فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه جنت آباد تهران
کلاس: پروفسور مجید سمیعی

ریاضی اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: کتاب ریاضی صفحات 88 و 89 انجام شد. آموزش عدد 10 و حل جدول سودوکو ، جدول شطرنجی با کمک گل پسرها انجام شد. و در پایان کلاس بازی های شاد و هیجان انگیز انجام شد.

فارسی اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: گل پسرها یک فیلم آموزشی ای پنهان را مشاهده کردند. چند کلمه که ای پنهان دارد را در دفتر نوشتیم مانند: بیا، بیابان، زیارت و .... . کتاب کار فارسی صفحه 110 در کلاس انجام شد.
تکلیف: 1)پیک ارمغان شماره 14 انجام شود. 2)دیکته شب نوشته شود. حتما از ِ دوستی و ی میانجی در املا استفاده شود. 3)کتاب کار فارسی صفحات 111و 112 انجام شود.اگر صفحه 110 کامل نشده کامل شود.

هنر اول

مدرس: ایروانی، سارا
فعالیت: این جلسه دانش آموزان نقاشی شب یلدا را یاد گرفتند.
تکلیف: لطفا برای جلسه آینده دانش آموزان دفتر نقاشی و مدادرنگی و قیچی و چسب مایع یا ماتیکی همراه داشته باشند. ممنونم

مهارت اجتماعی

مدرس: احمدی زاده، فرزانه
فعالیت: با سلام و وقت بخیر امروز در مورد آداب مهمانی رفتن و رفتارهای درست و نادرست در مهمانی صحبت کردیم
تکلیف: عزیزان یک نقاشی از مهمانی با رفتارهای درست بکشید

ریاضی اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: تم 13 کتاب ریاضی با آداب رستوران رفتن، غذا خوردن و .... شروع به تدریس شد. صفحه 86 و 87 انجام شد. ابتدا با مداد ها مفهوم جمع آموزش داده شد. سپس گل پسرها با علامت جمع آشنا شدند. با ابزار عبارت ها کامل شد. صفحه 87 جدول نظام دار با داستان ماشین و بنزین آموزش داده شد.
تکلیف: صفحه 92 کتاب کار ریاضی انجام شود.

فارسی اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: امروز در کلاس نشانه جدید ( ی) مجددا تکرار و تمرین شد. سپس (یِ) کمکی همراه با قصه تدریس شد در کلمات مثال زده شد و تفاوت آن با ( ِ ) دوستی گفته شد . صفحه 67و 68 کتاب نگارش در کلاس انجام شد. نکته:( ِ )دوستی بین دو کلمه ای می‌آید که اخر کلمه ی اول موشک دار نباشد. مثال:مدادِ قرمز نکته:(یِ) کمکی بین دو کلمه ای می‌آید که اخر کلمه ی اول نشانه های موشکی ( آ،او،ای،هِ تنها و ه چسبان) باشد.مثال:بویِ یاس نکته:در کلماتی مانند سبزی زمانیکه یِ کمکی می‌آید برای زیبا شدن کلمه یکیش نوشته میشه هردوشون خونده میشه: (سبزی یِ ) می شود:سبزیِ

نگارش اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: امروز در کلاس صفحه 109 کتاب کار حل شد با محتوای تشخیص صدای (ای) و (ی) در کلمه،آموزش تشخیص صحیح فعل در اخر جمله گفته شد. تمام سوال ها با کمک گل پسرها انجام شد. نکته : در پایه ی اول از کلمه ی فعل برای اموزش استفاده نمی‌کنیم و بچه ها باید از طریق تشخیص شنیداری و با توجه به ابتدا ی جمله بتوانند کلمه اخر را صحیح تشخیص دهند. (روش مطلوب در کلاس اول آن است که اصطلاح جمله را آن قدر تکرار کنیم تا ملکه ی ذهن کودک شود.)
تکلیف: 1)5 کلمه بنویس که در آن( ِ) دوستی و 5 کلمه بنویس که در آن( یِ) کمکی آمده باشد سپس آنها را بلند بخوان . لطفا ِ دوستی و یِ کمکی را قرمز بنویس پسرم.2)پسرم جملات زیر را مانند نمونه کامل کن و در دفتر بنویس. من آمدم. او....... . شما ........ . آنان ........ . ما ........ . مادر ...... . 3) یک صفحه املا از کلمات (ی )نوشته شود.

شطرنج

مدرس: یوسفی، ژاله
فعالیت: با عرض سلام .ما امروز قانون قلعه رفتن رادبطور کامل با عزیزانمان کار کردیم . در ابتدا قلعه حرکتی است که فقط و فقط بین شاه و رخ انجام می شود. ما دو نوع قلعه داریم 1_ قلعه کوچک 2_ قلعه بزرگ . شاه در هر بازی فقط یکبار می تواند قلعه برود . هدف از قلعه رفتن آنست که : شاه بره جای امن. رخ بیاد تو بازی. ما 5 شرط برای قلعه رفتن داریم . 1_ شاه قبلا حرکت نکرده باشد. 2_ رخ قبلا حرکت نکرده باشد 3_ بین شاه و رخ مهره ای نباشد 4_ شاه از مسیر کیش نمی تواند قلعه برود 5_ شاه برای رفع کیش هم نمی تواند قلعه برود. من تمامی موارد بالا را با مثال برای عزیزانمان توضیح دادم. یک سایت شطرنج وجود دارد بنام Lichess.org لطفا در منزل این برای عزیزانمان نصب کرده واز امکانات آن استفاده نمایید. متشکرم

فارسی اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: کلاس امروز ما با ورزش صبحگاهی شروع شد . نشانه ( ی ) با کد گذاری ، نشان دادن انیمیشن و گفتن داستان تدریس شد. ترکیبات گفته شد . ساخت کلمه و صدا اموزی نشانه تاکید شد . درس 8 با موضوع دریا کتاب فارسی تدریس شد .جمله و تصویر ها بخش، صدای اول، صدای آخر، جایگاه ی در کلمه توسط گل پسرها گفته شد.
تکلیف: اولیا عزیز این متن را به صورت املا به گل پسرها بگویید در دفتر تلاش بنویسند. (او دَستَش را با آب می شویَد. مِیمون بازی با سایِه را دوست دارَد. مَریَم با مینا از مَدرِسه می آیَد. یاس در ماسه نَمی رویَد. او نِی می زَنَد. یاس بو دارَد. ایران زیبا اَست. مینا با سیما دوست اَست.)سپس دانش آموزان هرجا صدای ( ای) می شنوند و می بینند دور آن را قرمز کنند. (هرجا صدای( ی ) می شنوند و می بینند دور آن را سبز کنید). تکالیف در پرتال بارگذاری شود.

نگارش اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: کتاب کار فارسی صفحه 107 و 108 به کمک دانش آموزان حل شد. جدول ترکیب نشانه ها تک به تک از دانش آموزان پرسیده شد.تصاویری که صدای( ی )دارند نشان داده شد. و گل پسرها در دفتر تلاش تصویرهایی که (ی) داشتند را نقاشی کردند.((((کتاب های فردا در صورت حضوری بودن مدارس: کتاب نگارش، کتاب کار فارسی، کتاب ریاضی، دفتر تلاش همراه عزیزان باشد.))))

ریاضی اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: ((((کتاب های روز دوشنبه: کتاب فارسی، کتاب نگارش، کتاب کار فارسی، کتاب ریاضی همراه عزیزان باشد.))))

نگارش اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: کتاب کار فارسی صفحه 105 روانخوانی تک به تک از گل پسرها پرسیده شد. و صفحه 106 انجام شد. در دفتر تلاش چند کلمه با ِ دوستی و ای مستقل نوشته شد.روز دوشنبه تدریس نشانه جدید خواهیم داشت.کلمات مخالف در دفتر تلاش کار شد.مثل: روز، شب_بسته ،باز_زن،مرد و ..... در پایان کلاس گل پسرها خمیر بازی کردند.

املا اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: املا تا نشانه اِ گفته شد. دانش آموزانی که در املا غلط داشتند یا بد خط نوشته بودند از متن املا یک بار در دفتر تلاش نوشته شود. دانش آموزانی که هیچ اشکالی نداشتند برای تشویق هیچ تکلیفی ندارند.

سواد مالی

مدرس: منصوری‌آریا، درسا
فعالیت: درس یازدهم ( خدمات و کالا ) تدریس شد. در رابطه با کالا و خدمت و تفاوت آن ها با بچه ها صحبت شد. کتاب بچه ها چک شد. معرفی کتاب: کی با من پیتزا می پزد؟ انیمیشن ( بارکد کارتون مهندسان / تعمیرکاران ) پخش شد.
تکلیف: خواهشمند است تکالیف درس یازدهم صفحه 87 و 88 را انجام دهند. ممنون میشم که کتاب درسی (سواد مالی ) همراه خود به مدرسه بیاورند. لطفا در صورت انجام ندادن تکلیف های قبلی حتما آن ها را انجام دهند. کتاب صوتی کی با من پیتزا می پزد؟ گوش دهند.

ریاضی اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: کتاب کار ریاضی صفحات 88 و 89 حل شد. دانش آموزانی که کتاب همراه خود نداشتند حتما این صفحات در منزل انجام شود.(((کتاب های روز شنبه:: کتاب کار فارسی، دفتر املا و دفتر تلاش همراه عزیزان باشد)))
تکلیف: لطفا صفحه ی 87 کتاب کار ریاضی در منزل حل شود.

نگارش اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: کتاب کار فارسی صفحات 103 و 104 انجام شد.کتاب نگارش صفحه 65 و 66 انجام شد.برای مرور بیشتر نشانه اِ ، نشانه بعد دوشنبه تدریس می شود.
تکلیف: 1)پیک ارمغان شماره 12 سوالاتی که انجام نشده بود کامل شود.2) پیک ارمغان شماره 13 کامل انجام شود.3)روانخوانی کتاب کار فارسی خوانده شود.4) املا تا نشانه ش با تاکید ِ دوستی و ای مستقل گفته شود.

املا اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: امروز املا از نشانه اِ گفته شد لطفا با پسرهای گلم تکرار و تمرین بفرمایید . ابتدا دیداری و سپس نوشتاری. کاهش یافتن خطاهای نوشتاری این نشانه با تکرار و تمرین بسیار اتفاق می‌افتد.
تکلیف: شنبه املا تا نشانه اِ گفته می شود.

مهارت اجتماعی

مدرس: احمدی زاده، فرزانه
فعالیت: با سلام و وقت بخیر امروز در مورد آداب مهمانی رفتن صحبت کردیم
تکلیف: عزیزان تکلیف ندارید
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: