فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه فلکه اطلاعات تهران
کلاس: پرتقال

علوم اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: فصل پنجم علوم با مشاهده فیلم فندق و تایم لپس رشد دانه ی لوبیا را دیدیم . دانش آموزان شرایط رشد برای گیاه و قسمت های آن را نام بردند . صفحات 43 تا 52 کار (فصل 4 ) با هدف جانوران ، غذای آنها ، حیوانات مفید و فایده های آنها انجام شد . صفحات 31 تا 34 فصل 3 کتاب کار هم با هدف آشنایی با سازمان های امدادی مانند اورژانس و .. و شماره تلفن های آنها انجام شد .
تکلیف: دانشمند کوچک پرتقال یک یا هر سه مورد از موارد زیر را انجام بده و برای جلسه ی بعد علوم بیاور : 1)دانشمند کوچکم برای سه شنبه ی هفته ی آینده تحقیق کن با کمک مامان و بابا که چرا درخت کاج در زمستان هم همیشه سبز است نتیجه ی آن را برای هفته ی آینده بیاور و برای دوستانت بازگو کن . 2)دانشمندم کوچکم با برگ های زیبای پاییزی نقاشی حیوانات یا چیزی که دوست داری را انجام بده و به کلاس بیاور . 3)دانشمند کوچکم برای هفته ی آینده یک گیاه مانند (ساقه ی کرفس یا رز سفید ) را در رنگ خوراکی که با مقدار کمی آب مخلوط شده است قرار بده و ببین چه اتفاقی می افتد .(این کار دو روز قبل یعنی یکشنبه انجام شود .)

فارسی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: معرفی صدا و نشانه ( ز ) با گفتن قصه ی زرافه کوچولو ، تشخیص صدای ( ز ) در اول ،وسط و آخر ، توانایی خواندن و نوشتن کلمات با حروف خوانده شده مانند : سرباز ، تیراَنداز ، زَرد ، سَبز انجام شد . شعر ای ایران در کلاس همخوانی شد . صفحات 89 تا 91 (درس 6) کار با هدف تثبیت نشانه ی جدید (ز ) انجام شد . فیلم تدریس نشانه ی (ز ) در قسمت تکالیف مجدد مشاهده شود .
تکلیف: روانخوانی درس 6 صفحه ی 16 کتاب دیکته انجام شود . صفحات 84 و 85 ، 91 سوال 7 و 92 سوال 8 انجام شود .

نگارش اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: نحوه ی نوشتن نشانه ی (ز) انجام شد و در دفتر نوشتیم ، نشانه ی ( ز ) را با ا ، اَ ، او ، ای وسط ، ای آخر ترکیب کردیم و در دفتر نوشتیم ، برای هر کدام از ترکیب ها یک مثال زدیم و نوشتیم . یک خط زرد - سبز با مداد رنگی (سبز و زرد ) نوشتیم . رنگ آمیزی نشانه ی ( ز ) با رنگ های قرمز ، سبز و زرد ( ز) انجام شد . گیفت نشانه ی ( ز تخته پاک کن وایت برد زرد ) همراه با نقاشی زنبور داده شد و با زرافه عکس گرفتیم .
تکلیف: کتاب نگارش صفحه ی 58 انجام شود . ارمغان هفته ی 8 در پوشه ی دکمه دار تحویل داده شد انجام شود . جدول ترکیب در دفتر انجام شود .

بازی استراتژیک

مدرس: کرمی، هما
فعالیت: بازی ریتمیک بوسیله چوبک و کاپ گیم انجام شد.

ریاضی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: صفحات 80 تا 82 (تم 11)کار با هدف نوشتن نماد 8 به درستی و جمع های مختلف این عدد ، شمارش تعداد هر دسته ، سرشماری شکل ها و رسم عدد و چوب خط ، درک مفهوم تساوی انجام سد . صفحات 14 تا 19 کار (تم 2 ) با هدف نمایش اعداد مختلف با دست ، حل جدول شگفت انگیز ، شمارش سریع و تناظر ، کشف الگو ، نمایش عددهای کم تر از 5 ، شمارش صحیح و رنگ کردن چینه ، درک مفهوم قبل و بعد ، اضافه و کم کردن انجام شد .
تکلیف: تم 2 صفحه ی 20 و تم 11 صفحه ی 81 سوال 7 ، تم 11 صفحه ی 83 انجام شود . از تم 1 تا 11 ( به جز تم 3 و 4 ) اگر صفحه ای به دلیل غیبت یا تحویل نگرفتن کتاب انجام نشده کم کم انجام شود .

علوم اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: صفحات 34 تا 41 درسی با هدف آشنایی با دنیای گیاهان ، انواع گیاهان ، قسمت های مختلف گیاهان ، گیاهان رشد وتغییر می کنند ، انواع مختلف گیاهان در ایران و فایده ی گیاهان با دیدن فیلم آموزشی فندق انجام و گفت و گو شد .
تکلیف: دانش آموزانی که گیاه کاشتند برای فردا بیاورند.

فارسی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: صفحات 78 و 79 و 80 کار (درس 5 نان ) با هدف تشخیص جایگاه (ن) غیر آخر و آخر ، بخش کردن و صداکشی ، مرتب کردن کلمات بهم ریخته، اضافه کردن نَ به اول کلمات انجام شد . صفحات 83 تا 85 با هدف شناخت ای (اول ، وسط ، آخر) ، تشخیص جایگاه سه نشانه ی ای انجام شد . ایجاد انگیزه ی نشانه ی (ز) با دیدن کلیپ انجام شد .
تکلیف: درس 6 کتاب دیکته ی شب صفحه ی 14 روان خوانی انجام شود فردا پرسیده می شود . از چند کلمه به دلخواه نوشته شود و با کلمات در دفتر مشق جمله بسازند .(جمله ساری با نشانه های خوانده شده انجام شود و لطفا والدین گرامی ننویسند ).

مهارت اجتماعی

مدرس: دهقانی، نفیسه
فعالیت: مروری بر دروس هفته های گذشته اتیکت میز غذاخوری و نحوه استفاده از قاشق و چنگال و کارد. آموزش ویدیویی تزیین دستمال سفره و تمرین در کلاس انجام شد

ریاضی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: صفحات 77 تا 79 کار (تم 11 ) با هدف شمارش ، مفهوم تناظر به مفهوم مساوی ، نوشتن درست عدد هر دسته ، درک مفهوم تساوی و استفاده از نماد آن به درستی انجام شد .
تکلیف: کتاب ریاضی درسی دانش آموزان مدرسه و در کلاس خودمان است . کلیپ آموزشی مربوط به تدریس می کاری و ریاضی تم 11 در قسمت تکالیف دیده شود .

علوم اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
تکلیف: دانش آموزان برای فردا گیاهانی که کاشته اند را بیاورند.

فارسی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: تدریس می کاری همراه با پخش کلیپ انجام شد . می کاری را در دفتر نوشتیم ، کلماتی که می کاری دارند را در دفتر نوشتیم و خواندیم . جمله ساختیم . کلماتی که نشانه ی ای اول ، ای وسط ، ای آخر دارند را در دفتر نوشتیم و خواندیم .
تکلیف: سرمشق دفتر انجام شود .

نگارش اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: نحوه ی نوشتن می کاری در کلاس انجام شد و در دفتر کلمات را با می کاری نوشتیم .
تکلیف: کتاب نگارش صفحات 55 ، 56 و 57 که می کاری دارند انجام شود . صفحه 57 قسمت از روی درس بنویس ، از روی کتاب فارسی صفحه ی 44 نوشته شود . سرمشق دفتر انجام شود .

سرود

مدرس: نصیری، زهرا
فعالیت: سرود اتل متل مدرسه به صورت گروهی خوانده شد. سرود ای مدرسه سلام به صورت گروهی خوانده شد. شعر یلدا را چندین مرتبه خواندم و آموزش دادم، چندین مرتبه با آهنگ تمرین شد.
تکلیف: شعر یلدا برای شب یلدا حتما حفظ شود

سواد مالی

مدرس: ربیعی، پریسا
فعالیت: تمرین و تکرار (جمع بندی)کاربردی 5 درس اول با استفاده از طرح معلم شو و فعالیت دانش آموزان انجام شد. موضوعات تمرین شده:پول های ایرانی و ارزش آن ها،استفاده درست از پول توجیبی و مدیریت خرید،مراقبت از پول،بررسی نیازها،خواسته ها و تفاوت آن ها،نیاز مشترک و استفاده مشارکتی از وسایل، پس انداز و مدیریت هزینه و ...
تکلیف: فعالیت های جامانده از قبل انجام شود.

مهارت زندگی

مدرس: رنج بردار، محبوبه
فعالیت: صفحات 32 و 33 با موضوع :« در هنگام خرید صبور باشیم.» تدریس شد. گفتگو در مورد رفتارهایی که باید در هنگام خرید داشته باشیم صورت پذیرفت. همچنین در مورد انتظارات و خواسته های درست و نادرست، دقت در خرید و در نظر گرفتن میزان مبالغ خرید نیز موردبحث و بررسی قرار گرفت..
تکلیف: تکلیف صفحات 32 و 33 در کلاس انجام شد. اولیای عزیز لطف بفرمایید در مورد موضوعات مطرح شده در درس امروز با پسران گلمان گفتگو کنید.

ریاضی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: صفحات 70 تا 74 کتاب کار (تم10) با هدف نشان دادن عدد بزرگ تر از 5 با دو دست ، نوشتن نماد عدد 6 به درستی ، بیان جمع دو عدد با حاصل 6 ، مفهوم همه ی جمع های عدد 7 مثلا 3 و 4 روی هم می شود 7 ، نوشتن نماد 7 به درستی ، اندازه گیری طول اجسام نسبت به یک واحد ، تکرار و تمرین مفهوم تقارن ، نماد اعداد و کشیدن چوب خط انجام شد .
تکلیف: صفحات 75 و 76 تم 10 انجام شود . در قسمت فهرست صفحاتی که دانش آموزان غیبت داشتند و انجام نشده است مشخص شده انجام شود و برای فردا کتاب کار همراه باشد .

فارسی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: نشانه ی ، ی آخر امروز تدریس شد . برای دانش آموزانی که غیبت داشتند مجدد نشانه های ای اول ( مثل ایمان ) ی وسط ( مثل سیب ) دوره شد . گیفت نشانه ی ای ( سرمدادی زمین ) توسط مدیریت و معاون آموزشی به دانش آموزان داده شد .
تکلیف: روان خوانی کلماتی که در دفتر مشق چسبانده شده است انجام شود و از روی آنها نوشته شود .( ای اول ، ی وسط ، ی آخر )

نگارش اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: ترکیب نشانه ها با ی آخر انجام شد و در دفتر نوشته شد و برای هر کدام مثال زدیم . ترکیب ها مجدد در منزل تمرین شود .
تکلیف: صفحات 55 و 56 و 57 که نشانه های ای اول ، ی وسط و ی آخر دارند کامل انجام شود . ای آخر مستقل فعلا مسافرت هست و بعد از تدریس نشانه ی اِ انجام خواهد شد . می کاری نیز انجام نشود .

املا اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: املا از درس 5 امروز گرفته شد . دفترهای املا به دانش آموزان داده شد لطفا ملاحظه و امضا شود و فردا دانش آموزان با خود بیاورند در صورت تمایل می توانید سیمی نمایید .

قرآن اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: صفحات 38 و 39 درسی با هدف یادگیری قرآن ، انس و علاقه به قرآن و روخوانی ، و به رحل ، تابلوی بسم الله ، نقشه ی ایران ، لوحه ی آموزشی و ضبط صوت اشاره شد . شنیدن و خواندن شعر آرزوی من، صحبت در مورد شعر انجام شد .

ورزش اول

مدرس: داورزنی، حمید
فعالیت: انجام بازی های گروهی با هدف تمرکز بر گرفتن توپ و افزایش سرعت عمل

ریاضی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: صفحه ی 71 تا 77 درسی تم 11 با هدف مفاهیم چپ و راست ، اول تا هفتم ، وسط ، کنار وبین وجلو و پشت انجام شد . صفحه ی درسی با هدف درک مفهوم تساوی با شمردن تعداد اعضا دو دسته ، درست کردن دسته هایی با تعداد مساوی با تناظر یک به یک ، تمرین نیمه ی دیگر شکل با استفاده از درک مفهوم تقارن انجام شد . مفهوم تساوی با تمرین در کلاس انجام شد و علامت آن را یاد گرفتیم ، نوشتن عدد 8 و کشیدن چوب خط آن را یاد گرفتیم ، و کار با خط کش و کامل کردن شکل مشابه را انجام دادیم .
تکلیف: تکالیف مهارت محور : امروز به تعداد اعضای خانواده ، به دانش آموزان قاشق بدهید و از او بخواهید به همان تعداد چنگال جدا کند و در مرحله ی بعد تساوی چنگال و قاشق را بررسی کند ، سپس نقاشی آن ها را در دفتر مشق نقاشی کند . اعداد 1 تا 8 در دفتر مشق سرمشق داده شده است نوشته شود و در سمت راست چوب خط آن ها را بکشید و یک خط از 0 تا 8 بنویسید .

فارسی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: صفحه ی 44 درسی درس 6 ایران با هدف معرفی صدا و نشانه ی ای اول ، ی وسط ، ی آخر ، تشخیص صدای ای در اول ، وسط و آخر کلمات ، توانایی خواندن و نوشتن کلمات با حروف خوانده شده ، آشنایی با کشور ایران و علاقه مندی به آن با صحبت کردن در مورد قومیت ، فرهنگ شهرهای مختلف و پخش سرود ای ایران ای مرز پر گهر وکشیدن نقاشی پرچم ایران روی صورت دانش آموزان با رنگ مخصوص روی صورت ، آشنایی با نقشه ی و پرچم ایران و رنگ های آن ، آشنایی با نام دریاهای شمال و جنوب . قصه گویی چهار نشانه ی جدید به همراه کلیپ و پخش شعر این نشانه . کلمات جدید : ایران ، ایرانی ، سفید ، اَمین ، آبی
تکلیف: روان خوانی کلمات زیر انجام و یک بار در دفتر مشق نوشته شود . ایمان ، ایران ، ایست ، ایستاد ، سیب سیر ، روان خوانی جملات انجام شود : آسمان اَبری اَست . مَن بیرون دَر باران ایستادَم . مَن در ساری آسیب دیدَم .

نگارش اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: نوشتن نشانه های ای اول و ی وسط انجام شد . ترکیب نشانه ها با ی وسط انجام شد . جمله سازی با کلمات ایمان ، ایران ، ایست ، ایستادَم ، سیب ، سیر ، سینی انجام شد . در دفتر ترکیب ها را نوشتیم . جدول ترکیب را در دفتر مشق انجام دادیم و نشانه ها را با ی وسط ترکیب کردیم .
تکلیف: رنگ آمیزی نشانه ی ای انجام شود . صفحه ی 55 و 56 فقط کلمات و سوالاتی که نشانه ی ای اول و ی وسط دارد انجام شود .

املا اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
تکلیف: فردا از کتاب دیکته درس 5 دیکته گفته می شود دانش آموزان تمرین داشته باشند و با آمادگی در کلاس حاضر باشند .

هنر اول

مدرس: اقبالیان، زهرا
فعالیت: نقاشی دایناسور را کشیده شد و پسرهای عزیز با پولک پوشش بدنش را پر کردند

رایانه

مدرس: فتحی مهماندوست، صونا
فعالیت: نقاشی ماهی در دریا به کمک اشکال هندسی آموزش داده شد و دانش آموزان تمرین کردند. فیلم آموزشی امروز در سایت در کلاس پرتقال قرار گرفت.
تکلیف: لطفا در صورت در دسترس بودن رایانه، پسر عزیزم نقاشی ماهی را رسم کند، از نقاشی عکس گرفته و ارسال بفرمایید.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: