فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه جنت آباد تهران
کلاس: پروفسور پرویز کردوانی

ریاضی اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: کتاب کار ریاضی صفحات85،86،88،89 در کلاس انجام شد.دانش اموزانی که غایب بودند حتما صفحات را تکمیل کنند.
تکلیف: کتاب کار ریاضی صفحه87 در منزل انجام شود.

فارسی اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: نشانه ش مرور شد.کلمات مخالف اموزش داده شد و تعدادی از ان ها در دفتر تلاش دانش اموزان نوشته شد.کتاب کار فارسی صفحه103 اتجام شد.تمرین شماره پنج در این صفحه بسیار مهم میباشد.لطفا حتما تمرین انجام شود.
تکلیف: 1)لطفا تمرینات زیر در منزل تکرار و تمرین شوند . ابتدا کودک برای یک کلمه که میگوئید یک کلمه ی دیگر بگوید و آن‌ها را به هم توسط اِ دوستی ربط دهد .سپس در مرحله بعد با آن دو کلمه یک جمله به صورت گفتاری می سازد ،شما در روی کارتهای کوچک بنویسید سپس مجددا از کودک بخواهید کارتها را کنار هم کامل بچیند و جمله را مرتب کنند و در مرحله بعد بنویسد و بخواند. مثال: بارانِ.....(نَم نَم) نَم نَم،می بارَد،باران زَنبورِ..... تابِستانِ..... (لطفا اجازه دهید تمام جمله سازی وبیان کلمات توسط خود کودک اتفاق بیوفتد تا دایره لغات کودک و حافظه شنیداری انها قوی شود)2) ارمغان شماره 13 تکمیل شود و همراه دانش اموزان باشد . 3) املاکلمه ای تا نشانه ش با تاکید -ِ ربط و ای مستقل نوشته شود.

نگارش اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: کتاب نگارش صفحه 65 انجام شد.

املا اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: امروز املا از نشانه اِ گفته شد لطفا با تکنیک های کد گذاری با پسرهای گلم تکرار و تمرین بفرمایید . ابتدا دیداری و سپس نوشتاری. کاهش یافتن خطاهای نوشتاری این نشانه با تکرار و تمرین بسیار اتفاق می‌افتد.روز شنبه مجددا املای نشانه اِ گفته می شود.
تکلیف: روز شنبه کتاب کار فارسی،کتاب نگارش،دفتر املای علوی،کتاب کار ریاضی همراه دانش اموزان باشد.روز دوشنبه تدریس نشانه خواهیم داشت.

مهارت زندگی

مدرس: علوی، زهره
فعالیت: سلام و عرض ادب در مورد صبوری در سفر صحبت کردیم.

رایانه

مدرس: براتی، الناز
فعالیت: چند نقاشی از در نرم افزار paint با دانش آموزان کار شد.
تکلیف: ندارند.

ریاضی اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: امروز تم 12 صفحات 83 با موضوع جدول شگفت انگیز و الگو یابی، و صفحه ی 84 اندازه گیری با ابزارهای متنوع و شمارش انجام شد. تم 12 به پایان رسید.دانش اموزانی که در کنار جدول سودکو نیاز به تمرین نوشته شده حتما در منزل این مبحث را مرور کنند.
تکلیف: فردا کتاب نگارش،کتاب کار ریاضی،کتاب کار فارسی ،دفتر املای علوی همراه دانش اموزان باشد.

فارسی اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: نشانه ش با فیلم و شعرو‌کدگزاری تدریس شد.ترکیبات گفته و کلمه های جدید این نشانه نوشته و خوانده شد.درس گوش شنوا کتاب فارسی اموزش داده شد . متن درس کل خوانی شد . ببین و بگو و بگرد و پیدا کن و ........صفحه 50 با مشارکت بحث و گفت و گو شد. کتاب کار فارسی صفحه101و 102 با مشارکت دانش اموزان انجام شد.روز دوشنبه تدریس نشانه جدید انجام خواهد شد.ایجاد انگیزه و جشن اسم برگزار شد. از اولیای عزیز بابت تهیه پک ایجاد انگیزه سپاسگزارم.
تکلیف: 1)ترکیبات و کلمات نشانه ش مرور شود. 2) املا از درس اول تا نشانه ش نوشته شود . . 3)سوالات زیر را در دفتر تلاش حل کن . کلمات زیر را بلند بخوان و با دو کلمه یک جمله بنویس . شیما -شانه ای/ آش ِ رشته _با توجه به سوال پاسخ دهید. مداد را با چه چیزی می تراشی؟ به کسی که ماشین می راند چه می گویند؟........ شب ها می خوریم ؟ ......... _باهوش من مرتب کن. دَست- شیر -دَر-آرش -دارَد .................... شیرازی _او_اَست........................... ..شاداب_بود_دوستِ_مادَرَم.......................

نگارش اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: کناب نگارش صفحه 63 و تمرین یک مدادی صفحه 64 انجام شد.

املا اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: فردا املا تا نشانه اِ خواهیم داشت . در صورت اختیار دفتر املا علوی نقاشی ایجاد انگیزه اِ داشته باشد.حتما تکرار و تمرین نشانه اِ به خوبی انجام شود.

ریاضی اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: مسابقه اقای ریاضی برگزار شد.کتاب ریاضی صفحه80،81، 82 تدریس شد. اهداف:: * مقایسه دو مجموعه * تشخیص دسته های کمتر و بیشتر * توانایی در استفاده صحیح از علامت کمتر - بیشتر * تشخیص و ادامه ی الگوی خطی ،اموزش عدد9
تکلیف: فردا کتاب فارسی،کتاب نگارش،کتاب کار فارسی،کتاب ریاضی همراه دانش اموزان باشد.

علوم اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: امروز درس علوم فصل 6 (زمین خانه ی پر آب ما) همراه با انیمیشن و گفت و گو تدریس شد. با طرح سوالات مناسب بارش فکری ایجاد شد . 1- آب به چه شکل هایی وجود دارد؟ 2-آبی که استفاده می کنیم از کجا بدست آمده ؟ 3-از آب چه استفاده هایی می کنیم ؟ 4-چرا در مصرف آب باید صرفه جویی کنیم ؟ 5-چه کار کنیم تا آب را پاکیزه نگه داریم؟ 6-اگر از آب آلوده استفاده کنیم چه می شود ؟ 7-از کجا می فهمیم که آب خوردنی است ؟ 8-آیا از آب دریا می توانیم بنوشیم یا در کشاورزی استفاده کنیم ؟ چرا ؟ 9-موقع خوردن آب وقتی لیوان را پر کردیم باید چکار کنیم ؟ 10- موقع مسواک زدن چکار کنیم تا آب را هدر نرود ؟ کتاب کار علوم تا پایان صفحه 69 انجام شد.

فارسی اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: روان خوانی کتاب کار فارسی صفحه99 انجام شد،سپس کتاب کار فارسی صفحه 100 با هم فکری دانش اموزان انجام شد.شعر ای ایران پرسیده شد و امتیاز ثبت شد.فردا تدریس نشانه جدید را خواهیم داشت.
تکلیف: روان خوانی صفحه99 کتاب کار فارسی مجددا مرور و روان خوانی شود.(امروز پرسیده نشده است.). تکلیف: املا از درس اول تا نشانه اِ در انتها متن املای نوشته شود سپس املایت را با صداهای عجیب غریب(نازک،بلند،کوتاه،کلفت) روانخوانی کن. اولیای محترم تمارین را در دفتر تلاش نوشته و دانش اموز انجام دهد _کلمات زیر را بلند بخوان و با هر دوکلمه یک جمله بنویس. . آزاده-نامه ای دِرَختِ_سیب _با توجه به سوال پاسخ دهید. به کسی که ماشین می راند چه می گویند؟........ شب ها در آسمان چشمک می زند.......... _باهوش من مرتب کن. دَست-زَردالو-دَر-مادَر-دارَد .................... ایرانی_او_اَست............................. زیبا_بود_دوستِ_مادَرَم.......................

املا اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: املا نشانه ز گفته شد.پسران گلم بسیار عالی املا نوشتند.

هنر اول

مدرس: ایروانی، سارا
فعالیت: این جلسه دانش آموزان با شکل دایره در سایزهای مختلف یک حلزون درست کردند.

بازی دبستانی

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: بازی دبستانی بازی (خرچنگ) با هدف تقویت عضلات،تعادل،شناخت حرکات اعضای بدن انجام شد.

مهارت اجتماعی

مدرس: احمدی زاده، فرزانه
فعالیت: با سلام و وقت بخیر امروز با رفتارهای صحیح یک شنونده خوب آشنا شدیم.
تکلیف: عزیزان تکلیف ندارید

ریاضی اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: امروز علامت کمتر و بیشتر تدریس شد.دانش اموزان با علامت هایشان به همراه چینه عبارت های ریاضی را درست کردند و خواندند.خواندن عبارت ریاضی بسیار مهم است مثلا (4<6) شش بیشتر از چهار______(5>2): دو کمتر از پنج-فردا صفحات مربوط به کتاب ریاضی در کلاس انجام میشود.
تکلیف: امروزچند عبارت ریاضی با وسایل مختلف در منزل درست شود و توسط دانش اموز خوانده شود. خواندن عبارت ریاضی بسیار مهم است مثلا (4<6) شش بیشتر از چهار______(5>2): دو کمتر از پنج.-حتما امروز برای تثبیت تمرین شود.

فارسی اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: امروز نشانه ای مستقل اموزش داده شد.ای مستقل زمانی نوشته میشود که در اخر کلمه (ه اخر چسبان و تنها )باشد.کتاب کار فارسی صفحه98 انجام شد.(فقط ای مستقل ، ِ ربط قرمز نوشته می شود). مبحث -ِ ربط تکرار و تمرین شد . کلمات جدید ساخته و نوشته شد . ترکیبات کلمات مرور شد .تولد متولدین اذر برگزار شد.بهترین ها نصیب شما پسران گلم.
تکلیف: تکلیف: 1) املا از متن صفحه 99 کتاب کار فارسی علوی نوشته شود. کلید واژه ها تاکید شود و به خوبی کلماتی که ( ای مستقل ) دارند یا -ِ ربط تمرین و تکرار شود. 2)تمرینات ِ ربط و ای مستقل به شکل زیر انجام شود؛الف)به کدام یک از کلمات زیر می توان ای اضافه کرد؟ ای را در کنار آنها بنویس: دبستان، مدرسه، نمونه، زمستان، ستاره،ندا، ساده.ب) هر کلمه از سمت راست به کلمه مناسب سمت چپ وصل شود-سمت راست: سربازِ،مادرِ،دبستانِ،سبدِ-کلمات سمت چپ؛ ما، با ایمان، توت،آزاده.3) روانخوانی کتاب کار فارسی صفحه 99 مطالعه شود.فردا از دانش اموزان پرسیده میشود.

نگارش اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: کتاب نگاش صفحه 63 انجام شد.

املا اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: فردا املا تانشانه ز گفته می شود.تکرار و تمرین حتما انجام شود. نقاشی ایجاد انگیزه ز در صورت تمایل در دفتر دانش اموزان کشیده شود.
تکلیف: فردا کتاب ریاضی،کتاب کار فارسی،دفتر املای علوی همراه دانش اموزان باشد.

شطرنج

مدرس: یوسفی، ژاله
فعالیت: امروز ما درس کلاس آنلاین هفته قبل را بطور کامل مرور کرده و به عزیزانمان توضیح دادم. چگونگی مات کردن با رخ و وزیر که به مات پلکانی معروف بودو همچنین مات با یک وزیر بود ما با داستان دزد و پلیس به بچه ها مطرح کردیم .امروز بطور کامل و با چندین مثال گفته شده .لطفا عزیزانمان در منزل حتما بازی کرده و برای دور اول مسابقات داخلی علوی آماده شوند. متشکرم.

ریاضی اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: ریاضی تم 12 با موضوع حفاظت از محیط زیست،مفهوم کمتر و بیشتر تدریس شد.صفحه79 کتاب ریاضی تدریس شد.
تکلیف: اولیای محترم لطفا برای دانش اموزان یک علامت کمتر( <) درست کنید و فردا به همراه علامت مساوی همراه دانش اموزان باشد.لطفا علامت خیلی بزرگ نباشد.

فارسی اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: امروز نشانه اِ مجددا مرور شد.جایگاه نشانه مرور شد.املای پای تابلو از تمامی دانش اموزان پرسیده شد.مبحث بسیار مهم( ِ) دوستی اموزش داده شد.کلیپ مربوطه پخش شد.در دفتر تلاش به عنوان تمرین در کلاس نمونه ای از کلمات با ( ِ) دوستی انجام شد.کتاب کار فارسی صفحه 93 در کلاس انجام شد.ایجاد انگیزه نشانه ز و اِ انجام شد.از اولیای عزیز بابت تهیه پک ایجاد انگیزه سپاسگزارم
تکلیف: _پسرم در دفتر تلاش یک املا از ابتدا تا نشانه ( اِ ) بنویس. _از عدد 0 تا 8 در دفتر تلاش خود بنویس _عبارت ها را با کلمات زیر کامل کن. (مِداد،زمین،دیوار،مادر،ایران،سَبَد) ...........زیبا .........سبز ........آرسام ........آباد ........زَرد .........سیب////// حتما ( ِ) دوستی تکرارو تمرین شد

نگارش اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: کتاب نگارش صفحه 62 انجام شد.
تکلیف: فردا کتاب ریاضی،کتاب کار فارسی،کتاب نگارش همراه دانش اموزان باشد.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: