فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه فلکه اطلاعات تهران
کلاس: دریانوردان

ریاضی دوم

مدرس: صدیقی، منیره
فعالیت: ساعت، ربع و نیم به صورت مانده و گذشته تمرین گردید.
تکلیف: پسر ریاضیدانم فرهنگ نوشتن و سوال 1، 2 و 3 مرور فصل صفحه 52 و 53 را بنویس.

علوم دوم

مدرس: صدیقی، منیره
فعالیت: درس چهارم و پنجم مرور گردید و آزمایش مربوط به صدای کلفت و نازک انجام گردید.

فارسی دوم

مدرس: صدیقی، منیره
فعالیت: درس ششم روانخوانی تدریس شد.
تکلیف: پسرم با خط زیبا 3 بار از کلمات مهم درس بنویس.

املا دوم

مدرس: صدیقی، منیره
فعالیت: املای تقریری از درس پنجم گفته شد.

قرآن دوم

مدرس: صدیقی، منیره
فعالیت: درس 1 تا 5 پرسش گردید.

مهارت زندگی

مدرس: دهقانی، نفیسه
فعالیت: دانش آموزان عزیز امروز مهارت شناخت ترس های خود و به جا بودن یا نبودن آنها را به وسیله ی بازی و نقاشی آموختند
تکلیف: با بزرگترهایت در خانه در مورد ترس هایت صحبت کن و از آنها بپرس از چه چیزهایی می ترسند و اینکه آیا ترسشان به جا هست یا نه؟

ریاضی دوم

مدرس: صدیقی، منیره
فعالیت: فصل سوم، تقارن چهارقسمتی و ربع صفحه 49 و 50 کتاب درسی ریاضی تدریس شد.
تکلیف: پسر ریاضیدانم تمرین صفحه 51 کتاب درسی ریاضی را با دقت انجام بده. ساعت های یک ربع مانده به هفت، یازده و ربع، دو و نیم، نیم ساعت مانده به ده را در دفترت بکش و نشان بده.

علوم دوم

مدرس: صدیقی، منیره
فعالیت: درس پنجم به صورت همسال سنجی تمرین گردید.

فارسی دوم

مدرس: صدیقی، منیره
فعالیت: درس پنجم صفحه 44 و 45 کتاب کار علوی در کلاس حل گردید.

املا دوم

مدرس: صدیقی، منیره
فعالیت: به صورت همسال سنجی درس پنجم تمرین گردید.
تکلیف: کاربرگ های داده شده را کامل کن و کاربرگ کوچک را به دفتر املا بچسبان. اولیا گرامی لطفا دفتر املای داده شده را امضا نمایید و اگر پسر عزیزمان اشتباه داشته در جدول بنویسد و برایش جمله بسازد اگر کاربرگ قبلی را به دفتر نچسبانده است آن را هم بچسباند. فردا املای تقریری از درس پنجم خواهیم داشت.

بازی استراتژیک

مدرس: جهانگیری، بهاره
فعالیت: اهداف بازی اول: 1. پرورش دقت و توجه شنیداری 2. هماهنگی حرکتی-شنیداری 3. تقویت مهارت‌های حرکتی ظریف 4. افزایش سرعت پردازش و واکنش 5. رشد خلاقیت حرکتی اهداف بازی دوم: 1. کار گروهی و هماهنگی جمعی 2. تقویت مهارت‌های حرکتی درشت 3. تقویت ریتم‌پذیری و درک موسیقی 4. هماهنگی دو نیم کره مغز 5. تقویت مهارت‌های اجتماعی 6. تقویت مهارت‌های حرکتی ظریف

شطرنج

مدرس: کشه فراهانی، سعیده
فعالیت: بازی دو نفره ی شطرنج و مرور مباحث

ریاضی دوم

مدرس: صدیقی، منیره
فعالیت: فصل سوم کتاب کار ریاضی صفحه 71، 72 و 76در کلاس حل گردید.
تکلیف: پسر ریاضیدانم صفحه 70 و فعالیت عملکردی صفحه 73 را با دقت انجام بده.

علوم دوم

مدرس: صدیقی، منیره
فعالیت: درس چهارم پرسش گردید. درس پنجم با فیلم آموزشی تدریس گردید و سوالات کتاب درسی پاسخ داده شد.

فارسی دوم

مدرس: صدیقی، منیره
فعالیت: درس پنجم پرسش گردید. کتاب کار صفحه 46 در کلاس حل گردید.
تکلیف: پسرم سوال 1 تا 6 صفحه 43 و 44 کتاب کار علوی را انجام بده.

املا دوم

مدرس: صدیقی، منیره
فعالیت: املادان صفحه 42 درس پنجم در کلاس انجام گردید.
تکلیف: فردا املای تمرینی از درس پنجم خواهیم داشت.

هنر دوم

مدرس: طبیعت شناس، الهام
فعالیت: نقاشی هیولای رنگی(رنگ ها و احساسات) انجام شد.

رایانه

مدرس: فخاریان، یاسمن
فعالیت: در این جلسه آموزش تایپ ده انگشتی، با آموزش مفهوم سطرپایگاه شروع شد و نحوه تایپ صحیح حروف ب و ت نیز آموزش داده شد.

ریاضی دوم

مدرس: صدیقی، منیره
فعالیت: ریاضی سنجش گردید.تقارن دو قسمتی و نیم صفحه46 و 47 تدریس شد و فیلم آموزشی مربوط به نیم در پرتال قرار داده شد. دست ورزی مربوط به تقارن دوقسمتی در کلاس انجام گردید.
تکلیف: پسرم تمرین صفحه 48 کتاب درسی ریاضی را با دقت انجام بده. پسرم یادت نره تقارن یعنی اینکه اندازه، رنگ و فاصله در دو طرف تقارن دقیقا عین هم باشد پس نسبت به آن شکل ها را رسم کن. برای اینکه مفهوم تقارن را بهتر درک کنی حتما قبل حل هر سوال یک آینه در یک سمت و چسبیده به خط تقارن بذاری و ببینی تصویر چگونه می شود.

فارسی دوم

مدرس: صدیقی، منیره
فعالیت: درس پنجم روان خوانی، کلمات، قواعد، شعر حفظی پرسش گردید با توجه به اینکه پسرهای خوبم هنوز آمادگی نداشتند فردا دوباره پرسش خواهد شد. گنجینه(سواد خواندن و درک مطلب) شماره 4، در کلاس مطالعه و به سوالات پاسخ داده شد.

نگارش دوم

مدرس: صدیقی، منیره
تکلیف: پسر خوبم با خط زیبا سوال 1و 4 صفحه 40 را بنویس. اولیا گرامی درس پنجم را ملاحظه نمایید و امضا کنید و بنویسید پسرم درس پنجم را کامل انجام داده است.

ورزش دوم

مدرس: خلیلی امین، سید مجید
فعالیت: فعالیت های انجام شده: - حرکات و تمرینات گرم کردن - بازی فرمان پلیس ساده(پیش دبستانی) و پیچیده هدف:افزایش تمرکز و تقویت اعصاب و عضله - بازی دو امدادی با توپ هدف: سرعت،سرعت و عکس العمل،هماهنگی تیمی و ایجاد حس رقابت - تقسیم دانش آموزان در قالب دو و سه تیم و انجام بازی فوتبال هدف: شادابی و جذب دانش آموزان

مهارت اجتماعی

مدرس: دهقانی، نفیسه
فعالیت: دانش آموزان عزیز امروز اتیکت مکان های عمومی (پارت آخر سینما رفتن) را به وسیله ی تبدیل کلاس به سینما و تمرین قوانین آن در کلاس آموختند.
تکلیف: پسرم لطفا قوانین سینما را با اولیای خود مرور کن و توضیح بده امروز در کلاس چه آموختی.

ریاضی دوم

مدرس: صدیقی، منیره
فعالیت: فصل سوم، اشکال هندسی صفحه 63، 65 و روابط بین شکل ها صفحه 69 کتاب کار علوی در کلاس حل گردید.
تکلیف: پسر ریاضیدانم تمرین صفحه 64 و فعالیت عملکردی صفحه 66 را انجام بده. ( مدت انجام 25 دقیقه روز چهارشنبه)نمونه سوال اختیاری برای تمرین بیشتر در پرتال قرار داده شد. پسرم روز شنبه فصل اول (عدد و رقم) و فصل دوم (جمع و تفریق اعداد دو رقمی): تا ابتدای جمع و تفریق دو عدد دو رقمی) پرسش خواهد شد برای تمرین حتما کتاب درسی، کتاب کار و نمونه سوال موجود در پرتال را بخوان.

نگارش دوم

مدرس: صدیقی، منیره
فعالیت: درس پنجم سوال 2 و 3 صفحه 37 و 38 و سوال 1 و 2 صفحه 41 در کلاس انجام گردید.
تکلیف: پسرم سوال 1 و 4 صفحه 39 را با دقت و خط زیبا انجام بده.(مدت انجام 20 دقیقه روز چهارشنبه)

هدیه‌های آسمان دوم

مدرس: صدیقی، منیره
فعالیت: درس 18 به صورت تلفیقی با درس 5 فارسی تدریس شد.

متن اطلاعاتی دوم

مدرس: صدیقی، منیره
فعالیت: پسر خوبم ارمغان شماره 8 را با خط زیبا انجام بده.( مدت انجام 1 ساعت روز پنجشنبه) تکالیف ریاضی و فارسی در کلاس مهلت داده شد تا انجام دهند.
تکلیف: بعضی از پسرهای گلم هنوز از کلمات مهم درس 5 هنوز سه بار ننوشته اند حتما آخر این هفته بنویسند و شنبه تحویل دهند. ساعت شروع و پایان را حتما بنویس.

سواد مالی

مدرس: ربیعی، پریسا
فعالیت: درس5(پس انداز) با ارائه ویدیو آموزشی تدریس شد. مباحث مطرح شده عبارتند از:آشنایی با مفهوم پس انداز و ضرورت آن،افتتاح حساب بانکی پس انداز ویژه کودکان،اولویت بندی و پرهیز از خریدهای غیرضروری،انتخاب آگاهانه و بررسی کالاها و خدمات موجود،آینده نگری و مراقبت از پول. تکالیف دانش آموزان بررسی شد. فعالیت کلاسی صفحه 42 با مشورت دانش آموزان انجام شد.
تکلیف: فعالیت منزل صفحه 43 انجام شود.

هوش و ریاضی

مدرس: صدیقی، منیره
فعالیت: هفته هفتم صفحه 20 و 21 در کلاس حل گردید.
صدای مشاور

صدای مشاور

رده: پرورشی
توضیح: سبک زندگی شما و فرزندانتان کاملاً متفاوت است. قدیم کودکان با یکدیگر تعامل داشتند، بازی می‌کردند و برای دیدن تلویزیون تحت یک ضوابط خاص اجازه‌هایی از سوی والدین دریافت می‌کردند. مابقی زمان مربوط به بازی و صحبت با هم سن و سالان بود. اما این روزها فرزندان ما از همان روزهای ابتدایی که خودشان را کشف می‌کنند و دست و پاهای خودشان را می‌شناسند، با یک صفحه رنگارنگ نورانی آشنا می‌شوند که سرگرمی‌های مختلفی برای آن‌ها دارد. حتی زمان خوردن غذا و خوابیدن نیز، برخی پدر و مادرها از همین روش استفاده می‌کنند تا کودک را سرگرم کنند. با نگاهی عمیق‌تر متوجه فاجعه‌ای که در کمین نسل امروزی است، خواهید شد. طبق توصیه‌های آکادمی اطفال آمریکا، کودکان در سن مدرسه نباید هر روز بیش از یک یا دو ساعت از گوشی و تبلت استفاده کنند. تأثیرات این لوازم الکتریکی و تکنولوژیکی بر روی روان کودکان و نوجوانان جدی است، به همین دلیل امروز با این موضوع بسیار مهم در خدمت شما عزیزان هستیم.
انتخابات شورای دانش‌آموزی مدرسه و اولین جلسه شورا

انتخابات شورای دانش‌آموزی مدرسه و اولین جلسه شورا

رده: پرورشی
توضیح: به اطلاع دانش‌آموزان گرامی می‌رساند که انتخابات شورای دانش‌آموزی مدرسه با حضور پرشور و فعال دانش‌آموزان برگزار گردید. در این برنامه، ضمن اعلام رسمی آغاز فرایند انتخابات، شرح وظایف اعضای شورا و انتظارات مدرسه از منتخبین توسط مدیر محترم مدرسه برای دانش‌آموزان تشریح گردید. همچنین مدیر گرامی با تأکید بر اهمیت نقش شورا در تصمیم‌سازی‌های آموزشی و فرهنگی مدرسه، منتخبین را به همکاری صمیمانه، احساس مسئولیت و مشارکت فعال در امور مدرسه دعوت نمودند. در ادامه، اعضای منتخب شورای دانش‌آموزی در حضور مدیر، معاونین و دانش‌آموزان، سوگندنامه شورای دانش‌آموزی را قرائت نموده و تعهد خود را نسبت به انجام وظایف محوله و رعایت اخلاق و انضباط مدرسه اعلام کردند. در پایان، از تمامی دانش‌آموزان کاندیدای شورا که با انگیزه، نظم و روحیه‌ی مشارکت در این برنامه حضور داشتند، تقدیر و تشکر به‌عمل آمد. با امید به اینکه منتخبین عزیز با همکاری سایر دانش‌آموزان، در مسیر پیشرفت، نظم و نشاط مدرسه گام‌های مؤثری بردارند.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: