فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه فلکه اطلاعات تهران
کلاس: پرتقال

هنر اول

مدرس: طبیعت شناس، الهام
فعالیت: ساخت آدمک به سبک کلاژ انجام شد. ابتدا روی پس زمینه مشکی تصویر آدمک مورد نظر کشیده شد سپس با کاغذ رنگی اجزای صورت آدمک به صورت کلاژ ساخته شد.در انتها قسمت های باقیمانده آدمک با مداد رنگی رنگ شد.

پرتال هوش

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: امروز پسرانم ابتدا بر روی یک مقوایی که شبیه به فرم صورت بود، اعضای صورت مانند چشم، بینی، لب و گوش‌ها را ترسیم کردند سپس با دوستان خود به صورت دو به دو به مسابقه‌ی مهارتیِ "دقت و سرعت" پرداختند. شرح مسابقه به این صورت است که آموزگار با تعدادی کارتِ الگو و چوب کبریت وارد کلاس می‌شود و مراحل انجام کار را به دانش‌آموزان توضیح می‌دهد. سپس پسران شروع به طراحی چهره‌ی دلخواه خود می‌کنند تا با آن صورتک ها الگوی خواسته شده را درست کنند. ابتدا به پسران توانمندم یاد داده شد که الگو ها را خوب نگاه کنند تا نقشه‌ی ذهنی الگو ها شکل بگیرد، سپس آموختند که در انجام کار، به هیچ عنوان عجله نکنند ولی در صورت بروز خطا و اشتباه، مجددا کار را از اول آغاز کنند و اشتباهات خود را تصحیح کنند. این بازی و مسابقه‌ی هیجان‌انگیز، منجر به رشد سرعت پردازش، افزایش سرعت واکنش، هماهنگی عصب و عضله می‌شود.

فارسی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: نحوه‌ی صحیح مداد دست گرفتن آموزش داده شد. مداد فقط با سه انگشت دوست است، انگشت شست، انگشت سبابه و انگشت وسط. آموزش به صورت فردی و در کلاس انجام شد و اشکالات پسرانم در مداد دست گرفتن رفع شد. والدین گرامی توجه بفرمایید تا زمانی که نوشتار فارسی به طور کامل تدریس نشده باشد و تا قبل از تدریس نشانه‌های الفبا، هم‌چنان ممکن است پسرانم ایراداتی در این موضوع داشته باشند، که این امر طبیعی می‌باشد. قوانین مربوط به خط زمینه آموزش داده شد. حالا پسران توانمندم می‌دانند که در هنگام نوشتن بر روی دفتر، در ابتدای دفتر از سمت راست شروع می‌کنیم،از بالا یک خط را می‌نویسیم و یک خط را نمی‌نویسیم. برای تثبیت یادگیری، در دفتر مشق بازی خط‌ها انجام شد؛ بر روی خط هایی که مجاز به نوشتن بر روی آن‌ها هستیم علامت خنده و استیکر ستاره چسباندیم و بر روی خط‌هایی که نباید روی آن‌ها چیزی بنویسیم علامت ناراحتی کشیدیم. ضمنا برای جلوگیری از سنگین شدن کوله‌پشتی‌ها، دفتر مشق‌های پسرانم در کلاس می‌ماند. لطفا توجه داشته باشید که برای جلسه‌ی بعدیِ درس فارسی، دفتر مشق همراه همه‌ی پسرانم باشد.

ورزش اول

مدرس: داورزنی، حمید
فعالیت: نرمش.باز های توپ بال ،استپ مجسمه و پنالتی

چوب جادویی

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: کاردستی زنبور عسل در کلاس به صورت دانش‌آموز محور ساخته شد. در ابتدای کلاس، درباره‌ی زنبور عسل و فواید این حشره صحبت شد، از دانش آموزان سوالاتی درباره‌ی زنبور پرسیده شد؛ مانند: زنبور عسل چه چیزی درست می‌کند؟ صدای زنبور کدام است؟ سپس عکس‌هایی راجع به این کاردستی به پسرانم نشان داده شد بعد از آن وسایل موردنیاز برای ساخت کاردستی به پسرانم داده شد، پرتقالی‌های پرانرژی به صورت گروهی و با همراهی آموزگار، کاردستی زیبای خود را درست کردند. هدف از انجام فعالیت تقویت مهارت‌های فردی، افزایش هماهنگی عصب و عضله و ایجاد انگیزه برای انجام کارهای گروهی می‌باشد.

ریاضی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: امروز در زنگ ریاضی پسرانم با جهت‌ها آشنا شدند. دست چپ و راست و جهت بالا و پایین به صورت بازی تدریس شد. جهت تثبیت آموزش، بازی شناخت و تشخیص جهت‌ها انجام شد.

فارسی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: امروز در زنگ فارسی پس از معارفه و آشنایی دانش‌آموزان با آموزگار، فعالیت دست‌ورزی انجام دادند. به این صورت که پسرانم ابتدا با انواع خطوط(خط صاف، منحنی و خمیده) آشنا شدند، ابتدا به وسیله‌ی ماژیک خطوط را پررنگ کرده، سپس به وسیله‌ی قیچی انواع خط‌ها را روی کاربرگ مربوطه بریدند. همچنین برای یادگیری و تمرین بیشتر، پسرانم انواع خطوط را در دفتر خود کشیدند. به مناسبت شروع پایگاه تابستان، از طرف مدرسه هدیه‌ای تقدیم به پسران پرانرژی پرتقالی شد. اولیای گرامی توجه بفرمایید که رضایت نامه لطفا فردا به همراه امضا و اثر انگشت در کیف پسرانم باشد.
تکلیف: لطفا برای روز دوشنبه لوازم زیر در کیف پسرانم باشد: چسب ماتیکی ، قیچی
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: