1401/09/09
فارسی اول
سلطانشاهی، رویا
صفحات 41 تا 43 درسی با هدف خوب دیدن و خوب صبحت کردن در ببین و بگو ، در قسمت گفت و گو تایپ چند کلمه که نشانه ی ( ر ) را داشتند ، جایگاه نشانه ی ن آخر ، پیدا کردن کلمه هایی که صدای ( ن ) و ( ر ) دارند انجام شد .
روان خوانی کلمات و جملات با نشانه ی ن ، بخش کردن و صداکشی انجام شد .
در آخر کلاس چیستان فارسی انجام شد و دانش آموزان به سوالات که در ارتباط با نشانه ها بود پاسخ دادند . ( مانند نوشیدنی که دو حرفی است : آب )
بازی جملات بهم ریخته نیز انجام شد .
روان خوانی دیکته ی شب درس 5 انجام شود از نشانه ها ی( ر - و - ن ) روز شنبه دیکته خواهیم داشت .
نگارش اول
سلطانشاهی، رویا
صفحات 53 و 54 درسی با هدف روان خوانی و کامل کردن جملات و کلمات انجام شد
صفحه ی 54 کتاب نگارش انجام شود .
پیک ارمغان هفته ی شماره ی 7 انجام شود .
1401/09/08
علوم اول
سلطانشاهی، رویا
حضور در اردوی هیجان انگیز اپال با پسرهای پر انرژی و دوست داشتنی دبستان علوی
فارسی اول
سلطانشاهی، رویا
کتاب کار صفحات 71 تا 74 با هدف مرور و تمرین نشانه ی ر انجام شد .
از اردوی امروز نقاشی در کلاس کشیده شد .
نگارش اول
سلطانشاهی، رویا
کتاب نگارش صفحه ی 53 انجام شود .
از درس 5 کتاب دیکته ، یک دیکته ی شب بنویسید .
1401/09/07
ریاضی اول
سلطانشاهی، رویا
صفحات 67 و 68 کتاب کار با هدف شمارش گوشه و لبه ، نوشتن اعداد صفر تا 5 ، به درستی و به ترتیب ، انجام شد.
فارسی اول
سلطانشاهی، رویا
تدریس نشانه ی (ن) با هدف معرفی و آشنایی با صدای این نشانه ، تشخیص صدای ن غیر آخر و ن آخر ، توانایی خواندن و نوشتن کلمات با حروف خوانده شده ، آشنایی با کلمات نان ، نانوا ، باران ، نَم نَم ، اَمین با دیدن کلیپ و قصه گویی و خواندن شعر انجام شد .
گیفت نشانه ی ن به دانش آموزان داده شد . در کلاس نان خوردیم و در مورد تهیه ی نان ، انواع نان و درست مصرف کردن صحبت کردیم .
رنگ آمیزی و جدول در دفتر مشق انجام شود .
اگر کتاب کار(فارسی ، علوم ، ریاضی ) علوی در منزل هست فردا بیاورند .
مهم : برای فردا نیازی به آوردن هیچ کتاب درسی نیست ، تکالیف برای روز چهارشنبه آورده شود .
برای فردا یک کیف کوچک ، خوراکی ، دستمال کاغذی جیبی ، محلول ضدعفونی یاژل ،ناهار
نگارش اول
سلطانشاهی، رویا
در جدول دوستی (ن) را با آ ،اَ ، او ترکیب کردیم و برای هر کدام کلمه ای مثال زدیم . کلمات آسمان ، باران و ... را بخش و صداکشی کردیم .
نشانه های آموزش داده شده از اول دوره شد . در دفتر نشانه ی ن و ترکیب آن را نوشتیم .
کتاب نگارش صفحه 52 انجام شود .
از کتاب دیکته ی شب درس 5 صفحات 12 و 13 روان خوانی انجام شود .
سواد مالی
ربیعی، پریسا
درس 8(دستگاه کارتخوان) با استفاده از ارائه پاورپوینت،پخش فیلم آموزشی،بررسی کارت های بانک های متفاوت تدریس شد. موارد مطرح شده عبارتند از: استفاده از کارت های بانکی به جای پول نقد،بررسی اجزای دستگاه کارتخوان ،بررسی مزایا و معایب استفاده از دستگاه کارتخوان اعم از صرفه جویی در زمان،امنیت پرداخت ها و ...، تهدیدات استفاده از دستگاه کارتخوان و جلوگیری از مواجهه با آن ها از طریق عدم دراختیار قراردادن اطلاعات کارت بانکی خود به دیگران،رمزگذاری مناسب،تغییر رمز کارت به صورت دوره ای،درخواست دراختیارگذاشتن دستگاه کارتخوان و انجام عملیات پرداخت به خود شخص،عدم استفاده از دستگاه درصورت رؤیت موارد مشکوک اعم از شکستگی و اعلام گزارش مربوطه
فعالیت منزل صفحه 66 انجام شود.
مهارت زندگی
رنج بردار، محبوبه
صفحات 30 و 31 با موضوع :« در سفر صبور و همراه باشیم.» تدریس شد. گفتگو در مورد انتخاب سفر، لباس های مورد نیاز بر اساس فصل، کمک کردن و احساس مسئولیت در کنار دیگر اعضای خانواده ، مراقبت های لازم در سفر(در ماشین، در بیرون ماشین، در کنار جاده یا هر وسیله ی مسافرتی دیگر)، رعایت احترام به دیگران و حرف شنوی برای داشتن یک سفر خوب، صورت پذیرفت.
تکلیف صفحات 30 و 31 در کلاس انجام شد.اولیای گرامی لطف بفرمایید در مورد موضوعات مطرح شده در درس امروز با پسر گلمان گفتگو کرده، تا با تکرار آن در ذهن دلبندانمان نهادینه شود.
هوش و ریاضی
سلطانشاهی، رویا
صفحه ی 21 کتاب کار با هدف الگویابی و دوران انجام شد .
1401/09/06
ریاضی اول
سلطانشاهی، رویا
صفحات 66 تا 69 درسی با هدف رسم چوب خط 6 و 7 ، نوشتن عدد 6 و 7 ، حل جدول شگفت انگیز ( مستطیل 3*2 و نوشتن اعداد 1 تا 6 ) انجام شد . در آموزش عدد 6 تاکید بر این است که به صورت 5 و 1 ، و عدد 7 را به صورت 5 و 2 بنویسند .
نوشتن سرمشق اعداد 0 تا 7 در دفتر و کشیدن چوب خط برای هر عدد و سپس از 0 تا 7 پشت سر هم بنویسید .
0-1-2-3-4-5-6-7
فارسی اول
سلطانشاهی، رویا
نشانه ی ( ر ) مجدد تمرین شد . با نشانه های درهم کلمات جدید ساختیم و در دفتر مشق نوشتیم و جمله ساختیم .
لطفا آدرس زیر را در مرورگر کروم یا موزیلا کپی نمایید و برای دانش آموزان پخش کنید .
https://digipostal.ir/cvs9feq
نگارش اول
سلطانشاهی، رویا
صفحه ی 51 درسی انجام شد . تک تک دانش آموزان کلمات را خواندند .
کلمات جدید در پای تخته نوشته شد و دانش آموزان خواندند .
صفحه ی 52 انجام شود .
املا اول
سلطانشاهی، رویا
از کتاب دیکته ی شب درس 5 روان خوانی انجام شود و فردا دیکته خواهیم داشت .
قرآن اول
سلطانشاهی، رویا
صفحات 33 تا 37 درسی شعر را همخوانی کردیم
، پیام قرآنی را با هم کار کردیم و درباره ی آن گفتگو کردیم ، در مورد نیکی کردن به پدر و مادر صحبت کردیم و هدیه ی پدربزرگ به کودکان صحبت کردیم .
ورزش اول
داورزنی، حمید
نرمش
تمرین شوت زدن
یادگیری زدن ضربه پنالتی
نحوه زدن ضربه به توپ با پا
1401/09/05
ریاضی اول
سلطانشاهی، رویا
صفحه ی 64 و 65 درسی تم 10 با هدف مفاهیم جلو ، پشت ، اول الی پنجم ، وسط ، کنار ، چپ و راست همراه با پرسیدن سوالاتی از تصویر اول تم انجام شد ، همچنین توانایی نشان دادن عدد بزرگتر از 5 ، جمع دو عدد با حاصل بیشتر از 5 با انتقال انگشتان یک دست به دست دیگر و کشیدن و نوشتن عدد 6 و 7 انجام شد .
تم 9 کتاب کار صفحات 63 تا 66 با هدف شمارش ، نوشتن نماد عدد 5 ، مفهوم جمع 2 ، مفهوم تقارن ، حل جدول شگفت انگیز ، مفهوم عدد صفر ، و نوشتن و مفهوم کم شدن انجام شد .
فارسی اول
سلطانشاهی، رویا
صفحه ی 40کتاب درسی درس 5 (مادر ) کلمات و جملات خوانده شد .تمرین و دوره ی مجدد نشانه ی (ر) با دیدن کلیپ و شعر نشانه ی (ر) انجام شد .نشانه ها در جدول دوستی ترکیب شدند و تک تک از دانش آموزان پرسیده شد . ترکیب نشانه ی (ر) با ا،اَ و او را در دفتر نوشتیم و برای هر کدام یک کلمه نام بردیم و نوشتیم .
رنگ آمیزی نشانه ی (ر )
کامل کردن جدول دوستی
خواندن کلمات و جملات داخل دفتر مشق
و نوشتن از روی هر کدام یکبار
نگارش اول
سلطانشاهی، رویا
صفحه ی 49 درسی با هدف نوشتن نشانه ی(ر) ، کلمات مادر ، اَبرو ، سَرد و دَرس انجام شد . تشخیص جایگاه نشانه ی (ر) و ساخت کلمه ی جدید با کلمات در هم ریخته انجام شد .
کاردستی مادر و گیفت نشانه ی ( ر ) به دانش آموزان داده شد .
کتاب نگارش صفحه ی 50 انجام شود .
هنر اول
اقبالیان، زهرا
تزیینات کاردستی دور قاب عکس که از قبل قاب را درست کرده بودند
رایانه
فتحی مهماندوست، صونا
عملکرد ابزار قلم مو و اشکال و تنظیمات آنها، عملکردUndo وRedo ، باز کردن برگه سفید جدید از سربرگ File آموزش داده شد و دانش آموزان در برنامه نقاشی تمرین کردند و رفع اشکال انجام شد.
لطفا در صورت در دسترس بودن رایانه، پسر عزیزم با خلاقیت خود یک نقاشی رسم کند، از نقاشی عکس گرفته و ارسال بفرمایید.