1401/09/16
علوم اول
سلطانشاهی، رویا
فصل پنجم علوم با مشاهده فیلم فندق و تایم لپس رشد دانه ی لوبیا را دیدیم .
دانش آموزان شرایط رشد برای گیاه و قسمت های آن را نام بردند .
صفحات 43 تا 52 کار (فصل 4 ) با هدف جانوران ، غذای آنها ، حیوانات مفید و فایده های آنها انجام شد .
صفحات 31 تا 34 فصل 3 کتاب کار هم با هدف آشنایی با سازمان های امدادی مانند اورژانس و .. و شماره تلفن های آنها انجام شد .
دانشمند کوچک پرتقال یک یا هر سه مورد از موارد زیر را انجام بده و برای جلسه ی بعد علوم بیاور :
1)دانشمند کوچکم برای سه شنبه ی هفته ی آینده تحقیق کن با کمک مامان و بابا که چرا درخت کاج در زمستان هم همیشه سبز است نتیجه ی آن را برای هفته ی آینده بیاور و برای دوستانت بازگو کن .
2)دانشمندم کوچکم با برگ های زیبای پاییزی نقاشی حیوانات یا چیزی که دوست داری را انجام بده و به کلاس بیاور .
3)دانشمند کوچکم برای هفته ی آینده یک گیاه مانند (ساقه ی کرفس یا رز سفید ) را در رنگ خوراکی که با مقدار کمی آب مخلوط شده است قرار بده و ببین چه اتفاقی می افتد .(این کار دو روز قبل یعنی یکشنبه انجام شود .)
فارسی اول
سلطانشاهی، رویا
معرفی صدا و نشانه ( ز ) با گفتن قصه ی زرافه کوچولو ، تشخیص صدای ( ز ) در اول ،وسط و آخر ، توانایی خواندن و نوشتن کلمات با حروف خوانده شده مانند : سرباز ، تیراَنداز ، زَرد ، سَبز انجام شد .
شعر ای ایران در کلاس همخوانی شد .
صفحات 89 تا 91 (درس 6) کار با هدف تثبیت نشانه ی جدید (ز ) انجام شد .
فیلم تدریس نشانه ی (ز ) در قسمت تکالیف مجدد مشاهده شود .
روانخوانی درس 6 صفحه ی 16 کتاب دیکته انجام شود .
صفحات 84 و 85 ، 91 سوال 7 و 92 سوال 8 انجام شود .
نگارش اول
سلطانشاهی، رویا
نحوه ی نوشتن نشانه ی (ز) انجام شد و در دفتر نوشتیم ، نشانه ی ( ز ) را با ا ، اَ ، او ، ای وسط ، ای آخر ترکیب کردیم و در دفتر نوشتیم ، برای هر کدام از ترکیب ها یک مثال زدیم و نوشتیم .
یک خط زرد - سبز با مداد رنگی (سبز و زرد ) نوشتیم .
رنگ آمیزی نشانه ی ( ز ) با رنگ های قرمز ، سبز و زرد ( ز) انجام شد .
گیفت نشانه ی ( ز تخته پاک کن وایت برد زرد ) همراه با نقاشی زنبور داده شد و با زرافه عکس گرفتیم .
کتاب نگارش صفحه ی 58 انجام شود .
ارمغان هفته ی 8 در پوشه ی دکمه دار تحویل داده شد انجام شود .
جدول ترکیب در دفتر انجام شود .
بازی استراتژیک
کرمی، هما
بازی ریتمیک بوسیله چوبک و کاپ گیم انجام شد.
1401/09/15
ریاضی اول
سلطانشاهی، رویا
صفحات 80 تا 82 (تم 11)کار با هدف نوشتن نماد 8 به درستی و جمع های مختلف این عدد ، شمارش تعداد هر دسته ، سرشماری شکل ها و رسم عدد و چوب خط ، درک مفهوم تساوی انجام سد .
صفحات 14 تا 19 کار (تم 2 ) با هدف نمایش اعداد مختلف با دست ، حل جدول شگفت انگیز ، شمارش سریع و تناظر ، کشف الگو ، نمایش عددهای کم تر از 5 ، شمارش صحیح و رنگ کردن چینه ، درک مفهوم قبل و بعد ، اضافه و کم کردن انجام شد .
تم 2 صفحه ی 20 و تم 11 صفحه ی 81 سوال 7 ، تم 11 صفحه ی 83 انجام شود .
از تم 1 تا 11 ( به جز تم 3 و 4 ) اگر صفحه ای به دلیل غیبت یا تحویل نگرفتن کتاب انجام نشده کم کم انجام شود .
علوم اول
سلطانشاهی، رویا
صفحات 34 تا 41 درسی با هدف آشنایی با دنیای گیاهان ، انواع گیاهان ، قسمت های مختلف گیاهان ، گیاهان رشد وتغییر می کنند ، انواع مختلف گیاهان در ایران و فایده ی گیاهان با دیدن فیلم آموزشی فندق انجام و گفت و گو شد .
دانش آموزانی که گیاه کاشتند برای فردا بیاورند.
فارسی اول
سلطانشاهی، رویا
صفحات 78 و 79 و 80 کار (درس 5 نان ) با هدف تشخیص جایگاه (ن) غیر آخر و آخر ، بخش کردن و صداکشی ، مرتب کردن کلمات بهم ریخته، اضافه کردن نَ به اول کلمات انجام شد .
صفحات 83 تا 85 با هدف شناخت ای (اول ، وسط ، آخر) ، تشخیص جایگاه سه نشانه ی ای انجام شد .
ایجاد انگیزه ی نشانه ی (ز) با دیدن کلیپ انجام شد .
درس 6 کتاب دیکته ی شب صفحه ی 14 روان خوانی انجام شود فردا پرسیده می شود .
از چند کلمه به دلخواه نوشته شود و با کلمات در دفتر مشق جمله بسازند .(جمله ساری با نشانه های خوانده شده انجام شود و لطفا والدین گرامی ننویسند ).
مهارت اجتماعی
دهقانی، نفیسه
مروری بر دروس هفته های گذشته اتیکت میز غذاخوری و نحوه استفاده از قاشق و چنگال و کارد.
آموزش ویدیویی تزیین دستمال سفره و تمرین در کلاس انجام شد
1401/09/14
ریاضی اول
سلطانشاهی، رویا
صفحات 77 تا 79 کار (تم 11 ) با هدف شمارش ، مفهوم تناظر به مفهوم مساوی ، نوشتن درست عدد هر دسته ، درک مفهوم تساوی و استفاده از نماد آن به درستی انجام شد .
کتاب ریاضی درسی دانش آموزان مدرسه و در کلاس خودمان است .
کلیپ آموزشی مربوط به تدریس می کاری و ریاضی تم 11 در قسمت تکالیف دیده شود .
علوم اول
سلطانشاهی، رویا
دانش آموزان برای فردا گیاهانی که کاشته اند را بیاورند.
فارسی اول
سلطانشاهی، رویا
تدریس می کاری همراه با پخش کلیپ انجام شد . می کاری را در دفتر نوشتیم ، کلماتی که می کاری دارند را در دفتر نوشتیم و خواندیم . جمله ساختیم . کلماتی که نشانه ی ای اول ، ای وسط ، ای آخر دارند را در دفتر نوشتیم و خواندیم .
سرمشق دفتر انجام شود .
نگارش اول
سلطانشاهی، رویا
نحوه ی نوشتن می کاری در کلاس انجام شد و در دفتر کلمات را با می کاری نوشتیم .
کتاب نگارش صفحات 55 ، 56 و 57 که می کاری دارند انجام شود .
صفحه 57 قسمت از روی درس بنویس ، از روی کتاب فارسی صفحه ی 44 نوشته شود .
سرمشق دفتر انجام شود .
سواد مالی
ربیعی، پریسا
تمرین و تکرار (جمع بندی)کاربردی 5 درس اول با استفاده از طرح معلم شو و فعالیت دانش آموزان انجام شد. موضوعات تمرین شده:پول های ایرانی و ارزش آن ها،استفاده درست از پول توجیبی و مدیریت خرید،مراقبت از پول،بررسی نیازها،خواسته ها و تفاوت آن ها،نیاز مشترک و استفاده مشارکتی از وسایل، پس انداز و مدیریت هزینه و ...
فعالیت های جامانده از قبل انجام شود.
مهارت زندگی
رنج بردار، محبوبه
صفحات 32 و 33 با موضوع :« در هنگام خرید صبور باشیم.» تدریس شد. گفتگو در مورد رفتارهایی که باید در هنگام خرید داشته باشیم صورت پذیرفت. همچنین در مورد انتظارات و خواسته های درست و نادرست، دقت در خرید و در نظر گرفتن میزان مبالغ خرید نیز موردبحث و بررسی قرار گرفت..
تکلیف صفحات 32 و 33 در کلاس انجام شد. اولیای عزیز لطف بفرمایید در مورد موضوعات مطرح شده در درس امروز با پسران گلمان گفتگو کنید.
1401/09/13
ریاضی اول
سلطانشاهی، رویا
صفحات 70 تا 74 کتاب کار (تم10) با هدف نشان دادن عدد بزرگ تر از 5 با دو دست ، نوشتن نماد عدد 6 به درستی ، بیان جمع دو عدد با حاصل 6 ، مفهوم همه ی جمع های عدد 7 مثلا 3 و 4 روی هم می شود 7 ، نوشتن نماد 7 به درستی ، اندازه گیری طول اجسام نسبت به یک واحد ، تکرار و تمرین مفهوم تقارن ، نماد اعداد و کشیدن چوب خط انجام شد .
صفحات 75 و 76 تم 10 انجام شود .
در قسمت فهرست صفحاتی که دانش آموزان غیبت داشتند و انجام نشده است مشخص شده انجام شود و برای فردا کتاب کار همراه باشد .
فارسی اول
سلطانشاهی، رویا
نشانه ی ، ی آخر امروز تدریس شد .
برای دانش آموزانی که غیبت داشتند مجدد نشانه های ای اول ( مثل ایمان ) ی وسط ( مثل سیب ) دوره شد .
گیفت نشانه ی ای ( سرمدادی زمین ) توسط مدیریت و معاون آموزشی به دانش آموزان داده شد .
روان خوانی کلماتی که در دفتر مشق چسبانده شده است انجام شود و از روی آنها نوشته شود .( ای اول ، ی وسط ، ی آخر )
نگارش اول
سلطانشاهی، رویا
ترکیب نشانه ها با ی آخر انجام شد و در دفتر نوشته شد و برای هر کدام مثال زدیم .
ترکیب ها مجدد در منزل تمرین شود .
صفحات 55 و 56 و 57 که نشانه های ای اول ، ی وسط و ی آخر دارند کامل انجام شود .
ای آخر مستقل فعلا مسافرت هست و بعد از تدریس نشانه ی اِ انجام خواهد شد .
می کاری نیز انجام نشود .
املا اول
سلطانشاهی، رویا
املا از درس 5 امروز گرفته شد .
دفترهای املا به دانش آموزان داده شد لطفا ملاحظه و امضا شود و فردا دانش آموزان با خود بیاورند در صورت تمایل می توانید سیمی نمایید .
قرآن اول
سلطانشاهی، رویا
صفحات 38 و 39 درسی با هدف یادگیری قرآن ، انس و علاقه به قرآن و روخوانی ، و به رحل ، تابلوی بسم الله ، نقشه ی ایران ، لوحه ی آموزشی و ضبط صوت اشاره شد . شنیدن و خواندن شعر آرزوی من، صحبت در مورد شعر انجام شد .
ورزش اول
داورزنی، حمید
انجام بازی های گروهی با هدف تمرکز بر گرفتن توپ و افزایش سرعت عمل
1401/09/12
ریاضی اول
سلطانشاهی، رویا
صفحه ی 71 تا 77 درسی تم 11 با هدف مفاهیم چپ و راست ، اول تا هفتم ، وسط ، کنار وبین وجلو و پشت انجام شد .
صفحه ی درسی با هدف درک مفهوم تساوی با شمردن تعداد اعضا دو دسته ، درست کردن دسته هایی با تعداد مساوی با تناظر یک به یک ، تمرین نیمه ی دیگر شکل با استفاده از درک مفهوم تقارن انجام شد .
مفهوم تساوی با تمرین در کلاس انجام شد و علامت آن را یاد گرفتیم ، نوشتن عدد 8 و کشیدن چوب خط آن را یاد گرفتیم ، و کار با خط کش و کامل کردن شکل مشابه را انجام دادیم .
تکالیف مهارت محور :
امروز به تعداد اعضای خانواده ، به دانش آموزان قاشق بدهید و از او بخواهید به همان تعداد چنگال جدا کند و در مرحله ی بعد تساوی چنگال و قاشق را بررسی کند ، سپس نقاشی آن ها را در دفتر مشق نقاشی کند .
اعداد 1 تا 8 در دفتر مشق سرمشق داده شده است نوشته شود و در سمت راست چوب خط آن ها را بکشید و یک خط از 0 تا 8 بنویسید .
فارسی اول
سلطانشاهی، رویا
صفحه ی 44 درسی درس 6 ایران با هدف معرفی صدا و نشانه ی ای اول ، ی وسط ، ی آخر ، تشخیص صدای ای در اول ، وسط و آخر کلمات ، توانایی خواندن و نوشتن کلمات با حروف خوانده شده ، آشنایی با کشور ایران و علاقه مندی به آن با صحبت کردن در مورد قومیت ، فرهنگ شهرهای مختلف و پخش سرود ای ایران ای مرز پر گهر وکشیدن نقاشی پرچم ایران روی صورت دانش آموزان با رنگ مخصوص روی صورت ، آشنایی با نقشه ی و پرچم ایران و رنگ های آن ، آشنایی با نام دریاهای شمال و جنوب .
قصه گویی چهار نشانه ی جدید به همراه کلیپ و پخش شعر این نشانه .
کلمات جدید : ایران ، ایرانی ، سفید ، اَمین ، آبی
روان خوانی کلمات زیر انجام و یک بار در دفتر مشق نوشته شود .
ایمان ، ایران ، ایست ، ایستاد ، سیب سیر ،
روان خوانی جملات انجام شود :
آسمان اَبری اَست .
مَن بیرون دَر باران ایستادَم .
مَن در ساری آسیب دیدَم .
نگارش اول
سلطانشاهی، رویا
نوشتن نشانه های ای اول و ی وسط انجام شد .
ترکیب نشانه ها با ی وسط انجام شد .
جمله سازی با کلمات ایمان ، ایران ، ایست ، ایستادَم ، سیب ، سیر ، سینی انجام شد .
در دفتر ترکیب ها را نوشتیم .
جدول ترکیب را در دفتر مشق انجام دادیم و نشانه ها را با ی وسط ترکیب کردیم .
رنگ آمیزی نشانه ی ای انجام شود .
صفحه ی 55 و 56 فقط کلمات و سوالاتی که نشانه ی ای اول و ی وسط دارد انجام شود .
املا اول
سلطانشاهی، رویا
فردا از کتاب دیکته درس 5 دیکته گفته می شود دانش آموزان تمرین داشته باشند و با آمادگی در کلاس حاضر باشند .
هنر اول
اقبالیان، زهرا
نقاشی دایناسور را کشیده شد و پسرهای عزیز با پولک پوشش بدنش را پر کردند
رایانه
فتحی مهماندوست، صونا
نقاشی ماهی در دریا به کمک اشکال هندسی آموزش داده شد و دانش آموزان تمرین کردند. فیلم آموزشی امروز در سایت در کلاس پرتقال قرار گرفت.
لطفا در صورت در دسترس بودن رایانه، پسر عزیزم نقاشی ماهی را رسم کند، از نقاشی عکس گرفته و ارسال بفرمایید.