فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه فلکه اطلاعات تهران
کلاس: پرتقال

فارسی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: تدریس صفحه ی 31 کتاب درسی با هدف معرفی صدا و نشانه ی (د) , توانایی نوشتن نشانه ی( د ) , توانایی خواندن کلمات با صدای د ( باد , دریا , داد ) ,انجام شد . جهت ایجاد انگیزه در کلاس دفترچه ی یادداشت به دانش آموزان داده شد. کلیپ تدریس نشانه ی جدید را دیدیم . کلیپ نشانه های آ , ب و اَ جهت دوره و یادآوری دیده شد . دانش آموزانی که غیبت داشتند کلیپ تدریس نشانه ی (د) آماده شده در قسمت تکالیف پرتال مشاهده شود .
تکلیف: کلمات ابر , باد , دریا روان خوانی شود . بخش کردن و صدای اول و آخر و جمله سازی تمرین شود . کلمات دیگری که نشانه ی (د) را دارند پیدا کنید .

نگارش اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: صفحه ی 34 کتاب درسی با هدف صحیح نوشتن شکل نشانه ی (د) و کلمات مربوط به درس در قسمت بنویس انجام شد . ترکیب نشانه ی د با اَ غیر اول و (ا) انجام شد .
تکلیف: صفحه ی 33 در منزل انجام شود . ترکیب نشانه ی، ب و د با نشانه های ، ا و اَ غیر اول انجام شود .( ب با ا چی میشه با میشه , د با ا چی میشه دا میشه )

سرود

مدرس: نصیری، زهرا
فعالیت: تمرین شعر اتل متل مدرسه برای 13 آبان روز دانش آموز و تمرین سلام مدرسه انجام شد.
تکلیف: شعر اتل متل مدرسه برای جشن روز دانش آموز حفظ شود.

سواد مالی

مدرس: ربیعی، پریسا
فعالیت: درس 5(پس انداز) با استفاده از نمایش فیلم،شعر و آواز و پاورپوینت تدریس شد. فعالیت کلاسی و منزل انجام شد. تمرین و مرور 5 درس انجام شد.

مهارت زندگی

مدرس: رنج بردار، محبوبه
فعالیت: درود... صفحات 22 و 23 با موضوع «تکالیف خود را به موقع انجام دهیم.» و صفحات 24 و 25 با موضوع «به موقع بخوابیم.» تدریس شد. گفتگو در مورد ساعات استراحت، برنامه ریزی ساعات تکالیف ، ساعات خواب و اثرات مفید به موقع خوابیدن صورت پذیرفت.
تکلیف: تکلیف صفحات 25،24،23،22 در کلاس انجام شد.. در منزل برگه ای در اتاق پسران گلمان نصب شده و با مشورت پسرم، ساعات استراحت، انجام تکالیف، ساعات بازی و تفریح و ساعت خواب درج شود و پسرم هر روز ، برای هر فعالیت انجام شده در زمان مشخص شده، برای خود تیک سبز بزند، تا آموزش مدیریت زمان به نحو مطلوب صورت پذیرد. کتاب های پسران عزیزی که کامل نبود تحویل داده شده است، لطفاً بررسی شده و همراه با پسر گلمان تا جلسه بعد کامل شود. با سپاس..

هوش و ریاضی

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: صفحه ی 15 و 16 با هدف دقت و تمرکز و مفهوم های پایه مانند تشخیص شکل های هندسی , شمارش و مقایسه انجام شد .

ریاضی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: صفحه ی 10 کتاب کار با هدف پیدا کردن رابطه بین شکل های یک الگو ( به عنوان مثال دوتاآبی یکی قرمز ) و تشخیص الگوهای محیط اطراف خودش انجام شد .صفحه ی 11 کتاب کار با هدف توانایی کار با خط کش در فعالیت های مختلف و برقراری تناظر بین دو دسته و شمردن سریع انجام شد .صفحه ی 12 با هدف توانایی بدون شمردن و پیدا کردن تناظر بین اشکال و رنگ آمیزی , تشخیص الگوی صحیح انجام شد . صفحه ی 13 کتاب کار با هدف پیدا کردن الگوی صحیح و رنگ آمیزی انجام شد .
تکلیف: کاربرگ مربوط جدول سودوکو ( شگفت انگیز ) انجام شود . توجه کنید که هدف فقط توانایی تشخیص ردیف و ستون و پیدا کردن شکل صحیح جایگاه خالی می باشد ( در ردیف و ستون شکل تکراری نداریم ) پس اجازه دهیم خود دانش آموز نقاشی مربوط به تصویر را بکشد .

فارسی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: کلیپ مربوط به نشانه ی اَ را دیدیم . تکرار کلماتی که این نشانه را داشتند . کلیپ نشانه ی آ و ب هم دیده شد .کلمات درس اول و دوم روی تخته نوشته شد و توسط تک تک دانش آموزان روان خوانی انجام شد .
تکلیف: روانخوانی , صداکشی و بخش کردن کلمات درس 1 و 2 انجام شود .

نگارش اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: در کلاس در دفتر مشق کلمات درس 1 و 2 گفته شد و دانش آموزان در دفتر نوشتند , برای بار دوم روی تخته نوشته شد و مجدد در دفتر نوشتند .
تکلیف: کلمات آب , بابا , , باب , آبا در دفتر سرمشق داده شد در منزل از هر کدام یک خط بنویسند .

قرآن اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: درس جلسه ی قبل پرسیده شد .صفحه ی 18 کتاب درسی سوره ی توحید خوانده شد . صفحه ی 19 برای شعر یک نام انتخاب کردیم و خواندیم . صفحه ی 20 با هدف سلام کردن انجام شد .
تکلیف: صفحه ی 21 کتاب یک نقاشی با موضوع سلام کشیده شود . جلسه ی آینده سوره ی توحید پرسیده می شود .

ریاضی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: صفحه ی 35 کتاب ریاضی با هدف آشنایی با لبه و گوشه انجام شد . اشکال هندسی را کشیدیم و لبه و گوشه ی آن را مشخص کردیم . تم 6 صفحه ی 36 با هدف چپ, راست , وسط و کنار , بین , ردیف و ستون , جلو و پشت , اول الی پنجم انجام شد . برای تصویر تم 6 داستان گفتیم , در مورد اتاق شخصی و تمیزی و مرتب نگه داشتن آن صحبت کردیم . صفحه ی 37 کتاب درسی با هدف درک مفهوم جمع با استفاده از چینه , ارائه ی نمایش های مختلف عدد و مفهوم جمع , تمرین پیدا کردن حاصل جمع با انگشتان و چینه انجام شد ,کلیپ آموزشی در این زمینه دیده شد .
تکلیف: دانش آموزان در منزل مشابه صفحه ی 37 کتاب درسی را با وسایل ملموس ( مثلا اسباب بازی یا نخود و لوبیا )انجام دهند . دفترشطرنجی انجام شود .

فارسی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: صفحه ی 30 کتاب درسی درس2 اَبر با هدف معرفی صدا و نشانه ی اَ , توانایی نوشتن شکل های مختلف صدای اَ , توانایی خواندن و نوشتن کلمات با صداهای خوانده شده , توجه به آثار قدرت خدا (ابر , باد و ... ) , آشنایی و علاقه مندی با نحوه ی بهره گیری از طبیعت در زندگی , آشنایی با نقش ابر در چرخه ی زندگی , تاثیر باد در حرکت ابرها انجام شد . کلیپ مربوط به نشانه ی اَ اول و غیراول را دیدیم . روانخوانی کلمات درس 2 توسط تک تک دانش آموزان انجام شد . صفحات 7 تا 11 کتاب کار انجام شد .
تکلیف: در منزل کلمات درس 2 صفحه ی 30 ( ابر , دریا , بادبادک , امین ) خوانده شود و هرکدام جداگانه بخش شوت , صدای اول و آخر تمرین شود و با کلمات جمله بسازند .

نگارش اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: صفحه ی 31 درس 2 کتاب درسی با هدف صحیح نوشتن شکل نشانه ی اَ , جایگزین کردن نشانه ی اَ در جای صحیح در کلمات مختلف , تشخیص صداهای خوانده شده در کلمات مختلف , وصل کردن واژه ها به تصاویر مربوط به خود انجام شد . ترکیب نشانه ی ب با اَ انجام شد .
تکلیف: کتاب نگارش صفحه ی 32 انجام شود . در کتاب قصه کلماتی که نشانه ا(ابر , سبد ) دارند را پیدا کن و دور آن خط بکش و فردا به کلاس بیاور . نشانه اَ در دفتر چسبانده شد رنگ آمیزی شود.

هنر اول

مدرس: اقبالیان، زهرا
فعالیت: ساخت زنبور با کاغذ رنگی انجام شد.

رایانه

مدرس: فتحی مهماندوست، صونا
فعالیت: عملکرد محافظ صفحه نمایش(screen saver) توضیح داده شد و تنظیمات آن آموزش داده شد و دانش آموزان در سایت تمرین کردند.
تکلیف: لطفا در صورت در دسترس بودن رایانه، موارد تدریس شده تمرین شود.

ریاضی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
تکلیف: کاربرگ ارمغان هفته شماره ی 2 تحویل دانش آموزان شد انجام شود

علوم اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: درس 3 صفحه ی 18 , 19 , 20 و 21 با هدف ورزش کردن و سلامتی, رعایت بهداشت فردی , نظافت در مدرسه انجام شد . هر دانش آموز در مورد ورزش مورد علاقه ی خودش صحبت کرد و درباره ی فایده ی ورزش کردن صحبت کردیم . رعایت بهداشت فردی و رفتن به حمام , شستن دست ها قبل و بعد از غذا , استفاده از لیوان برای آب خوردن از آب سردکن , رعایت بهداشت هنگام سرماخوردگی و گرفتن دستمال موقع عطسه و سرفه کردن , و تمیز نگهداشتن مدرسه , خانه و شهر صحبت کردیم . کلیپ فندق مربوط به درس 3 دیده شد .

فارسی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: مرور نشانه های آ و ب انجام شد . جهت ایجاد انگیزه برای تدریس نشانه ی ا انگور و انار خوردیم . صفحه ی 43 کتاب علوی با هدف تکرار صدای ا غیر اول و نوشتن این نشانه انجام شد . صفحه ی 44 کتاب علوی با هدف یادگیری کلماتی که نشانه ی ب غیرآخر و ب آخر دارند انجام شد . صفحه ی 45 کتاب علوی با هدف صدا و ترکیب نشانه ها و تشخیص جایگاه نشانه ی ب غیر آخر و ب آخر انجام شد .صفحه ی 46 کتاب علوی با هدف صداکشی و نوشتن کلمات آب و بابا و تشخیص صدای اول کلمات و نوشتن نشانه ی ب انجام شد .
تکلیف: دانش آموزان در منزل کلمات با , بابا , آب , بابا آب را برای مامان یا بابا دیکته بگویند و صحیح کنند و شنبه به کلاس بیاورند . یک دیکته از همین کلمات برای دانش آموزان بگویید . نشانه ی ایجاد انگیزه هر دانش آموز در دفتر مشق چسبانده شد , موقع تدریس آن نشانه دانش آموز برای دوستانش هدیه ای که آن نشانه را دارد می آورد .

املا اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: در کلاس دیکته ی هوانویسی با کلمات با , بابا , آب , بابا آب را نوشتیم .
تکلیف: در منزل هم این مدل دیکته تمرین شود . ( دانش آموزان با انگشت یا مداد در هوا این کلمات را می نویسند )

بازی استراتژیک

مدرس: کرمی، هما
فعالیت: نرمش موزیکال و بازی حرکتی کاپ گیم و بازی ریتمیک کاپ گیم انجام شد.

آزمایشگاه

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: در زنگ آزمایشگاه به حیاط رفتیم و فوتبال بازی کردیم . (درس سالم باش شاداب باش)

ریاضی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: صفحه ی 31 کتاب درسی با هدف آشنایی با مفهوم تفریق با قصه گویی , چینه و چوب خط انجام شد .(از نماد تفریق استفاده نمی شود و فقط مفهوم تفریق را تمرین می کند ). صفحه ی 32 کتاب درسی با هدف الگویابی هندسی انجام شد . صفحه ی 33 کتاب درسی با هدف تکرار مفهوم تفریق و آشنایی غیر مستقیم با مفهوم صفر انجام شد .( تمرین با عددهای کمتر از 5 ) صفحه ی 34 کتاب درسی الگویابی و پیدا کردن شکل تکرار شونده و حل جدول شگفت انگیز انجام شد .
تکلیف: 1) سرمشق دفتر شطرنجی انجام شود . 2) در منزل با اشیا ملموس مثلا میوه مفهوم تفریق تمرین شود .(تمرین با عددهای کمتر از 5 ) 3) اشکال هندسی صفحه ی 35 روی برگه ی سفید کشیده شود و فردا چهارشنبه 4 آبان همراه خود بیاورید .

علوم اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: صفحه ی 15 کتاب درسی با پرسیدن از دانش آموزان که چه کارهایی به چشم و گوش آسیب می رساند انجام شد. صفحه ی 16 کتاب درسی یادآوری حس لامسه انجام شد و صفحه ی 17 با دیدن کلیپ فندق انجام شد.
تکلیف: کدام جانوران حس بویایی و شنوایی بسیار قوی دارند از پدر و مادر خود سوال کن و نقاشی آن را بکش و فردا به کلاس بیاور . چیزهایی که طبیعت می بینی مثل برگ یا میوه ی درخت کاج یا سنگ را به کلاس بیاور .

فارسی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: کلیپ مربوط به نشانه ی آ و ب که در آن کلمات آ ( اول و ا غیر اول ) و ب ( ب آخر و غیر آخر) بود را دیدیم . کلمات درس 1 را خواندیم . گوش کن و بگو ، بگرد و پیدا کن، به دوستانت بگو و نمایش انجام شد . کلیپ مربوط به چرخه ی آب را دیدیم .
تکلیف: در منزل روان خوانی کلمات درس اول انجام شود و با هر کدام از کلمات درس جمله بسازید . جهت ایجاد انگیزه فردا دانش آموزان انار دانه شده و قاشق همراه خود بیاورند .

نگارش اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: دانش آموزان در پای تخته کلمات با , بابا , آب , بابا آب را نوشتند و بخش و صداکشی این کلمات انجام شد .
تکلیف: در دفتر مشق کلمات با , بابا , آب , بابا آب نوشته شده است در منزل انجام دهند .

مهارت اجتماعی

مدرس: دهقانی، نفیسه
فعالیت: توسط میس اتیکت و نمایش مرور درس های هفته های گذشته انجام شد. به صورت رول پلی بچها با کلمات معذرت میخواهم ،ببخشید، عذر میخواهم آشنا شدند. مراحل معذرت خواهی به صورت نمایش برای بچها اجرا شد و آموختند برای معذرت خواهی چه روندی را باید طی کنند. مراحل شامل: 1)کجا اشتباه کردم؟ بچه ها حالت فکر کردن را اجرا میکنند 2) الان دوستم چه حسی دارد؟ با دست شکل قلب درست میکنند 3) الان به دوستم چی بگم؟ با دست به لب اشاره میکنند 4)برای جبران چه کنم؟ دوباره حالت فکر کردن را اجرا میکنند.
تکلیف: لطفا مراحل معذرت خواهی را به صورت زیر برای شما اجرا کنند و برای خودشان یاداوری کنند. به عنوان مثال؛ 1)کجا اشتباه کردم؟ بچه ها حالت فکر کردن را اجرا میکنند (دفتر دوستم را پاره کردم) 2) الان دوستم چه حسی دارد؟ با دست شکل قلب درست میکنند(دوستم الان ناراحت شده) 3) الان به دوستم چی بگم؟ با دست به لب اشاره میکنند. (دوستم معذرت میخوام که دفترتو پاره کردم) 4)برای جبران چه کنم؟ دوباره حالت فکر کردن را اجرا میکنند. (دیگه این‌اشتباه را نمیکنم و برای او یک دفتر جدید میخرم )
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: