فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه فلکه اطلاعات تهران
کلاس: پرتقال

ریاضی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: فعالیت‌های تم بیستم در کتاب ریاضی به اتمام رسید.
تکلیف: صفحه‌ی 141 و 142 در کتاب‌کار ریاضی انجام شود.

فارسی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: کلمات و متن درس کتاب‌خوانی در کتاب فارسی روان‌خوانی شد.
تکلیف: با سرمشق‌های دفتر مشق کارت کلمات درست شود. برای فردا از نشانه‌های ف، خ و ق از کتاب فارسی(آزاده امین) دیکته گفته می‌شود. (املا از کلمات و متن درس‌های روز برفی، درخت و همکاری می‌باشد.) دفتر املا همراه پسرم باشد. کلمات و متن نشانه‌ی ش در کتاب روان‌خوانی تمرین شود.

نگارش اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: نشانه‌ی خوا استثنا تدریس شد. تمرین‌های کتاب نگارش انجام شد. برچسب نشانه در دفتر مشق چسبانده شد.
تکلیف: سرمشق‌ها در دفتر مشق نوشته شود. پسرانم برای فردا تکلیف کتاب‌کار فارسی ندارند، لطفا املا تمرین کنند. برگه‌های رضایت‌نامه‌ی اردوی روز شنبه به پسرانم تحویل داده شد، لطفا حتما و حتما فردا به صورت امضا شده به کلاس تحویل داده شود. توجه بفرمایید که رضایت‌نامه‌ی بدون اثر انگشت فاقد ارزش است، پس حتما رضایت‌نامه‌ها هم امضا و هم اثر انگشت داشته باشند.

ورزش اول

مدرس: داورزنی، حمید
فعالیت: بازی گروهی

ریاضی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: صفحه‌ی 133 از تم نوزدهم با محوریتِ حل مسئله و تفریق روی محور است. تم بیستم با گفتگو و پرسش و پاسخ از صفحه‌ی آغازین شروع شد، سپس تمرینات مربوطه که درباره‌ی دسته‌بندی‌های اشکال و نوشتار عددها به صورت ده‌تا ده‌تا بود، انجام شد. (صفحات 135، 136 و 137 در کتاب انجام شد.)
تکلیف: صفحه‌ی 137 و 138 در کتاب‌کار ریاضی انجام شود. بخش سرگرمی در آخر تم‌ها باید در منزل انجام شود.

علوم اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: تمرین‌های درس "در اطراف ما هوا وجود دارد" در کتاب‌کار علوم انجام شد. روز سه‌شنبه فصل جدید تدریس خواهد شد.

فارسی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: کلمات و متن نشانه‌ی اِ در کتاب روان‌خوانی پرسش شد. تلاش پسرانم بسیار عالی‌ست.
تکلیف: کلمات و متن نشانه‌ی ش در کتاب روان‌خوانی تمرین شود، سه‌شنبه پرسش می‌شود.

نگارش اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: نشانه‌ی تک شکلی ژ تدریس شد. جدول دوستی آموزش داده شد. جایگاه نشانه در کلمه آموزش داده شد. ( مانند نشانه‌های تک شکلی، ژ هم در اول کلمه می‌آید، هم وسط و هم آخر) کاربرگ نشانه در دفتر مشق چسبانده شد. آقای کیان چهل‌ستونی برای ایجاد انگیزه‌ی نشانه‌ی جدید به دوستان خود ژله، توپ ژله‌ای و ماژیک هدیه دادند، از ایشان و خانواده‌ی محترم کمال تشکر را داریم. هم‌چنین مدیریت محترم دبستان به دلیل یادگیری نشانه‌ی ژ به پسرها ژله هدیه دادند.
تکلیف: سرمشق‌های جدید در دفتر مشق نوشته شده است، کامل گردد. (تعدادی از دانش‌آموزان تکلیف دفتر مشق خود را در کلاس انجام دادند) تکلیف روز یکشنبه: صفحه‌ی 151 و 152 در کتاب‌کار فارسی می‌باشد. همچنین به دلیل تعطیلی روز دوشنبه و تدریس نشانه‌ی جدید در روز سه‌شنبه، صفحه‌ی 153 و 154 نیز در روز دوشنبه انجام شود.

بازی استراتژیک

مدرس: جوکار، محدثه
فعالیت: وارم آپ با هدف مهارت جابه جایی انجام شد. بازی ریتمیک گروهی(بادی پرکاشن)با هدف مهارت غیرجابه جایی،ارتباط و همکاری بین دوست انجام شد
برف زمستانی: موهبت الهی و مراقبت‌های لازم

برف زمستانی: موهبت الهی و مراقبت‌های لازم

رده: پرورشی
توضیح: برف زمستانی یکی از نعمت‌های بزرگ الهی است که علاوه بر زیبایی طبیعی، فواید بسیاری برای محیط زیست و زندگی انسان‌ها دارد. اما در عین حال، نیازمند رعایت نکاتی برای حفظ سلامتی و ایمنی است. فواید برف زمستانی 1.تأمین منابع آبی: برف با ذوب شدن تدریجی، منبع مهمی برای تأمین آب‌های زیرزمینی و رودخانه‌ها است. 2.کنترل دمای زمین: برف مانند یک عایق طبیعی عمل کرده و از کاهش شدید دمای زمین جلوگیری می‌کند. 3.افزایش حاصل‌خیزی خاک: برف مواد معدنی را به زمین بازمی‌گرداند و برای کشاورزی مفید است. 4.پاکسازی هوا: بارش برف باعث جذب آلاینده‌ها و تصفیه هوا می‌شود. مراقبت‌های لازم در هنگام بارش برف 1.گرم نگه داشتن بدن: پوشیدن لباس‌های گرم و چندلایه، کلاه و دستکش برای جلوگیری از سرمازدگی ضروری است. 2.احتیاط در تردد: هنگام رانندگی در جاده‌های برفی، استفاده از زنجیر چرخ و رعایت سرعت مطمئنه بسیار مهم است. 3.پیشگیری از یخ‌زدگی لوله‌ها: عایق‌بندی لوله‌های آب در مناطق سردسیر مانع از ترکیدگی آن‌ها می‌شود. 4.مصرف مواد غذایی مقوی: خوردن غذاهای گرم و پرکالری به حفظ دمای بدن کمک می‌کند. 5.احتیاط در پیاده‌روی: استفاده از کفش‌های ضدلغزش برای جلوگیری از سرخوردن و آسیب‌دیدگی توصیه می‌شود. برف اگرچه زیبایی خاصی به طبیعت می‌بخشد، اما رعایت اصول ایمنی و مراقبتی در این فصل، برای حفظ سلامت و جلوگیری از مشکلات ضروری است.

ریاضی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: صفحه‌ی 130 و 131 در کتاب ریاضی درسی (زنبوری) انجام شد.
تکلیف: صفحه‌ی 136 در کتاب‌کار ریاضی انجام شود.

فارسی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: روان‌خوانی از درس‌های کتاب فارسی خوانداری پرسش شد. نشانه‌ی ز در کتاب روان‌خوانی پرسش شد.
تکلیف: صفحه‌ی 25 و 26 (متن و کلمات نشانه‌ی اِ) تمرین شود، به صورت فردی پرسش خواهد شد.

نگارش اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: جدول تشخیصی او و اُ استثنا انجام شد.

مهارت زندگی

مدرس: دهقانی، نفیسه
فعالیت: دانش آموزان عزیز امروز در کلاس آنلاین حریم خصوصی و اجازه گرفتن را آموختند‌

ریاضی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: مفهوم مسئله به پسرانم توضیح داده شد. ابتدا مسئله به پسرانم معرفی شد سپس نحوه‌ی پرداخت به مسئله آموزش داده شد. بعد از اینکه این مفهوم در ذهن پسرها جا افتاد بازیِ مربوط به مفهوم مسئله را انجام دادیم. عددنویسیبه صورت عدد و حروف از یک تا بیست در دفتر مشق تمرین شد.
تکلیف: صفحه‌ی 135 در کتاب‌کار ریاضی انجام شود. الگوی عدد ده را یکبار به صورت منظم و مرتب بنویس.( الگوی عددی ده‌تا ده‌تا) پسرم یک‌بار اعداد را از یک تا بیست به صورت عدد و حروف در درفتر مشقت بنویس.

علوم اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: برگزاری سنجش علوم.

فارسی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: کارت کلماتِ نشانه‌های ه و اُ استثنا(و) پرسش شد. املا گفته شد. دفترها پس از بررسی به پسرانم تحویل داده شد. از املای پسرانم لذت بردم.
تکلیف: صفحه‌ی 149 و 150 در کتاب‌کار فارسی انجام شود. یک دیکته از نشانه‌ی ه (ه مثل مهتاب) نوشته شود. ارمغان نوزدهم انجام شود. کلمات و متن نشانه‌ی ز در کتاب روان‌خوانی (صفحه‌ی 22 و 23 ) تمرین شود. شنبه به صورت فردی پرسش خواهد شد. شنبه کتاب روان‌خوانی همراه پسرانم باشد.

سواد مالی

مدرس: ربیعی، پریسا
فعالیت: درس12(کسب و کار خانگی روستایی) با ارائه ویدیو آموزشی تدریس شد. مباحث مطرح شده عبارتند از:آشنایی با انواع مشاغل روستایی و تفاوت آن ها با کسب و کارهای شهری،کسب درآمد در روستاها و بررسی انواع روش های کسب درآمد. فعالیت کلاسی صفحات 96 و 97 به صورت گروهی انجام شد. تکالیف دانش آموزان بررسی شد.
تکلیف: فعالیت منزل انجام شود.

رایانه

مدرس: فخاریان، یاسمن
فعالیت: در این جلسه آموزش نرم افزار نقاشی به پایان رسید و در این جلسه نحوه پیش نمایش و چاپ نقاشی و نحوه قرار دادن نقاشی در پس زمینه آموزش داده شد.
تکلیف: پروژه صفحه 52 کتاب را انجام داده و عکس آن را در پرتال بخش رایانه داخل همین تکلیف ارسال کنید. انجام این تکلیف الزامی و مهلت ارسال آن تا تاریخ 23 بهمن می باشد. درس این جلسه در منزل مرور و تمرین شود جلسه ی آینده از آن پرسش کلاسی خواهیم داشت.

ریاضی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: تم نوزدهم با گفتگو درباره‌ی صفحه‌ی آغازین شروع شد و دو صفحه از آن انجام شد.
تکلیف: صفحه‌ی 134 در کتاب‌کار ریاضی انجام شود.

فارسی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: کلمات و متن درس چشمه و چراگاه روان‌خوانی شد.
تکلیف: برای فردا از درس لک‌لک و ورزش و پرواز و جنگل از کتاب فارسی خوانداری (آزاده و امین) املا گفته می‌شود. دفتر مشق کامل شود‌.

نگارش اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: برگزاری سنجش فارسی.
تکلیف: برای فردا املا تمرین شود و تکالیف دفتر مشق انجام شود‌.

ورزش اول

مدرس: داورزنی، حمید
فعالیت: نرمش.آموزش حرکت کرانچ.بازی فوتبال.
آشنایی با هویت ملی

آشنایی با هویت ملی

رده: پرورشی
توضیح: ایران، کشوری با تاریخ و فرهنگ غنی، همواره به نمادها و نشانه‌های ملی خود اهمیت ویژه‌ای داده است. یکی از این نمادها، پرچم ملی ایران است که نمایانگر هویت، استقلال و وحدت ملی ایرانیان است. ساخت پرچم توسط دانش‌آموزان می‌تواند یک فعالیت آموزشی و فرهنگی بسیار مفید باشد. این فعالیت نه تنها به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا با تاریخ و فرهنگ کشور خود آشنا شوند، بلکه فرصتی برای ابراز خلاقیت و همکاری گروهی نیز فراهم می‌آورد. در این فعالیت، دانش‌آموزان می‌توانند با استفاده از مواد مختلف مانند پارچه، رنگ، کاغذ پرچم ایران را بسازند. آن‌ها می‌توانند در مورد رنگ‌ها و نمادهای موجود در پرچم صحبت کنند؛ به عنوان مثال، رنگ سبز نماد رشد و امید، رنگ سفید نماد صلح و رنگ قرمز نماد شجاعت و ایستادگی است. همچنین، دانش‌آموزان می‌توانند درباره نشان وسط پرچم که شامل هشت‌پر و کلمه "الله" است، تحقیق کنند و مفهوم آن را درک کنند. این فعالیت می‌تواند به تقویت حس ملی‌گرایی و تعلق خاطر به کشور کمک کند و همچنین فرصتی برای بحث و تبادل نظر درباره ارزش‌های انسانی و اجتماعی فراهم آورد. در نهایت، ساخت پرچم توسط دانش‌آموزان می‌تواند به عنوان یک یادگاری از عشق و احترام به وطن باقی بماند.
آشنایی با هویت ملی

آشنایی با هویت ملی

رده: پرورشی
توضیح: پرچم ملی ایران، نماد هویت و تاریخ غنی این سرزمین است. این پرچم با رنگ‌ها و نمادهای خاص خود، نمایانگر ارزش‌ها، آرمان‌ها و فرهنگ ایرانیان است. آشنایی دانش‌آموزان با پرچم و مفاهیم مرتبط با آن، فرصتی مناسب برای تقویت حس ملی‌گرایی و شناخت هویت ایرانی فراهم می‌آورد. پرچم ایران از سه رنگ سبز، سفید و قرمز تشکیل شده است. هر یک از این رنگ‌ها معانی خاصی دارند: رنگ سبز نماد رشد، امید و طبیعت است؛ رنگ سفید نمایانگر صلح و دوستی است؛ و رنگ قرمز نماد شجاعت و ایستادگی در برابر چالش‌ها و مشکلات است. در وسط پرچم، نماد هشت‌پر قرار دارد که به‌عنوان نشانی از وحدت و همبستگی ایرانیان شناخته می‌شود. آشنایی دانش‌آموزان با پرچم ایران می‌تواند از طریق فعالیت‌های مختلفی مانند کارگاه‌های هنری، نمایشگاه‌ها یا پروژه‌های گروهی انجام شود. در این فعالیت‌ها، دانش‌آموزان می‌توانند درباره تاریخچه پرچم، تغییرات آن در طول زمان و نقش آن در شکل‌گیری هویت ملی بحث کنند. همچنین، می‌توانند به بررسی نمادهای فرهنگی و تاریخی مرتبط با پرچم بپردازند و از این طریق با میراث فرهنگی خود آشنا شوند. این فعالیت‌ها نه تنها به تقویت حس تعلق به وطن کمک می‌کند، بلکه فرصتی برای یادگیری درباره ارزش‌های انسانی، احترام به تنوع فرهنگی و اهمیت همبستگی اجتماعی فراهم می‌آورد. در نهایت، آشنایی با پرچم ملی ایران به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا با افتخار به هویت ایرانی خود ببالند و ارزش‌های ملی را در زندگی روزمره خود پیاده کنند.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: