فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه جنت آباد تهران
کلاس: پروفسور مجید سمیعی

ریاضی اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: آشنایی اولیه با تفریق با شعر تدریس شد. صفحه 31 نمایش حاصل تفریق با چوب خط و مهارت برقراری ارتباط کلامی تدریس و حل شد . با انگشتان دست و مدادرنگی ها مفهوم اولیه تفریق کار شد.
تکلیف: لطفا تمرین کم کردن و اضافه کردن را از عدد 1تا5 با پسرهای گلم با چوب خط ،چینه و انگشتان کار نمایید. مثال: _پسر گلم 5 عدد چینه سبز داری 3 عدد از آن را برداری چند چینه برای تو باقی میماند؟؟ _پسر گلم در دست راستت 3 انگشتت را بالا ببر ،در دست چپت یک عدد انگشت بالا ببر حالا 3 انگشت را انتقال بده به دست چپت چند انگشت دارید؟؟؟

علوم اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: علوم فصل 1،2،3 مرور شد. با پرسش و پاسخ از گل پسرها سه فصل اول کتاب را مرور کردیم. گل پسرها کامل در این فعالیت مشارکت داشتند.

فارسی اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: جهت یادآوری دوباره نشانه آ با داستان و شعر خوانی مرور شد. (آ اول) و (ا غیر اول). کلماتی که نشانه آ دارند توسط دانش آموزان گفته شد. کتاب فارسی صفحه 27 تصویرک ها، جملات، بخش، صدای اول و آخر، تشخیص جایگاه نشانه آ در کلمات انجام شد.
تکلیف: کتاب فارسی تحویل دانش اموزان داده شد.فردا درس آب صفحه 27 از تمامی گل پسران پرسیده می شود. ( به ترتیب :تصویرک ها ،خط اول،خط دوم،اسم نشانه پرسیده می شود) دانش اموزان تا یاد گرفتن تمام نشانه ها فعلا باید کلمات و جمله ها را حفظ کنند تا چشمشان به کلمات و نشانه ها عادت کند. تمامی دانش اموزان مسلط و تمرین شده سرکلاس حاضر شوند.

نگارش اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: کتاب نگارش صفحه 26 و 27 انجام شد. روش صحیح مداد گیری، زیر هم نویسی، و نگارش نشانه آ مرور شد.کتاب کار فارسی صفحه 43 کامل انجام شد.

بازی استراتژیک

مدرس: سادات، هلیا
فعالیت: تقویت مهارت های حرکتی پایه استواری جابجایی چابکی کنترل شی کار گروهی

ریاضی اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: امروز در زنگ ریاضی پسرهای گلم با تم 5 ( نحوه مراقبت از طبیعت) آشنا شدند. و کتاب ریاضی صفحه ( 30) با موضوع بشمار و بنویس آشنا شدند. با هدف آشنایی با مفهوم جمع،سرشماری،درک جمع دو عدد و نمایش ان با چوب خط. و 2 صفحه کتاب کار ریاضی 36 و 37 انجام شد.

فارسی اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: امروز تدریس اولین نشانه کتاب( آ) با داستان و شعر خوانی انجام شد. تشخیص نشانه آ اول و ا غیر اول ،کتاب فارسی صفحه 27 تصویرک ها صدای آ در آنها تشخیص داده شد. بخش ، صدای اول و آخر مرور شد. تک به تک گل پسرها در کلمات، صدای آ اول و ا غیر اول را تشخیص دادند. گل پسرهااسباب بازی یا وسایلی که همراه خود آورده بودند را به دوستان خود نشان دادند و صدای آ در آنها تشخیص داده شد.شعرهای کتاب فارسی خوانده شد.

نگارش اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: کتاب نگارش صفحه 25 انجام شد. نگارش صحیح نشانه آ کار شد. کتاب کار فارسی صفحات 41 و 42 انجام شد. با خمیر گل پسرها نشانه آ را درست کردند.
تکلیف: در دفتر تلاش سرمشق های داده شده زیبا و مرتب نوشته شود. کلماتی که صدای آ اول و ا غیر اول دارند حتما کار شود.

سواد مالی

مدرس: شیخ رحیمی، مهسا
فعالیت: تدریس درس 4 تکالیف چک شد
تکلیف: به داستان های صوتی گوش داده شود صفحه 38 حل شود دانش آموزانی که تمایل دارند در مسابقه شرکت کنند،نقاشی یا پوستر مربوط به سواد مالی در سایتی که در گروه ارسال شده ،بفرستن و یا می توانند خاطره ای که مربوط به سواد مالی می‌شود مانند ذخیره کردن پول،هدر ندادن پول و .... را تعریف کنند و در فیلم توضیح بدن و برای سایت ارسال کنند کسانی که شرکت کنند ستاره دریافت می‌کنند (اجباری در شرکت در مسابقه نیست)

ریاضی اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: کتاب های ریاضی،فارسی،نگارش،کتاب کار فارسی،کتاب کار ریاضی دانش اموزان تحویل داده شد.(کتاب ریاضی تا صفحه 28)(کتاب فارسی تا صفحه 25)(کتاب نگارش تا صفحه 21)(کتاب کار ریاضی تا صفحه 33)(کتاب کار فارسی تا صفحه 35 و صفحه 37 و 38 سوال دوم)انجام شده است.لطفا پسرگلم اگر صفحاتی تا قبل از صفحات اعلام شده را ناقص نوشتی یا غایب بودی حتما تکمیل کن.صفحه ای نوشته نشده نباشد. پسران‌گلی که کتابشان کامل هست تکرار و تمرین مباحث انجام شده را در منزل حتما انجام دهند. روز شنبه تمامی کتاب ها حتما همراه دانش اموزان باشد.(کتاب نگارش صفحات 22 و 23 بعد از تدریس نشانه ها کامل می شود.لطفا در منزل انجام نشود.)
تکلیف: ارمغان شماره ی 5 و 6 کامل شود . کتاب کار ریاضی صفحه34 انجام شود.

فارسی اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: نگاره 10 با موضوع نوروز در خانه با شعر تدریس شد. آشنایی با آداب و رسوم مردم ایران و اهمیت نقش بزرگ تر ها و ایجاد علاقه به دیدو بازدید و ارتباط عاطفی و تقویت مهارت اجتماعی و آشنایی با اقلام سفره هفت سین و نماد آن ها . بخش کردن کلید واژه ها و شناخت صدای اول و اخر و تشخیص بخش اول و دوم و ...... کلمات کار و تمرین شد . شعر انار در کلاس پخش و تکرار و تمرین شد . سپس جهت ایجاد انگیزه درس نوروز در خانه ی ما دانش اموزان نقاشی سفره هفت سین را کشیدند .دانش آموزان دو به دو با هم کلمات را بخش کردند و صدای اول و آخر را پرسیدند.
تکلیف: کلید واژه های تمامی نگاره ها بخش شود سپس بخش های کلید واژه ها تشخیص داده شود . حفظ شعر انار اختیاری و امتیازی می باشد

نگارش اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: تکرار و تمرین تمام مباحث فارسی و ریاضی در کلاس انجام شد. پسران گلم با خمیر بازی هایشان مبحث‌الگو ،چوب خط ، لوحه و .... را تمرین کردند. گل پسرها در دفتر تلاش لوحه های سرمشق داده شده را کامل کردند و سپس نقاشی سفره ی هفت سین کشیده شد. و در پایان کلاس خمیربازی کردند.شنبه نشانه ی( آ )تدریس می شود. دانش آموزان شنبه یک اسباب بازی کوچک که با آ شروع شود یا رنگ آبی داشته باشد همراه خود به مدرسه بیاورند.

هنر اول

مدرس: ایروانی، سارا
فعالیت: فعالیت این جلسه در راستای اجرای استعدادیابی نقاشی با موضوع کتاب، داستان مورد نظر برای دانش آموزان به طور مفصل و کامل خوانده شد و طبق توضیحات گفته شده در جلسه برای اولیا، دانش آموزان شروع به کشیدن و اتود زدن طرح اولیه خود نسبت به برداشتی که از موضوع داستان داشتند کردند. طی دو جلسه طرح های خود را کامل میکنند و اشکالات را رفع و طرح نهایی روی مقوا انتقال داده میشود و رنگ آمیزی با متریال دلخواه شروع میشود
تکلیف: لطفا برای تمامی جلسات دفتر نقاشی و مدادرنگی همراه داشته باشند. ممنون

مهارت اجتماعی

مدرس: احمدی زاده، فرزانه
فعالیت: با سلام و وقت بخیر امروز با اجرای نمایش با کلمات (ببخشید، عذر خواهی می کنم ، معذرت می خواهم ) آشنا شدیم /و4مرحله عذر خواهی را شناختیم : 1-کجا اشتباه کردم ؟2- دوستم الان چه احساسی داره؟3-الان چی بهش بگم؟4-دفعه ی بعدی چی کار کنم؟
تکلیف: عزیزان در منزل بابت یک اشتباه از والدین عذر خواهی کنید و 4 مرحله آن را را طی کنید

ریاضی اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: صفحه 28 کتاب ریاضی کامل شد باهدف: _ اشنایی با عدد در مفهوم طول _اشنایی با مفهوم واحد و اجزای یک کل _اشنایی اولیه با جمع های ترکیبی به کمک چینه های رنگی _ استفاده از مربع های شگفت انگیز در حل مسئله و دست ورزی با چینه انجام شد. کتاب کار ریاضی صفحه 33 کامل شد، تم 4 به پایان رسید.(((دانش آموزانی که خمیر بازی کلاس را به منزل بردند حتما فردا همراه خود به مدرسه بیاورند.))) سه شنبه داغ برگزار شد.
تکلیف: پسرم با چوب خط های خود ، چوب خط عدد 1 تا 5 را بساز. یک الگوی منظم 2 به 3 بساز: مثال:2تا زرد،3تاقرمز ..... 2تا سیب،3تا نارنگی.... 2تا 4گوش،3تا گردی.....

نگارش اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: کتاب نگارش لوحه، (ی) صفحه 21 مجددا با شعر تدریس شد. به نکات زیر هم نویسی و زیبا نوشتن تاکید شد.کتاب کار فارسی صفحات 34 و 35 کامل انجام شد. صفحات 37 و 38 سوال دوم آنها انجام شد. تک به تک از گل پسرها بخش، صدای اول،صدای آخر،هم آغاز و حفظ شعر پرسیده شد. نقاشی صدای: اول با توجه به صدایی که گفته شد گل پسرها باید نقاشی می کشیدند که صدای هم آغاز باشد با صدای گفته شده.
تکلیف: پسرگلم لوحه هایی که تا امروز یاد گرفتی را با هر وسیله ای که دوست داری یا بنویس یا بساز. هدف تقویت خلاقیت و کشف کردن است لطفا به پسرهای گلم جهت ندهید و اجازه فکر کردن را از انها نگیرید.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: