددی , درک و نمایش های مختلف یک عدد , حل جدول شگفت انگیز , نوشتن عدد 5 صفحه ی 59 انجام شد .
صفحات 49 تا 51 تم 7 کتاب کار با اهداف نماد عدد 1 و 2 , شمارش تعداد خورده شده و مانده و حل جدول شگفت انگیز انجام شد .
تم 7 کتاب کار صفحات 52 تا 55 انجام شود .
(تم 1 , تم 5 , تم 6 صفحاتی که انجام نشده است انجام شود )
فارسی اول
سلطانشاهی، رویا
صفحه ی 38 کتاب درسی با هدف معرفی صدا و نشانه ی ت , تشخیص صدا و شکل های مختلف ت در کلمات , توانایی خواندن و نوشتن کلمات با حروف خوانده شده ( تاب , توت , دست , بست , ماست ...) , صدا کشی کلمات سوت , توت و دست تدریس شد.
پخش کلیپ تدریس نشانه ی ت غیر آخر و ت آخر انجام شد و کلیپ شعر نشانه ی ت را دیدیم .
در دفتر مشق نشانه ها و کلماتی که تا الان یاد گرفتیم را نوشتیم .
گیفت نشانه ی ت به دانش آموزان داده شد .
روانخوانی زیر انجام شود :
بابا تاب بست .
ماست مسموم بود .
او با سما دوست است .
او با سام آمد .
نگارش اول
سلطانشاهی، رویا
صفحه ی 46 درسی با هدف صحیح نوشتن شکل نشانه ی ت غیر آخر و ت آخر و کلمات مربوط به آن , جایگزین کردن نشانه ی ت در جاهای صحیح خود در کلمات مختلف , ساختن کلمه انجام شد .
ترکیب نشانه ی ت با ا ، اَ ، او انجام شد. نشانه های قبلی نیز تکرار شد .
صفحه ی 45 در منزل انجام شود .
کتاب نگارش چک شد لطفا صفحاتی که کامل نیست کامل شود. ( در کتاب نوشته شده است انجام شود )
سرمشق دفتر مشق و رنگ آمیزی انجام شود .
هنر اول
اقبالیان، زهرا
آموزش حروف (س-او)کاردستی سوسمار کشیده شد و فضای اطراف با ایده های عزیزان کشیده شد
رایانه
فتحی مهماندوست، صونا
باز کردن برنامه نقاشی در ویندوز (paint) ،معرفی عملکرد ابزارهای مداد، پاکن، سطل رنگ و color 1 آموزش داده شد و دانش آموزان در برنامه تمرین کردند.
لطفا در صورت در دسترس بودن رایانه، موارد تدریس شده در برنامه paint تمرین شود.
1401/08/25
ریاضی اول
سلطانشاهی، رویا
کاربرگ ارمغان هفته ی پنجم انجام شود و روز شنبه همراه خود بیاوردند .
علوم اول
سلطانشاهی، رویا
کلیپ مربوط به درس 4 (کتاب درسی ) دنیای جانوران با هدف آشنایی با موجودات زنده و غیرزنده ، آشنایی با شکل و اندازه ی جانوران ، آشنایی با غذا و نوع حرکت جانوران ، آشنایی با چرخه ی رشد جانوران ، آشنایی با جانوران مفید و مضر دیده شد.
کتاب کار صفحات 35 تا 38 با هدف نخ دندان کشیدن ، دوری ازکارهایی که برای سلامت ما خوب نیستند و خوراکی های مفید و غیر مفید انجام شد .
کتاب کار درس 4 صفحات 39 تا 42 با هدف شناسایی موجودات زنده و غیر زنده و نحوه ی حرکت موجودات زنده انجام شد .
فارسی اول
سلطانشاهی، رویا
روانخوانی کلماتی که تمام نشانه های آن را یاد گرفتیم ، بخش کردن ، صداکشی ، نام نشانه ها از تک تک دانش آموزان پرسیده شد.
کتاب کار فارسی صفحات 55 تا 58 درس 3 (م غیر آخر و م آخر ) با هدف آشنایی با نشانه ی م , تشخیص نشانه ی م در جایگاه کلمات ، ترکیب صداها و ساخت کلمه ی جدید ، ترکیب کردن ( با + دام = بادام ) و ساخت کلمه ی جدید ، شمردن تعداد نشانه ها ، نوشتن نام هر تصویر، نوشتن کلمه برای هر نشانه و ساختن جمله و تشخیص تعداد کلمات در جمله و کشیدن چوب خط به تعداد کلمات به کار رفته در جمله انجام شد.
کتاب کار علوی به دانش آموزان داده شد . صفحات 59 تا 62 در منزل انجام شود و روز شنبه همراه خود بیاورند .
لطفا صفحاتی که دانش آموزان غیبت داشتند و انجام نشده است، انجام شود .
بازی استراتژیک
کرمی، هما
نرمش موزیکال و بازی حرکتی ریتمیک بادی پرکاشن انجام شد.
آزمایشگاه
سلطانشاهی، رویا
در زنگ آزمایشگاه فندق به کلاس علوم آمد و دانش آموزان از نزدیک او را دیدند. در مورد پرندگان ، محل زندگی ، غذا ، پوشش بدن صبحت کردیم .
دانش آموزان تحقیقاتی که در مورد جانوران انجام داده بودند را توضیح دادند.
1401/08/24
ریاضی اول
سلطانشاهی، رویا
صفحه ی 52 کتاب درسی ( تم 8 ) با هدف آشنایی با نماد 3 تدریس شد . با انگشتان دست در حالت های مختلف عدد 3 را نمایش دادیم . نحوه ی نوشتن عدد 3 با شعر ( 3 سه دندونه داره ) آموزش داده شد . با خمیر بازی عدد 3 را درست کردیم . فعالیت صفحه ی 52 در کلاس انجام شد .
صفحه ی 54 کتاب درسی با هدف آشنایی با نماد 4 تدریس شد . با انگشتان دست در حالت های مختلف عدد 4 را نمایش دادیم و همین طور شکل 4 را با خمیر بازی درست کردیم . نحوه ی نوشتن عدد 4 ( 4 شکل آچاره ) آموزش داده شد .
صفحات 45 تا 47 کتاب کار با هدف ادامه دادن الگو و تشخیص الگوی تکرار شونده , استفاده از چوب خط برای شمارش ,درک مفهوم تفریق با کمک چینه , درک مفهوم تقارن و قرینه انجام شد .
فعالیت صفحه ی 53 انجام شود ( ابتدا شکلی که تکرار می شود را در قسمت راست بکشید و سپس الگو را رسم نمایید . الگوهای بالای صفحه متصل می باشند . )
فعالیت صفحه ی 56 انجام شود ( کار با خط کش و حل جدول شگفت انگیز )
علوم اول
سلطانشاهی، رویا
صفحات 28 ، 29 ، 30 ، 31 ، 32 ، 33 با هدف شکل و اندازه ی جانوران گوناگون ،غذای و حرکت و رشد جانوران ، فایده و مضرات جانوران مفیدو غیر مفید برای ما تدریس شد . فیلم آموزشی در این رابطه دیده شد و در مورد حرکت و غذای چند جانور صبحت کردیم .
در مورد ویژگی های دو حیوان ( شکل و اندازه ، غذا ، حرکت و رشد و فایده ی آنها ) با آمادگی در کلاس حاضر شوید پرسش کلاسی خواهیم داشت .
فارسی اول
سلطانشاهی، رویا
صفحه ی 37 درس 4 با هدف معرفی صدا و نشانه ی او ( اول ) ، و ( غیر اول ) ؛ تشخیص صدا و شکل های مختلف ( او ، و ) در کلمات ، توانایی خواندن و نوشتن کلمات با حروف خوانده شده ( ) ؛ آشنایی با انواع میوه ها که صدای او دارند ( توت ، هلو ، آلو ، اَنگور ) انجام شد .
گیفت ایجاد انگیزه نشانه ی او به دانش آموزان داده شد .
روانخوانی کلمات درس 4 صفحه ی 37 در منزل تمرین شود .
فردا روانخوانی کلمات درس 1 تا 4 کتاب درسی پرسیده می شود .
نگارش اول
سلطانشاهی، رویا
صفحه ی 43 کتاب درسی با هدف صحیح نوشتن نشانه ی ( او - و ) و کلمات مربوط به آن ، جایگزین کردن نشانه ی ( او - و ) در جاهای صحیح خود در کلمات مختلف ، کامل کردن جدول دوستی و ترکیب ب ، د ، م ؛ س با ( او - و ) تمرین و انجام شد .
صفحه ی 44 کتاب نگارش انجام شود .
جدول دوستی نشانه ها ضمیمه می باشد .
در دفتر مشق هم سرمشق داده شد انجام شود .
مهارت اجتماعی
دهقانی، نفیسه
مروری بر دروس هفته های گذشته کلمات جادویی ، مراحل معذرت خواهی و اتیکت صحیح نشستن انجام شد. آشنایی با استفاده صحیح از قاشق و کارد و چنگال نحوه برش کردن مواد غذایی به وسیله کارد و چنگال را آموختند و آشنایی با اتیکت غذا خوری به وسیله ویدیو آموزشی انجام شد. تک تک دانش آموزان استفاده صحیح از کارد و چنگال را تمرین کردند.
لطفا نحوه صحیح استفاده از کارد و چنگال هنگام غذا خوردن در منزل تمرین شود. با تشکر از شما والدین گرامی
1401/08/23
ریاضی اول
سلطانشاهی، رویا
دانش آموزانی که کتاب کار علوی را همراه نداشتند فردا با خود بیاورند .
فارسی اول
سلطانشاهی، رویا
مرور نشانه ها آ , ب , اَ , د , م , س انجام شد ( صدا و اسم نشانه ها , لطفا تکرار و تمرین در منزل انجام شود تا تعداد نشانه ها کم می باشد , مجدد تاکید می کنم آی با کلاه نداریم)
کلماتی که این نشانه ها را داشته باشند از دانش آموزان بپرسید .
نشانه های س غیر آخر و س آخر و م غیر آخر و م آخر در درس 3 پیدا شد و غیر آخرها با مداد سیاه و آخر ها با مداد قرمز خط کشیده شد .
در منزل هم صدا و اسم نشانه هایی که تا الان یاد گرفتیم تکرار و تمرین شود .
کلمات درس 1 تا 3 روان خوانی انجام شود . ( هر چه بیشتر تمرین و تکرار شود و چشم و گوش عادت به دیدن و شنیدن داشته باشد یادگیری زبان جدید راحت تر است , همانطور که برای یادگیری یک زبان دیگر نیاز به تمرین و تکرار داریم )
برای تثبیت چند کلمه نوشته و جای یک نشانه را خالی بگذارید .( مثلا با... ام جای خالی د )
نگارش اول
سلطانشاهی، رویا
صفحه ی 41 کتاب درسی با هدف نوشتن صحیح شکل نشانه ی س غیر آخر و س آخر , کلمات سبد , اسب , سام انجام شد , همچنین نام هر تصویر نوشته شد , با هدف بالا بردن تمرکز و دقت دیداری نقطه چین ها کامل شد و رنگ آمیزی انجام شد و نام شکل نوشته شد .
صفحه ی 42 کتاب نگارش انجام شود .
املا اول
سلطانشاهی، رویا
از درس 1 تا 3 املا گفته شد .
کتاب های املا امروز تحویل دانش آموزان می شود لطفا ملاحظه شود ( در صفحه ی نخست نمونه امضا ولی می باشد که در آن قسمت امضا نمایید و سپس املای شماره ی یک را ملاحظه و در قسمت محل امضای ولی , امضا نمایید )
فردا دفترهای املا را همراه خود داشته باشند .
سواد مالی
ربیعی، پریسا
درس7(خدمات بانک ها) تدریس شد.
موضوعات مطرح شده عبارتند از:افتتاح حساب بانکی،دریافت کارت بانکی،صدور کارت هدیه و دریافت وام
فعالیت منزل صفحه 60 انجام شود.
مهارت زندگی
رنج بردار، محبوبه
ارزیابی تشخیصی آبان ماه با موضوع (( ترسیم خانواده)) انجام شد . در این ترسیم نشانگان قدرت تخیل، هوش فضایی، قدرت تصمیم گیری، سطح اضطراب و مدیریت هیجانات مورد ارزیابی قرار گرفت.
هوش و ریاضی
سلطانشاهی، رویا
صفحات 19 و 20 با هدف کم کردن ( مفهوم اختلاف کمتر و بیشتر ,) مربع شگفت انگیز ( دقت و تمرکز ) , معما یا مسیریابی ( دقت و تمرکز ) , الگویابی ( دوران ) انجام شد .