فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه فلکه اطلاعات تهران
کلاس: پرتقال

ریاضی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: صفحات 19 تا23 کتاب کار علوی با هدف مفهوم اضافه کردن و بیان تعداد کل شکل ، انتقال انگشتان یک دست به دست دیگر ، ادامه دادن الگوهای شطرنجی ، حل جدول شگفت انگیز ، بیان عدد هر دسته بدون شمارش ، اضافه کردن به صورت ذهنی انجام شد .
تکلیف: تم 2 کامل انجام شود .

فارسی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: ای آخر مستقل تدریس شد . دانش آموزان در کلاس کلمات را نام بردند و با ای آخر مستقل دوست کردند و جمله ساختند . طرح بیدپای این هفته با موضوع مورچانه خوانده شد و دانش آموزان به سوالات پاسخ دادند . فایل بیدپا حضورتان ارسال گردید .
تکلیف: چند کلمه که ِ دوستی و ای آخر مستقل دارند در دفتر نوشته شود و با آنها جمله بسازید .( مانند مادرِ من ؛ نامه ای زیبا )

نگارش اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: نحوه ی نوشتن ای آخر مستقل در کنار کلماتی که ه آخر چسبان و ه آخر تنها دارند آموزش داده شد . در کلاس املای آردی برگزار شد و دانش آموزان کلمات را روی آرد نوشتند .
تکلیف: روان خوانی صفحه ی 99 انجام شود و به سوالات صفحه ی 100 پاسخ داده شود . متن روان خوانی این صفحه روز شبنه از دانش آموزان پرسیده خواهد شد .

ریاضی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: صفحات 87 تا 89 کتاب کار با هدف حل جدول شگفت انگیز ، مقایسه ی بین اعداد و گذاشتن علامت مناسب ( کمتر ، بیشتر و مساوی ) و اندازه گیری طول شکل های مختلف و مقایسه بین آنها انجام شد .
تکلیف: فعالیت سرگرمی صفحه ی 90 کتاب کار انجام شود .

علوم اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: صفحات 42 تا 44 کتاب درسی با هدف آشنایی با موارد استفاده از آب و اینکه آب برای رشد ماو گیاهان و جانوران مهم است ، حالت های مختلف آب ( مایع و جامد و توجه دانش آموزان به قطعات یخ داخل یخچال ) ، طرح سوال نظرسنجی (آیا در بدن ما آب وجود دارد ؟) با مشارکت دانش آموزان و پرسش و پاسخ به صورت تصادفی انجام شد . قبل از تدریس فیلم آموزشی فندق دیده شد .
تکلیف: یک بطری را از آب پر کن و داخل فریز قرار بده بعد از چند ساعت ببین چه اتفاقی برای آب داخل بطری می افتد . نتیجه ی آن را برای جلسه ی بعد به کلاس بیاور .

فارسی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: صفحه ی 48 کتاب درسی کلمات درس را خواندیم . دانش آموزان در کلاس کلمات مدرسه ، مداد ، انسان ، امام را در قسمت تخته وایت برد نوشتند .
تکلیف: روان خوانی درس 6 کتاب دیکته ی شب صفحه ی 14 انجام شود . فردا دانش آموزان همراه خود سینی که داخل آن آرد باشد و سفره ی یکبار مصرف بیاورند . ( دیکته ی آردی داریم )

نگارش اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: صفحات 61 تا 63 کتاب درسی کامل شد . چهار شکل نشانه ی اِ را نوشتیم و کلماتی که با این نشانه ها بودند را نوشتیم . نوشتن ( ِ دوستی یا جادویی ) و قرار گرفتن آن در زیر کلمات توضیح داده شد و کلمات را با این نشانه دوست کردیم و نوشتیم .
تکلیف: کتاب کار علوی درس 6 نشانه ی ای صفحات 87 و 88 انجام شود . مدت زمان انجام این تکلیف 30 دقیقه می باشد . زمان شروع و پایان یادداشت شود .

ریاضی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: صفحات 84 و 85 ( تم 12 رفتن به بوستان ) با هدف شمارش ، کمتر و بیشتر( مانند 4 از 5 کمتر است یا 5 از 4 بیشتر است ) و تقارن و رسم خط تقارن انجام شد.
تکلیف: صفحات 86 و 87 کتاب کار علوی انجام شود .مدت زمان انجام این تکلیف 25 دقیقه می باشد . زمان شروع و پایان تکالیف یادداشت شود .

فارسی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: نشانه ی ه آخر چسبان و ه آخر تنها امروز وارد شهرک الفبا شدند و با صدا و نحوه ی نوشتن این دو نشانه آشنا شدیم . کلماتی که دارای این دو نشانه هستند ( خانه و نامه ، نرده و سبزه ) را نام بردیم و با جایگاه این دو نشانه در کلمات آشنا شدیم .
تکلیف: از کِلاس آنلاین یک نقاشی بکشید و ارسال کنید .

نگارش اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: نحوه نوشتن نشانه ی ه آخر چسبان ( به دو شکل ) و ه آخر تنها آموزش داده شد .این نشانه و کلماتی که دارای این دو نشانه هستند را در کتاب نگارش صفحه ی 61 نوشتیم .
تکلیف: صفحه ی 87 کتاب کار فارسی را بخوانید و به سوالات صفحه ی 88 پاسخ دهید .مدت زمان انجام این تکلیف 30 دقیقه می باشد . زمان شروع و پایان یادداشت شود . صفحه ی 97 کتاب کار سوال 5 ( وصل کردنی ) انجام شود .

مهارت زندگی

مدرس: رنج بردار، محبوبه
فعالیت: صفحات 34 و 35 با موضوع :" قوانین کلاس را رعایت کنیم." تدریس شد. گفتگو در مورد قوانین کلاس، چگونگی آداب و رفتار مناسب با معلم و همکلاسی ها و همچنین رعایت نظم و انضباط در حیاط مدرسه، صورت پذیرفت.
تکلیف: تکلیف صفحات تدریس شده در هفته آینده در کلاس انجام خواهد شد. اولیای گرامی لطف بفرمایید در مورد موضوع درس با پسران گلمان گفتگو کرده و قوانین کلاسی و حیاط مدرسه را به صورت نمایشی در منزل اجرا کنند.

ریاضی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: صفحه ی 78 کتاب درسی ( تم آغازین رفتن به بوستان ) با هدف شمارش تعداد برگ های روی شاخه و مقایسه ی بین دو شاخه ، شمارش تعداد خانم ها و آقایان و مقایسه ی بین آنها ، شمارش پروانه ها ، شمارش سطل و بیلچه ، گفتن داستان برای تصویر ، و پاسخ دادن به پرسش های( دو دوستی که روی نیمکت نشسته اند درباره چه چیزی صحبت می کنند؟ فکر می کنید دو نفری که توپ بازی می کنند، چه رابطه ای با هم داشته باشند؟ فکر می کنید دو نفری که بدمینتون بازی می کنند، چه رابطه ای با هم داشته باشند؟ ) انجام شد . صفحات 79 تا 82 کتاب درسی در کلاس آنلاین انجام شد .
تکلیف: صفحات 83 و 84 انجام شود . مدت زمان انجام این تکلیف 20 دقیقه می باشد . زمان انجام و پایان تکالیف در کتاب یادداشت شود .

فارسی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: تدریس نشانه ی ( اِ ) اول و ِ وسط با پخش موسیقی انجام شد . داستان اشک اِژدها در کلاس گفته شد و کلماتی که دارای این دو نشانه ( اِ اول و ِ وسط ) بودند را نام بردیم و با جایگاه آنها آشنا شدیم .
تکلیف: در کتاب فارسی صفحه ی 48 دور نشانه های اِ اول و ِ وسط با مداد سیاه مشق خط بسته بکش . مدت زمان انجام این فعالیت 5 دقیقه می باشد .

نگارش اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: صفحات 61 و 62 کتاب نگارش با هدف نحوه ی نوشتن اِ اول و ِ وسط انجام شد . کلمات امام ، مداد ، انسان و دبستان را نوشتیم . در جدول دوستی نشانه های دو شکلی و تک شکلی را با ِ وسط دوست کردیم .
تکلیف: صفحه ی 60 کتاب نگارش انجام شود . مدت زمان انجام این تکلیف 20 دقیقه می باشد . زمان شروع و پایان نوشته شود . روان خوانی صفحه ی 81 کتاب کار را انجام شود و به سوالات صفحه ی 82 پاسخ دهید . مدت زمان انجام این تکلیف 30 الی 45 دقیقه می باشد .

قرآن اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: تدریس قرآن درس 4 به صورت فیلم آفلاین ارسال شده است در قسمت تکالیف سایت می باشد دانش آموزان مشاهده نمایند .
تکلیف: فیلم های آموزشی مربوط به تدریس امروز در قسمت تکالیف سایت می باشد دانش آموزانی که در کلاس آنلاین حضور نداشتند مشاهده نمایند و تکالیف را از طریق پرتال ارسال نمایید .

ورزش اول

مدرس: داورزنی، حمید
فعالیت: انجام بازی و فعالیت های حرکتی و گروهی

ریاضی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: آموزش مفهوم کمتر ، بیشتر و مساوی ( تم 12 ) در کلاس مجازی داده شد . نماد عدد 9 و چوب خط مربوط به آن آموزش داده شد . اعداد 0 تا 9 را شمارش کردیم و بالعکس شمردیم . ( 9 تا 0 ) .
تکلیف: کتاب درسی صفحات 79 و 80 انجام شود . از تکالیف عکس گرفته شود و از طریق پرتال ارسال نمایید . فیلم های مربوط به آموزش تم 12 مشاهده شود . مدت زمان انجام این فعالیت 20 دقیقه می باشد . زمان شروع و پایان تکالیف در کتاب یادداشت شود .

فارسی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: صفحه ی 45 کتاب درسی درس 6 (سَرباز ) روان خوانی انجام شد . صفحه ی 46 درسی ببین و بگو با هدف خوب دیدن و خوب صحبت کردن ( ارتباط دادن تصاویر ایران ، پرچم و سرباز ) ، بگرد و پیدا کن کلماتی که دارای صدای ( ای ) و ( ز ) باشند را پیدا کردیم ، به دوستانت بگو نام چند شهر ایران و شهرهای مورد علاقه برای مسافرت و چگونگی همکاری با خانه انجام شد . در قسمت کتاب خوانی داستان هفته پیش ( زرافه کوچولو و خورشید ) توسط دانش آموزان بازخوانی شد . شعر ای ایران توسط دانش آموزانی که حفظ کرده بودند خوانده شد .
تکلیف: کتاب کار علوی صفحه ی 74 سوال 10 وصفحه ی 76 کامل انجام شود . مدت زمان انجام تکلیف 20 الی 25 دقیقه می باشد لطفا زمان شروع و پایان نوشته شود .

نگارش اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: صفحه ی 59 کتاب درسی با هدف نوشتن کلمه های ( سرباز ، زمین ، زیبا ، ایرانی آزاد است ) ، نوشتن نام هر تصویر و جمله سازی انجام شد . در کلاس آنلاین امروز دیکته ی خوشه ای انجام شد .
تکلیف: صفحه ی 59 کامل شود . مدت زمان انجام این تکلیف 20 خواهد بود . زمان شروع و زمان پایان در کتاب نوشته شود .

رایانه

مدرس: فتحی مهماندوست، صونا
فعالیت: امروز در سایت، در کلاس پرتقال یک فیلم آموزش ذخیره کردن و باز کردن نقاشی در برنامه (توضیح ص 16 تا آخر 19 کتاب) قرار گرفت. لطفا پسرهای عزیزم مشاهده و تمرین کنند. حتما در کلاس حضوری این مبحث تکرار خواهد شد.
تکلیف: پروژه اول کتاب، نقاشی بادبادک از ص 23 کشیده و طبق فیلم ذخیره شود و نقاشی ذخیره شده در پرتال ارسال شود یا در فلش همراه بیاورند. نقاشی های برتر کارت امتیاز دارند و در سایت مدرسه قرار می گیرند.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: