فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه فلکه اطلاعات تهران
کلاس: پرتقال

علوم اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: کتاب کار صفحات 122 تا 127 درس 12 با هدف آشنایی با مسیرها و روش های مختلف به مدرسه رفتن ، آشنایی با سطوح صاف و لغزنده در حرکت ، آشنایی با چرخ در زندگی روزمره و تاثیر تکنولوژی در زندگی انجام شد .
تکلیف: جلسه ی آینده پرسش کلاسی از درس 11 و 12 خواهیم داشت .

فارسی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: در سه زنگ کتاب کار صفحات 179 تا 183 با هدف تثبیت نشانه ی ه انجام شد .
تکلیف: 1)در دفتر مشق یک جدول سه ستونه کشیده شود و نشانه ای (چهار شکل ) ، نشانه ی اِ (چهار شکل ) ، و نشانه ی ه (چهار شکل ) نوشته شود و برای هر کدام چهار کلمه که چهار شکل داشته باشد را بنویسد و از هر کدام یکی را به دلخواه انتخاب و جمله بسازد . 2)کتاب دیکته شب نشانه ی اُ استثنا خوانده شود و یک دیکته نوشته شود روز یکشنبه دیکته داریم 3)ارمغان هفته ی شماره 17 انجام شود .

بازی استراتژیک

مدرس: کرمی، هما
فعالیت: بادی پرکاشن ریتمیک و بازی ریتمیک بوسیله کاپ گیم انجام شد.

ریاضی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: صفحات 120 و 121 (تم 18 خرید از سوپر مارکت ) با اهداف مهارتی منتظرشدن برای نوبت ، حمل و خریدها با کیسه ی پارچه ای و کمک به محیط زیست ، شمارش تعداد اشیا در قفسه ها و نوشتن جمع روی محور ، درک و تمرین شمردن سه تا سه با استفاده از شکل و محور انجام شد .
تکلیف: کتاب کار صفحات 126 و 127 انجام شود . لطفا صفحات جلوتر انجام نشود . کتاب های علوم ، ریاضی ، فارسی ، نگارش و دفتر مشق در مدرسه می ماند.

علوم اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: درس 12 از خانه تا مدرسه با دیدن فیلم آموزشی فندق تدریس شد.

فارسی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: آموزش نشانه ی ( ه غیر آخر ، وسط ، آخر چسبان ، آخر تنها ) با هدف آموزش صداو نشانه ه ، تشخیص صدای ( ه ) در اول ، وسط و آخر ، توانایی خواندن و نوشتن کلمات با حروف خوانده شده ، توجه به نعمت های خداوند( ماه ، ستاره ها ، آهو )، تقویت روحیه ی سپاس گزاری از خداوند ، محل قرار گرفتن آن در جدول، کلمات دیگری که صدای ه در آن است . روان خوانی درس 14 مهتاب انجام شد .
تکلیف: کتاب کار صفحات 179 و 180 انجام شود . روان خوانی درس 14 مهتاب انجام شود فردا پرسیده می شود فایل pdf ضمیمه می باشد .

نگارش اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: نحوه ی نوشتن چهار شکل ( ه ) با هدف نوشتن کلمه ها و جمله های مربوط به درس ،کامل کردن کلمات با گذاشتن حرف مناسب در جای خالی ، جمله سازی برای تصاویر انجام شد . صفحه ی 91 کتاب درسی با هدف نوشتن چهار شکل نشانه ی ه ، کلمات مرتبط با آن انجام شد .

مهارت اجتماعی

مدرس: دهقانی، نفیسه
فعالیت: مروری بر دروس هفته های گذشته و اتیکت مهمانی رفتن انجام شد. تدریس اتیکت مکالمه کردن پارت اول تفاوت گوینده با شنونده و آموزش شنونده ی خوب بودن انجام شد. شعر شنونده ی خوب هم حفظ و تمرین و تکرار شد. اگر بخوام بشم من /یه شنونده ی عالی/ باید حواسم باشه/به چهارعضو اصلی/باگوش با گوش میشنوم/با چشم با چشم میبینم/ بعدش سوال میپرسم /تا با قلبم بفهمم. /
فعالیت: ولی گرامی ، با سلام و احترام، به اطلاع می رساند جهت دریافت کارنامه نیمسال اول فرزند عزیزمان، روز سه شنبه هجدهم بهمن ماه ساعت 10:15 الی 10:55 به دبستان مراجعه نمایید. با تشکر

فارسی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: کتاب کار صفحات 175 تا 178 با هدف جمله سازی ، مخالف ، صرف فعل من خریدم ، تو خریدی ، او خرید ، شما خریدید ، خواندن متن روان خوانی و پیدا کردن کلمات اُ استثنا ، درک مطلب با پاسخگویی به سوالات انجام شد . دوره ی اُ استثنا و محور اعداد جمع - تفریق انجام شد .
تکلیف: کاربرگ فارسی و ریاضی (پشت و رو ) انجام شود.

املا اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: املا از نشانه ی ج گرفته شد دفترهای املا ملاحظه و امضا شود فردا حتما همراه دانش آموزان باشد .

سواد مالی

مدرس: ربیعی، پریسا
فعالیت: کتاب دانش آموزان جهت بررسی تکالیف مشاهده شد.درس12(کسب و کار خانگی روستایی) با استفاده از ارائه فیلم آموزشی تدریس شد.موارد مطرح شده عبارت است از:آشنایی با ویژگی های کسب و کارهای روستایی،شنیدن نظرات دانش آموزان درخصوص راه اندازی کسب و کارهای خانگی خود
تکلیف: فعالیت منزل صفحه 98 انجام شود.

رایانه

مدرس: فتحی مهماندوست، صونا
فعالیت: شروع برنامه نویسی اسکرچ طبق مطالب کتاب از ص 56 تا آخر 62 آموزش و تمرین شد.
تکلیف: طبق صفحات گفته شده از روی کتاب تکرار و تمرین شود.

هوش و ریاضی

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: صفحات 35 و 36 با هدف پیاده سازی الگو ، جدول شگفت انگیز ، حل مسئله، کار با خط کش انجام شد.
تکلیف: صفحه ی 37 کتاب کار انجام شود .فردا همراه دانش آموزان باشد . کتاب های کار و درسی و دفتر مشق امروز در مدرسه می ماند.

ریاضی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: صفحه ی 116 با هدف پیدا کردن جمع و تفریق با استفاده از روش های یاد گرفته شده ، صفحه ی 118 با هدف مفهوم تقریب زدن در اندازه گیری طول با یک واحد مشخص ، صفحه ی 119 مفهوم جمع و تفریق با استفاده از محور انجام شد .
تکلیف: کتاب کار علوی صفحات 121 تا 124 انجام شود و فردا حتما همراه خود بیاورید . کتاب ریاضی درسی در مدرسه می ماند .

فارسی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: آموزش صدا و نشانه ی (اُ)استثنا ، تشخیص این صدا در کلمات ، توانایی خواندن و نوشتن کلمات با این نشانه انجام شد . روان خوانی درس خروس خوش آواز انجام شد .
تکلیف: روان خوانی درس خروس خوش آواز انجام شود .فایل پی دی اف ضمیمه می باشد . نشانه ی ج از کتاب دیکته ی شب خوانده و یک دیکته نوشته شود فردا دیکته از نشانه ی ف داریم .

نگارش اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: صفحات 89 و 90 کتاب درسی نوشتن کلمات و جمله های مرتبط با (اُ)استثنا انجام شد ، کامل کردن جدول با توجه به صداهای مختلف (و) ، جمله سازی با کلمات در هم ریخته، و جمله سازی برای تصویر انجام شد.
تکلیف: کتاب کار علوی صفحات 173 و 174 انجام شود . کتاب های درسی ریاضی ، فارسی و نگارش در مدرسه می ماند .

قرآن اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: صفحات 56 تا 59 کتاب درسی تدریس شد . لوحه های 16 و 17 پرسیده شد .
تکلیف: لوحه های 18 و 19 برای جلسه ی آینده پرسیده می شود .

ورزش اول

مدرس: داورزنی، حمید
فعالیت: حرکت با توپ و نحوه ی ضربه زدن با توپ تمرین شد. بازی فوتبال انجام شد.

علوم اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: صفحات 108 تا 120 درس یازدهم دنیای سرد و گرم با هدف آشنایی با لباس های مناسب هر فصل ، لباس های روشن و تیره برای هر فصل ، شغل هایی که به گرما نیاز دارند، وسایل گرمایشی که تولید نور و گرما می کنند، راه های جلوگیری از به هدر رفتن انرژی انجام شد .

فارسی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: روان خوانی صفحه ی 171 از تک تک دانش آموزان پرسیده شد و به سوالات درک متن صفحه ی 172 پاسخ داده شد . روزهای هفته (به جز دوشنبه ، چهارشنبه و جمعه ) با دانش آموزان کار شد .
تکلیف: 1)تمام نشانه های یاد گرفته شده از درس 1 تا 13 (آ تا ج ) تکرار و تمرین شود از هر نشانه دو کلمه نوشته شود مانند نشانه ی ب غیر آخر : بابا ، ب آخر کتاب نوشته شود . 2)روزهای هفته مجدد نوشته شود در دفتر مشق کتاب های درسی در مدرسه می ماند . 3)کاربرگ ارمغان هفته 16 انجام شود .

رایانه

مدرس: فتحی مهماندوست، صونا
فعالیت: مراحل نصب برنامه اسکرچ جونیور به صورت تصویری ضمیمه شده است.
تکلیف: برنامه اسکرچ جونیور در رایانه و اگر رایانه در دسترس نیست، در تبلت یا گوشی نصب شود.

بازی استراتژیک

مدرس: کرمی، هما
فعالیت: بادی پرکاشن ریتمیک و بازی ریتمیک بوسیله کاپ گیم انجام شد.

آزمایشگاه

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: یخ آدم برفی را در کنار شوفاژ قرار دادیم و بعد از چند ساعت نتیجه را مشاهده کردیم .
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: