1404/08/27
ریاضی اول
مدرس:
علی نژاد فندری، مریم
فعالیت:
صفحه ی آغازین تم (9) آداب و قوانین در کلاس و مدرسه گفتگو شد و همچنین تشخیص و نوشتن تعداد دسته ها با عدد و چوب خط و حل کردن جدول شگفت انگیز اعداد انجام گردید.
فارسی اول
مدرس:
علی نژاد فندری، مریم
فعالیت:
روان خوانی نشانه ی ( ر ) و نشانه های قبل انجام شد.
تکلیف:
لطفا جدول دوستی و روان خوانی نشانه ها تا پایان نشانه ی ( ر ) 5 بار تکرار و تمرین شود. باسپاس
نگارش اول
مدرس:
علی نژاد فندری، مریم
فعالیت:
کتاب کار فارسی صفحات ( 72-71-70-69)انجام شد.
تکلیف:
پسرای گلم صفحات ( 74 73) کتاب کار فارسی انجام بدهند، لطفا صفحه ها را چک بفرمایید اگر جایی کامل نیست کامل گردد ،
با سپاس
ورزش اول
مدرس:
گل پرور بلوچی، محمدرضا
فعالیت:
حضور و غیاب و گروه بندی و مهارت های پایه از قبیل: تعادل و حرکت لک لک، لیلی کردن، راه رفتن موازنه، حرکت میز، سرسره و پرتابهای کوتاه و بلند و بالای سر در قالب بازی با تور والیبال و در آخر سرد کردن و حرکات انعطافی انجام شد.
رایانه
مدرس:
کشت کار سهی، یاسمن
فعالیت:
با ابزار قطره چکان آشنا شدیم.
تکلیف:
مرور و تمرین انجام شود.
1404/08/26
ریاضی اول
مدرس:
علی نژاد فندری، مریم
فعالیت:
کتاب کار ریاضی صفحات (59 و 58) انجام گردید.
علوم اول
مدرس:
علی نژاد فندری، مریم
فعالیت:
ارزشیابی در مورد فصل چهارم جانوران انجام شد.
فارسی اول
مدرس:
علی نژاد فندری، مریم
فعالیت:
روان خوانی نشانه ی ( ر ) انجام شد.
تکلیف:
لطفا پسرای گلم روان خوانی کلمات نشانه های( م، او ، ت، ر) را 5 بار انجام بدهند. با سپاس
نگارش اول
مدرس:
علی نژاد فندری، مریم
فعالیت:
کتاب نگارش تکمیل گردید و همچنین کتاب کار فارسی صفحات (68، 67، 66 و 65 ) انجام شد.
تکلیف:
لطفا املا شب فراموش نشود. زیبا نویسی امتیاز دارد. بزرگ نویسی ممنوع است.
سواد مالی
مدرس:
فدوی، شیما
فعالیت:
درس 8 (دستگاه کارتخوان) تدریس شد و درباره آشنایی با دستگاه کارتخوان و کاربردهای آن گفتگو شد.
در راستای این محتوا، ویدئو آموزشی پخش شد. فعالیت کلاسی درس با مشارکت دانشآموزان انجام شد.
تکلیف:
پسران عزیزم، برای جلسه بعد، فعالیت منزل درس هشتم (صفحه 66 کتاب) را با دقت و کامل انجام دهید.
1404/08/25
ریاضی اول
مدرس:
علی نژاد فندری، مریم
فعالیت:
کتاب کار ریاضی تم 8 صفحات ( 57,58) انجام شد.
فارسی اول
مدرس:
علی نژاد فندری، مریم
فعالیت:
تدریس و آموزش نشانهی (ر) انجام شد. کلید واژههای درس (مادر)، ( اَبر ), (باران) بخش شد و صداها در خانههای خود رفته و جایگاه نشانهی (ر) در کلمات نیز مشخص شد.
تکلیف:
لطفا جدول دوستی به صورت شفاهی چندین بار تکرار و تمرین شود و همچنین از پسرای گلم بخواهید چند تا کلمه بگوید صدای اول آن (ر) باشد، روسری. رود، راسو، چندتا کلمه بگوید نشانه ی (ر) وسط کلمه باشه ( آرمان، آرزو، مریم) چند تا کلمه بگوید صدای (ر) آخرش باشه( مادر، پر، در) این فعالیت به صورت شفاهی تکرار و تمرین شود. باسپاس
نگارش اول
مدرس:
علی نژاد فندری، مریم
فعالیت:
با آموزش نشانهی (ر)، عزیزان دلم زیباترین واژه را (مادَر) آموختند ، الهی که سایهی همهی مادران بالای سر فرزندان مستدام باشه و دعای خیر مادر بدرقهی زندگی فرزندان باشد آمین . کتاب کار نگارش صفحه ی اول آن انجام شد.
تکلیف:
دفتر لوحه در منزل تکمیل و جدول دوستی کشیده و خود دانش آموز ترکیبات دوستی را انجام بدهد. با سپاس
هنر اول
مدرس:
خداوردی، ندا
فعالیت:
ساخت کاردستی کاج با کاغذ و چوب بستنی آموزش دادهشد.
تکلیف:
می توانید از کاردستی امروزتان در نقاشیهایتان استفاده کنید و درخت کاجتان را در یکی از نقاشیهایتان بچسبانید. عزیزانی که نقاشی روی مقوا کشیدند و به منزل آوردهاند؛ حتما نقاشی خود را کامل کرده و هفتهی آینده به مدرسه بیاورند.
مهارت اجتماعی
مدرس:
مواسات، سمانه
فعالیت:
«اتیکت غذاخوری 3» آموزش داده شد و دانشآموزان رفتارهای درست و نادرست را با گفتن «Yes» و «No» تشخیص دادند.
فیلم استفاده از کارد و چنگال آموزش داده شد و بچهها مرحلهبهمرحله با خمیر بازی تمرین برش انجام دادند.
موقعیتهای اسلایدهای «چه بگوییم؟» شبیهسازی شد
تکلیف:
دانش آموزان عزیز با استفاده از کارد و چنگال، یک خوراکی را تقسیم کنید و عکس ارسال نمایید.
1404/08/24
ریاضی اول
مدرس:
علی نژاد فندری، مریم
فعالیت:
کتاب کار ریاضی انجام شد.
علوم اول
مدرس:
علی نژاد فندری، مریم
فعالیت:
کتاب کار علوم انجام شد.
فارسی اول
مدرس:
علی نژاد فندری، مریم
فعالیت:
ببین و بگو، گوش کن و بگو، به دوستانت بگو ، بگرد و پیدا کن.نمایش و حدس بزن و همچنین روان خوانی نشانه ی ( ت غیر آخر) و ( ت آخر) انجام شد.
تکلیف:
لطفا پسرای گلم روان خوانی نشانه ی ( ت غیر آخِر ) و ( ت آخِر) را تکرار و تمرین کنند. ( حداقل 5 بار)
نگارش اول
مدرس:
علی نژاد فندری، مریم
فعالیت:
نشانه ی ( ت غیر آخر) و ( ت آخِر) در کتاب نگارش به پایان رسیده است. کتاب کار فارسی انجام شد.
تکلیف:
لطفا از کلمات تاب، دست، دوست، است، بست و جملات کتاب روان خوانی املا گفته شود و همچنین بخش کردن و صداکشی مانند نمونه که در دفتر نوشتهشده در منزل تمرین گردد. (لطفا در دفتر املا شب این کار صورت بگیرد.)
مهارت زندگی
مدرس:
اصغری، هدی
فعالیت:
در مبحث "من کیستم" چند نفر از دانش آموزان در مورد رنگ، حیوان، غذا، اسباب بازی مورد علاقه شان صحبت کردند.
بازی استراتژیک
مدرس:
رضا کاظمی، فاطمه
فعالیت:
بازی با اهداف:
1. کار گروهی و هماهنگی جمعی
2. تقویت مهارتهای حرکتی درشت
3. تقویت ریتمپذیری و درک موسیقی
4. هماهنگی دو نیم کره مغز
5. تقویت مهارتهای اجتماعی
6. تقویت مهارتهای حرکتی ظریف
انجام شد
1404/08/21
فعالیت:
فراخوان مسابقه کتابخوانی "مادر و کودک"
دبستان پسرانه علوی
با نزدیک شدن به هفته کتاب و کتابخوانی، دبستان پسرانه علوی با افتخار، برگزاری مسابقه کتابخوانی مشترک "مادر و کودک" را با محوریت کتاب جاودانه "شازده کوچولو" اعلام مینماید.
هدف: ترویج فرهنگ مطالعه در خانواده و تقویت پیوند عاطفی مادر و کودک از طریق تجربه مشترک خوانش یک کتاب زیبا و تأملبرانگیز.
شیوه اجرا:
1. مادر و کودک عزیز با همکاری یکدیگر، کتاب "شازده کوچولو" را مطالعه میکنند.
2. مادر محترم، خلاصهای کوتاه و زیبا از درک و برداشت خود از کتاب را مینویسد.
3. کودک هنرمند، بخشی از کتاب یا مفهوم کلی آن را که بیشتر دوست داشته، به صورت یک نقاشی زیبا تصویرگری میکند.
شرایط و نکات مهم:
آثار (خلاصهنوشته مادر و نقاشی کودک) باید تا پایان روز 28 آبان ماه 1404 به خانم کرمی، معاون محترم پرورشی تحویل داده شوند.
به تمامی شرکتکنندگان در این مسابقه، کارت امتیاز اهدا خواهد شد.
فایل PDF کتاب "شازده کوچولو" برای سهولت دسترسی، در قسمت استعداد فضایی در اختیارتان قرار دادهشده است.
از تمامی مادران و دانشآموزان علاقهمند دعوت میشود در این رویداد معنوی و فرهنگی شرکت نمایند و از تجربه لذت مطالعه و خلاقیت در کنار یکدیگر بهرهمند شوند.
با سپاس
مدیریت و معاونت پرورشی دبستان پسرانه علوی
ریاضی اول
مدرس:
علی نژاد فندری، مریم
فعالیت:
کتاب کار ریاضی انجام شد.
تکلیف:
لطفا در منزل پسرای گلم کار با خط کش
شابلون دار را تکرار و تمرین کنند. همچنین اعداد یک تا چَهار را با عدد در دفتر بنویسند.
( والدین عزیز ،لطفا قبل از نوشتن از پسر گلم سوال شود *ریاضی از کدام سمت شروع میشود؟ پسر گلم :( سمت چپ )
علوم اول
مدرس:
علی نژاد فندری، مریم
فعالیت:
فعالیت محقق کوچک من، در کلاس اجرا شد.
تکلیف:
لطفا دانش آموزان گلم که فعالیت تحقیق نیاوردند برای روز شنبه حتما با خود به کلاس بیاورند. با سپاس
فارسی اول
مدرس:
علی نژاد فندری، مریم
فعالیت:
آموزش و تدریس نشانه ی( ت غیر آخِر ، ت آخِر)،
بخش کردن و جایگاه نشانه ی ( ت ) در اول ، وسط و آخرِ کلمات کلید واژه ی درس با مثال های مختلف تمرین شد.کلمات کلید واژه ی درس ( تاب، توپ، سوت ، دَست).
تکلیف:
لطفا جدول دوستی نشانه ها در منزل کشیده و پسر گلم نشانه ها را باهم دوست ( ترکیب) کند و تمرین دوستی نشانه ی( ت غیر آخر با بالا جدولی را حتما انجام دهد.)
مثلا( ت ) با ( ا)دوست بشه چی میشه؟ (تا)
میشه و( تا )میشه.( ت) با ( َ ) دوست بشه چی میشه؟ ( تَ) میشه و ( تَ) میشه .
حالا بهم بگو ببینم ( ت ) با ( و ) دوست بشه چی میشه ؟ ( تو) میشه و ( تو) میشه .( تو ) مثل چی ؟ مثل( توت)
لطفا حداقل 5 بار تکرار و تمرین روان خوانی کلمات و جملات کتاب روان خوانی انجام گردد. باسپاس
نگارش اول
مدرس:
علی نژاد فندری، مریم
فعالیت:
آموزش و تدریس نوشتن نشانه ی( ت غیر آخر، ت آخِر)و همچنین کتاب نگارش نوشته شد.
شطرنج
مدرس:
رحمت پیشه، امیر حسین
فعالیت:
حرکت شاه در کلاس آموزش داده شد.