فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه جنت آباد تهران
کلاس: پروفسور مجید سمیعی

ریاضی اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: کتاب کار ریاضی صفحه ی 66 و 68 انجام شد. قبل و بعد اعداد از 0 تا 5 کار شد. مثلا قبل عدد3 : 2میشه و بعد عدد3: 4 میشه و ..... ((((( کتاب های فردا: کتاب کار فارسی، دفتر املا علوی، دفتر تلاش همراه عزیزان باشد. کتاب فارسی و نگارش در کلاس نزد بنده است.)))))سه شنبه داغ برگزار شد.
تکلیف: کتاب کار ریاضی صفحه ی 69 انجام شود.

فارسی اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: نشانه ن با شعر و داستان و کدگزاری تدریس شد . ساخت کلمه و جمله سازی و ترکیبات و جدول دوستی کار شد . کتاب فارسی درس نان جمله ها و کلمات خوانده شد. تشخیص صدای ن در کلمات . بخش ،صدای اول، صدای آخر کار شد.ببین و بگو توسط دانش آموزان با پرسش و پاسخ انجام شد.شعر های کتاب فارسی همخوانی شد. شعر زردآلو آموزش داده شد.ایجاد انگیزه نشانه ن توسط علی سام به دوستان هدیه داده شد. سپاس از همراهی اولیا عزیز بابت تهیه پک جذاب.

نگارش اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: کتاب نگارش صفحه 52 و 53 حل شد . سپس کتاب کار فارسی علوی صفحه 76 و 77 و 78 حل شد .روانخوانی کتاب کار فارسی صفحه 81 خوانده شد. دانش آموزان هر کدام یک خط را مطالعه کردند.
تکلیف: 1) املا تا نشانه ر نوشته شود. 2) کتاب کار فارسی علوی صفحه 79 حل شود . 3) کتاب کار فارسی متن صفحه 81 روان خوانی شود .

املا اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: فردا املا تا نشانه ر خواهیم داشت. دفتر املا علوی همراه عزیزان باشد. درصورت تمایل یک صفحه تزیین شود.

شطرنج

مدرس: یوسفی، ژاله
فعالیت: امروز ما ضمن مرور تمامی مهره های صفحه شطرنج و حل و بررسی، نحوه مات کرد. در مورد مرکز و اهمیت آن صحبت کردیم. چهار خانه در وسط صفحه شطرنج وجود دارد بنام های e4,e5,d4,d5 که به آن مرکز می گویند ،هر مهره ای در مرکز قدرتش چند برابر می شود. پس هر دو حریف می خواهند که مهره های خودشان به مرکز برسد. ما برای نشان دادن این موضوع مهره ها را در مرکز گذاشته و ارزیابی می کنیم ،مثلا فیل در مرکز 13 خانه را تحت کنترل خود می گیرد ،اما همین مهره در گوشه صفحه فقط 7 خانه را تحت کنترل دارد.چیزی که به فیل قدرت بیشتری داده مرکز است که باعث می شود خانه های بیشتری را تحت کنترل بگیرد. همچنین اسب در مرکز 8 خانه ولی در گوشه صفحه فقط 2 خانه را می تواند کنترل کند. پس عزیزانمان اینگونه جایگاه مهره ها را دیده و نحوه گرفتن خانه ها را می شناسند. خطی فرضی بین عرض چهارم و پنجم وجود دارد بنام مرز مرز حد فاصل دو چیز است و در شطرنج مشخص کننده حیطه عملکرد دو بازیکن می باشد ،بعدا ما در مورد مرز بیشتر کار خواهیم کرد. ممنون از توجه شما.

فارسی اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: امروز به یک اردو جذاب رفتیم به گل پسرها بسیار خوش گذشت. روخوانی کتاب کار فارسی صفحه 75 تکرار و تمرین شد .تک به تک از گل پسرها پرسیده شد. فردا تدریس نشانه جدید داریم.((((کتاب های فردا : کتاب نگارش و دفتر تلاش و کتاب کار فارسی علوی و کتاب کار ریاضی همراه دانش اموزان باشد . ))))
تکلیف: لطفا کتاب داستان هایی با متن ساده در اختیار پسرهای گلم قرار دهید تا هرشب قبل از خواب چند خط برای شما بخوانند بسیار این تمرین بر روان خوانی،افزایش دایره واژگان عزت نفس ،مهارت پسرهای گلم مفید است.

نگارش اول

مدرس: درویشیان، حدیث
تکلیف: 1.ساخت کلمه و جمله بهم ریخته تمرین و تکرار شد 2.املا تا نشانه ر نوشته شود. 3.صفحه 76 کتاب کار فارسی انجام شود.

رایانه

مدرس: براتی، الناز
فعالیت: فعالیت صفحه 36 کتاب انجام شد. دانش آموزان با نحوه رسم ابر و قطره آشنا شدند.
تکلیف: ندارند.

ریاضی اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: کتاب ریاضی صفحه 60 و 61 با موضوع قرینه،الگویابی،شمارش انجام شد. کتاب کار ریاضی صفحات 67 حل شد.((((کتاب های روز 2شنبه::کتاب کار فارسی، کتاب ریاضی همراه عزیزان باشد..... فردا تمام دانش آموزان یک کیف کوچک که داخل آن قمقمه آب ، کمی خوراکی و دستمال باشد برای اردو همراه داشته باشد.))))

نگارش اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: امروز صفحه 51و 50 کتاب نگارش حل شد. تکرار و تمرین ترکیب ها انجام شد. روانخوانی کتاب کار فارسی صفحه 75 با گل پسرها کار شد و هرکدام یک خط را مطالعه کردند.شعر های کتاب فارسی مرور شد.کلاس بدون دیوار ایجاد انگیزه کلمه مادر در دفتر تلاش انجام شد. گل پسرها برای شما مادران عزیز نامه نوشتند. سایتون مستدام مادران عزیز و دلسوز
تکلیف: 1)صفحه 74 کتاب کار فارسی در منزل انجام شود. 2)صفحه 75 کتاب کار ( روانخوانی) تکرار و تمرین شود فردا سر کلاس پرسیده می شود. 3)املا نوشته شود. بیشتر کلماتی گفته شود که نشانه ر داشته باشد.

املا اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: املا از درس اول تا نشانه ت گرفته شد.گل پسرها بسیار عالی بودند. سپاس از همراهی شما.

مهارت زندگی

مدرس: علوی، زهره
فعالیت: سلام و عرض ادب در مورد برنامه ریزی در زندگی، چیدن صحیح دیوار زندگی، رعایت ترتیب و توالی کارها صحبت کردیم.
تکلیف: توصیه می‌کنم بچه ها ساعت هر شب راس ساعت 21 بخوابند که ساعت فیزیولوژیک بدن تنظیم شده و رشد کافی داشته باشند.

بازی استراتژیک

مدرس: سادات، هلیا
فعالیت: وارم آپ خلاقیت سرعت و دقت هماهنگی چشم و دست

ریاضی اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: امروز درس ریاضی تم 9 آغاز شد پسرهای گلم با عدد 5 آشنا شدند وکتاب ریاضی صفحات 57 و 58 انجام شد. از کتاب کار ریاضی صفحات64 و 65 انجام شد......کتاب های نگارش،کارفارسی،ریاضی،کتاب کار ریاضی به منزل فرستاده شد به دلیل وضع هوا از این به بعد کتاب هایی که برای روز آینده نیاز داریم در پرتال اعلام می شود. دانش آموزان همون کتاب هارا به همراه داشته باشند. کتاب های فوق برنامه طبق برنامه هفتگی همراه باشد.((((((دانش آموزان فردا کتاب های::نگارش، دفتر املا علوی، کتاب و کتاب کار ریاضی همراه داشته باشند‌.))))))

فارسی اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: امروز در درس فارسی با درس مادر و نشانه ( ر) همراه با ایجاد انگیزه ،شعر و قصه و نشان دادن انیمیشن آشنا شدیم. کلمات اَبر،باران،مادَر تکرار شد.کلمات و جملات چندین بار خوانده شد. بخش، صدای اول، صدای آخر و جایگاه( ر) در کلمات کار شد. ایجاد انگیزه توسط کارن کوهی عزیز به دوستان هدیه داده شد. سپاس از همراهی اولیا عزیز بابت تهیه پک جذاب......اولیا عزیز؛ با توجه به اینکه نشانه های بیشتری را یادگرفتیم و تعدادی از دانش آموزان می توانند اسم خود را بنویسند، در صورت تمایل به گرفتن جشن اسم با مدرسه تماس گرفته وبرای روز جشن بابنده هماهنگ کنید.(جشن اسم زمانی گرفته می شود که تمام نشانه های اسم دانش آموز را در کلاس آموزش داده باشیم. برگزاری جشن اسم کاملا اختیاری می باشد.)

نگارش اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: آموزش نگارش ( ر) انجام شد . کتاب نگارش صفحه 49 و سوال دوم و سوم صفحه 50 با هدف صحیح نوشتن نشانه ( ر) ،رعایت فاصله چشمی بین کلمات انجام شد. جدول ترکیب نشانه ( ر) تکرار و تمرین شد. (ر) با ( ا)= را ( ر) با (و)=رو (ر) با (اَ) =رَ....... کتاب کار فارسی صفحات 71 و 72 انجام شد.
تکلیف: کتاب کار فارسی صفحه ی 73 انجام شود. دیکته یک صفحه در دفتر تلاش کار شود.

املا اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: فردا تا نشانه ت املا خواهیم داشت. در صورت تمایل یک صفحه کادربندی شود. لطفا کادر بندی یا نقاشی که کشیده می شود باعث کوچک شدن جای املا برای دانش آموزان نشود.

سواد مالی

مدرس: منصوری‌آریا، درسا
فعالیت: درس هشتم (دستگاه کارتخوان) تدریس شد. انیمیشن تهدیدات دستگاه کارتخوان گذاشته شد. با بچه ها راجب کارت اعتباری و دستگاه کارتخوان صحبت شد. کتاب بچه ها چک شد.
تکلیف: خواهشمند است تکالیف درس هشتم صفحه 66 را انجام دهند. ممنون میشم در صورت از هم باز شدن کتاب ها ، کتاب را منگنه یا سیمی کنید.

نگارش اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: امروز در کلاس مجازی صفحات کتاب کار فارسی ( 69،70) انجام شد. لطفا عزیزانی که غائب بودند در منزل صفحات را انجام دهند و تکرار و تمرین کنند . و کتاب نگارش صفحه ی 48 و 47 انجام شد. جدول ترکیب تکرار و تمرین شد. گل پسرها در انجام فعالیت ها مشارکت داشتند و تک به تک سوال پرسیده شد.
تکلیف: 1.در دفتر تلاش خود با کلمات نامرتب زیر جمله بساز. _اَسب _آمَد_او_با...... _دود_بود_بَد _بو...... _اَست_با اَدَب_اَسَد...... _دوست_او_اَسما_با_اَست. 2. املای دیداری: از جعبه ی کلمات در منزل، کلمات زیر را پیداکن و آن ها را بخوان. (ماست،بامداد،اَسب،با اَدَب،سَبَد،اَست،بادام، باد،داماد،مو،دود،سوت،دَست،تَماس،تَمام، دَما،دام،بامداد،بَست،) 3.از عدد 1تا 4 یک خط بنویس. 4. یک صفحه املا تا نشانه ی ت نوشته شود.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: