فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه فلکه اطلاعات تهران
کلاس: پرتقال
فعالیت: ولی گرامی ،با سلام و احترام، چه باشکوه است احساس پدرانه برای ساختن پله های ترقی و موفقیت سرمایه های زندگی و چه زیباست قدردانی و بوسه بر دستان پدران پرتلاش برای هموار کردن این مسیر. به پاس قدردانی، از پدران گرامی دعوت به عمل می آید همراه با پسران گلمان در برنامه تفریحی استخر : روز چهارشنبه دوازدهم بهمن ماه ،ساعت 21:30 الی 23 در مجتمع تفریحی ورزشی باران به نشانی بزرگراه شهید بابایی/مسیر شرق به غرب بعد از پل استخر ،اولین خروجی لاین کندرو جنب پمپ گاز و بازار گل شهید رسولی حضور به هم رسانید. در صورت عدم حضور پدر ، شرکت یکی از بستگان درجه یک/عمو،دایی،برادر یا پدربزرگ، همراه فرزندمان الزامیست. باتشکر

ریاضی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: تم 17 خانه ی پدربزرگ و مادربزرگ و قصه گویی در مورد این صفحه ، احترام به بزرگ ترها انجام شد .صفحات 114 ،115 و 117 با هدف کامل کردن چوب خط های 5 تایی و شمردن نهایی چوب خط ها و پیدا کردن جمع ، جمع 5 و 5 که ده تایی می شود و باقی مانده و حل جدول شگفت انگیز انجام شد .
تکلیف: کتاب کار تم 17 صفحات 119 و 120 و 125 انجام شود. کتاب درسی ریاضی ، فارسی ، نگارش ، علوم و دفتر مشق امروز در مدرسه می ماند .

علوم اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: درس 11 با دیدن فیلم فندق انجام شد.
تکلیف: یک بطری پلاستیکی پر از آب را به شکل آدمک نقاشی کنید و در جایخی یخچال بگذارید تا یخ بزند .برای فردا همراه خود بیاورید .

فارسی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: کتاب کار صفحات 169 و 170 با هدف تشخیص و تفاوت نشانه ی خ و ج ، ترکیب و ساخت کلمه ی جدید ، به کار بردن فعل مناسب با جمله ، ساخت کلمه ی جدید با آخر نشانه ی قبلی انجام شد .
تکلیف: روان خوانی صفحه ی 171 که به پیوست ارسال شده است تمرین شود .فردا از تک تک دانش آموزان پرسیده می شود.

مهارت اجتماعی

مدرس: دهقانی، نفیسه
فعالیت: مرور دروس هفته های گذشته انجام شد و تدریس پارت دوم اتیکت مهمانی ، شناخت رفتارهای ناپسند هنگام مهمانی مثل (سرزده رفتن، زودتر و دیرتر از موعد رفتن، بدون اجازه به اتاق ها رفتن، بازی باگوشی ، رمز وای فای گرفتن، اعتراض به غذا ،روی تخت میزبان نشستن و وسیله گذاشتن و...) انجام شد.

فارسی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: نشانه ی ج غیر آخر وآخر ، صدا و جایگاه این نشانه ، ترکیب با نشانه ها ، روان خوانی درس 13 نارنج و برنج همراه با دیدن کلیپ شعر و قصه گویی انجام شد . کاربرگ نشانه ها در دفتر چسبانده شد و رنگ آمیزی انجام شد . صفحات 167 و 168 کتاب کار با هدف تثبیت نشانه ی ج انجام شد.
تکلیف: کلمات درس 13 نارنج و برنج در دفتر مشق نوشته شود و با آنها جمله سازی انجام شود .

نگارش اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: صفحه ی 87 درسی با هدف نحوه ی نوشتن نشانه ی ج غیر آخر و آخر ، نوشتن کلمات دارای این نشانه ، جمله سازی برای تصویر ، جداسازی کلمات دارای نشانه ی خ و ج انجام شد.
تکلیف: 1)صفحه ی 88 کتاب نگارش انجام شود . 2)مشابه تمرین آخر صفحه ی 87 کلمات دارای نشانه ی ج و خ نوشته شود و جداسازی در جدول انجام شود

املا اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: املا از نشانه ل گرفته شد .

سواد مالی

مدرس: ربیعی، پریسا
فعالیت: درس 11(کالا و خدمت) با استفاده از ارائه پاورپوینت آموزشی و داستان تدریس شد. مباحث مطرح شده عبارت است از:شناخت کالاها از خدمات و بررسی تفاوت آن ها
تکلیف: فعالیت منزل صفحه 88 انجام شود.

مهارت زندگی

مدرس: رنج بردار، محبوبه
فعالیت: صفحات 54 و 55 با موضوع :"از محیط زیست (حیوانات و گیاهان) مراقبت کنیم و محیط زیست و زندگی خود را تمیز نگه داریم." تدریس شد. گفتگو در مورد نیاز ما به محیط زیست، نگهداری و مراقبت از آن، همچنین مراقبت از حیوانات و گیاهان و مزایای نگهداری از محیط زیست صورت پذیرفت. در ادامه روش های نظافت و بهداشت محیط زیست که باعث رشد گیاهان بیشتر، زنده و سالم ماندن حیوانات و جمع آوری زباله با روش صحیح (زباله های تر و خشک) مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.
تکلیف: تکلیف صفحات مذکور در کلاس صورت پذیرفت. اولیای گرانقدر با توجه به آموزش ارائه شده در کلاس، از پسران گلمان بخواهید، توضیحاتی در مورد حفظ محیط زیست داشته باشند. همچنین کیسه های زباله مجزا جهت جمع آوری زباله های تر و خشک در نظر گرفته شده و ساعات و روش دفع این زباله ها(ساعت 9 شب)، مورد بحث و گفتگو قرار گیرد.

هوش و ریاضی

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: صفحات 32 تا 34 با هدف رسم تقارن ، کمتر و بیشتر ، حل مسئله ، دقت و تمرکز و شمارش انجام شد .

ریاضی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: صفحات 115 و 116 کتاب کار به روش جمع شانه ای و تطبیق عبارت های اعداد و کامل کردن عبادت انجام شد.
تکلیف: در منزل چند جمع شانه ای و عبارت های 10 تا 19 تمرین و تکرار شود .

فارسی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: صفحات 161 تا 166 با هدف تثبیت نشانه ی ل ، جایگاه آیت نشانه در کلمات ، ترکیب ، مرتب کردن کلمات بهم ریخته، روان خوانی و پاسخگویی به درک مطلب انجام شد .
تکلیف: صفحه ی 164 کتاب کار سوال 8 و 9 انجام شود. فردا کتاب کار علوی حتما همراه دانش آموزان باشد . روان خوانی درس ل از کتاب دیکته ی شب انجام شود و یک دیکته نوشته شود . دانش آموزانی که دفتر املا همراه نداشتند فردا بیاورند.

قرآن اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: صفحات 55 تا 57 تدریس شد .
تکلیف: هفته ی آینده لوحه های 16 و 17 پرسیده می شود.

ورزش اول

مدرس: داورزنی، حمید
فعالیت: نرمش آموزش فوتبال (نحوه شوت زدن) حرکات سرعتی و پرش با استفاده از مانع. بالابردن استقامت قلبی و تنفسی انجام شده:

ریاضی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: صفحات 110 تا 112 با هدف آموزش جمع شانه ای ، دیدن عددهای 10 تا 19 به صورت ده تایی و یکی و تمرین ذهنی یعنی 13 می شود یک ده تایی و 3 تا یکی ، مشاهده عددهای روی صفحه ی ساعت انجام شد. در حیاط مدرسه دسته بندی اعداد 10 تا 19 انجام شد .
تکلیف: کتاب کار صفحات 114 و 117 و 118 انجام شود . فردا پرسش کلاسی از عبارت های 10 تا 19 داریم مانند 10 می شود یک دسته ی 10 تایی و 0 یکی

فارسی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: نشانه ی ل غیر آخر و آخر درس گل صفحه ی 65 انجام شد. نشانه و صدای ل ، جایگاه آن در کلمات انجام شد .
تکلیف: روان خوانی درس گل صفحه ی 65 انجام شود .فردا پرسش کلاسی داریم .

نگارش اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: نحوه ی نوشتن نشانه ی ل ، ترکیب ل با نشانه های انجام شد و کلمات مربوط به آن را خواندیم . صفحه ی 85 کتاب درسی با هدف نوشتن این نشانه و کلمات مربوطه انجام شد .
تکلیف: صفحه ی 85 سوال 2 و 3 ، صفحه ی 86 انجام شود .

املا اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: املای بدون نقطه از نشانه ق گرفته شد . دفترهای املا ملاحظه و امضا شود فردا همراه دانش آموزان باشد .

هنر اول

مدرس: اقبالیان، زهرا
فعالیت: نقاشی روی کارت پستال به مناسبت روز پدر

رایانه

مدرس: فتحی مهماندوست، صونا
فعالیت: مطالب کتاب از ص 50 تا آخر 51 (آشنایی با روش چاپ نقاشی و یا قرار دادن آن در پس زمینه میز کار) آموزش و با مثال تمرین شد.
تکلیف: پسران عزیزم با خلاقیت خود تصویر منظره ی دلخواهی را نقاشی کنید (به عنوان مثال می توانید از پروژه ص 52 ایده بگیرید) و جهت تمرین آن را در پس زمینه میز کار کامپیوتر خود قرار دهید. فایل نقاشی را در پرتال ارسال کنید.
فعالیت: با سلام و احترام با توجه به اهمیت پرورشِ فرزندان عزیزمان در کنار آموزش برتر، از شما دعوت به عمل می آید جهت : بازدید از نمایشگاه دستاوردهای دانش آموزان ، جلسه دانش افزایی ویژه اولیا با موضوع: خشم، پرخاشگری و مدیریت هیجانات منفی و جلسه عمومی ملاقات با آموزگاران زبان و پایه روز پنجشنبه ششم بهمن ساعت 10:15 الی 12:15 در دبستان حضور به هم رسانید. حضور پر شور شما، انگیزه ای شگرف در مسیر موفقیت های آتی فرزندانمان خواهد بود. سپاس

ریاضی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
تکلیف: کتاب ریاضی درسی صفحات 108 و 109 انجام شود . تکرار و تمرین دسته های ده تایی و یکی از عدد 10 تا 19 انجام شود شنبه مسابقه داریم . لطفا تمامی کتاب کارها و دفتر املا ، ساعت لمینت شده و بسته نی های ده تایی حتما همراه دانش آموزان باشد .

علوم اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: کتاب کار صفحات 102 و 107 با هدف آشنایی با آشنایی با محل هایی که هوا وجود دارد ، آگاهی از نقش هوا در زندگی ، شناخت عوامل آلوده کننده ی هوا انجام شد .

فارسی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: کتاب کار صفحات 155 تا 160 با هدف تثبیت نشانه ی ق ، ترکیب نشانه ها ، جایگاه این نشانه و روان خوانی و درک مطلب انجام شد .از تک تک دانش آموزان روان خوانی درس ق کتاب کار پرسیده شد .
تکلیف: صفحه ی 158 و 160 سوال 2 تا 5 انجام شود . کتاب دیکته ی شب نشانه ی (ق) متن روان خوانی را بخوانید و سپس یک دیکته ی شب در دفتر مشق نوشته شود .شنبه املا از نشانه ی ق داریم .

بازی استراتژیک

مدرس: کرمی، هما
فعالیت: بازی حرکتی ریتمیک و بازی ریتمیک بوسیله کاپ گیم انجام شد.

آزمایشگاه

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: آزمایش صفحه ی 104 و 96 کتاب کار و آزمایش آب از کدام خاک عبور می کند در آزمایشگاه انجام شد .دانش آموزان با گل سفال وسیله های مورد علاقه ی خود را ساختند .
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: