فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه فلکه اطلاعات تهران
کلاس: پرتقال

فارسی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: صفحات 41 تا 43 درسی با هدف خوب دیدن و خوب صبحت کردن در ببین و بگو ، در قسمت گفت و گو تایپ چند کلمه که نشانه ی ( ر ) را داشتند ، جایگاه نشانه ی ن آخر ، پیدا کردن کلمه هایی که صدای ( ن ) و ( ر ) دارند انجام شد . روان خوانی کلمات و جملات با نشانه ی ن ، بخش کردن و صداکشی انجام شد . در آخر کلاس چیستان فارسی انجام شد و دانش آموزان به سوالات که در ارتباط با نشانه ها بود پاسخ دادند . ( مانند نوشیدنی که دو حرفی است : آب ) بازی جملات بهم ریخته نیز انجام شد .
تکلیف: روان خوانی دیکته ی شب درس 5 انجام شود از نشانه ها ی( ر - و - ن ) روز شنبه دیکته خواهیم داشت .

نگارش اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: صفحات 53 و 54 درسی با هدف روان خوانی و کامل کردن جملات و کلمات انجام شد
تکلیف: صفحه ی 54 کتاب نگارش انجام شود . پیک ارمغان هفته ی شماره ی 7 انجام شود .

علوم اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: حضور در اردوی هیجان انگیز اپال با پسرهای پر انرژی و دوست داشتنی دبستان علوی

فارسی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: کتاب کار صفحات 71 تا 74 با هدف مرور و تمرین نشانه ی ر انجام شد . از اردوی امروز نقاشی در کلاس کشیده شد .

نگارش اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: کتاب نگارش صفحه ی 53 انجام شود . از درس 5 کتاب دیکته ، یک دیکته ی شب بنویسید .

ریاضی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: صفحات 67 و 68 کتاب کار با هدف شمارش گوشه و لبه ، نوشتن اعداد صفر تا 5 ، به درستی و به ترتیب ، انجام شد.

فارسی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: تدریس نشانه ی (ن) با هدف معرفی و آشنایی با صدای این نشانه ، تشخیص صدای ن غیر آخر و ن آخر ، توانایی خواندن و نوشتن کلمات با حروف خوانده شده ، آشنایی با کلمات نان ، نانوا ، باران ، نَم نَم ، اَمین با دیدن کلیپ و قصه گویی و خواندن شعر انجام شد . گیفت نشانه ی ن به دانش آموزان داده شد . در کلاس نان خوردیم و در مورد تهیه ی نان ، انواع نان و درست مصرف کردن صحبت کردیم .
تکلیف: رنگ آمیزی و جدول در دفتر مشق انجام شود . اگر کتاب کار(فارسی ، علوم ، ریاضی ) علوی در منزل هست فردا بیاورند . مهم : برای فردا نیازی به آوردن هیچ کتاب درسی نیست ، تکالیف برای روز چهارشنبه آورده شود . برای فردا یک کیف کوچک ، خوراکی ، دستمال کاغذی جیبی ، محلول ضدعفونی یاژل ،ناهار

نگارش اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: در جدول دوستی (ن) را با آ ،اَ ، او ترکیب کردیم و برای هر کدام کلمه ای مثال زدیم . کلمات آسمان ، باران و ... را بخش و صداکشی کردیم . نشانه های آموزش داده شده از اول دوره شد . در دفتر نشانه ی ن و ترکیب آن را نوشتیم .
تکلیف: کتاب نگارش صفحه 52 انجام شود . از کتاب دیکته ی شب درس 5 صفحات 12 و 13 روان خوانی انجام شود .

سرود

مدرس: نصیری، زهرا
فعالیت: تمرین سرود اتل متل مدرسه به صورت دست جمعی انجام شد. تمرین ای مدرسه سلام با موزیک و بدون موریک و با موزیک بی کلام به طور کامل تمرین شد و کارت امتیاز به دانش آموزانی که هر دو شعر را بلد بودند داده شد. بازی حفظ اسامی با توپ با بچه ها انجام شد.
تکلیف: سرود ای مدرسه سلام حفظ شود.

سواد مالی

مدرس: ربیعی، پریسا
فعالیت: درس 8(دستگاه کارتخوان) با استفاده از ارائه پاورپوینت،پخش فیلم آموزشی،بررسی کارت های بانک های متفاوت تدریس شد. موارد مطرح شده عبارتند از: استفاده از کارت های بانکی به جای پول نقد،بررسی اجزای دستگاه کارتخوان ،بررسی مزایا و معایب استفاده از دستگاه کارتخوان اعم از صرفه جویی در زمان،امنیت پرداخت ها و ...، تهدیدات استفاده از دستگاه کارتخوان و جلوگیری از مواجهه با آن ها از طریق عدم دراختیار قراردادن اطلاعات کارت بانکی خود به دیگران،رمزگذاری مناسب،تغییر رمز کارت به صورت دوره ای،درخواست دراختیارگذاشتن دستگاه کارتخوان و انجام عملیات پرداخت به خود شخص،عدم استفاده از دستگاه درصورت رؤیت موارد مشکوک اعم از شکستگی و اعلام گزارش مربوطه
تکلیف: فعالیت منزل صفحه 66 انجام شود.

مهارت زندگی

مدرس: رنج بردار، محبوبه
فعالیت: صفحات 30 و 31 با موضوع :« در سفر صبور و همراه باشیم.» تدریس شد. گفتگو در مورد انتخاب سفر، لباس های مورد نیاز بر اساس فصل، کمک کردن و احساس مسئولیت در کنار دیگر اعضای خانواده ، مراقبت های لازم در سفر(در ماشین، در بیرون ماشین، در کنار جاده یا هر وسیله ی مسافرتی دیگر)، رعایت احترام به دیگران و حرف شنوی برای داشتن یک سفر خوب، صورت پذیرفت.
تکلیف: تکلیف صفحات 30 و 31 در کلاس انجام شد.اولیای گرامی لطف بفرمایید در مورد موضوعات مطرح شده در درس امروز با پسر گلمان گفتگو کرده، تا با تکرار آن در ذهن دلبندانمان نهادینه شود.

هوش و ریاضی

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: صفحه ی 21 کتاب کار با هدف الگویابی و دوران انجام شد .

ریاضی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: صفحات 66 تا 69 درسی با هدف رسم چوب خط 6 و 7 ، نوشتن عدد 6 و 7 ، حل جدول شگفت انگیز ( مستطیل 3*2 و نوشتن اعداد 1 تا 6 ) انجام شد . در آموزش عدد 6 تاکید بر این است که به صورت 5 و 1 ، و عدد 7 را به صورت 5 و 2 بنویسند .
تکلیف: نوشتن سرمشق اعداد 0 تا 7 در دفتر و کشیدن چوب خط برای هر عدد و سپس از 0 تا 7 پشت سر هم بنویسید . 0-1-2-3-4-5-6-7

فارسی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: نشانه ی ( ر ) مجدد تمرین شد . با نشانه های درهم کلمات جدید ساختیم و در دفتر مشق نوشتیم و جمله ساختیم .
تکلیف: لطفا آدرس زیر را در مرورگر کروم یا موزیلا کپی نمایید و برای دانش آموزان پخش کنید . https://digipostal.ir/cvs9feq

نگارش اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: صفحه ی 51 درسی انجام شد . تک تک دانش آموزان کلمات را خواندند . کلمات جدید در پای تخته نوشته شد و دانش آموزان خواندند .
تکلیف: صفحه ی 52 انجام شود .

املا اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: از کتاب دیکته ی شب درس 5 روان خوانی انجام شود و فردا دیکته خواهیم داشت .

قرآن اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: صفحات 33 تا 37 درسی شعر را همخوانی کردیم ، پیام قرآنی را با هم کار کردیم و درباره ی آن گفتگو کردیم ، در مورد نیکی کردن به پدر و مادر صحبت کردیم و هدیه ی پدربزرگ به کودکان صحبت کردیم .

ورزش اول

مدرس: داورزنی، حمید
فعالیت: نرمش تمرین شوت زدن یادگیری زدن ضربه پنالتی نحوه زدن ضربه به توپ با پا

ریاضی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: صفحه ی 64 و 65 درسی تم 10 با هدف مفاهیم جلو ، پشت ، اول الی پنجم ، وسط ، کنار ، چپ و راست همراه با پرسیدن سوالاتی از تصویر اول تم انجام شد ، همچنین توانایی نشان دادن عدد بزرگتر از 5 ، جمع دو عدد با حاصل بیشتر از 5 با انتقال انگشتان یک دست به دست دیگر و کشیدن و نوشتن عدد 6 و 7 انجام شد . تم 9 کتاب کار صفحات 63 تا 66 با هدف شمارش ، نوشتن نماد عدد 5 ، مفهوم جمع 2 ، مفهوم تقارن ، حل جدول شگفت انگیز ، مفهوم عدد صفر ، و نوشتن و مفهوم کم شدن انجام شد .

فارسی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: صفحه ی 40کتاب درسی درس 5 (مادر ) کلمات و جملات خوانده شد .تمرین و دوره ی مجدد نشانه ی (ر) با دیدن کلیپ و شعر نشانه ی (ر) انجام شد .نشانه ها در جدول دوستی ترکیب شدند و تک تک از دانش آموزان پرسیده شد . ترکیب نشانه ی (ر) با ا،اَ و او را در دفتر نوشتیم و برای هر کدام یک کلمه نام بردیم و نوشتیم .
تکلیف: رنگ آمیزی نشانه ی (ر ) کامل کردن جدول دوستی خواندن کلمات و جملات داخل دفتر مشق و نوشتن از روی هر کدام یکبار

نگارش اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: صفحه ی 49 درسی با هدف نوشتن نشانه ی(ر) ، کلمات مادر ، اَبرو ، سَرد و دَرس انجام شد . تشخیص جایگاه نشانه ی (ر) و ساخت کلمه ی جدید با کلمات در هم ریخته انجام شد . کاردستی مادر و گیفت نشانه ی ( ر ) به دانش آموزان داده شد .
تکلیف: کتاب نگارش صفحه ی 50 انجام شود .

هنر اول

مدرس: اقبالیان، زهرا
فعالیت: تزیینات کاردستی دور قاب عکس که از قبل قاب را درست کرده بودند

رایانه

مدرس: فتحی مهماندوست، صونا
فعالیت: عملکرد ابزار قلم مو و اشکال و تنظیمات آنها، عملکردUndo وRedo ، باز کردن برگه سفید جدید از سربرگ File آموزش داده شد و دانش آموزان در برنامه نقاشی تمرین کردند و رفع اشکال انجام شد.
تکلیف: لطفا در صورت در دسترس بودن رایانه، پسر عزیزم با خلاقیت خود یک نقاشی رسم کند، از نقاشی عکس گرفته و ارسال بفرمایید.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: