فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه جنت آباد تهران
کلاس: پروفسور مجید سمیعی

ریاضی اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: صفحه 113 و 114 کتاب کار ریاضی انجام شد. کتاب های فردا: کتاب کار فارسی، کتاب ریاضی، کتاب کار ریاضی، دانش آموزانی که بخش دوم کتاب کار علوم را مدرسه نیاوردند حتما همراه داشته باشند.
تکلیف: پسرم لطفا در دفتر تلاش خود از عدد 10 تا 20 بنویس بخوان،و با کشیدن چوب خط و جدول ارزش مکانی برای هر کدام کار خود را کامل کن. لطفا جدول ها مرتب کشیده شود.

علوم اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: به آزمایشگاه رفتیم و گل پسرها دست ساره های خود را به ووستان خود نشان دادند و در مورد آمها با هم صحبت کردیم

فارسی اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: امروز تدریس درس جدید نشانه (ل) را همراه با قصه و شعر و داستان در کلاس انجام دادیم. درس فارسی تکرار شد،کلمات و جملات خوانده شد.کتاب فارسی درس گل کلمات و جملات کامل خوانده شد. شعر های کتاب فارسی همخوانی شد.

نگارش اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: امروز نگارش و ترکیب های نشانه (ل) تدریس شد . جایگاه نشانه در اول و وسط و اخر کلمات تکرار شد. صفحه 85 و 86 نگارش و صفحه کتاب کار 161 و 162 در کلاس انجام شد.
تکلیف: پسرم لطفا صفحه ی 163 کتاب کار فارسی را در منزل انجام بده.

سواد مالی

مدرس: منصوری‌آریا، درسا
فعالیت: درس چهاردهم (تخصص گرایی) تدریس شد. انیمیشن طنز (تخصص گرایی) گذاشته شد. در رابطه با تخصص گرایی و مزایای آن با بچه ها صحبت شد. معرفی کتاب داستان: تعمیرکاران کوچک شعر تعمیرکار را با بچه ها همخوانی کردیم. کتاب بچه ها چک شد.
تکلیف: خواهشمند است تکلیف درس چهاردهم صفحه 110 را انجام دهند.

ریاضی اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: تم 16 ریاضی شروع به تدریس شد. صحبت در مورد قوانین حیاط در مدرسه، صف بستن و ... صحبت شد. دسته بندی با نی کار شد. کتاب ریاضی صفحه 107 و 108 انجام شد.(((کتاب های شنبه: کتاب فارسی، کتاب نگارش، کتاب کار فارسی، کتاب کار ریاضی همراه عزیزان باشد.شنبه نشانه جدید تدریس می شود.))))

علوم اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: درس چه میخواهم بسازم داده شد. صحبت در مورد انواع ابزار، ابزار ساده مانند پیچ و میخ و .... ابزار پیچیده مانند ماشین، اتو و .... صحبت شد. کتاب کار علوم صفحات 82،83،84 انجام شد. دانش آموزانی که بخش دوم کتاب کار علوم را به مدرسه نیاوردند حتما شنبه همراه داشته باشند.
تکلیف: لطفا پسرهای گلم با ابزار متنوع و بازیافتی و ... یک ساخت و ساز با خلاقیت خود انجام دهند و روز شنبه با خود به کلاس بیاورند.

نگارش اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: کتاب کار فارسی صفحات 159 و 160 انجام شد. روانخوانی تک به تک از دانش آموزان پرسیده شد.
تکلیف: پیک ارمغان شماره 18 انجام شود. قسمت علوم انجام نشود‌. حتما روانخوانی کتاب تمرین و تکرار شود.

املا اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: املا به صورت جمله سازی تا نشانه خ به گل پسرها گفته شد.

ریاضی اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: کتاب های فردا: کتاب کار فارسی، کتاب ریاضی ، دفتر املا علوی، نی ها و دفتر تلاش همراه عزیزان باشد. فردا املا تا نشانه خ گفته می شود.

علوم اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: پروژه سیرک واشری انجام شد. دانش اموزان با اهنربا و جذب و عدم جذب وسایل مختلف اشنا شدند و ازمایش انجام دادند . سپس سیرک اهنربا چیدمان سپس اجرا شد. واشر ها در میدان مغناطیسی قرار گرفتند. و خودشان اهنربا شدند . با فوت کردن توسط دانش اموران واشر به حرکت در امد .

فارسی اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: امروز تدریس نشانه ی جدید ( ق) را داشتیم . درس 12 فارسی ( همکاری) تدریس شد.صحبت در مورد همکاری کردن در منزل، کمک به مادر و پدر و توجه به همکاری به اطرافیان را داشتیم. کلمات تکرار و تمرین شد.جملات خوانده شد. حتما در منزل متن درس ها کار شود.

نگارش اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: صفحه 155،156،157 کتاب کار فارسی انجام شد. عزیزانی که غائب بودند لطفا در منزل صفحات را انجام دهند.امروز ترکیبات درس جدید تکرار و تمرین شد. هم به صورت شنیداری و هم به صورت دیداری انجام شد. صفحه 83 و 84کتاب نگارش انجام شد.
تکلیف: کتاب کار فارسی صفحه 158 انجام شود. روانخوانی کتاب فارسی درس ق و درس های قبل خوانده شود.

علوم اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: 1)امروز در اولین آزمایش از هفته ی ملی علوم آزمایش خمیر جادویی را انجام دادیم . زمانیکه دست خود را به آرامی در محلول وارد کنند،محلول خواصی مانند مایع از خود نشان می دهد.اما زمانیکه ضربه محکم به آن وارد شود سطح آن مانند یک جامد رفتار می کند. 2) امروز آزمایش طبقات رنگی را با پسرهای گلم انجام دادیم. این آزمایش تفاوت غلظت یا چگالی مواد را نشان می‌داد. هرچه چگالی مواد بیشتر بود در طبقات زیرین قرار می‌گرفتند مواد،هرچه چگالی کمتر بود در طبقات بالاتر قرار می‌گرفت مواد و مواد با چگالی مابین در طبقات وسط قرار می‌گرفتند.

املا اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: املا تا نشانه گ به صورت جمله و چند کلمه از نشانه ف گفته شد. دانش آموزانی که اشکال داشتند حتما املا بنویسند و در املا از آن کلمات استفاده شود.

هوش و ریاضی

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: کتاب هوش و ریاضی صفحات 11 تا 17 انجام شد. هدف: افزایش دقت و توجه، زنگ آمیزی صحیح، شمارش اشکال، ادامه دادن الگو و ....(((کتاب های فردا: کتاب فارسی، کتاب نگارش، کتاب کار فارسی همراه عزیزان باشد)))

علوم اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: 1)امروز در دومین روز از هفته ملی علوم آزمایش اهنربای گیج را انجام دادیم. مراحل انجام گام اول: دو عدد سیخ چوبی برداشته و انتهای آنها را توسط کش به یکدیگر ببندید گام دوم: یک سیخ چوبی دیگر برداشته به انتهای دو سیخ چوبی مرحله قبل توسط کش ببندید تا مانند یک مثلث بشود. گام سوم: به هر سر مثلث ، یک سیخ چوبی با کش وصل کنید گام چهارم: سه سر باز سیخ ها را نیز توسط کش به هم وصل کنید تا به شکل هرم در آید. گام پنجم: یک سر نخ را به دو آهنربا گره بزنید گام ششم: سر دیگر نخ را طوری به نوک هرم گره بزنید که آهنربا کمی از زمین فاصله داشته باشد. گام هفتم: حال سه عدد آهنربا را مانند شکل داخل پایه هرم قرار دهید به طوریکه قطب های هم نام همگی رو به بالا باشد. گام هشتم:اکنون آهنربای آویزان را گرفته، به عقب بکشید و رها کنید. مشاهده می کنید که آهنربای آویزان بین سه آهنربای پایینی گیج می شود.2)پروژه ترفند نمکی تعادل تخم مرغ انجام شد. ابتدا در مورد خواص تخم مرغ صحبت شد. سپس تپه نمکی درست کردیم و تخم مرغ در حالت تعادل روی نوک تپه قرار گرفت و با دمیدن نمک اضافی کنار شد. بلور های نمک مکعب های کاملی هستند که به شکل گیری یک پایه برای حفظ تعادل تخم مرغ کمک می کنند .

نگارش اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: امروز صفحه ی 152 و 151کتاب کار فارسی جهت تثبیت نشانه ی جدید تکرار و تمرین شد.((کتاب املا علوی و دفتر تلاش همراه عزیزان باشد.فردا املا تا نشانه گ گفته می شود.))
تکلیف: 1)پسر گلم امروز یک املای آزاد با توجه به مشکلاتی که در نشانه ها دارید برای من در دفتر تلاش بنویسید. 2) پسرم برای اعداد زیر با دسته های ده تایی شکل کشیده شود سپس وارد جدول ارزش مکانی شود. 39،40،55،19،14.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: